روش‌های نوین برای تقویت مژه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
روش‌های نوین برای تقویت مژه

حتما شما هم مانند خیلی از خانم‌ها به دنبال راه‌هایی برای بلند و پر‌‌پشت کردن مژه‌های خود هستید. البته حق با شماست، چرا که این مو‌های کوچک می‌توانند تاثیری زیادی در بیشتر کردن جذابیت چهره‌ی شما و همینطور جلوه‌ی بیشتر چشم‌ها داشته باشند. اما نگران نباشید امروزه راهکار‌های زیادی برای تقویت مژه وجود دارد.

 

برخی از این راهکار‌‌ها بدون هزینه و خانگی هستند و برخی هم نیاز به صرف هزینه دارند، که انتخاب با خود شماست. اگر حوصله‌ و وقت کافی برای رسیدگی به مژه‌های خود در منزل را دارید پس راهکار‌های خانگی بهترین انتخاب برای شماست. اما قبل از آشنای با روش‌های تقویت مژه، توصیه می‌کنیم با عملکرد این عضو کوچک در بدن خود آشنا شوید تا بیشتر متوجه اهمیت مراقبت از مژه‌های خود شوید.

وظیفه و عملکرد مژه

چشم‌‌ها مهمترین عضو بدن هر انسان هستند، که مراقبت از آنها برای همه ما بسیار مهم است. زیرا به وسیله‌ی چشم‌هایمان عزیزانمان را می‌بینم و با دیگران ارتباط بر‌قرار می‌کنیم. همچنین چشم‌ یکی از اندام‌های زیبای بدن هر فردی به حساب می‌آید، مخصوصا برای خانم‌ها که با استفاده از وسایل مختلف آرایشی تلاش زیادی برای بیشتر کردن زیبایی این عضو انجام می‌دهند. به واسطه‌ی مژه‌ها این زیبایی بیشتر و بیشتر می‌شود. اما بهتر است بدانید مژه‌های کوچک و زیبای چشم وظیفه‌ی محافظتی برای چشم دارند. مژه‌ها مانع از ورود گرد و غبار و خاک به درون چشم‌های می‌شوند، ذراتی که می‌توانند به چشم‌ها آسیب برسانند. مژه‌ها به بیرون کردن این ذرات از مسیر چشم کمک می‌کنند. شاید حالا متوجه شده‌اید که چرا شتر‌ها مژه‌های بلندی دارند. با توجه به شکل و نحوه‌ی قرار‌گیری مژه‌ها، مانع از ورود رطوبت، مانند عرق یا باران، به چشم می‌شوند. همچنین می‌توانند تا حدودی تابش نور خورشید به چشم را کاهش دهند، اما آنها را با عینک آفتابی اشتباه نگیرید و در روز‌های آفتابی حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

حالا که با عملکرد و فایده‌ی مژه‌ها آشنا شدید، به بررسی چند روش برای تقویت مژه می‌پردازیم.

 

تقویت مژه

به قسمت جذاب تقویت مژه برای خانم‌ها رسیده‌ایم. اما سوال مهم این است که کدام روش می‌تواند موثر‌ترین و بهترین روش برای تقویت مژه‌های ما باشد. همه ما به دنبال مژه‌های بلند و پرپشت با روش‌های کم‌خطر و کم‌هزینه هستیم. همانطور که اشاره شد، اهمیت داشتن مژه‌های بلند و زیبا به قدری زیاد است که یکی از اجزای زیبایی در صورت مژه است. راهکار‌های بسیاری برای تقویت مژه وجود دارد که برخی از آنها بسیار ساده و برخی نیاز به صرف زمان و هزینه دارند. در این قسمت به معرفی چند روش بدون خطر و کاربردی برای تقویت مژه‌ها می‌پردازیم.

