راهنمای جامع سفر به مارماریس + هزینه ها

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای جامع سفر به مارماریس + هزینه ها

شهری که عاشقش خواهید شد

شهر شلوغ مارماریس یکی از محبوب‌ترین استراحت گاه‌ها در منطقه ساحل فیروزه‌ای یا Turquoise Coast ترکیه است. این شهر بندری یک انتخاب عالی برای عاشقان مهمانی، دوستداران نور خورشید و علاقه‌مندان به تاریخ است که اینجا و جاذبه‌های منحصربه‌فردش را ستایش و تحسین می‌کنند. بهترین قیمت تور ترکیه را می توانید در کی سفر بیابید. توصیه می کنیم قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر به هریک از شهرهای ترکیه به صفحات قیمت تور مارمایس، قیمت تور کوش آداسی و قیمت تور استانبول سری بزنید. به علت داشتن قیمت مناسب تورهای مارماریس نسبت به دیگر شهرهای ترکیه هرساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند.

 

پنج دلیل مهم برای سفر به مارماریس

۱. این شهر مرکز جشن و مهمانی است

شهر مارماریس در طول فصل تابستان مملو از گردشگرانی دوست‌داشتنی است که می‌خواهند در طول روز در ساحل آفتاب بگیرند و شب تا صبح به رقص و پای‌کوبی در بسیاری از بارها، کلوب‌ها و سالن‌های موسیقی خیابانی بپردازند.

 

۲. این شهر در ساحل فیروزه‌ای قرارگرفته است

مارماریس از یک موقعیت واقعاً عالی در منطقه خیره‌کننده Turquoise Coast برخوردار است. در اینجا سواحل زیبا و شنی، آب‌های روشن و فیروزه‌ای و ورزش‌های آبی بسیار زیادی وجود دارند تا بتوانید به تفریح بپردازید و حتی وقت کم بیاورید!

 

راهنمای جامع سفر به مارماریس + هزینه ها

۳. اینجا مکانی ایده‌آل برای انجام سفرهای تفریحی است

چیزهای دیدنی زیادی در قسمت جنوب شرقی ترکیه وجود دارد. از مقبره‌های سنگی باستانی در Caunos بازدید کنید، به سفر با قایق بر روی رودخانه Dalyan بپردازید و همچنین ببینید که طرفداران حفاظت از منابع طبیعی چگونه از لاک‌پشت‌ها در ساحل Iztuzu محافظت می‌کنند.

 

۴. حمام‌های ترکیه

در این شهر می‌توانید از حمام‌های بخار ترکی سنتی و ماساژ در مراکز محلی مانند Ottoman Turkish Bath یا Armutalan Turkish Bath لذت ببرید. همچنین می‌توانید از چشمه‌های آب‌گرم باشکوه در Pamukkale بازدید کنید.

 

۵. اینجا یک مقصد خانوادگی است

مناظر زیبا، سواحل بزرگ و جاذبه‌های گردشگری مناسب کودکان مانند Marmaris Water Park و Marmaris Aqua Park، این تفریحگاه را به مقصدی ارزشمند جهت سپری کردن تعطیلات خانوادگی تبدیل می‌کنند.

 

مکان‌های دیدنی مارماریس

۱. Marmaris Kalesi؛ قلعه‌ای مناسب یک پادشاه

Marmaris Castle یا Marmaris Kalesi یک قلعه باشکوه قرن شانزدهمی است که در قلب استان Mugla در ترکیه واقع‌شده است و یکی از معدود موزه‌های قلعه‌ای کشور ترکیه است. تخمین زده می‌شود که Marmaris Kalesi حدود پنج هزار سال قدمت داشته باشد و رفتن به این قلعه شما را به حال و هوای زمان‌های دور خواهد برد. در طول سال‌ها، این مجموعه چندین بار موردبازسازی قرارگرفته است که یکی از آن‌ها توسط یکی از امپراتورهای عثمانی به نام Süleyman the Magnificent و در طول سفر وی به Rhodes انجام گرفت. این قلعه در سال ۱۹۸۳ به‌عنوان یک سازه تاریخی ثبت گردید و در سال ۱۹۹۱ به‌طور رسمی به روی عموم بازگشایی شد. زمانی که از این قلعه بازدید می‌کنید، حتماً یک دوربین همراه خود ببرید تا برای ثبت مناظر مهیج از خلیج مارماریس آمادگی داشته باشید.

