راهکارهای کاهش هزینه صدور کارت بانکی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهکارهای کاهش هزینه صدور کارت بانکی

هزینه چاپ در هر کسب و کاری به خصوص در یک بانک یکی از اجزای جدایی ناپذیر محسوب می شود. زیرا همه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به دلایل مختلف مثل چاپ کارت بانکی، چاپ کارت اعتباری و چاپ کارت هدیه به دستگاه چاپ کارت نیاز دارند. منظور از هزینه چاپ در بانک مجموع هزینه هایی است که هر بانک بابت نیازهای روزانه و روتین خود جهت چاپ کارت باید پرداخت کند. کارت های بانکی روی PVC چاپ می شوند بنابراین چاپ این دسته از کارت ها نیاز به تجهیزاتی نظیر پرینتر کارت، کارت پی وی سی خام و ریبون (مواد مصرفی چاپگر کارت) دارد. مسئله ای که در این قسمت می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، روش هایی است که بانک ها می توانند به کمک آن هزینه های کلی چاپ خود را کاهش دهند که توضیح دادیم این هزینه ها مربوط به چه مواردی است.

راهکارهای کاهش هزینه صدور کارت بانکی

پرینتر صدور کارت بانکی

اولین ابزاری که برای چاپ کارت بانکی مورد نیاز است، دستگاه چاپ کارت PVC است. چاپگر کارت، پرینتری است که فقط قابلیت چاپ کارت های پی وی سی را دارد. پرینتر چاپ کارت بانکی در برندهای مختلفی وجود دارد که هر یک در ابعاد مختلف و با قابلیت های متفاوت تولید می شوند. مهمترین ویژگی که این دستگاه ها دارند قابلیت رمزگذاری کارت های مگنت دار است. از پرفروش ترین چاپگرهای بانکی می توان پرینتر اولیس Dualys، پرینتر اولیس PEBBLE 4 و پرینتر هودو SIP30 را معرفی نمود. این چاپگرها هم به صورت اورجینال و هم کارکرده در بازار موجود هستند. توصیه شرکت کارت پرداز برای کاهش هزینه صدور کارت بانکی استفاده از چاپگر دست دوم است.

 

کارت خام PVC

برای چاپ کارت بانکی در کنار چاپگر به کارت خام پی وی سی هم نیاز است. ولی معمولا بانک ها سفارش چاپ طرح ثابت کارت خود را برون سپاری می ‌کنند و فقط در هنگام تحویل کارت به مشتری اطلاعات متغیر مانند نام و نام خانوادگی، شماره ۱۶ رقمی کارت، CVV2 و تاریخ انقضا توسط متصدی بانک روی کارت بانکی چاپ می ‌شود. بنابراین برای چاپ اطلاعات متغیر باید از مواد مصرفی مختص پرینتر کارت استفاده نمود. خاطرنشان می شویم که کارت‌ های PVC در دو نوع ساده و هوشمند (تماسی – غیر تماسی) وجود دارند که کارت در دسته کارت های هوشمند تماسی قرار می گیرد؛ زیرا باید روی دستگاه پوز و یا دستگاه کارتخوان کشیده شود.

 

ریبون پرینتر کارت

ریبون اصلی ترین ماده مصرفی در فرآیند صدور کارت بانکی با پرینتر کارت است. ریبون ها در ابعاد، سایز‌ها و کدهای رنگی متنوعی وجود دارند و هر یک برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. بانک ها معمولا اطلاعات مشتریان را به رنگ مشکی روی کارت ها چاپ می کنند؛ به همین علت باید از ریبون مشکی یا ریبون KO استفاده کنند. مناسبترین ریبون برای چاپ کارت در بانک ریبون مشکی اولیس است که در در چاپگرهای EVOLIS به کار می رود.

راهکارهای کاهش هزینه صدور کارت بانکی

پرینتر سوزنی

بانک ها علاوه بر تجهیزاتی که به آن ها اشاره شد برای ارائه سایر خدمات بانکی از پرینتر سوزنی استفاده می کنند. مهمترین کاربرد چاپگر سوزنی در بانک ها، چاپ اطلاعات روی چک و رسیدهای بانکی است. چاپگرهای سوزنی به صورت سیاه و سفید چاپ می‌کنند اما جوهرهای رنگی هم در آن‌ ها استفاده می ‌شود. این نوع پرینترها با ایجاد نقطه روی صفحه چاپ را انجام می دهند. بنابراین هر چه  تعداد نقاط بیشتر باشد، کیفیت چاپ بهتر خواهد بود. در پرینترهای سوزنی هزینه اقلام مصرفی نسبت به دیگر پرینترها تقریبا کمتر است. از مهمترین مواد مصرفی آن ها می توان ریبون جوهر و کاغذ را نام برد. لازم به ذکر است که رسید های بانکی نیازی به کیفیت بالا ندارند. تنها کافی است اطلاعات مورد نیاز کاربر روی یک برگه چاپ شود. چیزی که برای آن ها حائز اهمیت است، سرعت بالاست. و دلیل اصلی استفاده از پرینترهای سوزنی همین است.

 

خرید پرینتر سوزنی

مهمترین ویژگی ‌هایی که در هنگام خرید چاپگر سوزنی باید مد نظر قرار گیرد، سرعت پرینتر، کیفیت چاپ، ظرفیت کاغذ، سایز کاغذ چاپ، قابلیت اتصال به دستگاه‌ های مختلف و پورت ‌های اتصال دستگاه است. هر چند نمی ‌توان در هنگام خرید این نوع پرینتر از قیمت به عنوان فاکتور اصلی نام برد اما قیمت پایین پرینتر سوزنی باعث می ‌شود تا اغلب ادارات و شرکت ‌ها، آن را اولویت خود در خرید قرار دهند. زیرا هم در هزینه ‌های سازمان صرفه جویی شده و هم به دلیل کیفیت بالای چاپگر، کار‌ها به خوبی و روی روال عادی انجام می‌ گیرد. پرینتر سوزنی اولیوتی PR2 Plus و پرینتر سوزنی کامپوپرینت SP40 جزو پرفروش ترین پرینترهای سوزنی محسوب می شوند.

 

جمع بندی

در این مقاله توضیحاتی کلی در مورد تجهیزاتی که مورد نیاز بانک هاست ارائه دادیم. همچنین در مورد انواع آن ها و کاربردهایشان صحبت کردیم. با توجه به آنچه گفته شد، بانک ها جهت کاهش هزینه های چاپ می توانند از دستگاه چاپ کارت و پرینتر سوزنی کارکرده استفاده کنند. این پرینترها از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و می توانند پاسخگوی نیاز هر مجموعه ای باشند.

جدیدترین مطالب سایت