راهنمای خرید انواع پمپ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای خرید انواع پمپ

اگر برای مصارف مختلف و پمپاژ مواد مایع و سیالات از جایی به جای دیگر نیاز به خرید پمپ دارید، لازم است در مورد انواع مختلف آن اطلاعات کاملی داشته باشید زیرا با توجه به این که ساختار اصلی همه پمپ‌ها یکسان است اما برای کاربردهای گوناگون نیاز است تا از پمپی که برای انتقال آن نوع مایع مناسب می‌باشد، استفاده کرد.

 

ما در این مطلب قصد داریم بیشتر به معرفی پمپ آب پرداخته و شما را با کارکرد این دستگاه که جهت انتقال آب از داخل چاه بر روی زمین و یا برای انتقال آب از طبقات پایین به طبقات بالای یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا کنیم. در انتها نیز مجموعه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید خرید پمپ در انواع مختلف را با ابعاد گوناگون از این مرکز انجام دهید.

 

پمپ چیست؟

پمپ دستگاهی است که می‌تواند با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی مایعات و مواد سیال را از داخل مخازن، چاه‌ها، حوضچه‌ها و… با فشار زیاد به سمت بالا پمپاژ نماید. همان طور که پیشتر اشاره کردیم پمپ یا بوستر پمپ عموما در انواع مختلف تولید شده و کارکردهای متنوعی دارند. به همین جهت لازم است هنگام انتخاب و خرید پمپ به دو نکته مهم (دبی) و همچنین (هد) که در ادامه به توضیح این دو مقوله خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید. زیرا هر یک از این دو مقوله در پمپ‌های مختلف می‌تواند از اندازه و قابلیت‌های گوناگونی بهره‌مند باشد.

 

دبی پمپ به چه معناست؟

دبی پمپ و یا میزان آبدهی پمپ به این معناست که پمپ آب تا چه میزان قادر است در یک مقطع زمانی مشخص آب را انتقال دهد. که در ساختار فرمولی با حرف Q نمایش داده می‌شود. میزان دبی را می‌توان بر حسب لیتر بر دقیقه، لیتر بر ثانیه و یا متر مکعب در هر ساعت محاسبه کرد. بنابراین به زبان ساده‌تر دبی به حجم یا مقدار مواد جابجا شده در زمان مشخص گفته می‌شود که نسبت به ارتفاع های مختلف، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است شما یک پمپ آب خانگی با توان یک اسب بخار را خریداری نمایید، این پمپ می‌تواند در هر دقیقه 15 لیتر آب را به ارتفاع 5 متری انتقال دهد، به طوری که اگر بخواهید از این پمپ آب برای یک ارتفاع بیشتر استفاده کنید طبیعتا ًمیزان فشار آب افت خواهد کرد. به همین منظور لازم است هنگام خرید پمپ با بررسی‌هایی که پیشتر انجام داده‌اید، پمپ مناسب‌تری را خریداری نمایید.

 

هد پمپ چه قابلیتی از پمپ را مشخص می‌کند؟

موضوع دیگری که هنگام خرید انواع پمپ چه پمپ‌های خانگی و چه پمپ‌های صنعتی باید به آن توجه داشته باشید، هد یا فشار پمپ است و به این معناست که یک پمپ قادر است تا چه ارتفاعی مواد و مایعات را به سطوح بالا انتقال دهد. از آن جا که پمپ‌ها به انواع سانتریفیوژ و روتاری تقسیم می‌شوند، محاسبه هد را می‌توان در پمپ سانتریفیوژ بر حسب متر یا فوت و در پمپ‌های روتاری بر اساس بار Bar، اینچ مربع PSI و کیلو پاسکال KPA محاسبه کرد.

