دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری چیست؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری چیست؟

همانطور که می دانید، فرآیند جذب مشتریان و حفظ آن ها از اساسی ترین و کلیدی ترین موضوعات در صنعت فروش محسوب می گردد. در صورتی که شما بتوانید با استفاده از تکنیک های مختلف در کسب و کار خودتان مشتریان را جذب و آن ها را به خرید و استفاده مجدد از خدمات خود ترغیب نمایید، قطعاً به نتایج مناسبی دست خواهید یافت.

 

روش های مختلفی برای ارسال اخبار و نظرسنجی های مختلف کسب و کار ها به مشتریان وجود دارند. اما با وجود همه روش هایی که تا کنون برای جذب مجدد مشتریان به کار گرفته شده اند، همچنان جذب مخاطب با استفاده از شماره تلفن آن شخص از مهم ترین راه های آزمایش شده در صنایع گوناگون محسوب می گردد.

 

استفاده از شماره تلفن همراه مشتریان نیازمند مراحل و اقدامات خاصی می باشد که بهتر است قبل از شروع فرآیند جذب مجدد مشتریان با این روش، با مراحل و ابزار های مورد نیاز آن آشنا شوید.

 

بهتر است بدانید برای این کار شما به دستگاهی تحت عنوان دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری نیاز خواهید داشت تا بوسیله آن بتوانید در سریع ترین زمان ممکن شماره مخاطبان خود را ثبت و از این شماره ها برای اطلاع رسانی های کسب و کار خودتان و همچنین ارسال پیشنهاد ها استفاده نمایید.

 

این دستگاه ها به گونه ای طراحی و تولید می شوند که بتوانند وظیفه ثبت و ذخیره شماره تلفن همراه شخص را با استفاده از خواست خود فرد بر عهده گیرند و در آینده شما بتوانید به آن ها پیامک ارسال کرده و یا تماس حاصل نمایید. برخی از آن ها این قابلیت را دارند که با استفاده از آن ها شما می توانید از بازخورد های ایشان در زمینه خدمات و محصولات خود بهره مند شده و همچنین با نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود بیشتر از گذشته آشنا شوید.

 

همه ی این موارد نشان می دهند که این دستگاه می تواند تاثیر بسزایی در اطلاع رسانی و ارسال پیشنهاد های تخفیفی به مشتریان داشته باشند.

 

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری

اگر برای اولین بار یک دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری را مشاهده نمایید، با ظاهری شبیه به دستگاه های کارتخوان مواجه خواهید شد. در قسمت بالایی آن یک صفحه نمایش را مشاهده خواهید کرد که بنا به مدل دستگاه می تواند ابعاد بزرگ تری هم داشته باشد. انواعی از مدل های این دستگاه هم ساخته شده اند که کاملاً به صورت لمسی توانایی پاسخگویی به مشتریان شما را خواهند داشت.

 

اما به طور معمول این دستگاه حاوی صفحه کلید و پنل کاربری ساده ای می باشد و شما به راحتی و با یک بار استفاده از آن با نحوه کار این دستگاه ها آشنا خواهید شد.

 

همچنین از مهم ترین نکاتی که در زمینه این نوع از دستگاه ها باید بدانید این است که آن ها برای کارکرد خود از اینترنت استفاده نمی کنند و به طور معمول قابلیت جابجایی خواهند داشت.

 

در نتیجه شما می توانید به راحتی آن ها را در هر نقطه از فروشگاه خودتان قرار داده و از مشتریان به صورت محترمانه بخواهید که شماره تلفن همراه خویش را در آن وارد نمایند. برای این کار می توانید از یک بنر محترمانه استفاده کنید و یا حتی از یکی از کارکنان خود بخواهید این موضوع را به مشتریان یادآوری نمایند.

 

در صورتی که شما بتوانید مشتریان را متقاعد به وارد کردن شماره تلفن در این دستگاه ها سازید، از آن پس این دستگاه شماره آن ها را در خود ذخیره کرده و پیام های تبلیغاتی یا اطلاع رسانی شما را به ایشان اطلاع خواهد داد. بدین شکل شما می توانید مشتریان موقتی خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

 

لازم به ذکر است که کارکرد این دستگاه ها تنها به ارسال پیامک خلاصه نمی شود و آن ها قادر هستند که پیام ها را در قالب های مختلفی برای کاربران خود ارسال نمایند.

 

بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه مخاطب در این دستگاه، شما می توانید کارت ویزیت الکترونیک فروشگاه خود را به صورت خودکار به مشتریان ارائه نمایید و به این ترتیب یکی دیگر از کاربرد های این دستگاه ها نیز برای ما مشخص می گردد.

 

علاوه بر کاربرد های گفته شده، یکی دیگر از وظایف دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری، ارسال آدرس شبکه های مجازی کسب و کار ها به مشتریان می باشد. به این معنی که آن ها آدرس های فضای مجازی شما را برای کاربران ارسال نموده و به این ترتیب مخاطبان می توانند با کلیک بر روی آن لینک به صفحه شما در شبکه های مختلف دسترسی داشته باشند.

 

در نتیجه آن ها از آخرین اخبار و فعالیت های کسب و کار شما آگاه خواهند شد. البته در کنار این دستگاه ها استفاده از قابلیت های دیگری همچون پنل ها نیز میسر می باشند که هر یک مزایا و معایب خود را دارا هستند.

 

لازم به ذکر است که به طور کلی از مزایای دستگاه های ذخیره شماره تلفن همراه مشتریان می توان سادگی کارکردن با آن ها و همچنین سهولت جابجایی به دلیل کوچک بودن و قابل حمل بودن آن ها نام برد. برای کار با آن ها شما نیاز به اتصال به یک شبکه وای فای خواهید داشت و در ادامه می توانید به سفارشی سازی و اضافه کردن متون مورد نظر خود بپردازید.

 

قابل ذکر است که اغلب این دستگاه ها امکان خروجی گرفتن از شماره تلفن های ذخیره شده را برای شما فراهم خواهند کرد و شما می توانید با استفاده از تنظیمات موجود در آن پیامک های مورد نظر را به صورت انبوه و یا تکی ارسال نمایید. این دستگاه ها دارای یک کابل رابط بوده و همچنین قابل اتصال به انواع پاوربانک ها نیز می باشند. البته همانطور که می دانید آن ها در انواع مختلف و توسط شرکت های متنوعی ساخته می شوند که بنا به مدل هر یک قابلیت های متفاوتی نیز خواهند داشت.

 

اما به طور سعی شد قابلیت های معمول هر یک از این دستگاه ها را معرفی نموده و اطلاعات مناسبی را درباره هر یک ارائه دهیم.  برای یادگیری نحوه کار با هر یک از آن ها بهتر است به دفترچه راهنمای موجود در بسته بندی مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت