معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

مجموعه : رپورتاژ آگهی
معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

با وجود افتتاح رستوران های جدید و مدرن در سطح پایتخت با منوهای پربار و مملو از غذاهای ایرانی و بین المللی، اما هنوز بسیاری از افراد تمایل زیادی به صرف غذا در رستوران های کلاسیک دارند. جایی که حس آرامش را با تلفیقی از سنت به مشتریان القا می کند. اما مهم تر از آن غذاهایی هستند که در این رستوران ها سرو می شود و با وجود صدها نوع غذای جدید همچنانتوانسته اند طرفداران خود را با رضایت کامل حفظ کنند.

 

اگر شما هم به دنبال تجربه ای هستید که سال هاست امتحان خود را پس داده است، راهنمای امروز ما را دنبال کنید. در اینجا قرار است به معرفی بهترین رستوران های تهران بپردازیم.

 

در اینجا به معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران پرداختیم و از نقاط قوت و مزایای هر یک صحبت کردیم. همچنین در انتهای هر قسمت آدرس و شماره تماس رستوران مورد نظر را در اختیار شما قرار دادیم. برخی از این رستوران ها قابلیت سفارش آنلاین غذا را هم دارند که می توانید با بررسی سایت هر یک از آن ها از این قابلیت مطمئن شوید.

 

1.باغ بهشت به عنوان بهترین رستوران سنتی تهران

اگر به دنبال یک رستوران سنتی با طراحی خاص و دوست داشتنی هستید، بهترین پیشنهاد برای شما رستوران باغ بهشت است. این رستوران در منطقه فشم واقع شده است و با توجه به آب و هوا و فضای فوق العاده ای که دارد واقعاً شایسته اسمی است که با آن شناخته می شود.

 

جالب است که بدانید طراحی این رستوران شامل آلاچیق ها و نشیمن های طبقاتی می شود که یک فضای خوش منظره را برای مهمانان ایجاد کرده است. این رستوران در فضای باز باغ قرار دارد که علاوه بر معماری بی نظیر خود دارای لیستی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است.

 

البته ناگفته نماند که برای صرف غذا در این رستوران نباید خیلی روی غذاهای ارزان قیمت حساب باز کنید. شما در کنار سفارش انواع غذاهای سنتی در این رستوران مجلل می توانید سفارش چای و به دنبال آن قلیان هم داشته باشید تا فضای دورهمی خود را بیش از پیش گرم کنید.

 

بسته به نوع دورهمی خود می توانید یکی از آلاچیق ها را برای خود در نظر بگیرید. ظرفیت هر یک از آلاچیق ها بسته به نوع رزرو شما بین 2 تا 40 نفر خواهد بود. پس شما حتی می توانید جشن ها یا مهمانی های فامیلی خود را در این رستوران برگزار کنید.

 

شعبه رستوران باغ بهشت

آدرس رستوران باغ بهشت فشم: تهران – فشم میدان لشگرک، ابتدای جاده فشم، اولین رستوران، سمت چپ، رستوران باغ بهشت فشم، تلفن: ۲۶۵۳۲۶۱۳  – ۲۶۵۳۲۶۱۴

 

2. رستوران ارکیده از بهترین رستوران های سنتی

از دیگر رستوران های کلاسیک اما فوق العاده در تهران می توانیم به مجموعه رستوران های زنجیره ای ارکیده اشاره کنیم. یکی از مزایای بی نظیر این رستوران داشتن شعبه های مختلف در سطح پایتخت است که کار را برای بسیاری از مشتریان این رستوران راحت کرده است. یکی از شعبه های عالی رستوران ارکیده، شعبه میدان آرژانتین است که به دلیل داشتن پارکینگ همواره مورد توجه پایتخت نشینان قرار گرفته است.

از مزایای این رستوران علاوه بر طراحی زیبا و مجلل می توانیم به قابلیت پذیرایی همزمان از 450 نفر اشاره کنیم که باعث شده است همیشه جا برای طرفداران صرف غذا در این رستوران مهیا باشد. شما می توانید هنگام صرف غذا در این رستوران از موسیقی زنده آن که با پیانو اجرا می شود، لذت ببرید. مساحت رستوران ارکیده شعبه آرژانتین 1200 مترمربع است و محل قرار گیری آن در مرکز تجاری تهران است.