 

۲. پارک آبی مارماریس؛ محیطی برای آب‌بازی و شنا

پارک آبی Marmaris در یک محیط طبیعی زیبا واقع‌شده است. این پارک (Marmaris Water Park) یک استراحتگاه تابستانه توریستی است. این پارک آبی که به نام Aqua Dream Water Park نیز شناخته می‌شود در کنار سوپرمارکت Migros در ناحیه Armutalan در مارماریس واقع‌شده است. در اینجا می‌توانید از فعالیت‌ها و جاذبه‌های آبی باشکوهی مانند  Slide rafting، Body Slide، Black Hole، Kamikaze Slide و Aqua Tower لذت ببرید. زمانی که به استراحت نیاز دارید، سری به رستوران و بار بزنید تا از غذاهای خوب و مناظر تماشایی استفاده کنید. پارک آبی مارماریس امکانات بی‌شماری برای بزرگ‌سالان و کودکان فراهم نموده است.

 

۳. Marmaris Muzesi ؛ نگاهی به گذشته

در قلب مارماریس و مشرف‌به دریا، موزه Marmaris Muzesi را مشاهده خواهید کرد. این بنا توسط Caliph Suleiman در سال 928 هجری قمری ساخته‌شده است و در آن انواع مجسمه‌ها، ظروف سفالی و دیگر آثار باستانی از تاریخ طولانی و شگفت‌انگیز کشور به نمایش گذاشته‌شده است. اما گنجینه‌های موجود در اینجا تنها یکی از دلایل بازدید از این موزه بوده، چراکه مناظر تماشایی فوق العاده زیبایی نیز از اینجا قابل‌مشاهده هستند. شما می‌توانید چشم‌اندازهای زیبا را از داخل برج و باروها تماشا کرده و لذت ببرید.

 

۴. Dans Eden Fiskiyeler ؛ رقص فواره‌ها در شب

فواره‌های رقصان در قلب مرکز شهر Marmaris واقع‌شده‌اند. این میدان در طول سالیان متمادی در میان کودکان و والدینشان به‌طور یکسانی محبوبیت یافته و به یک آهن‌ربای توریستی تبدیل‌شده است. این میدان عمومی شلوغ در شب به یک منظره شگفت‌انگیز تبدیل می‌شود؛ هنگامی‌که در حدود ساعت هشت و نیم، نورافشانی فواره‌ها آغاز می‌شود و پس‌ازآن موسیقی و اجرای حرکات نمایشی انجام می‌گیرد. می‌توانید از اجرای نمایش‌های سرگرم‌کننده لذت ببرید یا در یکی از رستوران‌های متعددی که در این نزدیکی قرار دارند استراحت کرده و به تماشای فواره‌ها بپردازید.

 

۵. Atatürk Heykeli؛ ادای احترام به بنیان‌گذار ترکیه

این مجسمه عظیم در مرکز شهر قرار دارد و توسط پرچم‌های کشور ترکیه احاطه‌شده است. این مجسمه به‌افتخار اولین رئیس‌جمهور ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، که به‌عنوان بنیان‌گذار ترکیه مدرن و امروزی شناخته می‌شود، ساخته شد. برای توریست‌های عادی در این مکان فعالیت‌های چندانی ارائه نمی‌شود، اما این مجسمه به‌عنوان یک اثر تاریخی درخشان برای تاریخ جذاب ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بهترین زمان سفر به مارماریس

کمترین قیمت هتل‌ها در مارماریس مربوط به ماه نوامبر است که هزینه تخمینی بابت هر شب اقامت در هتل سه ستاره معادل ۳۸ دلار است. اکثر مردم دوره زمانی میان ماه می تا ماه سپتامبر را به‌عنوان زمان ایده‌آل سفر به مارماریس در نظر می‌گیرند. مارماریس از ماه جولای تا آگوست خیلی شلوغ است و جمعیت زیادی از توریست‌ها به این شهر سفر می‌کنند، بنابراین برای لذت بردن از هوای خنک‌تر و خلوت‌تر بودن سواحل، کمی قبل یا بعد از فصل شلوغی را برای سفر انتخاب کنید.

 

بهترین محل‌های اقامت در مارماریس

می‌توانید هتل لوکس ۵ ستاره Grand Azur Marmaris یا Grand Pasa Hotel را امتحان کنید و یا اینکه هتل‌های مقرون به‌صرفه‌تری همچون Hotel Ideal Premium یا Hotel Ideal Pearl را انتخاب نمایید.

