راهنمای پیش از سفر به استانبول

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای پیش از سفر به استانبول

با طولانی شدن شیوع ویروس کرونا در جهان و انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف اکنون شاهدیم که برخی کشورها اجازه سفر به کشورهای خارجی یا ورود توریست ها از سایر کشورها را می دهند. برای مثال انگلستان قرنطینه های خود را لغو کرده و اجازه ورود گردشگران از سایر کشورها را می دهد و حالا مسافران سفرهای خود را به مقاصد محبوب رزرو می کنند که قبلاً ممنوع بود. از جمله کشورهایی که به لیست سبز اغلب کشورهای اروپایی پیوسته اند می توان به مصر، سریلانکا، مالدیو و ترکیه اشاره کرد. استانبول ترکیه در میان ایرانیان بسیار محبوب است و با وجود شیوع ویروس کرونا همواره سفر به آن پرطرفدار می باشد. ترکیه پل اروپا و آسیاست، جایی است که “شرق با غرب پیوند می خورند”.

 

حالا بسیاری از اروپایی ها ترکیه را به عنوان بهترین تعطیلات ساحلی می دانند زیرا سفر به آن هم ارزان است و هم تجربه ای فوق العاده را به ارمغان می آورد. اما شاید منصفانه نباشد که تنها از تفریحات ساحلی این شهر گفت زیرا استانبول بسیار بیش از چند ساحل زیباست. ترکیه با یونان، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، ایران، عراق و سوریه مرز مشترک دارد و هر کشوری به شیوه خود بر فرهنگ ترکیه تأثیر می گذارد، به طوری که هر گوشه از کشور کاملاً متفاوت شده است.

 

در اینجا همه چیزهایی که یک ایرانی پس از خرید تور استانبول ارزان باید بداند را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

راهنمای پیش از سفر به استانبول

 

قوانین سفر ترکیه

اگر از اتحادیه اروپا یا آمریکا به ترکیه سفر می کنید، باید مدرکی از دو واکسیناسیون COVID، شواهدی از بهبود اخیر COVID یا آزمایش PCR منفی در 72 ساعت گذشته نشان دهید.

ترکیه یکی از کشورهایی است که از رویکرد واکسن “ترکیب و مطابقت” استفاده می کند و کسانی که هر دوز را از یک نوع واکسن تزریق کرده اند نیز اجازه ورود دارند. در حال حاضر هنوز ارائه تست کرونای منفی که بیش از 72 ساعت از آن نگذشته باشد برای ورود ایرانی ها به ترکیه لازم است. در واقع قوانین برای مسافرانی که از انگلستان، ایران، مصر و سنگاپور وارد می شوند کمی متفاوت است. مسافران این کشورها باید آزمایش PCR منفی را در 72 ساعت قبل از ورود به ترکیه نشان دهند حتی اگر دوبار واکسینه شده باشند.

اگر از یکی از این چهار کشور مسافرت می کنید (به صورت ترانزیت از ترکیه استفاده می کنید) و فقط از طریق ترکیه در حال گذر هستید، نیازی به نشان دادن نتیجه آزمایش منفی ندارید.

هنوز ورود مسافران از برزیل، آفریقای جنوب ، نپال و سریلانکا تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

همه کسانی که به ترکیه وارد می شوند به جز شهروندان ترکیه یا دارندگان اجازه اقامت، باید یک فرم آنلاین را ظرف 72 ساعت پس از ورود تکمیل کنند و کد سلامت یا حس کد بگیرند که اطلاعات کامل در رابطه با این کد و چگونگی اخذ آن در وبسایت فاینداتور https://www.findatour.co/ وجود دارد و می توانید از آن استفاده نمایید.

راهنمای پیش از سفر به استانبول

آیا در ترکیه باید ماسک زد؟

شما باید در فرودگاه ها و در طول مدت پروازهای خود به ترکیه و از ترکیه همیشه از ماسک صورت استفاده کنید.

استفاده از ماسک در همه زمان ها در خارج از خانه در سراسر ترکیه اجباری است. این شامل خیابانها، پارکها، باغها، مناطق پیک نیک، بازارها، در کنار دریا و حمل و نقل عمومی می شود.

استانهای ترکیه بر اساس خطر COVID-19 به چهار طبقه تقسیم می شوند: کم خطر، متوسط، زیاد و بسیار زیاد. نقشه ای از ترکیه که این سطوح را نشان می دهد در اختیار وزارت بهداشت این کشور است و به صورت روزانه بروزرسانی می شود و با مراجعه به وبسایت این سازمان می توانید آن را مشاهده کنید.

راهنمای پیش از سفر به استانبول

در ترکیه چه کارهایی می توان انجام داد؟

پایتخت ترکیه آنکارا است، اما بزرگترین شهر و مرکز مالی آن استانبول است. هر کدام از آنها نقطه عطفی عالی را ایجاد می کند، اما استانبول بی تردید برای توریست ها جای بهتری است و امکاناتی مانند مراکز خرید ارزان استانبول شهرتی جهانی دارند.

 

ترکیه دارای هفت منطقه است منطقه آناتولی شرقی، منطقه آناتولی مرکزی، منطقه دریای سیاه، منطقه مدیترانه، منطقه اژه، منطقه مرمره و منطقه جنوب شرقی آناتولی که همگی جذاب هستند. منطقه آناتولی شرقی بزرگترین منطقه است که عمدتاً از منطقه کوهستانی تشکیل شده که البته بزرگترین دریاچه ترکیه، دریاچه وان نیز در آن است. پایتخت آنکارا در منطقه آناتولی مرکزی و مرکز گردشگری استانبول در مرمره واقع شده است.

 

هر منطقه به خاطر موارد مختلف مشهور است، اما به طور کلی استانبول به عنوان محبوب ترین مقصد شناخته می شود. بدروم بهترین مکان برای اقامت مقرون به صرفه (با بهترین زندگی شبانه) است و کاپادوکیه دارای زیباترین و چشمگیرترین مناظر است. بهترین سواحل ساحل پاتارا، شبه جزیره بدروم و ساحل کاپوتاس هستند. این تنها گوشه ای از دیدنی ها و تفریحات موجود در کشور ترکیه بود. به نظر شما چه تفرحی جذابی در ترکیه وجود دارد که سبب جذب گردشگران خارجی شده است؟

جدیدترین مطالب سایت