البته همانطور که گفتیم این رستوران شعبه های دیگری نیز در تهران دارد. برخی از شعبه های این رستوران در استان البرز و مازندران واقع شده اند. یکی از نکات برجسته این رستوران وجود سالن های پذیرایی سنتی در کنار آلاچیق ها در فضای باز است. گذشته از آن شما می توانید محافل دوستانه، جشن های تولد، دورهمی های خانوادگی و مهمانی های رسمی خود را در این رستوران برگزار کنید.

از غذاهای فوق العاده خوشمزه رستوران ارکیده می توانیم به کباب بختیاری و شیشلیک آن اشاره کنیم. همچنین شما می توانید در اینجا سفارش کباب ترش، جوجه کباب یا باقالی پلو با ماهیچه و گردن داشته باشید. به طور کلی رستوران های زنجیره ای ارکیده با انواع غذاهای سنتی ایرانی شناخته می شوند. هر چند که شما می توانید در این مکان انواع دسرها، سالادها، دمنوش ها و حتی استیک را هم سفارش دهید.

 

شعبه های رستوران ارکیده

آدرس شعبه چالوس: جاده چالوس – کیلومتر ۱۲ تلفن: ۳۴۱۲۲ (۹۸۲۶+)

آدرس شعبه مهستان: کرج، میدان نبوت، مجتمع تجاری مهستان، رستوران گردان ارکیده تلفن: ۳۴۱۲۳ (۹۸۲۶+)

آدرس شعبه اقدسیه: اقدسیه، بزرگراه ارتش، مجتمع شمیران سنتر، طبقه ۱۰ تلفن: ۷۲۱۴۶ (۹۸۲۱+)

آدرس شعبه سعادت آباد: سعادت آباد، میدان کاج (شهید طهرانی مقدم)، ابتدای خیابان علامه شمالی،نبش خیابان اقبال ملی تلفن: ۷۹۳۹۷ (۹۸۲۱+)

آدرس شعبه آرژانتین: میدان آرژانتین – ابتدای خیابان الوند تلفن: ۸۸۸۸۵۳۰۰ (۹۸۲۱+)

آدرس شعبه شهریار: شهریار، میدان نماز، خیابان مطهری، تقاطع بهشتی تلفن: ۰۲۱۶۵۲۵۱۶۱۶

آدرس شعبه متل قو: مازندران، متل قو، بعد از برج‌های عظیم‌زاده تلفن: ۵۴۶۱۲۲۱۲ (۹۸۱۱+)

معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

3. رستوران سنتی باربد

رستوران باربد یا به عبارتی سفره خانه سنتی باربد هم از دیگر رستوران های خوب کلان شهر تهران است که طرفداران خاص خود را دارد. این رستوران هم از آن محل های صرف غذا همراه با موسیقی زنده است که حس و حال شما را برای گذراندن یک روز یا شب فوق العاده عوض می کند. اگر جزء اهالی ونک هستید، پیشنهاد می کنیم حتی برای یکبار هم که شده به این رستوران سری بزنید.

اولین چیزی از این رستوران که موقع برخورد شما با آن توجهتان را جلب می کند، ظاهر و معماری کاملاً سنتی آن است که همخوانی خوبی با منویی که ارائه می دهد، دارد. فضای اینجا به قدری کلاسیک است که شما هنگام وارد شدن به رستوران و صرف غذا احساس می کنید با سفر در زمان به چندین سال قبل برگشته اید.اگر امتحان کردن غذاهای ایرانی با طعم اصیل و سنتی آن ها را دوست دارید، بدون شک رستوران باربد می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

رستوران باربد مشتریان خود را در دو طبقه مجزا پذیرش می کند. یکی از بخش های جالب توجه این رستوران که تالار آینه نام دارد، به منظور ارائه خدمات قلیان چند وقتی است که در این مجموعه افتتاح شده است. اگر از لحاظ قیمتی بخواهیم رستوران باربد را بررسی کنیم، باید این مکان را در لیست غذاخوری های با قیمت مناسب در تهران قرار دهیم. هر چند که شما برای ورود به این رستوران نیازمند پرداخت هزینه اضافی بابت ورودی، میوه و اوردو، چای، نبات و خرما و موسیقی زنده هستید.