 

لیفت و لمینت مژه چیست؟

یکی از راه‌های تقویت، پر‌پشتی و بلندی مژه‌ها لیفت مژه است. این روش نسبت به روش‌های دیگر جدیدتر است که به دلیل استفاده از مواد مغذی مانند کراتین بسیار مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته است. رشد و استحکام مژه در این روش به دلیل جذب مواد معدنی روی مژه‌ها تاثیر زیادی در بلندی و خوش‌حالتی آن دارد. اما این دو روش کمی با هم تفاوت دارند و هر کدام عملکرد متفاوتی در زیبا‌سازی مژه‌ها دارند.

بهترین روش تقویت مژه لیفت و لمینت مژه است، این روش در واقع دو منظوره عمل می‌کند به این صورت که هم به بلند شدن مژه چشم و حالت دادن آن کمک می‌کند و هم مژه را فردار می‌کند پس قطعا روش خوبی برای کسانی است که مژه کوتاه و صافی دارند و در عین حال می‌خواهند مژه‌های فری بدون استفاده از فر مژه داشته باشند. بیایید بیشتر با این دو متد زیبایی آشنا شویم.

 

لیفت مژه

لیفت کردن یعنی کشیدن، پس با لیفت مژه‌های شما کشیده و بلند می‌شوند. در این روش مژه‌ها از پایه فر می‌شوند در نتیجه باعث بهتر دیده شدن مژه می‌شود. این روش مناسب برای پر‌پشتی و حالت‌دهی به مژه است. لازم است بدانید این روش بطور دائمی مژه‌های شما را بلند نگه نمی دارد و باید بعد از گذشت سه ماه با مراجعه به آرایشگر ماندگاری لیفت مژه را تمدید کنید.

لمینت مژه

لمینت یکی از طبیعی‌ترین و بهترین روش تقویت مژه است که باعث رشد مجدد مژه‌های طبیعی فرد می‌شود. لمینت مژه با به کارگیری کراتین و مواد مغذی به ضخیم و تیره شدن مژه کمک می‌کند. این روش علاوه بر زیبایی، کاربرد درمانی هم دارد و معمولا بعد از لیفت مژه انجام می‌شود. با استفاده از مواد معدنی و ویتامینه مخصوصی که به ریشه مژه وارد می‌شود باعث رشد سریع مژه می‌شود. در این روش از رنگ مخصوص برای تیره کردن مژه استفاده می‌شود.

 

مزیت لیفت و لمینت مژه

در این روش از هیچ‌‌گونه مواد اضافی مانند مژه و چسب بروی مژه استفاده نمی‌شود و روشی بی‌خطر است و برای همه افراد چه دختران جوان چه خانم‌های باردار و شیرده امکان‌پذیر است. به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی و ویتامینه باعث خشکی و ریزش مژه نمی‌شود. لیفت و لمینت به صورت طبیعی باعث بلندی و پر‌پشتی مژه می‌شوند.

 

کاشت موقت یا اکستنشن مژه

یکی دیگر از روش‌هایی که باعث پر‌پشتی مژه‌ها می‌شود کاشت موقت یا اکستنشن مژه است. در این روش تار‌های مژه مصنوعی را به صورت لایه لایه با چسب مخصوص بین مژه‌های طبیعی قرار می‌دهند تا طبیعی‌تر به نظر برسد. در این روش از مواد مصنوعی مانند موی سمور، فیبر‌های ابریشمی و یا موی انسان استفاه می‌شود، اما کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن یکی از عیب‌های است که این روش دارد. اگر از چسب مژه خوب استفاده نشود، باعث افزایش ریزش مژه‌ها می‌شود. ماندگاری مژه در این روش بین 2 تا 4 هفته است.

 

چند روش خانگی تقویت مژه

روش‌های خانگی ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها هستند. چندین روش طبیعی برای داشتن مژه‌های ضخیم و بلندتر وجود دارد. شما باید این درمان‌ها را در طول یک ماه یا دو ماه انجام دهید. علاوه بر این موارد می‌توانید با خرید محلول تقویت مژه سریتا و تقویت مژه وچه در مدت زمان کمی مژه‌های خود را تقویت کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است و می‌تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مژه شود. از یه برس آرایشی تمیز و یا پنبه برای اینکار استفاده کنید. برس یا پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید، سپس به آرامی روی مژه‌ها خود بکشید و اجازه دهید شب تا صبح روی مژه‌هایتان بماند، صبح با آب مژه‌های خود را بشویید.

