راه های افزايش طول عمر باتری سمعک

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راه های افزايش طول عمر باتری سمعک

راه های افزايش طول عمر باتري سمعک در این مطلب قصد داریم در رابطه با راه های افزایش طول عمر باتری سمعک اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

انواع مختلفی از سمعک ها وجود دارند که با استفاده از میزان شنوایی پزشک برای هر فرد ، سمعکی متفاوت تجویز می کند و همچنین بسته به گوش هر فرد نوع سمعک مورد استفاده نیز متفاوت می باشد.
سمعک ها نیز انواع مختلفی دارند که می‌توان به مواردی مثل سمعک پشت گوشی و سمعک نامرئی اشاره کرد.

 

یکی از مواردی که در استفاده از سمعک دارای اهمیت می باشد باتری آن است. برخی از افراد که از سمعک استفاده می کنند از زود تمام شدن باطری سمعک ناراضی میباشند.
در ادامه روش هایی را برای افزایش طول عمر باتری سمعک قرار داده ایم.

 

 

قبل از هر چیز یک ویدیو در سایت تجهیزات پزشکی بی گزند برای باتری سمعک زیمنس شماره 10 و طول عمر آن منتشر شده است توصیه می کنیم حتما این ویدیو را از طریق لینک زیر مشاهده کنید

اینجا کلیک کنید .

 

افزایش طول عمر باتری سمعک

یکی از مهم ترین بخش های سمعک که در کیفیت و کارکرد آن تاثیر گذار است ، باتری است . باتری به دو نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ تقسیم می شود . باتری ها بر اساس سایز دستگاه ، شامل ابعاد مختلفی هستند و برند های سازنده ی آن نیز از تنوع زیادی برخوردار است . هنگام انتخاب باتری ، باید به برند و ابعاد سمعک دقت داشت .

گرچه انواع قابل شارژ ، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند ، ولی نوع یکبار مصرف آن بیشتر از نوع قابل شارژ مورد استقبال قرار گرفته است .

در سال های قبل ، سمعک ها نیاز به دو باتری داشتن که همین مساله ، وزن محصول را افزایش بسیاری می داد . جنس آن ها از اکسید نقره و جیوه بود . با گذشت زمان ، جنس آن ها به روی _ هوا تغییر پیدا کرد که طول عمر طولانی تری هم نسبت به اکسید نقره و جیوه داشت . ولتاژ این باتری های یکبار مصرف حدود 1.5 است که برای مورد استفاده قرار گرفتن ، باید چسب آن ها را برداشته و در معرض اکسیژن قرار بگیرند .

باتری های یکبار مصرف ، در چهار سایز در بازار موجود هستند که برخی از این سایز ها برای سمعک های بیرون گوش و برخی دیگر برای سمعک های درون گوش استفاده می شوند . وجه مشترک آن ها ، در فعال شدن در حضور اکسیژن است . روی تمامی این باتری ها برچسبی پلاستیکی است که مانع از فعال شدن ترکیبات می شود . برای شروع استفاده ، نیاز است تا برچسب از روی محصول کنده شده و سپس درون سمعک قرار بگیرد .

شماره گذاری باتری ها بر اساس ویژگی های زیر می باشد :

 

باتری شماره ی 10 :

ولتاژ این نوع باتری 1.4 می باشد و برای سمعک های داخل گوش مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ این باتری ها زرد بوده و ابعاد آن ها حدود تا 5.8 تا 3.6 می باشد . متوسط طول عمر این باتری ها بین 2 الی 7 روز است .

راه های افزايش طول عمر باتری سمعک

باتری شماره ی 13 :

این باتری ها برای سمعک درون گوش بوده که ابعاد آن ها 5 میلی متر می باشد . این نوع باتری با رنگ نارنجی مشخص شده و طول عمری در حدود بین 6 تا 14 روز دارند .

راه های افزايش طول عمر باتری سمعک

 

باتری شماره 312 :

برای سمعک های کوچک پشت گوش مورد استفاده قرار می گیرد که اندازه ای در حدود 3.6 تا 709 میلی متر دارند . این باتری که با رنگ قهوه ای مشخص شده است ، طول عمری در حدود 3 تا 10 روز دارد .

که همان طور که می دانید برند زیمنس یعنی باتری سمعک زیمنس ۳۱۲ جزمحبوب ترین باتری های سمعک محسوب می شود.

 

باتری شماره ی 675 :

این باتری ظریف ترین و کوچک ترین نوع باتری می باشد . اندازه ی آن در حدود 11.6 و 5.4 است . طول عمر این باتری های آبی رنگ بین 9 تا 20 روز می باشد .
استفاده از یک باتری با کیفیت و برند های سر شناس ، علاوه بر این که عملکرد کالا را افزایش می دهد ، طول عمر آن را نیز ارتقا می بخشد .
یکی از برند های سرشناس در زمینه ی تولید سمعک و باتری سمعک ، برند زیمنس می باشد . این برند توانسته محصولاتی با کیفیت را ارائه دهد که علاوه بر عملکردی عالی ، توانسته طول عمر محصول را نیز افزایش دهد .