 

شعبه رستوران سنتی باربد

آدرس رستوران باربد: ونک،خیابان سئول ،500 متر بالاتر از میدان شیخ بهائی ،پلاک 57 تلفن

02188068410

 

4. رستوران مرشد

رستوران مرشد را هم می توان به عنوان بهترین رستوران سنتی تهران برشمرد. ظاهر این رستوران قبل از هر چیز بسیار جالب توجه است. یک رستوران با سبک معماری کاملاً سنتی با شیشه های رنگی جذاب و دیوارهای کاه گلی که در یک فضای پوشیده حس و حال عجیبی در شما ایجاد خواهد کرد. دم کردن چای در سماروهای بزرگ از دیگر ویژگی های برجسته این غذاخوری سنتی محسوب می شود که باعث احساس راحتی با فضای رستوران می شود. این رستوران از نظر قیمتی در لیست غذاخوری های با قیمت بالا قرار می گیرد. این مسئله بیشتر به دلیل سرو انواع کباب در این رستوران است. البته هزینه تمام شده برای شما به اندازه سینی بستگی دارد که سفارش می دهید. زیرا در اینجا همه چیز در سینی های مسی سرو می شود.

 

اما شاید بتوان یک نقطه ضعف را برای این رستوران برشمرد و آن هم فضای کوچک آن است که باعث می شود در زمان شلوغی نتوانید جایی را در رستوران برای خود پیدا کنید. اما اگر واقعاً دوست دارید از غذاهای سنتی و کباب های محشر این محل استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم قبل از حرکت به سمت رستوران مرشد حتماً میز خود را رزرو کنید.

 

اگرچه در این رستوران می توانید انواع و اقسام غذاهای سنتی از قیمه گرفته تا میرزاقاسمی را پیدا کرده و سفارش دهید، اما پیشنهاد ویژه ما به شما استفاده از کباب های این مجموعه است. در اینجا می توانید بسته به بودجه و ذائقه خود هر یک از کباب های سلطانی، کباب برگ و کباب کوبیده مخصوص را سفارش دهید.

 

شعبه های رستوران سنتی مرشد

آدرس شعبه نیاوران: خیابان نیاوران، بعد از جماران، نبش دلشاد، پلاک ۲ ، مرشد نیاوران تلفن: ۰۲۱۲۲۰۰۲۲۰۰

آدرس شعبه کاشانک (بیرون بر): کاشانک، جنب مسجد والفجر، مرشد بیرون بر تلفن: ۰۲۱۲۶۱۲۷۵۵۰

معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

5. رستوران کلاسیک عالی قاپو

رستوران عالی قاپو را هم می توان به عنوان بهترین رستوران سنتی تهران محسوب کرد. معماری این رستوران نیز به گونه ای است که شما را به حس و حال گذشته می برد. در اصل طراحی این رستوران در کنار نحوه انتخاب و چیدمان مبلمان از ویژگی های رستوران عالی قاپو در تهران است که ظاهر این فضا را به صورت سنتی و قدیمی جلوه می دهد.

 

رستوران عالی قاپو را هم می توانید در کنار سایر رستوران هایی قرار دهید که در زمینه ارائه خدمات موسیقی زنده در کنار سرو غذا به شما معرفی کردیم.رستوران عالی قاپو اصیل را می توانید در اصفهان جستجو کنید. هر چند یک نسخه بهتر از آن هم در تهران افتتاح شده است که چیزی کمتر از شعبه اصفهان ندارد. رستوران عالی قاپو در سال 1358 توسط شخصی به نام حاج محمد رشیدی طرقی تأسیس شد که تا به امروز توانسته است محبوبیت خود را در بین طرفداران غذای اصیل ایرانی حفظ کند.

 

از ویژگی های مثبت این رستوران که آن را در بین سایر رقبای خود مورد توجه قرار می دهد، علاوه بر ارائه موسیقی زنده، اجرای طیف وسیعی از برنامه های فرهنگی در کنار نمایش های آیینی و موسیقی محلی است. شما حتی اگر دوست نداشته باشید که به صورت حضوری به این رستوران سری بزنید، اما کنجکاو هستید که طعم غذاهای آن را بچشید، می توانید از قابلیت غذای بیرون بر آن استفاده کنید.

