رفع الکتریسیته ساکن بدن جهت داشتن خواب راحت در تخت خواب

مجموعه : رپورتاژ آگهی
رفع الکتریسیته ساکن بدن جهت داشتن خواب راحت در تخت خواب

آیا از کمبود خواب رنج می برید؟ آیا به نظر می رسد که نمی توانید یک موقعیت خواب راحت پیدا کنید؟ شاید استرس روز باعث تنش در بدن شود و شما حتی متوجه آن نباشید.

 

در حالی که دلایل بی‌شماری وجود دارد که نشان می‌دهد چرا در به خواب رفتن یا داشتن خواب عمیق مشکل دارید، یکی از دلایلی که بیشتر مردم تمایل دارند زیاد به آن فکر نکنند، اثرات الکتریسیته ساکن بر بدن است.

 

الکتریسیته ساکن نتیجه تجهیزات الکتریکی و اصطکاک ناشی از وسایل مصنوعی است. این اصطکاک ممکن است در طول خواب ایجاد شود. برای مثال، ممکن است در نزدیکی سیم برق (یعنی شارژر تلفن همراه خود) بخوابید یا شاید کالای خوابی که استفاده می کنید (پتو، لحاف، روتختی و…)، باعث شود بدن شما در معرض این الکتریسیته ساکن قرار گیرد.

 

از این رو، مهم است که در نظر بگیرید که تخت شما در کجا قرار دارد. پتانسیل قرار گرفتن در معرض الکتریسیته ساکن همچنین اهمیت تلاش برای ایجاد عادت خوابیدن در اتاق خوابی را که تا حد امکان فاقد وسایل الکترونیکی از جمله تلویزیون است، تقویت می کند.

 

الکتریسیته ساکن در بدن چگونه شکل می گیرد؟

به دلیل کمبود رطوبت و لباس‌ها و محصولات خواب پشمی چند لایه (از جمله عوامل دیگر)، وقتی شما به جسم رسانا مانند دستگیره فلزی در یا دستگیره درب دست میزنید، یک شوک کوچک الکتریکی ایجاد می شود که همان الکتریسیته ساکن می باشد.

 

به عبارت ساده، تجمع بار الکتریکی روی یک سطح همان الکتریسیته ساکن است که در بدن انسان نیز رخ می دهد. این تجمع بار بخصوص در مناطق خشک و سرد بیشتر رخ می دهد.

 

بدن انسان از یون های منفی و مثبت تشکیل شده است. در حالی که آنها معمولاً بدون مشکل یکدیگر را متعادل می کنند، اصطکاک فوق می تواند منجر به اختلال خواب و همچنین عوارض جانبی منفی مانند استرس یا حتی اضطراب شود.

 

موادی که تشک شما از آن ساخته شده است نیز اگر از موادی مانند پلی استر یا نایلون استفاده کند، می تواند به خواب ضعیف کمک کند.

 

پرسیده می شود که الکتریسیته ساکن بدن خطرناک و کشنده است یا نه؟

خبر خوب این است که الکتریسیته ساکن نمی تواند آسیب جدی به شما وارد کند. بدن شما عمدتاً از آب تشکیل شده است و آب یک رسانای ناکارآمد الکتریسیته است، مخصوصاً در مقادیری به این کوچک.

 

پاسخ این سوال را از زبان کارل اسموتریکز مهندس برق نیز بشنویم:

“از نظر فنی خیر، عملاً بله، و خوابیدن از این قائله جدا نیست.

 

از نظر فنی، الکتریسیته ساکن نمی‌تواند شما را بکشد، به همان دلیلی که زمین خوردن نمی‌تواند شما را بکشد. به طور مشابه، بار الکتریکی ساکن مضر نیست، اما تخلیه آن از طریق بدن شما مضر است.

 

اگر یک میدان الکتریکی ساکن، عایق بین آن و بدن شما را بشکند، بار الکتریکی جریان می یابد. در آن نقطه، الکتریسیته دیگر ساکن نیست، جریان الکتریکی است. جریان الکتریکی عمدتاً به دو صورت می تواند شما را بکشد:

 

جریان از طریق پوست، ماهیچه ها و سایر بافت ها، اگر به اندازه کافی قوی باشد، شما را کباب می کند. آسیب سوختگی شدید اگر بر اندام های حیاتی یا ناحیه ای به اندازه کافی بزرگ تأثیر بگذارد کشنده است.