 

محله‌های محبوب در مارماریس

Old Town: محله شهر قدیمی (Old Town) یکی از زیباترین بخش‌های شهر است. خیابان‌های باریک و تپه‌ای شکل در اطراف قلعه مارماریس را کاوش کنید و یا از مسجد Eski İbrahim Ağa Cami بازدید نمایید.

 

The Marina: محله مارینا یکی از محلات پرزرق‌وبرق و اعیانی این منطقه است. می‌توانید سوار یک قایق بادبانی لوکس شوید یا یک سفر کوتاه با قایق در امتداد ساحل انجام دهید.

 

Central Marmaris: مارماریس مرکزی یک ناحیه شلوغ از خیابان‌هایی است که فروشگاه‌های متعددی در آن‌ها قرار دارند مانند بلوار Ulusal Egemenlik Bulvari و میدان اصلی شهر به نام Mayis Genclik Meydani. حتماً از مجسمه آتاتورک نیز دیدن کنید.

 

از میان هتل‌هایی که بیشترین میزان رزرو را دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Hilton Dalaman Sarigerme Resort & Spa، Robinson Club Sarigerme Park، D Maris Bay، Green Nature Diamond Hotel، Grand Pasa Hotel، Blue Bay Platinum Hotel.

راهنمای جامع سفر به مارماریس + هزینه ها

وسایل عبور و مرور در مارماریس

حمل‌ونقل عمومی:

راحت‌ترین راه برای گشت‌وگذار در مارماریس استفاده از dolmus است. این مینی‌بوس‌های ۱۱ نفره، شهر و تفریحگاه‌های مجاور Icmeler را تحت پوشش قرار می‌دهند. هزینه این مینی‌بوس‌ها برای یک سفر در مارماریس ۱٫۵ تله (TL) و برای سفر از مارماریس تا Icmeler حدود ۲٫۵ تله خواهد بود.

 

تاکسی:

تاکسی به‌عنوان یک گزینه گران‌قیمت در نظر گرفته می‌شود. تاکسی‌مترها برای شروع، مبلغ ۴ تله (TL) شارژ می‌کنند و پس‌ازآن به ازای هر ۰٫۶ مایل (۱ کیلومتر) اضافی مبلغ ۳٫۵ تله دریافت می‌کنند.

 

اتومبیل:

می‌توانید یک خودرو را به‌صورت محلی و یا در فرودگاه Dalaman اجاره کنید و گشت‌وگذار خود را به شهرهای Fethiye یا Pamukkale برنامه‌ریزی نمایید. شما می‌توانید فقط با پرداخت ۱۱۵ تله در روز به تفریح در منطقه Turquoise Coast بپردازید.

 

هزینه‌های زندگی در مارماریس

مراکز خرید

برای خرید لباس‌های مارک‌دار و سایر لوازم جانبی به مرکز خرید بندر آبی (Blue Port) مراجعه کنید و یا برای خرید کالاهای چرمی و سوغاتی سری به پنجشنبه‌بازار مارماریس بزنید. در هنگام خرید برای چانه زدن آمادگی داشته باشید چراکه قیمت اعلامی فروشندگان اغلب بالاتر از آن چیزی که درنهایت جنس را به آن مقدار می‌فروشند.

 

راهنمای جامع سفر به مارماریس + هزینه ها

خرید خواروبار و سایر ضروریات

 برای خرید موارد ضروری مانند مواد غذایی و لوازم‌آرایش می‌توانید به سوپرمارکت‌های محلی سری بزنید. در فروشگاه‌های محبوبی مانند Midi Tansas و Migros Jet می‌توانید با پرداخت ۲٫۷۵ تله یک کوارت شیر و با ۵ تله ۱۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ بخرید.

 

حتماً کباب‌ترکی‌های خوش‌مزه یا غذاهای دریایی را در Kircicegi امتحان کنید و یا سری به خانه استیک (Steak House) بزنید. صرف شام به همراه شراب در یک رستوران شیک برای دو نفر به قیمت ۶۰ تله (TL) تمام می‌شود. درحالی‌که یک ناهار ارزان فقط ۱۵ تله است. حتماً وعده غذایی خود را با شیرینی‌های lokum یا Turkish Delight که به‌صورت محلی تهیه‌شده‌اند، به پایان برسانید.

جدیدترین مطالب سایت