 

روش های مدیریت شارژ باتری

راه های افزايش طول عمر باتری سمعک

 راه های افزايش طول عمر باتری سمعک

 

نکته دیگر اینکه برخی از افراد باتری هایی را که خریداری می کنند از برچسب ها خارج می کنند. به هیچ وجه این کار را انجام ندهید زیرا زمانی که باتری در بسته بندی خود قرار دارد انرژی آن کمتر تخلیه می شود و زمانی که برچسب از روی آن برداشته می شود فعال می شود و به مرور زمان شارژ آن تخلیه می شود.

باور غلط دیگری که در استفاده و مدیریت شارژ باتری وجود دارد این است که افراد سعی می‌کنند کمتر از سمعک خود استفاده کنند.

در این حالت باید بگویم که استفاده کمتر از سمعک به هیچ وجه تاثیری در شارژ باتری ندارد. یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن می توانید طول عمر باتری سمعک خود را افزایش دهید این است که قبل از قرار دادن باتری جدید در سمعک ۵ دقیقه صبر کرده و پس از آن استفاده کنید.

مورد دیگر اینکه برخی از افراد بر این باورند که اگر باتری خود را منجمد کنند یا در دمای پایین قرار دهند طول عمر باتری و شارژ آن افزایش می یابد. اما این یک باور اشتباه میباشد به دلیل وجود زینک در باتری این مورد به طور برعکس عمل می کند. سعی کنید در دمای معمولی اتاق باتری خود را نگهداری کنید.

نکته بعدی اینکه زمانی که از سمعک خود استفاده نمی کنید درب آن را باز نگه دارید تا رطوبت موجود در سمعک خارج شود. هرچه رطوبت موجود در سمعک بیشتر باشد عمر باتری کاهش می یابد و در واقع رطوبت باعث می شود تا باتری زودتر خراب شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید : 8 راز افرایش طول عمر باتری سمعک 

 

نحوه نگهداری باتری سمعک

همانطور که در مورد قبلی نیز اشاره شد به هیچ وجه در مکان های مرطوب و سرد باتری های خود را نگهداری نکنید. همچنین اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که آب و هوای آن مرطوب است سعی کنید برای سمعک و باتری آن کیت خشک کننده بخرید.

 

این امر باعث می‌شود تا سمعک شما و همچنین باتری آن عمر طولانی تری داشته باشد.

زمانی که قصد استفاده از سمعک را ندارید باتری آن را خارج کنید تا از فساد آن در داخل سمعک جلوگیری کنید.

هنگام قرار دادن باتری در داخل سمعک دست های خود را بشویید. زیرا به دلیل وجود جرم بر روی دست ها ارتباط درستی بین سمعک و باتری برقرار نمی شود.

بنابراین اگر با دست های تمیز این کار را انجام دهید علاوه بر افزایش عمر باتری دیگر نگران آلودگی‌ها نیز نخواهید بود.

برخی از افراد قبل از تمام شدن شارژ باتری اقدام به تعویض آن می کنند. زمانی که صدای هشدار تمام شدن باتری را شنیدید اقدام به تعویض باتری نمایید.

 

سخن آخر

مهمترین مورد نگهداری سمعک در یک مکان خشک می باشد. مورد بعدی خرید باتری به میزان مورد نیاز و همچنین خارج نکردن باتری های تازه از برچسب آنها تا زمان استفاده می باشد.
یک مورد مهم دیگر در افزایش طول عمر باتری خارج کردن باتری از سمعک در زمانی که از آن استفاده نمی کنید می باشد.
یکی از بهترین موردها این است که باتری هایی را خریداری کنید که امکان شارژ شدن را داشته باشند.
درست است که این باتری ها هزینه زیادی در بر دارند اما با توجه به امکان شارژ مجدد آنها به صرفه تر می باشند و همچنین عمر طولانی تری دارند.
مورد بعدی اینکه سمعک هایی که در داخل گوش قرار دارند یا در پشت گوش قرار می گیرد با جرم گوش به طور مستقیم در تماس هستند این جرم باعث می شود تا به قطعات سمعک از جمله باتری آن آسیب وارد شود برای جلوگیری از این امر باید به طور منظم با استفاده از ابزارهای مخصوص سمعک خود را تمیز کنید.
همچنین آسیب های کوچک و شکستگی های جزئی در سمعک باعث می شود که به باتری آن نیز آسیب برسد.
جهت جلوگیری از هرگونه آسیب وارده به سمعک در زمان‌هایی که از آن استفاده نمی کنید آن را در جعبه مخصوص خود قرار دهید.

 

منبع Bigazand.com

جدیدترین مطالب سایت