5 ویژگی مهم دوربین مداربسته دید در شب داهوا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
5 ویژگی مهم دوربین مداربسته دید در شب داهوا

ثبت تصاویر در شب توسط دوربین مداربسته از مهم ترین اهدافیست که سیستم های نظارتی دنبال می کنند. بنابراین مشتریان به دوربینی که تنها این فناوری را داشته باشد کفایت نکرده و نوع فناوری و نتیجه آن را نیز بررسی می کنند. شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین مداربسته برای پیروز شدن در این میدان رقابت فناوری های مختلفی را معرفی کرده اند. برخی از آنها به قدری موفق بوده اند که توانسته برند دوربینی را در میان خریداران به محبوبیت چند برابری برسانند. دوربین Dahua یکی از این دوربین های مداربسته است که تنوع در مدل های دید در شب آن طیف وسیعی از کاربران را پوشش می دهد. در نتیجه برای خرید دوربین های دید در شب به ویژگی های هرکدام دقت کنید تا مناسب ترین دوربین را انتخاب کنید.

 

ویژگی های دوربین دید در شب داهوا

ویژگی های مهمی که در دوربین های مداربسته دید در شب باید در نظر بگیرید در انتخاب و عملکردی که به شما ارائه می دهند موثرند. یکی از این ویژگی ها نوع دید در شب دوربین است. در دوربین های مداربسته داهوا براساس مدل و هدف نظارتی تکنولوژی دید در شب متفاوتی تعبیه شده است. شما با توجه به اهداف نظارتی خود ممکن است به هر کدام از این تکنولوژی ها نیاز داشته باشید.

 

1. انواع تکنولوژی های دید درشب دوربین مداربسته

در دوربین های مداربسته تکنولوژی دید در شب هر بار پیشرفت بیشتری داشته و نتیجه جذابی را برای مشتریان به ارمغان آورده است. در ابتدا ثبت تصاویر در شب به صورت سیاه و سفید و با کیفیت پایین طراحی شد. بعد از مدتی این تکنولوژی بصورت هوشمند توسعه یافت و در کیفیت تصاویر تغییر شگفتی رخ داد. به گونه ای که جزئیات بیشتری در تصاویر قابل تشخیص بود. به مرور ثبت تصاویر رنگی در نور کم و شب از موضوعات تحقیق کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته شد. جزئیات با وجود رنگ اطلاعات بیشتری را به کاربران می دهد. شما در حال حاضر می توانید انواعدوربین های دید در شب داهوا را در بازار ببینید و خریداری کنید.

5 ویژگی مهم دوربین مداربسته دید در شب داهوا

دوربین مداربسته دید در شب رنگی داهوا

انواع تکنولوژی های دید در شب داهوا در زیر با ذکر کلیاتی از هر کدام آمده است:

 

Basic Starlight: با دید در شب استارلایت عملکرد خوب دوربین داهوا در نور کم برای کاربردهای کمتر از 0.008 تا 0.009 لوکس. دارای فیلتر برش آی آر یا IR Cut.

Enhanced Starlight: استارلایت پیشرفته که بهبود عملکرد دوربین مداربسته داهوا را به همراه داشته است. در نور کم در شرایط تاریک تا 0.005 تا 0.007 لوکس تصاویر با کیفیتی را ارائه می دهد. دارای فیلتر IR Cut.

Starlight+: بهترین عملکرد در نور کم تا 0.004 لوکس یا کمتر را می توانید در دوربین های داهوا با استارلایت پلاس ببینید. دارای فیلتر IR Cut.

Night Color: نظارت رنگی 24 ساعته در نور کم بدون فیلتر برش IR.

White-light Night Color: نظارت 24/7 تمام رنگی با LED های با نور سفید.

Night Color 2.0 Fusion: نظارت 24/7 تمام رنگی در شرایط کم نور. حسگرهای دوگانه بهترین ها را از طیف های مرئی و سیاه و سفید برای ارائه تصاویر تمام رنگی استخراج می کنند.

 

2. برد دید در شب دوربین مداربسته داهوا

ویژگی دیگری که در خرید دوربین مداربسته دید در شب باید به آن دقت کنید برد آن است. با توجه به محل نصب باید این موضوع را در نظر بگیرید که قرار است دوربین شما تا چه مسافتی را پوشش دهد. علاوه بر آن در شب و نبود نور کافی چقدر از این مسافت باید در دید دوربین با وضوح کافی باشد. برد دوربین های دید در شب با کاربردهای عمومی تر از 10 تا 100 متر می رسد. در حالیکه دوربین های حرفه ای تر این برد تا بیش از 300 متر نیز می رسد.

 

3. نوع دوربین و مقاومت بدنه

ویژگی دیگری که در انتخاب دوربین مداربسته دید در شب باید در نظر بگیرید نوع دوربین از نظر بیرونی و داخلی بودن آن است. شاید در نظر شما تمام دوربین های دید در شب باید بیرونی باشند اما اینطور نیست. بلکه در فضاهایی بسته که شرایط تاریک و نور کم را تجربه می کنند نیاز به دوربین های مداربسته داخلی با قابلیت دید در شب است. بنابراین با توجه به این دوربین قرار است در چه فضایی نصب شود Indoor یا Outdoor بودن آن را مشخص کنید. اغلب دوربین های داخلی در ساختار دام و دوربین های بیرونی با بدنه بولت تولید می شوند.

 

گذشته از شکل ظاهری دوربین، مقاومت بدنه دوربین نیز برای کاربری که شما در نظر دارید باید متناسب باشد. شرایط آب و هوایی مکان نصب شرجی بودن، بارش باران  و برف، گرما و تابش نور مداوم، وجود گردوغبار و یا آلودگی های صنعتی و… از موضوعاتیست که مشخص می کند دوربین شما چه مقاومتی در برابر چه عواملی بیرونی باید داشته باشد.

 

4. قیمت دوربین دید در شب داهوا

آیا قیمت دوربین های مداربسته دید در شب داهوا بسیار بالا است؟ این سوال را اینطور پاسخ می دهیم که در مقایسه با کیفیت و عملکردی که ارائه می دهند خیر. البته این میزان از هر کاربری به کاربری و سناریوی دیگر متفاوت است. با مراجعه به لیست قیمت داهوا درخواهید یافت که یک دوربین فوق حرفه ای با دید در شب خاص برای کاربری و پروژه کوچک بسیار گران تمام می شود. زیرا قابلیت هایی که این دوربین دارد کاربردی برای آن پروژه نداشته و وجود آنها فایده ای هم ندارد. در واقع 50 درصد از قیمت پرداخت شده بابت چیزی است که استفاده نمی شود. بنابراین دقت در ویژگی های دوربین مداربسته هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

5. قیمت دستگاه ضبط NVR داهوا

در صورتی که بخواهید سیستم مداربسته خود را از نوع تحت شبکه انتخاب کنید لازم است دستگاه ذخیره کننده یا NVR مناسب برای آن خریداری نمایید. از نظر هزینه، قیمت NVR داهوا تاثیر چندانی بر روی نرخ تمام شده سیستم مداربسته شما ندارد. اما در نظر داشته باشید به طور کلی قیمت سیستم های تحت شبکه بالاتر از سیستم های آنالوگ HD است. بنابراین قبل از خرید تجهیزات و انتخاب تکنولوژی با مشاوران و کارشناسان در این مورد مشورت نمایید.

جدیدترین مطالب سایت