راهنمای خرید انواع پمپ

هنگام خرید پمپ باید به این مورد توجه داشته باشید که عدد هد روی آن درج شده است. این عدد متناسب با شرایط لوله کشی در قالب‌های استاندارد در نظر گرفته می‌شود به عنوان مثال اگر هد پمپی 30 در نظر گرفته شده است به این معناست که قادر است آب یا مایعات را تا 30 متر با فشار لازم به سمت بالا انتقال دهد. بنابراین اگر خرید پمپ آب را برای ساختمانی می‌خواهید انجام دهید که از نحوه لوله کشی آن اطلاعاتی ندارید این عدد نمی‌تواند چندان کمک کننده باشد و باید به فاکتورهای دیگری نیز برای انتخاب پمپ آب مناسب توجه کنید.

 

آشنایی با انواع پمپ

اکنون که موضوع دبی و هد را مطرح کردیم بهتر است دو نوع پمپ سانتریفیوژ و توربینی که بیشتر برای آبرسانی به ساختمان‌های مسکونی چند طبقه و یا مزارع و حوضچه‌های پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی نماییم. اما پیش از آن لازم است این نکته را نیز متذکر شویم که باید نسبت به فعالیت کشاورزی، ساختمان مسکونی مورد نظری که نیاز به پمپ آب دارد و یا بر فعالیت صنعتی که قصد انجام آن را دارید اشراف کامل داشته باشید تا بتوانید با یک محاسبه دقیق و دریافت مشاوره از تیم کارشناس این حوزه خرید پمپ مناسب را انجام دهید.

 

پمپ آب توربینی: از این محصول می‌توان بیشتر برای آبرسانی در صنایع مختلف و همچنین کشاورزی استفاده کرد و به جهت آن که از میزان آبدهی زیاد و فشار کار متوسط برخوردار است برای اینگونه مصارف پیشنهاد می‌شود. از پمپ توربینی می‌توان روی ایستگاه‌های شناور و ثابت استفاده کرد و آب را از رودخانه، دریا و حوضچه‌ها و .. به جای دیگر انتقال داد.

 

پمپ آب سانتریفیوژی: شیوه کارکرد این نوع پمپ‌ها با پمپ توربینی متفاوت است و به روش گریز از مرکز کار می‌کنند و می‌توانند در صنایع مختلف و کشاورزی و .. برای انتقال آب مورد استفاده قرار گیرند. این نوع پمپ که اغلب با دو طراحی عمودی و افقی ساخته می‌شود با استفاده از نیروی گریز از مرکز می‌تواند آب را با فشار از مخزن خارج کرده و یا در استفاده برای ساختمان‌های مسکونی، آب را با فشار زیاد به طبقات بالا انتقال دهد. اگر قصد خرید پمپ آب با قیمت مناسب دارید که نصب آسانی هم داشته باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم پمپ سانتریفیوژی را در نظر داشته باشید.

 

شرکت تلمبه موتور غرب

راهنمای خرید انواع پمپ

بی‌شک در حال حاضر که کشور ما با کمبود آب مواجه است برای انتقال آب به زمین‌های کشاورزی نیاز به استفاده از پمپ آب مناسب دارید. همچنین به جهت ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی مرتفع و چند طبقه از خرید پمپ آب کارآمد برای انتقال آب به طبقات بالا بی‌نیاز نخواهید بود و لازم است محصولی را خریداری کنید که از دوام بالا و کارکرد خوبی برخوردار باشد و لازم نباشد در مدت زمان کوتاه نیاز به تعویض آن پیدا نمایید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با انجام بررسی‌های لازم و محاسبات دقیق خرید پمپ را از مجموعه‌ای مورد اطمینان انجام دهید تا بتوانید از خدات پس از فروش آن نیز بهره مند شوید.

 

شرکت تلمبه موتور غرب در زمینه ارائه کلیه تجهیزات آبرسانی مانند انواع پمپ، بوستر پمپ و… فعالیت دارد و می‌تواند تجهیزات مورد نیاز برای تأمین آب فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی و همچنین تأمین آب ساختمان‌های مسکونی و مرتفع را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت این مرکز می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی https://westpumpiran.com مراجعه نمایید و با کارشناسان و از متخصصان این مرکز مشاوره بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت