روانشناسی رنگ ها (از رنگ آبی تا خاکستری را بشناسید)

مجموعه : رپورتاژ آگهی
روانشناسی رنگ ها (از رنگ آبی تا خاکستری را بشناسید)

دیدن «رنگ» چیزی فراتر از یک تجربه بصری است. رنگ ها از نظر روانشناختی شدیدا بر خلق و خو و احساسات انسان اثر میگذارند. استفاده از رنگ های مختلف در فضای خانه، یک روش ارتباطی کلاسیک با مخاطب است که ویژگی های شخصیتی هر فرد را نشان میدهد. واکنش نشان دادن به رنگهای مختلف میتواند موضوعی ذهنی باشد، اما به طور کلی، انواع خاصی از رنگ ها واکنش‌های خاصی را در افراد ایجاد میکنند. مثلا رنگ های گرم مثل زرد و قرمز و نارنجی، میتوانند احساس گرما یا پرخاشگری در مخاطب ایجاد کنند، در حالی که رنگ های سرد مثل سبز و آبی می توانند منجر به ایجاد احساس آرامش یا حتی افسردگی بشوند. در مقاله امروز قصد داریم شما را با روانشناسی رنگ ها آشنا کنیم. برای رنگ آمیزی سختمان لازم است که اطلاعات کافی در مورد آن‌ها داشته باشید. ما در کافه نقاشی (paintingcafe) بهترین خدمات نقاشی ساختمان را به شما ارایه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

رنگ آبی: که یکی از محبوبترین رنگها به شمار می‌آید، رنگ آسمان را برای بیننده تداعی میکند و میتواند منجر به ایجاد احساس آرامش بشود. معمولا کسانی که رنگ آبی را دوست دارند، افرادی قابل اعتماد، وفادار، خوش‌برخورد و قوی هستند. رنگ آبی به دلیل قدرت آرامش‌بخشی که دارد، میتواند گزینه مناسبی برای رنگ اتاق خواب باشد.

 

رنگ زرد: یک رنگ الهام‌بخش و نمایانگر شادی، خوش‌بینی، و فصل تابستان است. کسانی که رنگ زرد را دوست دارند معمولا جذب چیزهای جدید و مدرن می شوند. رنگ زرد کم رنگ میتواند تابیدن نور آفتاب در فضای خانه را برای بیننده تداعی کند، بدون این که چشم او را اذیت کند.

 

رنگ بنفش: قوه تخیل بیننده را تحریک میکند. این رنگ زیبا نمایانگر سلطنت، تجمل و ثروت است. کسانی که رنگ بنفش را دوست دارند معمولا افرادی خلاق، عاقل و عاشق‌پیشه هستند. اگر دوست دارید در اتاق خواب خود از رنگ بنفش استفاده کنید و احساس آرامش داشته باشید، میتوانید توناژ یاسی را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون چه معنایی را منتقل می کند؟

رنگ قرمز: که از نظر روانی یکی از محرک‌ترین رنگهاست، نمایانگر اعتماد به نفس، هیجان و انرژی است. کسانی که رنگ قرمز را دوست دارند معمولا افرادی پرشور، پرانرژی، اجتماعی و شجاع هستند. اگر دوست دارید فضای خانه حس شادی داشته باشد، میتوانید از رنگ قرمز آب‌نباتی استفاده کنید.

 

رنگ سبز: رنگ طبیعت است که آرامش و انرژی و حس سرشار از زندگی طبیعت را برای بیننده تداعی میکند. گفته افرادی که رنگ سبز را دوست دارند معمولا به حفظ تعادل، ثبات و پشتکار اعتقاد دارند. یکی از محبوبترین توناژهای رنگ سبز برای استفاده در فضای خانه، رنگ سبز لیمویی است.

 

رنگ صورتی: یکی از توناژهای لطیف و زنانه رنگ قرمز به شمار می‌آید. افرادی که رنگ صورتی را دوست دارند معمولا معصوم و عاشق‌پیشه هستند. در مقایسه با رنگ قرمز، رنگ صورتی ملایم‌تر است و میتواند گزینه خوبی برای رنگ اتاق خواب باشد.

 

رنگ قهوه‌ای: حس امنیت و رضایت را در بیننده ایجاد میکند. افرادی که رنگ قهوه‌ای را دوست دارند معمولا به طبیعت، سادگی و راحتی علاقه دارند.

 

رنگ نارنجی: سمبل تعادل، گرما، سرزندگی و اشتیاق است. افرادی که رنگ نارنجی را دوست دارند معمولا افرادی اجتماعی هستند و با همه کنار می‌آیند. علاوه بر این، رنگ نارنجی پرتقالی اشتها را تحریک میکند، به همین دلیل گزینه خوبی برای اتاق پذیرایی به شمار می‌آید.

 

رنگ نقره‌ای: نشان‌دهنده رفاه و ثروت است. افرادی که رنگ نقره‌ای را دوست دارند خوش سلیقه و بسیار با انگیزه هستند. اتاقهایی به رنگ نقره‌ای میتوانند حس غنا و آراستگی را در بیننده ایجاد میکنند.

 

رنگ سفید: نمایانگر جوانی و پاکیزگی است و احساس خنکی و طراوت را در بیننده ایجاد میکند. افرادی که رنگ سفید را دوست دارند معمولا سبک مدرن را ترجیح میدهند. توناژهای گرم رنگ سفید احساس دنج بودن در فضا ایجاد میکنند، در حالی که توناژهای خنکتر احساس رسمی بودن را القا میکنند.

 

رنگ مشکی: نشان‌دهنده ظرافت، رازآلودگی و قدرت است. گفته میشود افرادی که رنگ مشکی را دوست دارند معمولا افرادی بلند پرواز و دارای شخصیتی پیچیده هستند. با این حال، استفاده بیش از حد رنگ مشکی میتواند افسرده‌کننده باشد. به همین دلیل، بهتر است که برای ایجاد یک فضای دراماتیک در اتاق، از رنگ مشکی در کنار رنگهای دیگر استفاده کنید.

 

رنگ خاکستری: یک رنگ خنثی، کلاسیک و شیک است که در کنار اکثر رنگها ترکیب زیبا و زنده‌ای ایجاد میکند؛ به خصوص در کنار رنگهای گرم. افرادی که رنگ خاکستری را دوست دارند معمولا افرادی باهوش و منظم هستند.

جدیدترین مطالب سایت