روش‌های نوین برای تقویت مژه
ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت‌انگیز و موثر برای داشتن مژه‌های ضخیم و بلند است. آلوئه ورا حاوی مواد مغذی و ویتامین است که به ضخیم و بلند شدن مو و مژه‌ها کمک می‌کند.همچنین حاوی اسید فولیک است که مانع ریزش مژه‌ها می‌شود. علاوه بر این آلوئه ورا دارای اثر مرطوب‌کنندگی است که مژه‌ها را سالم و درخشان نگه می‌دارد. برای استفاده از آلوئه ورا آن را با دقت بشویید و لاتکس سطح آن را دور بریزید، زیرا باعث چسبندگی مژه‌ها می‌شود. سپس به کمک یک برس تمیز آرایشی آن را روی مژه‌های خود بکشید. و اجازه دهید شب تا صبح روی مژه‌ها بماند. سپس صبح با آب گرم مژه‌های خود را بشویید. این کار را هر شب به صورت مرتب تا رسیدن به نتیجه مورد نظر انجام دهید. این نکته را در نظر بگیرید ابتدا تست حساسیت آلوئه ورا را رو مچ دست خود انجام دهید، در صورت نداشتن حساسیت این روش را امتحان کنید.

 

برس کشیدن مژه‌ها

یکی دیگر از روش‌های موثر و ساده برای تقویت مژه‌ها برس کشیدن آنها است. برس کشیدن مژه‌ها، ذراتی مانند خاک و گرد و غبار که از رشد سالم آن جلوگیری می‌کند را از بین می‌برد. این ذرات از طریق بستن منافذ مژه‌ها مانع از رشد مژه‌ها می‌شوند و به مرور زمان باعث ریزش مژه خواهند شد. علاوه بر این، برس کشیدن می‌تواند گردش خون را تسریع کند، تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مژه‌ها برسند. مژه‌های خود را با برس مخصوص شانه کنید، از ریشه تا انتهای مژه این کار را چند بار در روز به مدت 5 دقیقه انجام دهید. تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید، این کار را تکرار کنید.

 

انجام ماساژ‌های پلکی

همانطور که می‌دانید ماساژ یک روش درمانی است که باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود. ماساژ پلک‌ها نیز، یک روش درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد و تقویت مژه‌ها کمک می‌کند. بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به مژه‌ها می‌رساند و باعث رشد بهتر فولیکول‌ها در این منطقه می‌شود. این کار رشد مو را تحریک می‌کند و مانع از شکستگی و یا نازک شدن مژه‌ها می‌شود. برای انجام ماساژ پلک، مقدار کمی کره شی یا وازلین را روی پلک چشمان خود قرار دهید و یا به کمک یک برس آرایشی تمیز و وازلین یا کره شی را روی مژه‌های خود بکشید. به یاد داشته باشید، مقدار بسیار کمی از این ماده را روی چشمانتان بریزید، تا به داخل چشمانتان نفوذ نکنند. پس از آن، از انگشتان خود برای ماساژ خط مژه استفاده کنید. ماساژ را به صورت حرکات دایره‌ای، به آرامی انجام دهید. این ماساژ را برای حدود 5 دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم انجام دهید. این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه مطلوب تکرار کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی شد روش‌های بی‌خطر و سالم برای تقویت مژه معرفی شود. چرا که مژه یکی از فاکتور‌های زیبای صورت است. و امروزه روش‌های بسیاری برای تقویت مژه وجود دارد که برخی از این روش‌ها ممکن است برای مژه‌های شما آسیب‌رسان باشند. پس در انتخاب روش صحیح و مناسب و لوازم آرایش اصل و با کیفیت برای تقویت مژه‌هایتان دقت کنید. امیدوارم مطالب این بخش برایتان مفید باشد.

جدیدترین مطالب سایت