راهنمای انتخاب و رزرو هتل در کیش

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای انتخاب و رزرو هتل در کیش

در این مطلب به بررسی راه‌های سفر ارزان در کیش می‌پردازیم و همچنین تمام باید و نبایدهای رزرو هتل در کیش و چالش‌های آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

 

راهنمای انتخاب و رزرو هتل در کیش

جزیره زیبا و دلربای کیش از آن دست مقاصد پرطرفداری است که جان می‌دهد سری به آن زد و به خوش‌گذرانی پرداخت. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال به سر می‌برید یا چندمین باری است که به این جزیره سفر می‌کنید؛ کیش جزیره‌ای مملو از شگفتی‌هاست که شما را با جاهای دیدنی فوق‌العاده‌اش غافلگیر می‌کند. در این بین رزرو هتل کیش موضوعی است که در سفر به این جزیره زیبا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در انتخاب آن وسواس به خرج داد و مطابق بودجه و سلیقه به سراغ هتل های کیش رفت.

 

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین جزایر توریستی خلیج فارس است که در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره به طور متوسط و به صورت سالانه پذیرای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر است. همچنین بنا بر آخرین آمار سرشماری انجام‌شده، حدود ۲۵۰۰۰ نفر در این جزیره زندگی می‌کنند.

 

آب و هوای جزیره کیش

پیش از آن‌که به بررسی معیارهای مهم انتخاب هتل در کیش بپردازیم؛ بد نیست کمی با آب و هوای این جزیره دوست‌داشتنی کمی بیشتر آشنا شویم.کیش جز جزایر استان هرمزگان است و به همین دلیل به عنوان یکی از مناطق جنوبی ایران شناخته می‌شود. این منطقه نیز همانند دیگر همتایان خود، در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و زمستان‌هایش بسیار خنک و دوست‌داشتنی است. به طور متوسط دمای هوای جزیره در بهترین روزهایش ۲۷ درجه سانتی‌گراد و در دیگر روزه‌ها از ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر می‌رود!در ماه‌های تابستان نیز دمای هوای کیش به اوج خود می‌رسد و به عبارتی برای کسانی که با گرما رابطه خوبی ندارند؛ غیر قابل تحمل می‌شود.

 

راهنمای انتخاب و رزرو هتل در کیش

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش را خود شما تعیین می‌کنید! بله بسیاری با آب و هوای گرم کیش خو گرفتند و تابستان را انتخاب می‌کنند؛ عده‌ای نیز از هوای شرجی کیش فراری هستند و زمستان را محبوبه خود می‌دانند؛ بگذریم در کل زمان سفر به کیش، به ۲ قسمت تقسیم می‌شود.

 

فصل‌های بهار و تابستان: جزیره کیش در جنوب کشور عزیزمان و درست در استان هرمزگان قرار دارد و از این جهت دارای آب و هوایی گرم و شرجی است. در ابتدای سال و زمانی که بهار مهمان خانه و کاشانه‌هایمان شده است، هوای جزیره بسیار خنک و مرطوب است و می‌توان گفت که دمای هوای نسبتاً پایینی در انتظار شماست.این شرایط مساعد تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و گاهی اوقات حتی در دل خردادماه نیز نسیم‌های خنک و شرجی مهمان جزیره می‌شوند؛ اما در فصل تابستان اوضاع جور دیگری است. روزهای داغ و مرطوب کیش مهمان شما هستند و اگر تاب‌وتوان تحمل هوای گرم را ندارید، فکر سفر به کیش را در تابستان از سر بیرون کنید.

 

اما همین تابستان داغ جزیره،از دیدگاه وب سایت جاباما بهترین زمان برای رزرو هتل در کیش است. البته با گذشت زمان این نکته را باید بدانی که امکانات سرمایشی جزیره باعث می‌شوند در چلِ تابستان، بتوانید گرما را فراموش کرده و با خیالی خنک به گشت و گذار بپردازید.