 

از نظر قیمتی این رستوران از جمله مکان های صرف غذا با قیمت بالا محسوب می شود. در اینجا می توانید انواع پلو، سالاد و سوپ را به همراه کباب از جمله کباب وزیری، کباب سلطانی، جوجه کباب، شیشلیک و کوبیده مرغوب سفارش دهید.

 

شعبه های رستوران عالی قاپو

آدرس: تهران، ونک، خیابان حقانی، خیابان گاندی جنوبی، بین کوچه های 23 و 25، پلاک 55 تلفن: ۰۲۱۸۸۷۷۷۸۰۳

آدرس: استان اصفهان، شهر اصفهان، بلوار فجر2، ایران

 

6. رستوران یزدی رزفر

اگر به یزد سفر کرده باشید، حتماً هنگام صرف غذا در رستوران رزفر یادی از این شهر خواهید کرد. این رستوران سنتی هم یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید به عنوان یک محل غذاخوری دنج و دوست داشتنی با آن دیوارهای کاه گلی مدرن، انتخاب کنید. رستوران رزفر که در شمال تهران قرار دارد، معرفی برخی از المان های شهر یزد است.

برای مثال در طراحی این رستوران از بادگیرهای مخصوص یزد، لانه کبوتر مختص این دیار و دوچرخه های سنتی استفاده شده است که حس و حال فضای کویری یزد را به شما القا می کند. به طور کلی می توان گفت این رستوران به سبک و سیاق یزدی ها ساخته شده است که می تواند تا حدودی فرهنگ سنتی این شهر را در پایتخت زنده کند.از ویژگی های برجسته رستوران رزفر که توجه مشتریان زیادی را به خود جلب می کند، قیمت های فوق العاده مقرون به صرفه برای سفارش یک وعده غذایی است.

هنگام طراحی این رستوران به سلایق مختلف توجه زیادی شده است که منجر به ایجاد دو فضای مجزای باز و سرپوشیده شده است که هر یک از آن ها می تواند برای مواقع خاصی رزرو و استفاده شود. برای مثال فضای داخلی با سبک طراحی سنتی بیشتر برای دورهمی های خانوادگی مناسب است، این در حالی است که فضای بیرونی این رستوران بهترین شرایط را برای مهمانی های دوستانه دارد.

 

شعبه رستوران رزفر

آدرس: تهران – خیابان مقدس اردبیلی ( زعفرانیه ) – انتهای خیابان ثارالله – نرسیده به بلوار بهزاد- تلفن رستوران رزفر: 22430027-021

 

معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

7. رستوران سنتی حوض خونه

برای صرف یک غذای درجه یک اصیل ایرانی در یک فضای سنتی، می توانید به رستوران حوض خونه سری بزنید. برای پیدا کردن این رستوران کافیست نزدیک پارک ساعی تهران بروید تا بتوانید محل این رستوران را پیدا کنید. یکی از ویژگی های برجسته طراحی این رستوران، ظاهر سنتی به همراه نورپردازی دل انگیز آن است که این فضا را برای مشتریان بسیار دل انگیز می کند.

 

از دیگر مزیت هایی که می توانیم برای رستوران حوض خونه برشمریم، تنوع بالای غذاهای آن است. این سفره خانه به شکلی طراحی شده است که به صورت همزمان ظرفیت مهمانی از 100 مشتری را دارد.اگر به دنبال یک مکان ایده آل با طراحی کلاسیک برای ضیافت های خود هستید، بدون شک حوض خونه می تواند یکی از بهترین گزینه ها در لیست شما باشد.

 

برای کسانی که به دنبال یک غذای به صرفه و البته خوشمزه و باکیفیت هستند، سینی کباب دو نفره حوض خونه به آن ها پیشنهاد می شود. البته ناگفته نماند که در این رستوران هم می توانید در کنار صرف غذا به موسیقی زنده هم گوش کنید و هم از کنار هم بودن عزیزانتان لذت ببرید. در آخر اینکه قدمت این سفره خانه سنتی به حدود 40 سال قبل بر می گردد که نشان از کیفیت بالای این رستوران در طبخ و انواع غذاهای سنتی ایرانی دارد.

