دیدنیهای جذاب در قشم از دره ستارگان تا گونه های جانوری

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دیدنیهای جذاب در قشم از دره ستارگان تا گونه های جانوری

قشم یکی از جزیره های خاص در خلیج فارس است، این جزیره پهناورترین جزیره ایران محصوب میشود و دارای طبیعت بسیار خاص است. تعدادی از جاذبه های طبیعی آن مثل دره های مختلف، غار نمکدان و جزایر هرمز و هنگام جزو بهترین جاذبه های طبیعی و فرهنگی محصوب میگردند. البته بازارهای قشم نیز از مهمترین دلایل سفر به این جزیره هستند، در آنجا میتوانید با گشتن در فروشگاهها اجناسی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

در این جزیره گونه های مختلف جانوری زندگی میکنند، از پرندگان مختلف در خشکی گرفته تا آبزیان گوناگون مثل دلفین و همینطور لاکپشتها و خرچنگها، همه باعث شده اند که این جزیره از نظر طبیعت نمونه باشد.

 

باید در این جزیره حتماً به فعالیت های آبی بپردازید بهترین تفریح قشم قواصی است، در آنجا میتوانید تپه های مرجانی و ماهی های گوناگون را در آب مشاهده کنید و از دیدن مناظر داخل آب لذت ببرید، قشم یکی از بهترین مقاصد برای قواصی است و قیمت قواصی در آنجا از جاهای دیگر پایینتر است.

 

دیدنیهای جذاب در قشم از دره ستارگان تا گونه های جانوری

بندرهای مختلف جزیره قشم در تور قشم آنجا را برای ماهی گیری و همچنین لذت بردن از منظره دریا به مکانی بسیار مناسب تبدیل میکند. همچنین خدماتی مختلف مثل قایق سواری و تفریحات ساحلی را میتوانید در آنجا تجربه کنید.

 

از جاذبه های طبیعی جزیره میتوان به جنگل حرا اشاره کرد، این جنگل جالب کاملاً در آب است و برای دیدن آن باید با قایق به داخلش بروید، جنگل حرا شامل درختانی بینظیر و زیبا میشود.

 

دره ستارگان قشم نیز دیگر جاذبه طبیعی قشم است، در آنجا میتوانید شبهایی فوق العاده را مشاهده کنید و همچنین صخرههای اطراف آن جایی بسیار رویایی برای گردش و عکاسی خواهد بود.

 

به گزارش سفر باتو ، دشت تندیس نیز از جاذبه های طبیعی بسیار جالب آنجا محسوب میگردد، آنجا سکوتی بسیار آرامش بخش دارد و مناظری نفس گیر را از طبیعت شامل میشود، بهترین مکان برای علاقمندان به عکاسی از طبیعت محسوب میشود.

 

 آب و هوای جزیره گرم و معتدل است. فصل گرم جزیره طولانی است به مدت 8 ماه، از اواخر اسفند تا اواخر آبان به درازا می انجامد. فصل معتدل کوتاه تر و دوره آن 4 ماه است، از اواخر آبان تا اواخر اسفند، رطوبت هوا در دو بخش اطراف و داخل جزیره فرق دارد. درجه رطوبت در سواحل دریا بالاست و هر چه به سوی مرکز جزیره بروید، از شدن آن کم می‌شود. دما در اکثر ماه‌های گرم سال بالا است. درجه هوا در گرم‌ترین روزها به پنجاه و در سردترین روزها، در فصل سرما، به حدود هفت درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

جالب است بدانید درخت حرا درختی است که همیشه سبز است و در مناطق خاصی میروید و در این جزیره میتانید فضایی 6 هزار هکتاری را از این درختچه های زیبا ملاحظه فرمایید.

 

دیدنیهای جذاب در قشم از دره ستارگان تا گونه های جانوری

سفره خانه های قشم بسیار معروف و با کیفیت هستند و بد نیست به آنها سری بزنید. از جمله این سفره خانه ها میتوان به سفره خانه شب نشین اشاره کرد که شعبه اصلی آن در اصفهان است و یک شعبه در جزیره قشم دارد، آنجا محیطی آرام و دلپذیر را دارا است و دارای دکوراسیون سنتی از شهر اصفهان است. مکان قرار گیری این پارک در داخل پارک ساحلی زیتون است که آنجا را به مکانی دلپذیر و جذاب تبدیل کرده است، میتوانید در پارک زیبای زیتون نیز به گشت و گزار بپردازید و از غذاهای سنتی ایرانی بهره ببرید.

 

همچنین این جزیره شامل رستوران های بسیار خوبی میشود که نمونه های محلی اش را در جای دیگر پیدا نمیکنید، یکی از رستوران های خوب جزیره قشم رستوران خوان بوم است که با دکوراسیونی جالب تزئین شده است، داخل این رستوران شبیه به یک غار ساخته شده و میتوانید در آنجا انواع مختلفی از غذاهای ایرانی مثل کباب و غذاهای دریایی را میل کنید، همچنین در نزدیکی این رستوران مرکز خرید ستاره و مرکز خرید خلیج فارس قرار دارد که آنجا را مکانی مناسب برای بعد از خرید تبدیل میکند.

 

در داخل پارک ساحلی زیبتون رستوران شبهای طلایی قشم وجود دارد که فضایی بسیار آرامشبخش را در کنار دریا همراه با محیطی دلنواز به شما ارائه میکند، بعد از تفریح و گشت و گزار در پارک میتوانید به این رستوران بیایید و از غذاهای مختلف ایرانی میل کنید، قیمت این رستوران نسبت به جاهای دیگر کمی ارزان تر است و میتوانید با بودجه کم یک وعده غذایی خوب میل کنید.

 

بی شک با مطلب بالا متوجه شدید که جزیره قشم علاوه بر دارا بودن جاذبه های مختلف خرید، دارای طبیعت زیبا و بکری نیز هست، در نتیجه میتواند شما و خانواده را ساعت ها سرگرم خود سازد، همچنین برای آگاه شدن از زیبایی های طبیعی و گونه های مختلف جانداران در ایران این جزیره یک نقطه بسیار مهم محصوب میگردد.

 

در کنار جزیره قشم جزایر هرمز و هنگام نیز قرار دارند که هر کدام دارای جاذبه های مخصوص به خود میشوند که دیدن آنها نیز خالی از لطف نیست، قطعاً صحبت از تمامی جاذبه های مختلف این جزیره و تفریحات آن به نوشتن کتابی نیاز دارد پس حتماً خودتان سری به این جزیره بزنید ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که سفر به این جزیره به دلیل کم بودن پرواز ها و طولانی بودن مسیر ساده نیست و باید همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید که انتخاب یک تور مناسب میتواند شما را از این جهت مطمئن کند که میتوانید در زمانی مناسب و آرامش خاطر به این جزیره سفر میکنید. امیدوار هستیم که سفری خوش و تفریحاتی عالی را در قشم سپری کنید.

جدیدترین مطالب سایت