 

فصل‌های پاییز و زمستان: هوای جزیره کیش در دو فصل پاییز و زمستان به شدت دوست‌داشتنی و دلبر است. در این ۲ فصل، مسافران بی‌شماری به جزیره کیش سفر می‌کنند. آب و هوای خنک جزیره بین ماه‌های بهمن و اسفند خود را نشان می‌دهد و متوسط دمای هوا به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.اگر به دنبال رزرو هتل کیش به ارزان‌ترین قیمت هستید، این ۲ فصل را از خاطر ببرید زیرا در فصل پاییز و زمستان سیل عظیمی از گردشگران به دیدار جزیره کیش می‌آیند.

 

به سراغ تخفیف‌ها بروید

گاهی اوقات در فصل‌های پاییز و زمستان، ۱ اتاق ۲ تخته چنان ارزان می‌شود که می‌توان آن را با نصف قیمت به مدت ۳ روز، رزرو کرد. البته باید در چنین مواقعی گوش به زنگ باشید و نگاهی دقیق به تخفیف‌ها بیندازید.

 

بازه قیمتی هتل های کیش

یک حقیقت محض وجود دارد؛ برای رزرو هتل در کیش، نمی‌توان بازه‌های ثابتی در نظر گرفت. قیمت رزرو هتل کیش در هر فصل یا بهتر است بگوییم در هر ماه متفاوت است. به طور مثال قیمت هتل‌ها در تابستان بسیار ارزان و به عبارتی دارای تخفیف‌های غول‌آساست. به همان نسبت در زمستان قیمت‌های هتل‌ها افزایش می‌یابد و کاملا وابسته به روزهای پیک و تعطیلی‌هاست.

 

ولی خبر خوشی هم وجود دارد، بر اساس ستاره‌های هر هتل، قیمت‌هایی به عنوان کف و سقف هر اتاق تعیین می‌شود؛ به طور مثال قیمت هتل‌های ۲ ستاره کیش در فصل تابستان از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا شبی ۳۰۰ هزار تومان پیش می‌رود. این نوع قیمت‌گذاری در رزرو هتل بین المللی کیش و هتل‌های ۵ ستاره کیش نیز وجود دارد. رزرو ارزان‌ترین هتل‌های ۵ ستاره کیش نیز از شبی ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.البته فاکتورهای دیگری نیز در انتخاب قیمت برای هر اتاق وجود دارد. از جمله این فاکتورها تمیزی، وعده‌های غذایی، تعداد تخت‌ها و … نیز در قیمت‌گذاری هر اتاق موثر است.

 

چگونه هتل مناسبی در کیش انتخاب کنیم

هتل‌های کیش با ستاره‌های رنگارنگشان کم نیستند؛ اما میان این همه هتل چگونه می‌توان هتل مناسبی انتخاب کرد؟ پاسخ این پرسش کاملا به خود شما و هدف سفرتان وابسته است. اگر به دنبال سفری سراسر از آرامش هستید؛ به سراغ هتل‌هایی مانند هتل ترنج کیش بروید که به دور از منطقه تجاری کیش است. با این کار با دریا یکی می‌شوید و آرامش سراسر وجود شما را در بر می‌گیرد.برای رزرو هتل ترنج کیش لطفا بر آدرس اینترنتی: ( https://www.jabama.com/hotel/kish-toranj )مراجعه کنید.

 

اگر هدف از سفرتان، پاساژگردی و خرید کردن است، به سراغ هتل‌هایی بروید که درست در دل مرکز تجاری کیش قرار دارند. هتل شایان، پارمیس و داریوش از پرچم‌داران این هتل‌ها هستند. اگر هم یک دل سیر هوای ورزش‌ها و تفریح‌های آبی به سرتان زده است، به سراغ هتل‌هایی بروید که در لب خلیج همیشه فارس قرار دارند و کلی امکانات جذاب را در در دل خود جای دادند. رزرو هتل کیش کاملا به نوع سفری که در پیش دارید وابسته است. پس با دقت فراوان به دنبال هتل مورد علاقه‌تان باشید.

