راهکارهایی برای حفظ سلامت و شادابی پوست

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهکارهایی برای حفظ سلامت و شادابی پوست

در این مقاله که تهیه شده توسط فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی سرمه است، قصد داریم تا روش های مراقبت از پوست را بصورت قدم به قدم برای شما عزیزان توضیح دهیم.بطور کلی روش های مراقبت از پوست در چهار مرحله زیر خلاصه می شوند:

پاک‌سازی پوست Cleanse

مقاوم‌سازی پوست Toning

مراقبت و درمان Care

محافظت Protect

 

پاک سازی پوست چیست؟

این مرحله اولین قدم برای داشتن پوستی شاداب محسوب می شود.پاک سازی پوست به معنای زدودن هر گونه آلودگی اعم از عرق، سبوم و مواد آرایشی از سطح پوست می باشد.این مرحله، سه هدف کلی را دنبال می کند:

برداشت سلول‌های مرده یا اگزفولیشن (exfoliation)

پاکسازی آلودگی‌ها، چربی‌ها و مواد اضافی روی پوست

کمک به پوست با آبرسانی، تغذیه یا بهبود خونرسانی

 

بعد از انجام این مرحله، توانایی پوست برای جذب محصولات درمانی و مراقبتی بیشتر می شود.روی پوست ما بصورت طبیعی، از چربی هایی پوشانیده شده است که مسئولیت حفظ رطوبت پوست را بر عهده دارند.گاهی میزان تجمع چربی ها روی پوست به اندازه ای بالا می رود که منافذ پوستی مسدود شده و همین امر باعث ایجاد آکنه و جوش می شود.با استفاده از پاکسازی می توان چربی های اضافی پوست را از بین برد.

 

مقاوم سازی پوست چیست؟

بعد از استفاده از پاک کننده ها، PH سطح پوست تغییر می کند.همین موضوع باعث ایجاد اثراتی بر روی پوست اعم از نازک شدن پوست، حساس شدن پوست و غیره می شود.به منظور جلوگیری از این موارد باید PH پوست را به PH طبیعی پوست بازگرداند.وظیفه تونرها این است که با تنظیم PH پوست، اثرات شوینده ها را از سطح پوست پاک کنند.

 

مراقبت و درمان پوست چیست؟

بعد از انجام مراحل قبل، پوست آماده دریافت و استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی است.این محصولات باعث احیای پوست شده و انواع مراقبتی نیز برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می شوند.

راهکارهایی برای حفظ سلامت و شادابی پوست

مراقبت روزانه پوست

استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان ها برای تمام انواع پوستی توصیه می شود.گاهی برخی افراد با داشتن پوست های چرب، تمایل به زدن این محصولات ندارند در صورتی که پوست های چرب نیز حداقل یکبار در روز باید از محصولات ابرسان استفاده کنند.بعد از شستشوی صورت، استفاده از مرطوب کننده مخصوص تایپ پوستی شما ضروری است پس اگر پوستی چرب دارید، محصولات سبک و فاقد چربی بهترین انتخاب برای شما هستند.

 

یکی دیگر از محصولاتی که برای اهداف مراقبتی پوست استفاده می شود، ماسک های صورت هستند. استفاده از ماسک صورت قوانین خود را دارد. اگر ماسکهای صورت را بصورت صحیح مصرف نکنید، اثربخشی خاصی از آن نخواهید دید.ماسک ها این قابلیت را دارند که برخی از مشکلات پوستی شما را درمان کنند.قدم نخست قبل از خرید ماسک صورت، مشخص کردن مشکلات پوستی است و اینکه بدانید برای چه مشکلی قصد دارید تا از ماسک ها استفاده نمایید .

 

محافظت از پوست

یکی از محصولات آرایشی که استفاده از آن برای تمام فصول و برای تمامی افراد توصیه می شود، ضد آفتاب ها هستند.تمدید هر دو ساعت یکبار این محصولات توصیه می شود.امروزه اکثر محصولات آرایشی را با ترکیبات SPF دار تولید می کنند.اما توصیه ما به شما این است که بعد از استفاده از یک مرطوب کننده مناسب، از یک کرم ضدآفتاب با پوشانندگی بالا استفاده کنید. وظیفه اصلی کرم های ضدآفتاب، مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید ( UVA و UVB ) می باشد.

راهکارهایی برای حفظ سلامت و شادابی پوست

مراقبت شبانه پوست

همانطور که روتین مراقبت روزانه پوستی دارای مراحلی می باشد، شب ها نیز احتیاج به مراقبت های پوستی است که از چند مرحله تشکیل شده است.اولین قدم در روتین پوستی،همیشه شستشو با مواد پاک کننده مناسب پوست است.با این کار آلودگی هایی که در طول روز بر روی پوست می نشیند را پاک کرده و پوست را آماده برای استفاده از محصولات مراقبتی می کنید.همانطور که قبلا هم گفتیم، استفاده از تونر ها قدم بعدی می باشد . هر کدام از ما بر روی پوستمان دچار نواقص و مشکلاتی هستیم که با استفاده از محصولات مراقبتی شبانه می توانیم درصد زیادی از این مشکلات را برطرف نماییم.پوست انسان در طول شب استراحت می کند و بهترین زمان برای استفاده از محصولات مراقبتی، شب هاست.در قدم نخست باید مشکل پوست خود را بدانید و انتظار خودرا در استفاده از محصولات مراقبتی مشخص نمایید.

 

خرید کرم شب یکی از مهم ترین مراحل در روتین مراقبتی شب محسوب می شود.به یاد داشته باشید که محصولات آرایشی و بهداشتی که برای پوست خود استفاده می کنید، به علت استفاده مستقیم آن ها بر روی پوست، باید از برندهای معتبری تهیه شوند لذا در زمان خرید محصولات پوستی به هیچ عنوان خساست به خرج ندهید.

جدیدترین مطالب سایت