 

شعبه رستوران حوض خونه

آدرس: خیابان ولیعصر، انتهای ضلع شمالی پارک ساعی، روبه‌روی خيابان ساعی يكم، پلاک ٢٣٦٦ -تلفن: 02188772668

 

8. رستوران سنتی گیلار

اگر به دنبال امتحان کردن یک سفره متمایز و البته تجربه ای لذت بخش از غذا خوردن هستید، پیشنهاد ما به شما صرف غذا در رستوران گیلار است. از همان ابتدا که گوشتان با نام این رستوران آشنا می شود، می توانید حس مثبت خوبی از آن دریافت کنید. حسی که نوید صرف یک غذای فوق العاده خوشمزه را می دهد.

 

البته در همین ابتدا بگوییم که صرف غذا در این رستوران تنها به دلیل مزه غذاها برای شما خوشایند نخواهد بود، بلکه قیمت های تعیین شده برای انواع غذاها حس خوبی از رضایت مندی را برای شما به دنبال خواهد داشت. شاید با شنیدن نام این رستوران اولین چیزی که در ذهن شما تداعی شود، استان گیلان و غذاهای خوشمزه این دیار باشد. اگر واقعاً همین طور باشد، باید بگوییم که اصلاً بیراه فکر نکرده اید.

 

این محل به عنوان بهترین رستوران سنتی تهران یکی از پربارترین منوهای غذایی استان گیلان را دارد که هر وقت هوس شمال رفتن به سرتان زد و موقعیت آن را نداشتید، می توانید با حضور در فضای رستوران گیلار لذت خوردن غذاهای شمالی را بچشید.

 

نکته دیگر این است که اگر جزء افرادی باشید که حساسیت زیادی به تمیزی دارند، باید بگوییم رستوران گیلار در رده مجموعه غذاخوری های فوق العاده پاک قرار دارد. این را می توان از گواهینامه های بهداشتی و گواهینامه های بین المللی رضایت‌مندی مشتری این رستوران متوجه شد.

 

شعبه رستوران گیلار

آدرس: نیاوران، به سمت تجریش، نرسیده به چهارراه مژده، رستوران گیلار- تلفن: 02122741665

 

9. رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی)

از دیگر رستوران های برتر تهران با ظاهری سنتی، می توانیم به رستوران سنتی ترمه اشاره کنیم. این رستوران دارای یک دکوراسیون فوق العاده با محیطی جذاب و خودمانی است که یادآور روزهای قدیم پایتخت خواهد بود. اگر برای یکبار هم به این رستوران سر زده باشید، حتماً با غذاهای معروف آن از جمله باقالی پلو با گوشت، ماهی قزل آلا، جوجه کباب با استخوان و کباب کوبیده آن از قبل آشنا هستید.

البته شاید یک نکته برای شما جالب باشد و آن هم سرو بیف استروگانف در کنار سایر غذاهای سنتی در رستوران ترمه است. این به دلیل آن است که مسئولین این رستوران به ذائقه های مختلف توجه کرده اند و صرف اینکه این رستوران به یک سفره خانه سنتی شهرت دارد نمی تواند تأثیری روی منو آن داشته باشد.

رستوران ترمه که در جنوب تهران قرار دارد در اصل در هتل فردوسی واقع شده است. به همین دلیل اسم این هتل و رستوران ترمه را در همه مکان ها در کنار یکدیگر می بینید.

 

شعبه رستوران ترمه

آدرس: میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، هتل بزرگ فردوسی- تلفن: 02166727026

 

جمع بندی           

انتخاب رستوران برای مواقعی که قصد داریم غذای خود را در بیرون از خانه صرف کنیم، یکی از چالش های بزرگی است که با آن مواجه هستیم. وقتی قرار است وقت، انرژی و بودجه خود را برای گذراندن اوقات خوش در یک رستوران صرف کنیم، پس باید حتماً از مناسب بودن فضا و غذای رستوران مطمئن باشیم تا بتوانیم اوقات خوبی را برای خود رقم بزنیم.

جدیدترین مطالب سایت