دنیای دیجیتال همیشه همراه ما

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دنیای دیجیتال همیشه همراه ما

در دنیای نوین امروز کمتر کسی است که از اینترنت استفاده نکند. در هر مکانی که هستیم، چه در منزل و چه در سفر و یا در حال حرکت برای انجام اموری مانند ارتباط با آشنایان، خرید و یا حتی پرداخت کرایه‌ی تاکسی لازم است به اینترنت دسترسی داشته باشیم.

 

زندگی اینترنتی سبب شده که دنیای دیجیتال همراه همیشگی ما باشد. به همین دلیل تولید کنندگان برای سهولت استفاده کاربران از این تجهیزات، همواره در حال توسعه و تولید دستگاه‌های مناسب با نیاز آنها هستند.

 

مودم همراه و پاور بانک از جمله دستگاه‌های در حال پیشرفتی هستند که هدفشان ارایه خدمات مناسب با نیاز کاربران است. به عبارت دیگر شرکت‌های تولید کننده به دنبال تولید مودم و پاور بانکی هستند که در حین سادگی و کوچک بودن، دارای کیفیت بالایی نیز باشند. اهمیت سادگی و کوچک بودن این تجهیزات در این است که بتوان به راحتی از آنها در هر مکانی استفاده کرد و قابل حمل باشند.

 

به دلیل استفاده چشمگیر از مودم همراه و پاور بانک، در این مقاله می‌خواهیم با انواع آنها آشنا شده و در رابطه با چگونگی استفاده و مزایای آنها و کاربردشان صحبت نماییم. پس با ما همراه باشید.

 

چگونگی ارتباط دایم با اینترنت از طریق مودم

تولید کنندگان همواره به دنبال فراهم نمودن بستری برای استفاده دایم و همیشگی از اینترنت هستند.

از این رو شاهد آن هستیم که به موازات پیشرفت در اینترنت خانگی، اپراتورهای تلفن همراه نیز به ارائه‌ی نسل‌های اینترنت همراه پرداختند.

اینترنت تلفن همراه در نسل‌های 2G، 3G، 4G ارایه شده است. 4G نسل جدید اینترنت تلفن همراه است که از سرعت‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

امروزه هنوز بسیاری از افراد از طریق دیتای تلفن همراه خود از اینترنت همراه استفاده می‌کنند. اما در این روش معایبی وجود داشت که تولید کنندگان دستگاه‌های دیجیتال را به فکر تولید مودم همراه و پاور بانک مودم دار انداخت.

از این رو در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی مودم همراه و پاور بانک پرداخته و انواع آنها را بررسی نماییم.

 

چرا مودم 4G همراه ؟

در استفاده از دیتای تلفن همراه معایبی وجود دارد که برای رفع این مشکلات، مودم همراه وارد بازار شد تا بتواد ارتباط دایم و آسان‌تر با اینترنت را برای کاربران خود فراهم نماید.

 

مودم همراه یا مودم جیبی که به آن مودم سیم کارت خور نیز گفته می‌شود، دستگاهی است که برای برقراری ارتباط با اینترنت پرسرعت و با کیفیت اپراتورهای تلفن همراه استفاده می‌شود.

 

برای استفاده از مودم سیم کارت خور، تنها وسیله‌ی مورد نیاز، یک مودم سیم کارت خور به همراه یک سیم کارت است.

 

مودم جیبی همان گونه که از نامش مشخص است دارای وزن و اندازه‌ی کمی است، به گونه‌ای که می‌توان آن را در کیف یا جیب همراه خود حمل کرد و از جمله دستگاه‌هایی است که دنیای دیجیتال همیشه همراه ما را تشکیل می‌دهد.

 

استفاده از مودم همراه امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهند که با استفاده از دیتای موبایل امکان‌پذیر نمی‌باشد. این خدمات سبب شده تا مصرف‌کنندگان به استفاده از مودم‌های سیم کارت خور روی آورند و حتی آنها را جایگزین مودم ADSL نیز نمایند.

 

با در نظر گرفتن اینکه مودم همراه سرعت لود پایین‌تری نسبت به مودم ADSL دارد، به همین دلیل هنوز به طور کامل جایگزین اینترنت ADSL نشده است. ولی با سرعت پیشرفت تکنولوژی اینترنت همراه، به زودی این جایگزینی صورت می‌گیرد.

