راهنمای خرید هود آشپزخانه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای خرید هود آشپزخانه

این روزها به تعداد افرادی که از هود آشپزخانه استفاده می‌کنند روز به روز افزوده می‌شود. این وسیله طرفداران زیادی دارد؛ زیرا فضای سالم و مفرحی را هنگام آشپزی در آشپزخانه فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم نکات مورد نیاز برای خرید هود آشپزخانه را در اختیار شما قرار دهیم. اطلاعات زیر ایده بهتری در مورد نحوه تکمیل خرید به شما می‌دهد. راهنمای خرید هود آشپزخانه مناسب کسانی است که برای خرید هود به نظر یک متخصص نیاز دارند.

 

آشنایی با انواع هود آشپزخانه

برای اینکه بدانید چه نوع هودی را باید انتخاب کنید ابتدا باید موارد زیر را در نظر بگیریم.

محوطه آشپزخانه

بودجه‌بندی

نوع استفاده و میزان مصرف از دستگاه

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه

سلیقه شما

با در نظر گرفتن پنج عنصر فوق با انواع هود آشپزخانه آشنا می‌شوید که اولین قدم در راهنمای خرید هود آشپزخانه است.

 

هود شومینه‌ای

این نوع هود شبیه به حرف T طراحی شده است و صفحه تخت قسمت پایینی آن به موازات اجاق گاز قرار گرفته است. هود شومینه‌ای اولین سری هود آشپزخانه است که به سقف متصل می‌شود.

 

هود مورب

این نوع هود با زاویه ۴۵ درجه به دیوار متصل می‌شود و فیلتر آن هم دیده نمی‌شود. نام دیگر هود مورب، هود شیب دار است.

 

هود مخفی

در راهنمای خرید هود آشپزخانه هودهای مخفی به عنوان یکی از محصولات با کارایی بالا محسوب می‌شوند که نه تنها از چشمان شما پنهان هستند، قدرت مکش بالایی هم دارند. بنابراین هود مخفی بو، چربی و ذرات معلق در آشپزخانه را به خوبی جذب و حذف می‌کند.

 

همچنین لازم به ذکر است که هود مخفی تمام سطح اجاق گاز را می‌پوشاند. این نوع هود را می‌توان با توجه به ابعاد آن در کابینت‌های مختلفی قرار داد. بنابراین می‌توانید برای طراحی و ساخت کابینتی متناسب با ابعاد هود خود از کابینت ساز کمک بگیرید.

 

هود مخفی یک گزینه عالی برای کاربرانی است که به هماهنگی و طراحی آشپزخانه خود اهمیت می‌دهند. در واقع این دسته از مصرف کنندگان می‌خواهند هود آشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه را خراب نکند.

 

نکته مهم در مورد هودهای مخفی این است که شما مختار هستید که به دلخواه یکی از انواع هود مخفی یا توکار را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. انواع هود مخفی به شرح زیر هستند:

 

هود شومینه‌ای مخفی

هود مخفی بدون دودکش

هود تاشو مخفی

هود توکار ثابت

راهنمای خرید هود آشپزخانه

هود جزیره‌ای

این نوع هود آشپزخانه یک انقلاب مدرن در صنعت لوازم آشپزخانه محسوب می‌شود. هود جزیره‌ای به گونه‌ای طراحی شده است که جلوه‌ای چشمگیر و منحصر به فرد به آشپزخانه شما بدهد.

 

نکته: اگر در آشپزی مهارت چندانی ندارید و ظاهر هود آشپزخانه برایتان اهمیت بیشتری دارد، هود جزیره‌ای انتخاب خوبی است.

 

هود زیرکابینتی

هود زیرکابینتی یک محصول کاملا نوستالژیک و قدیمی در آشپزخانه‌های ماست! تقریباً هر آشپزخانه‌ای حداقل یک بار حضور این نوع هود را تجربه کرده است.

 

شایان ذکر است که به عنوان راهنمای خرید هود آشپزخانه، توجه به راحتی و کاربرد بالای هود مهم‌ترین نکاتی است که هر مصرف کننده‌ای در هنگام خرید محصول باید به آن توجه کند.

 

هودهای زیر کابینتی مستقیماً بالای اجاق گاز نصب می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً با کف کابینت ترکیب می‌شوند و مطمئناً ظاهری منحصر به فرد و شیک به آشپزخانه شما می‌دهند. ناگفته نماند که دو نوع طراحی برای این کابینت در نظر گرفته شده است، گاهی کانال دودکش هود دیده می‌شود و گاهی این نوع هودها دودکش ندارند.

