راهنمای ثبت شرکت در موسسه حقوقی پایش

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای ثبت شرکت در موسسه حقوقی پایش

ثبت شرکت امروزه یکی از دغدغه های کسب و کار های کوچک شده است، خیلی از صاحبان کسب و کار نمی دانند ثبت شرکت باعث رشد کسب و کارشان می شود و یا نه، ثبت شرکت کسب و کار آنها را دچار ضرر و زیان می کنند، با ما در این مقاله همراه باشید تا با شرایط و ضوابط ثبت شرکت آشنایی کامل پیدا کنید، موسسه حقوق پایش بیش از دو دهه تجربه در زمینه ثبت شرکت وکیل و نماینده شما خواهد بود. با ثبت شرکت شما دارای شخصیت حقوقی می شوید و می توانید از امتیاز های عمومی و دولتی که برای شرکت ها در نظر گرفته می شود استفاده نمایید.

 

شرکت چیست؟

شرکت به شراکت بین دو یا چند نفر برای انجام فعالیتی از پیش تعیین شده با هدف کسب و سود و درآمد ایجاد می شود، در ایران دو نوع شرکت وجود دارد که یکی قهری و یکی با اراده طرفین تأسیس می شود، شرکت های قهری شرکت هایی هستند که افراد قصد تأسیس آن را ندارند ولی دو یا چند نفر تصمیم می گیرند شراکتی را به وجود بیاورند، در این حالت شرکت های مدنی که در قانون مدنی از آنها نام برده شده است و قواعد آن نیز تابع قانون مدنی می باشد ایجاد می شوند.

 

اما نوع دوم که شرکت های تجاری هستند این شرکت ها موضوع ثبت قرار می گیرند، بنابراین شرکت ها تجاری با اراده اشخاص ایجاد می شوند و در آن قوانین از پیش تعیین شده ای وجود دارد که برخی از آنها غیر قابل تغییر می باشد و برخی از این قواعد کاملاً به توافق اعضاء ایجاد می شود، در ادامه با شرایط ثبت شرکت های تجاری بیشتر آشنایی پیدا می کنید.

 

برای استفاده از فضای خصوصی سازی که بر اساس سیاست های کلان اقتصادی در جهت برنامه توسعه اقتصادی که از اهداف اصلی این سیاست کلان اقتصادی توسعه تجارت با واگذاری به بخش خصوصی می باشد، ثبت شرکت می تواند فرصتی باشد تا بخش خصوصی نیز با دریافت پروژه های ارائه شده بر اساس اصل 44 قانون اساسی بتوانند از فعالان اقتصادی جامعه باشند.

 

چه شرکتی ثبت کنیم؟

اینکه چه شرکتی می خواهید به ثبت برسانید بستگی به فعالیت تان دارد، شرکت های تجاری دارای 8 دسته کلی هستند و اینکه کدام یکی از این موارد برای ثبت مناسب است باید به فاکتور های متعددی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. این 8 شرکت به شرح زیر می باشند.  

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی عام

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت تضامنی

شرکت تعاونی

شرکت نسبی

شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی

ثبت هر یک از شرکت هایی تجاری فوق دارای شرایط خاص خود را دارد اما برخی از این شرکت ها بیشتر از سایر شرکت ها به ثبت می رسد در این مقاله به شرح برخی از شرکت های تجاری پرداخته ایم و برای ثبت سایر شرکت های نام برده شده می توانید به مشاوران و کارشناسان پایش تماس بگیرید.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود: تأسیس شرکت با مسئولیت محدود با حداقل وجود دو نفر که می توانند هر دو جزء مدیران شرکت باشند و یا یکی از اعضاء، مدیریت شرکت را بر عهده بگیرند تأسیس می شود،  سرمایه شرکت های با مسئولیت محدود توسط شرکاء در ابتدای ثبت شرکت باید پرداخت شود و نیز مسئولیت اعضاء این شرکت به نسبت سهم الشرکه ای می باشد که تعهد کرده اند.

 

ثبت شرکت سهامی خاص:  شرایط اعضاء شرکت های سهامی خاص حداقل سه سهامدار و هیئت مدیره با دو بازرس می باشد، شرکت های سهامی خاص حداقل باید 1000000 ريال سرمایه در نظر داشته باشند میزان سرمایه هر چقدر که باشد 35% از آن باید به حساب شرکت پرداخت شود، این شرکت ها با ارائه اساسنامه خاص شرکت سهامی خاص تأسیس می شود.

 

ثبت شرکت تعاونی:  شرکت های تعاونی حداقل 5 هیئت مدیره وسهامدار و 2 بازرس دارد این شرکت ها برای ثبت باید از اداره تعاون مجوز دریافت کنند و هر عملکردی در این شرکت باید به تأیید اداره تعاون برسد شرکت های تعاونی در زمینه های ها متعددی می تواند فعالیت داشته باشد.

 

چگونه می توانید شرکت به ثبت برسانید؟

برای ثبت شرکت باید مراحلی را طی کنید تا شرکت مورد نظر تان به ثبت برسد برای این موضوع باید ابتدا مقدماتی مانند انتخاب اعضاء، تعیین میزان سرمایه، مبلغ سهام هر عضو، تشکیل مجموع عمومی موسسین و… را انجام دهید در مرحله بعد باید اطلاعات اعضاء در سامانه ثبت شرکت ها وارد شود و بعد از ورود اطلاعات در نهایت باید ثبت نهایی را کلیک کنید.

 

در صورتی که اطلاعات وارد شده درست باشد کارشناسان ثبت شرکت یکی از اسامی را به عنوان اسم شرکت تعیین می کنند و در صورت داشتن تشابه اسامی با اسامی ثبت شده اسامی را رد می کنند و مجدد باید انتخاب نام شرکت را داشته باشید.

 

بعد از مشخص شدن اسم شرکت باید اوراق و مدارک ثبتی شرکت را به آدرس اداره ثبت شرکت ها پست نمایید، و بعد از این مرحله باید منتظر صدور آگهی پیشنویس باشید بعد از دریافت پیشنویس در سامانه باید به اداره ثبت شرکت ها جهت در یافت آگهی ثبت و اوراق ثبتی اقدام نمایید.

 

راهنمای ثبت شرکت در موسسه حقوقی پایش

 

اظهارنامه مالیاتی 99

سندی که مشخصه کارکرد مالی و حسابرسی های یک شرکت می باشد با نام اظهارنامه مالیاتی شناخته می شود. اظهارنامه در واقع به معنای فعالیت یا عدم فعالیت یک مجموعه بوده که چه در حیطه فعالیت خود باشید و چه نباشید باید آن را سالانه به اداره امور مالیاتی کشور ارائه دهید و تمامی اشخاص حقوقی در شرکت ها ملزم به تسلیم آن می باشند. برای این امر باید در اداره مالیات تشکیل پرونده مالیاتی دهید تا تمامی امور شما به صورت قانونی ثبت شود. کارشناسان مجرب پایش در کم ترین زمان امور شما را پیگیری خواهند کرد.

براساس گزارش های اعلامی از سوی اتاق بازرگانی کشور مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی در سال جاری تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ بوده که در صورت ارائه ندادن آن در زمان مشخص مشمول پرداخت هزینه و جریمه خواهید شد.

 

مدارکی که برای ثبت شرکت ارائه می شود چیست؟

دو نسخه از اساسنامه

دو نسخه از شرکت نامه

دو نسخه از تقاضا نامه

دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین

دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره

کپی مدارک شناسایی سهامداران و مدیران و بازرسین

وکالت نامه در صورت داشتن وکیل

دو نسخه برگه پذیرش نهایی ثبت سامانه ای

 

راهنمای ثبت شرکت در موسسه حقوقی پایش

 

چه نکاتی برای ثبت شرکت وجود دارد؟

ثبت شرکت دارای دو مرحله است مرحله ثبت سامانه ای و مرحله ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها.

اعضاء شرکت نباید سوء سابقه کیفری داشته باشند.

اعضاء شرکت نباید استخدام رسمی دولت باشند.

افراد زیر 18 سال در شرکت فقط می توانند سهامدار شرکت باشند.

مدیر عامل در خیلی از شرکت های تجاری می تواند خارج از مدیران تعیین شود.

برخی از موضوعات در شرکت ها نیازمند دریافت مجوز هستند.

شرکت دهای تجاری بعد از ثبت شرکت باید آگهی تأسیس خود را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار پرداخت کنند.

 

در این مقاله تلاشمان بر این بود که با اطلاعات مربوطه در زمینه ثبت شرکت شما عزیزان آگاهانه در مسیر ثبت شرکت گام بردارید و تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرده ایم ، با ثبت شرکت اعتبار تجاری تان افزایش پیدا می کند و به راحتی مشتریان تان می توانند استعلام شرکت را دریافت کنند، ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها که در استان تهران یک واحد مستقل است و در شهرستان ها واحدی در اداره ثبت تحت عنوان واحد ثبت شرکت تعریف شده است انجام می شود و متقاضیان ثبت شرکت با توجه به آدرس مرکز امور مهم شرکت واحد ثبتی شان را باید تعیین کنند.

 

برای تنظیم اسناد و اوراق ثبتی نیز لازم است که از دانش و تجربه حقوقی در زمینه ثبتی نیز برخوردار باشید بدین منظور می توانید از مشاوره کارشناسان یا انجام پروسه ثبتی تان توسط وکلای پایه یک موسسه حقوقی پایش (payeshsabt.com) برخوردار شوید.

 

جهت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت و کارهای ثبتی با ما در تماس باشید.

کرج : طالقانی جنوبی . جنب بانک سرمایه ساختمان مهدی.طبقه هفت واحد 702

دفتر کرج  :  327  11  327 – 026  خط ویژه

دفتر تهران :  156  55  266 – 021 خط ویژه

جدیدترین مطالب سایت