راهنمای انتخاب اصولی کفپوش

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای انتخاب اصولی کفپوش

کفپوش رولی

کفپوش‌های رولی عموما از جنس پی وی سی هستند و کاربری بسیار متنوعی دارند. کفپوش‌های رولی برای مکان‌هایی مانند سالن‌های ورزشی چند منظوره، فضای مسکونی، اداری پر تردد و کم تردد، کف کانکس و کامیون و… مناسب است. این کفپوش‌ها در ضخامت و ابعاد متنوعی تولید می‌شوند تا رضایت مشتری را در همه‌ی جنبه‌ها جلب کنند.

 

از ویژگی بارز این کفپوش‌ها مقاومت بالا در برابر کشش و سایش، طول عمر بالا و مقاوم در برابر ترافیک ترددی بالا است. همچنین استفاده از کفپوش رولی با توجه به ساختار مناسبی که دارند، سطح ایمنی محیط را افزایش می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های مهم کفپوش‌های رولی قیمت به نسبت اقتصادی و تنوع رنگی بسیار بالای آن‌ها بوده که انتخاب را برای کاربران آسان نموده است. انتخاب این نوع کفپوش‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

 

موکت مسکونی

راهنمای انتخاب اصولی کفپوش

موکت مسکونی از جمله قدیمی‌ترین نوع کفپوش‌هایی است که به دلیل ایجاد فضایی گرم و ایمن بسیار طرفدار دارد. در گذشته رنگبندی و طرح موکت‌های مسکونی بسیار محدود بود اما اکنون موکت‌های مسکونی در طرح‌های بسیار متنوع با رنگبندی بسیار بالا تولید می‌شود. از جمله ویژگی‌های استفاده از موکت در منازل ایجاد محیطی امن و راحت است که با توجه به ساختارش محیط را نیز گرم و زیبا می‌کند.

 

تفاوت عمده‌ی موکت‌های مسکونی با موکت‌های اداری سطحی نرم و لطیف آن است که در رنگبندی‌های شاد و بسیار متنوع تولید می‌شود. امروزه به دلیل داشتن طرح‌های شکیل و زیبا، موکت‌های مسکونی توانسته‌اند حتی جایگزین فرش‌ها شوند. مهمترین ویژگی موکت‌های مسکونی شامل : 1- قابلیت شستشوی بسیار آسان، 2- نرمی و لطافت، 3- تنوع در طرح و رنگ، 4- عایق حرارت و صدا و 5- ایجاد ایمنی محیط است.

 

راهنمای خرید موکت

برای خرید موکت باید به بسیاری آیتم‌ها توجه داشت که در راهنمای خرید موکت به آن اشاره می‌کنیم. از جمله آیتم‌هایی که در انتخاب موکت باید به آن توجه داشت به شرح زیر است:

 

از بین موکت خارجی یا ایرانی با توجه به بودجه یکی را انتخاب کنید.

مناسب بودن برای فضای پرتردد یا کم تردد بودن موکت است که امری بسیار مهم است، چرا که انتخاب اشتباه باعث می‌شود تا هزینه‌ی گزافی پرداخت کنیم. بنابراین در نظر گرفتن کاربری در انتخاب موکت امری ضروری خواهد بود.

 

رول یا تایل بودن موکت که معمولا از موکت‌های رول در فضاهای مسکونی و کم تردد استفاده می‌کنند در صورتی که از موکت تایل به خاطر ساختارش و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در اداره‌ها و مکان‌های پرتردد استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های موکت تایل نسبت به موکت رول، قابلیت شستشوی آسان، عایق صدا و حرارت بالا و قابلیت جابجایی آسان آن‌ها است. اما قابل ذکر است که قیمت موکت تایل به دلیل طراحی و ساختارش قیمت بالاتری نسبت به موکت رول دارد.

 

لوپ یا کات بودن موکت‌ها نیز جزو مواردی است که باید به آن دقت کرد. معمولا از موکت کات در فضای مسکونی و کم تردد استفاده می‌کنند چرا که این موکت‌ها بسیار نرم و لطیف است و عمر مفیدی دارد، اما موکت‌های لوپ به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند استحکام بالا و سطح آلودگی کمتر مناسب مکان‌های پرتردد هستند.

 

توجه به پرز بلند یا کوتاه بودن موکت نیز مهم است. موکت‌های پرز بلند به دلیل ساختاری که دارند حس راحتی و آرامش به محیط منتقل می‌کنند و سطحی نرم و لطف دارند که استفاده از آن‌ها در منازل بسیار مناسب و شکیل است، اما یکی از معایب این موکت‌ها به دلیل داشتن پرز بلند، آشغال گیرتر بوده و نظافت آن‌ها سخت‌تر است، در حالی که موکت پرز کوتاه این مشکل را بر طرف کرده و نظافت آن‌ها آسان‌تر است اما مانند موکت‌های پرز بلند دارای ظرافت و لطافت نیستند و سطحی زبر و خشن‌تر دارند.

راهنمای آنلاین خرید موکت

جدیدترین مطالب سایت