 

هود بدون دودکش

با هود، تمام دود، ذرات هوا و بوهای پخت و پز از طریق دودکش‌ها به بیرون از ساختمان هدایت می‌شود. هودهای بدون دودکش نیز به لطف فیلتر این کار را انجام می‌دهند. بنابراین این شما هستید که می‌خواهید هودی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی نصب شده باشد یا یک هودی بخرید که هر از چند گاهی مجبور به تعویض فیلتر آن شوید.

 

هود آسانسوری

قرار دادن این هود در آشپزخانه شما را شگفت زده و خوشحال می‌کند! هودهای آسانسوری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در فضای کوچک ساختمان‌ها جای بگیرند.

 

هر فرد فنی در زمینه تجهیزات آشپزخانه که بخواهد راهنمای خرید هود آشپزخانه را ذکر کند، حتما افرادی که اغلب آشپزخانه کوچکی دارند و در آشپزی مهارت چندانی ندارند، پیدا می‌کند. زیرا استفاده مکرر از هود آسانسوری عملکرد آن را از بین می‌برد.

 

توجه داشته باشید که استفاده مکرر از این هود باعث فرسودگی دستگیره‌های بالا و پایین می‌شود و در نهایت مجبور خواهید بود قطعات جدید مناسب آشپزخانه خود را سفارش دهید.

 

نکات مهم در خرید هود آشپزخانه

اگر تصمیم دارید یک آشپزخانه جدید بسازید و لوازم مدرن را برای آن انتخاب کنید، خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید. حالا که با انواع هود آشنا شدید وقت آن رسیده چند نکته را راجع به خرید هود به شما بگوییم.

 

فراموش نکنید که با در نظر گرفتن موارد زیر می‌توانید انتخاب‌های هوشمندانه و مناسبی برای خرید هود آشپزخانه خود داشته باشید:

راهنمای خرید هود آشپزخانه

میزان قدرت مکش هود آشپزخانه

قدرت مکش هود عامل مهمی در خرید هود آشپزخانه است و مهم‌ترین دغدغه بسیاری از خریداران قدرت مکش هود است. در واقع باید این عنصر را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هود آشپزخانه کاربردی بدانید. اگر هنوز با نحوه انتخاب قدرت مکش مناسب برای آشپزخانه خود آشنا نیستید، این بخش را با دقت بخوانید:

 

اندازه آشپزخانه باید در ارتفاع سقف ۳ متر و عدد حاصل در متر مکعب ضرب شود. عدد بدست آمده قدرت مکش هود را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر هود با قدرت مکش حداقل ۴۵۰ متر مکعب بر ساعت برای آشپزخانه ۱۵ متری مناسب است. اگر به دنبال یک هود با بالاترین قدرت مکش هستید، حتما خرید هودهای کن را در دستور کار خود قرار دهید.

 

ابعاد هود آشپزخانه

ابعاد و اندازه در خرید هود آشپزخانه بسیار مهم است؛ زیرا باید محصولی متناسب با اندازه آشپزخانه و مهمتر از همه متناسب با ابعاد اجاق گاز و کابینت انتخاب کنید.

 

نکته مهم در اینجا این است که می‌توانید یک هود کوچک را با یک استثنا انتخاب کنید و آن اندازه کوچک آشپزخانه است. البته فراموش نکنید که اندازه هود تاثیری در قدرت مکش آن ندارد، ولی در کل بهتر است هود کوچکتر از ۷۰ سانتی متر نخرید.

 

میزان سر و صدای هود آشپزخانه

این مورد هم یکی از موارد مهمی است که هنگام خرید هود بابد به آن توجه کنید. معمولا هودهای زیرکابینتی سر و صدای زیادی دارند و هودهای مدرن کم صداتر هستند.

 

آشنایی با تولیدکنندگان برتر

امروزه تولید کنندگان داخلی زیادی هودهای باکیفیتی را تولید می‌کنند. آشنایی با بهترین برندها به شما در هنگام خرید کمک می‌کند تا کمتر دچار اشتباه شوید و گول تبلیغات نچندان درست را نخورید. با خرید محصولات برندهایی نظیر کن، اخوان، بیمکث و آلتون، مطمئناً یک خرید مناسب را تجربه خواهید کرد.

 

در انتها باید گفت که با توجه به نکات مطرح شده در این مقاله، شما قادر خواهید بود بهترین هود را متناسب با نیازتان خریداری نمایید.

جدیدترین مطالب سایت