را ههایی برای پس انداز کردن پول

مجموعه : رپورتاژ آگهی
را ههایی برای پس انداز کردن پول

برای داشتن پس انداز مهم نیست که شما چه شرایط مالی دارید یا در ماه چقدر درآمد کسب می‌کنید، مهم این است که بتوانید به راحتی پس انداز کنید و یاد بگیرید چگونه پول جمع کنید.

در قدم اول برای تمام کسانی که قصد دارند صاحب پول شوند، این سوال پیش می‌آید که چگونه پول جمع کنم؛ در اصل اولین قدم مهم‌ترین و سخت‌ترین قدم در این مسیر است.

پول جمع کردن و پس‌انداز کردن به هیچ وجه کار راحتی نیست، و اینگونه نیست که امروز بگویید می‌خواهم پول جمع کنم و یک ماه بعد چند میلیون پول در حساب خود داشته باشید.

امروزه راهکارهای گسترده‌ای وجود دارد که با پیروی از آن می‌توانید راحت‌تر پول‌های خود را جمع کنید و به نتیجه مطلوب خود برسید؛ در ادامه قصد داریم با بیان چند راهکار ساده به شما یاد بدهیم چگونه پول جمع کنید.

 

 راهکارهای موثر برای پول جمع کردن

جمع کردن و پس انداز کردن پول یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی است، که باید به خوبی آن را یاد بگیریم.

بیشتر افراد فکر می‌کنند منظور از پس انداز باقی مانده حقوق یک ماه  است، اما این تصور کاملا اشتباه است؛ در اصل منظور از پول جمع کردن این است که شما در ابتدای ماه از درآمد خود مقداری را جدا و سپس با مابقی آن زندگی خود را سپری کنید.

این یک تعریف کلی از پول جمع کردن و پس‌انداز کردن است؛ اما دانستن این تعریف به تنهایی نمی‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید برای آینده خود پس‌انداز کنید. روش‌های ریز در کنار این تعریف به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی پول‌های خود را جمع کنید.

 

حساب بانکی جدید افتتاح کنید

معمولا همه‌ی ما دارای یک حساب بانکی هستیم که در آن تمام درآمد و حقوق خود را واریز می‌کنیم. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که پول خود را در حساب‌های مدت ‌دار قرار می‌دهید و اینگونه سرمایه گذاری می‌کنید، بهتر است یک حساب جدید برای خود افتتاح کنید. نکته مهم این است که باید بانکی را انتخاب نمایید که سود آن نسبت به مابقی بانک‎‌ها بیشتر باشد؛ تا بتوانید سود بیشتری دریافت کنید.

 

روزانه مبلغی را برای پس‌انداز خود در نظر بگیرید

یکی از راه‌های موثر برای پول جمع کردن این است که یک مبلغ را برای پس انداز روزانه خود مشخص کنید، در این روش باید با خود  عهد ببنید که حتما به طور روزانه مقداری پول مشخص را کنار می‌گذارید. مثلا با خود بگویید که من هر روز 50 هزار تومان به حساب پس انداز خود واریز می‌کنم؛ برای این که بتوانید بهتر به این کار عمل کنید برای خود یک جریمه مشخص کنید، تا زمانی که پس‌انداز روزانه خود را واریز نکردید یک جریمه داشته باشید.

یک راهکار موثر در این روش استفاده از انتقال دهنده‌های خودکار است؛ با کمک گرفتن از این روش خلاقانه مشخص می‌کنید که هر روز یک مبلغ مشخص از حساب شما کسر شود.

 

از کوپن‌های تخفیف استفاده کنید

همیشه که نباید از مغازه‌های لوکس و گران قیمت خریداری کرد، شما در هر مکان و شهری که زندگی کنید به طور حتم مغازه‌های وجود دارد که جنس‌های آن‌ها تخفیف زیادی دارند یا با خرید یک کالا به شما یک کالای دیگر به عنوان هدیه می‌دهد.

امروزه بیشتر مغازه‌ها و برندها با استفاده از کدهای تخفیف به دنبال جذب مشتری هستند؛ بهتر است برای خود یک پست الکترونیکی بسازید و کدهای تخفیف را جمع آوری کنید و در هر شرایطی در هنگام خرید می‌توانید با استفاده از کوپن‌های تخفیف پول بیشتری پس انداز کنید.

 

مانع خرید‌های بیهوده شوید

 بیشتر افراد در هنگام خرید به جای اینکه به منطق خود توجه کنند از طریق احساس تصمیم می‌گیرند و مواردی را خریداری می‌کنند که به آنها نیاز چندانی ندارند، ضروری نیستند یا اصلا استفاده نمی‌کند.