 

جریان از طریق اعصاب شما واکنش های معمولی را برای محرک های روی آن اعصاب به روشی بسیار کنترل نشده تحریک می کند.

 

اما برای ایجاد یک میدان الکتریکی به اندازه کافی قوی بر روی یک حجم از بدن انسان نیاز به سخت افزار بسیار جدی دارد: یک ژنراتور بزرگ یا چیزی مانند آن.

 

در نتیجه الکتریسیته ساکن با اندازه ای که معمولاً در خانه ها تجربه می شود بی ضرر هستند. خواب بودن نیز این را تغییر نمی دهد.”

 

تشک ضد الکتریسیته ساکن برای خواب راحت

همانطور که ما به زندگی روزمره خود می پردازیم، بدن ما به طور مداوم الکترون ها را از طریق لمس یا موارد دیگر خارج می کند. استفاده روزانه از وسایل الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند، لپ تاپ و تبلت می تواند باعث تجمع الکترون ها نیز شود که باعث ایستایی بدن می شود.

 

اثرات الکتریسیته ساکن برای اکثر مردم آشناست زیرا می توانند جرقه را حس کنند، بشنوند و حتی ببینند. در شب، اختلال در الکترون های بیش از حد منجر به ناراحتی در رختخواب می شود و ما را از خواب عمیق آرام باز می دارد.

 

الکترون های اضافی نیز به راحتی از بدن ما تخلیه نمی شوند زیرا بدن ما می تواند تا 30000 ولت را تحمل کند. حال، اگر بدن‌های پر بار خود را به رختخواب ببریم، بدن پرتنش ما را از آرامش و تجربه مراحل خواب عمیق که برای سلامتی و تندرستی‌مان ضروری است، باز می‌دارد.

 

رفع الکتریسیته ساکن بدن جهت داشتن خواب راحت در تخت خواب

 

اگر بدن ما ولتاژ بالایی از استاتیک را جمع کند، می تواند بر سلامت ما تأثیر بگذارد و ما را مستعد ابتلا به بیماری ها کند.

 

ASP ،ORTHO RESILIA، Emma و dunlopillo که از خطوط فلزی نقره در تشک های خود جهت دفع الکتریسیته ساکن بدن استفاده می کنند، از برند هایی هستند که این مشکل را رفع کرده اند. این برند ها اهمیت داشتن یک خواب خوب شبانه با کیفیت را درک کرده و تشک هایی طراحی کرده اند که با رفع الکتریسیته ساکن بدن آرامش خواب و دست یابی به خواب عمیق را فراهم کرده اند.

 

همه این نوآوری ها نیازهای خواب مصرف کنندگان مختلف کالای خواب را در بر می گیرد.

 

خلاصه کلام

تشکی که روی آن می‌خوابیم عمیقاً تأثیر می‌گذارد که آیا می‌توانیم به استراحت شبانه خوبی برسیم یا نه. خوشبختانه، با نوآوری‌های تکنولوژیکی، راه‌های بیشتری غیر از داشتن تشک ضد الکتریسیته ساکن برای مقابله با این مشکل وجود دارد؛ مانند استفاده از تجهیزات افزایش رطوبت منزل مانند بخارساز ها.

 

اما شما که به دنبال ارتقای کیفیت خواب با از بین بردن الکتریسیته ساکن بدن هستید، بهترین پیشنهاد استفاده از تشک مناسب در کالای خواب است. همانطور که در طول روز می گذریم، بدن ما قادر است بارهای منفی را جذب و ذخیره کند. اینجاست که تشک های ضد الکتریسیته ساکن وارد می شوند.

 

آنها نه تنها الکتریسیته ساکن را در بدن ما تا 4000 ولت کاهش می دهند، بلکه می توانیم صبح ها با احساس بی حالی کمتر و انرژی بیشتر از خواب بیدار شویم. برای خرید تشک طبی و استاندارد با قابلیت ضد الکتریسیته ساکن بدن، می توانید به محصولات فروشگاه ژرمن کالا (https://www.germankala.ir/) مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت