روش تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
روش تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

شاید برای همه‌ی ما پیش آمده باشد که شارژر موبایل‌مان خراب شده و قصد خرید شارژر جدیدی را داشتیم اما نمی‌دانستیم از کجا شارژری تهیه کنیم که اصل باشد و جنس تقلبی به ما تحویل ندهند.

 

مخصوصا در مورد گوشی آیفون که مدل‌های تقلبی از آن در بازار بسیار زیاد شده است. از آن‌جایی که قطعات آیفون گران‌تر از سایر موبایل‌ها است برخی با قیمت پایین‌تری این قطعات را عرضه می‌کنند ولی باید بدانید که همه‌ی آن‌ها جنس تقلبی را تحویل شما می‌دهند.

 

امروز می‌خواهیم درمورد ویژگی‌های شارژر اصلی آیفون صحبت کنیم؛ پس اگر شما هم یکی از آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید چطور شارژر اصلی آیفون را از تقلبی تشخیص دهید این مطلب مختص شما است پس تا انتها همراه ما باشید.

 

روش تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

استفاده از َشارژر تقلبی چه ضررهایی دارد؟

شاید شما ندانید که شارژر آیفون شما تقلبی باشد؛ اما پس از مدتی استفاده از شارژر متوجه نکاتی در رابطه با آیفون خود می‌شوید. عدم استفاده از شارژر اصلی آیفون سبب می‌شود که به سلول‌های باتری آیفون شما آسیب برسد و در نتیجه عمر باتری کاهش می‌یابد. هنگامی که از شارژر اصلی آیفون استفاده نمی‌کنید شارژ باتری زود خالی می‌شود و ظرفیت باتری کاهش می‌یابد. از طرفی باتری دیر شارژ می‌شود و همین امر موجب آزار شما می‌گردد.

 

در موارد دیگر اگر ولتاژ و جریان شارژر با ولتاژ و جریان باتری همسان نباشد باتری آیفون شما ممکن است بسوزد یا آسیب جدی ببیند. در برخی از موارد هم باتری موبایل باد می‌کند. کابل شارژ تقلبی پس از مدتی پاره می‌شود و یا دچار رنگ‌رفتگی می‌شود و گوشی سنگین‌تر کار می‌کند.

 

تمام این مشکلات صرفا به خاطر عدم استفاده از شارژر اصلی آیفون صورت می‌پذیرد. به همین خاطر است که اپل همواره به مشتریان خود توصیه می‌کند که از لوازم جانبی آیفون استفاده کنند. اما موارد فوق همه پس از استفاده از شارژر قابل درک بود اما آیا راهی هست که قبل از خرید شارژر از تقلبی یا اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است. اما چگونه این کار ممکن است؟ در قسمت بعدی به نحوه‌ی تشخیص شارژر اصلی از تقلبی در هنگام خرید خواهیم پرداخت.

 

شارژر اصلی آیفون و راه‌های تشخیص آن

برای بسیاری از افراد دشوار است که شارژر اصلی آیفون را از تقلبی آن تشخیص دهند چرا که نمونه‌های تقلبی موجود در بازار بسیار شبیه اصلی آن هستند. در نگاه اول هر دو شارژر عین هم هستند اما اگر به آن دقت کنید متوجه تفاوت‌های آن دو می‌شوید. در هنگام خرید شارژر اصلی آیفون ابتدایی‌ترین نکته‌ای که باید آن را بیازمایید این است که شارژر را به گوشی خود وصل کنید.

 

برخی از شارژرهای تقلبی اندازه‌ای کوچک‌تر یا بزرگ‌تری دارند و وارد سوکت موبایل شما نمی‌شوند، اما اکثرا درست به همان اندازه َشارژر اصلی آیفون هستند. پس باید راهکارهای دیگر را مد نظر گرفت. در زیر برخی از روش های تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون را به شما آموزش خواهیم داد:

 

از صحت و سلامت شارژر خود مطمئن شوید اگر هر گونه شکستگی، پارگی و… داشت به منزله‌ی فیک یا تقلبی بودن آن است.

معمولا روی بسته بندی شارژرها درج شده است که این شارژر مختص آیفون است و یا برای آی پد و… است. به این شکل:

 

روش تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

گوشه‌های قسمت یو اس بی، بر روی آداپتور اصل به صورت گرد است ولی آداپتور تقلبی معمولا گوشه‌های تیزتر و غیرگرد دارند.

 

روی آداپتور شماره سریالی وجود دارد که می‌توانید آن را در سایت اپل، چک کنید تا از اصل بودن آن مطمئن گردید. در حالی‌که شارژر فیک یا شماره سریال ندارند یا شماره سریال‌شان تقلبی است.

 

بخش خارجی یو اس بی، کاملا صاف و بدون فرورفتگی یا برآمدگی است اگر هرگونه فرورفتگی یا برآمدگی روی سطح یو اس بی شارژر خود دیدید بدانید که شارژر فیک است.

 

اگر نوشته‌های روی بدنه آداپتور به صورت یکنواخت نباشد به این معنی که جوهر پخش شده باشد، غلط املایی داشته باشد و… از تقلبی بودن آن مطمئن باشید.

 

محل اتصال یو اس بی کابل شارژر در شارژر اصلی آیفون، به رنگ طلایی است ولی در شارژرهای تقلبی در رنگ‌های دیگری مثل نقره‌ای دیده می‌شود.

 

همانطور که مشاهده کردید راهکارهای تشخیص شارژر اصل از فیک بسیار زیاد است فقط هنگام خرید کمی دقت و توجه می‌طلبد. ولی خیلی راحت بدون بررسی کردن تک تک موارد فوق می‌توانید شارژر بخرید. تنها اگر شارژر خود را از سایت یا فروشگاه معتبری تهیه می‌کنید؛ در این صورت دیگر نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید با خیال راحت شارژر جدیدی را با شارژر قبلی خود تعویض کنید تا عملکرد موبایل خود را نیز افزایش دهید. امگا باتری یکی از آن فروشگاه‌های معتبری است که می‌توانید از آن قطعات و لوازم جانبی اصل بخواهید.

 

امگا باتری

روش تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

 

امگا باتری سایتی برای فروش آنلاین قطعات و لوازم جانبی موبایل است که شارژر اصلی آیفون نیز دارد. امگا باتری یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سایت‌های فروش لوازم جانبی موبایل است چرا که هم محصولات خود را به سراسر کشور ارسال می‌کند و هم این که دارای نماد اعتماد الکترونیک است.

 

از طرفی دارای بخشی است که شما می‌توانید سوالات و اشکالات خود را بپرسید و گروه پشتیبانی و یا خود کاربران سایت به سوال شما پاسخ می‌دهند.

 

شما می‌توانید برند موبایل مورد نظر خود را درون امگا باتری سرچ کنید تا تمام لوازم جانبی موبایل از قبیل کابل، شارژر، هندزفری و… را به راحتی هر چه تمام‌تر سفارش دهید و درب منزل خود دریافت کنید. با امگا باتری خیالتان از بابت اصل و با کیفیت بودن محصولات مطمئن باشد زیرا علاوه بر تمام مزیت‌های فوق، امکان تعویض قطعه و بازگشت وجه نیز دارد.

جدیدترین مطالب سایت