دنیای دیجیتال همیشه همراه ما

 

مزایای استفاده از این مودم 4G همراه

امکان استفاده از اینترنت نسل چهارم 4Gبدون نیاز به “به روز رسانی” دستگاه‌های خود

 

با استفاده از مودم همراه بدون به روز رسانی موبایل یا تبلت می‌توان از خدمات شبکه‌های موبایل نسل جدید استفاده نمود. مثلا در یک موبایل 3G می‌توان از اینترنت مودم 4G استفاده نمود.

 

طولانی شدن زمان تخلیه شارژ تلفن همراه

اتصال به اینترنت از طریق مودم همراه برخلاف دیتای تلفن همراه، مانع مشکلاتی مانند هزینه بالا و سرعت بسیار کم اینترنت، مصرف بیش از حد شارژ باتری گوشی و کاهش طول عمر آن می‌شود.

 

سهولت استفاده از مودم سیم کارت خور

استفاده از مودم سیم کارت خور بسیار آسان بوده و افراد با هر سطح از اطلاعات می‌توانند از آن استفاده کنند.

حافظه جانبی همراه

برخی از انواع مودم سیم کارت خور دارای حافظه جانبی هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان حافظه‌ی همراه نیز استفاده نمود.

 

چرا پاور بانک ؟

امروزه به دلیل افزایش استفاده از تجهیزات الکترونیکی، بسیار بیشتر از گذشته به شارژ کردن مجدد دستگاه‌های دیجیتال خود نیاز پیدا می‌کنیم.

 

بنابراین در زمانی که دسترسی به برق شهری نداریم، و یا در حال حرکت هستیم می‌توان با استفاده از پاور بانک انواع موبایل، انواع دوربین‌ شارژی و دوربین رم خور، تبلت یا مودم خود را شارژ نماییم.

 

پاور بانک‌ها نیز در اندازه و وزن کوچکی ساخته می‌شوند تا حمل کردن آنها ساده باشد و در هر مکانی بتوانند به شارژ دستگاه‌های دیجیتال بپردازند. از همین روی به آنها لقب شارژر همراه نیز داده می‌شود.

 

پاور بانک‌ها بر اساس نیاز کاربران در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند که عبارت‌اند از:

پاوربانکی که از طریق USB به ذخیره شارژ در باتری داخلی خود می‌پردازند.

پاوربانکی که از طریق دریافت انرژی خورشیدی شارژ ‌می‌شود و به پاور بانک خورشیدی معروف است. این پاور بانک علاوه بر قابلیت ذخیره شارژ از طریق USB، با قرار گرفتن در معرض تابش نور نیز می‌تواند شارژ را در باتری داخلی خود ذخیره ‌نماید.

 

پاوربانکی که به صورت قاب و محافظ تلفن همراه وارد بازار شده است. البته این پاوربانک فقط برای تلفن‌های همراه خاصی موجود می‌باشد و هنوز برای تمامی تلفن‌های همراه ساخته نشده است.

 

پاور بانک مودم دار نسل جدید پاور بانک است که برای سهولت استفاده همزمان از مودم و شارژر اخیرا وارد بازار شده است.

 

پاور بانک مودم دار دستگاه ترکیبی از پاور بانک و مودم سیم کارت خور است که امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را علاوه بر قابلیت شارژ کردن دستگاه‌های مختلف می‌دهد.

 

از پاور بانک مودم دار در تجهیزاتی که نیاز به اتصال به اینترنت و شارژ دارند استفاده می‌شود.

 

به عنوان مثال تلفن همراه، تبلت و دوربین‌ مدار بسته از جمله تجهیزاتی هستند که نیاز  به شارژ و اینترنت همزمان دارند.

 

جمع بندی

در این مقاله با دو دستگاهی که دنیای دیجیتال همیشه همراه ما را تشکیل می‌دهند آشنا شدیم. انواع پاور بانک را معرفی کرده و با مودم سیم کارت خور و مزایای آن آشنا شدیم.

 

برای خرید انواع پاور بانک، پاور بانک خورشیدی و مودم و آشنایی بیشتر با این دستگاه‌ها می‌توانید به بخش خرید پاور بانک و مودم در فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه کرده و در صورت لزوم از طریق تماس با مشاوران فنی پاساک گروپ راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

 

منبع : ویرلن

جدیدترین مطالب سایت