 

سخن آخر: نکات مهم رزرو هتل در کیش

اقامت یکی از رکن‌های اصلی سفر کردن است. برای آن که بتوانید در سفرهایتان نهایت لذت را ببرید و خوش بگذرانید، لازم است که چند نکته‌ای را که شاید درباره رزرو هتل تکراری باشد با یکدیگر مرور کنیم.

 

همان‌طور که در چند پاراگراف بالاتر اشاره کردیم، نوع سفر شما در انتخاب هتلی که برای سفر خود مد نظر دارید، مهم‌ترین عامل است.

 

امکانات هتل نیز از دیگر عواملی است که می‌تواند در رزرو هتل کیش و تصمیم‌گیری شما نقش اساس را ایفا کند.

 

بر اساس تصاویر قضاوت نکنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که تصویر هتل آن چنان در برابر دیدگان شما دلبری نمی‌کند؛ اما به محض ورود به اتاق می‌بینید که تمام تصویر ذهنی شما اشتباه بود و قضاوت نادرستی کردید.

 

به نوع اتاق توجه کنید. یکی از نکاتی که به مراتب فراموش می‌شود، نوع کاربرد اتاق است. به طور مثال شما برای یک ماه عسل رویایی، مقصدتان جزیره کیش است و به تنها نکته‌ای که توجه می‌کنید تعداد تخت‌های موجود در اتاق است! اما کمی دست نگه‌دارید و نگاهی موشکافانه به دیگر اتاق‌ها و دیگر امکانات موجود بیندازید. توجه به همین جزئیات است که می‌تواند سفر شما را دل‌انگیز کند.همچنین، این نکته را در نظر داشته باشید که خدمات هتلی که رزرو می‌کنید به چه صورت است. آیا خدمات رایگان ارائه هستند یا باید هزینه‌هایی بابت دریافت خدمات بپردازید.

 

پیش از رزرو هتل حتما نظرات قبلی مسافران را بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تا از دیدگاه‌های مختلف، اتاق‌های هتل‌ها را بررسی کنید.

 

فول برد و هاف برد در رزرو اتاق‌های هتل مبحثی دیگر است که باید حواستان را به آن جمع کنید.

 

Bed and breakfast اصطلاحی است که در نحوه قیمت‌گذاری اتاق‌های هتل‌ها به کار می‌رود و به معنای یک اتاق برای اقامت و به همراه صبحانه است.
 Full board به معنای رزرو اتاق به همراه یک وعده صبحانه، ناهار و شام است.

 Half board نیز به معنای رزرو اتاق هتل برای اقامت به همراه وعده‌های صبحانه و یک وعده ناهار یا شام است.

 

یکی از نکاتی که از چشم پنهان می‌ماند، ترانسفر هتل است. مسافران معمولا به این قسمت از سفر به دیدگاه یک طرفه نگاه می‌کنند؛ اما باید حواستان باشد که هتلی که رزرو می‌کنید، هم برای رفت و هم برای برگشت ترانسفر داشته باشد.

 

هزینه‌های پنهانی هتل نیز از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید در حین مسافرت، هزینه‌های سفری شما با آنچه تخمین زدید برابر باشد، پیش از تحویل گرفتن اتاق سوال‌هایی را از  متصدی پذیرش هتل بپرسید.این سوال‌ها به قرار زیر هستند:

 

آیا اینترنت وای فای رایگان است؟

برای پارکینگ باید هزینه‌ای پرداخت؟

سرویس‌دهی در روز چندبار رایگان است؟

آیا برای سرویس‌دهی صبحانه، ناهار و شام در اتاق باید هزینه‌ای پرداخت کرد؟

 

در واقع شاید خیال کنید که این سوال‌ها بسیار ساده‌اند و جواب آن‌ها معلوم است؛ اما باور کنید که بسیاری از هزینه‌های پنهانی رزرو هتل کیش در گروی پاسخ این پرسش‌هاست.

جدیدترین مطالب سایت