خرید احساسی یکی از دلایلی است که باعث هدر رفتن پول می‌شود و مانع پس انداز کردن شما می‌شود، منظور از خرید احساسی خریدهای است که در زمان خوشحالی، ناراحتی یا هنگامی‌که هیجان زده هستید انجام می‌دهید بدون این که فکر کنید و در نظر بگیرید که آیا این محصول را نیاز دارید یا خیر.

در چنین شرایطی می‌توان گفت یکی از راه‌های موثر در پول جمع کردن انصراف دادن از خرید‌های احساسی است. در این حالت قبل از اینکه خرید را انجام دهید بهتر است کمی ‌راجع به خرید خود فکر کنید، ببینید آیا منطقی است یا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر.

را ههایی برای پس انداز کردن پول

از قلک استفاده کنید 

 یکی از همه محبوب‌ترین وسایل‌ها در دوران کودکی همه ما قلک‌های عروسکی بودند که به کمک آن‌ها پول خردهایی که از پدر و مادر خود  می‌گرفتیم را پس انداز می‌کردیم.

با پیشرفت تکنولوژی نقش قلک‌ها کمرنگ‌تر شدند و افراد بسیار کمی‌از این قلک‌ها استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که یکی از روش‌های موثر در پس انداز کردن پول استفاده از قلک است، داشتن یک قلک نوستالژی با طرح دلخواه شما موجب ترغیب شما برای پس انداز کردن پول می‌شود.  بنابراین، اگر به فکر پس‌انداز کردن و جمع کردن پول‌های خود هستید، بهتر است یک قلک تهیه کنید. 

 

به خود پاداش دهید

یکی دیگر از روش‌های موثری که به شما کمک می‌کند تا بتوانید پول‌های خود را پس انداز کنید، پاداش دادن به خودتان است.

در این روش شما در برابر پولی که  خرج می‌کنید همان مقدار را به عنوان یک پاداش در نظر میگیرید و در حساب پس انداز خود قرار می‌دهید، به طور مثال اگر یک بطری را خریدید، همان مبلغی که برای خرید پرداخت کردید را به حساب پس انداز خود واریز می‌کنید.

  اگر نتوانستید مبلغی که خرج کرده‌اید را در حساب پس انداز خود واریز کنید پس خرید آن وسیله یا هر چیزی که باید برایشان مبلغ را پرداخت کنید، برای خوب ممنوع کنید. در این حالت شما هم می‌توانید پول پس انداز کرده و هم از خرید چیزهای بیهوده جلوگیری کنید.

 

از یک لیست خرید کمک بگیرید

یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌هایی که برای پول جمع کردن وجود دارد تهیه یک لیست خرید ساده قبل از بیرون رفتن است.

هنگام خرید اگر همراه خود لیستی از مواد مورد نیاز خود را نداشته باشید در لحظه ممکن است چیزهای بیهوده خریداری کنید؛ اما با وجود این لیست خرید از قبل  می‌دانید که به چه چیزهایی نیاز دارید و باید پول خود را برای خرید چه چیزهایی بدهید.

با کمک این روش می‌توانید به راحتی از خرید وسایل غیر ضروری جلوگیری کنید و فقط پول‌های خود را  برای اجناس مورد نیاز خود خرج کنید.

 

یک سر به کمد لباس‌های خود بزنید

همه ما در کمد‌های خود لباس‌هایی داریم که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنیم؛ به جای این که این لباس‌ها را دور بریزید می‌توانید آنها را تعمیر و دوباره از آن استفاده کنید یا می‌توانید آنها را بفروشید و پول  آن را پس انداز کنید.

 

به جای بیرون رفتن با دوستان خود آنها را به خانه دعوت کنید 

یکی از تفریحات مورد علاقه جوانان امروزی وقت گذراندن با دوستان خود در محیط بیرون از خانه در رستوران‌ها یا کافی شاپ‌ها است. این چنین تفریحاتی هزینه بسیار زیادی دارد و پول زیادی هدر می‌رود. بهتر است به جای رفتن به رستوران دوستان خود را به خانه دعوت و با یک غذای ساده از آنها پذیرایی کنید؛ در این حالت می‌توانید پولی که قرار است بیرون خرج شود را در نظر بگیرید و با آن یک غذای ساده آماده و مابقی آن را پس انداز کنید. 

را ههایی برای پس انداز کردن پول

مدیتیشن برای جذب ثروت و پول

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید پول‌های خود را جمع کنید و درآمدتان افزایش پیدا کند مدیتیشن برای جذب ثروت است. در مدیتیشن شما می‌توانید با جذب انرژی و از طریق افکار و اندیشه‌های خود ذهن را تقویت کنید تا در پی رسیدن به ثروت راه‌های مختلفی را به شما نشان دهد .

متاراز

جدیدترین مطالب سایت