روش تهیه قهوه ترک با جذوه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
روش تهیه قهوه ترک با جذوه

همانطور که می دانیم قهوه با دستگاه های مختلف قابل تهیه می باشد. از جمله این وسایل می توان به شیرجوش اشاره نمود. طرز تهیه قهوه با شیرجوش بسیار آسان می باشد و با رعایت چند نکته کوچک می توان به راحتی در منزل، قهوه ای خوش طعم و عطر با آن تهیه نمود.

 

روش هایی تهیه قهوه

برای آماده سازی قهوه از روش ها و وسایل گوناگونی می توان استفاده نمود. از جمله: دستگاه های اسپرسو، دستگاه های تهیه قهوه دمی، جذوه قهوه ترک آشنایی با طرز تهیه قهوه با شیرجوش سبب می شود تا بتوانیم به راحتی در منزل قهوه مورد نیاز خود را تهیه نماییم. قهوه ترک یکی از انواع قهوه های قابل تهیه توسط شیر جوش می باشد.

 

آشنایی با طرز تهیه قهوه با شیرجوش

شاید در نگاه اول تهیه قهوه با شیرجوش بسیار آسان به نظر برسد، اما باید گفت نکات ریزی در این  زمینه وجود دارد که توجه به آنها سبب می‌شود تا قهوه ای با عطر و طعم بهتری داشته باشیم. در ادامه با طرز تهیه قهوه با شیرجوش بیشتر آشنا می‌شویم.

 

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

 برای تهیه قهوه ترک با استفاده از شیر جوش نیاز داریم به :

1. شیر جوش

2. یک قاشق مرباخوری قهوه برای هر نفر

3. یک فنجان  آب به ازای هر نفر.

4. شکر در صورت تمایل

 روش تهیه قهوه ترک با جذوه

برای این منظور ابتدا پودر قهوه و آب را درون قهوه جوش می ریزیم،  در صورت استفاده از شکر بهتر است آن را در این مرحله  به آب و پودر قهوه اضافه کنیم.

البته می‌توان از شکر در مرحله سرو نیز استفاده نمود. سپس آب و قهوه را کاملا هم زده تا خوب ترکیب شوند و در آب حالت کلوخ به خود نگیرند، سپس شیر جوش روی حرارت قرار می دهیم.

نکته‌ای که در اینجا باید توجه شود این است که زمانی که شیرجوش را روی شعله قرار دادیم دیگر آن را نباید هم بزنیم، بعد از چند دقیقه قهوه آماده می شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که قهوه تان آماده است از دو نشانه می توانید استفاده کنید.

 

تهیه قوه با شیرجوش

اولین نشانه پیچیدن عطر قهوه در فضا می باشد. دومین نشانه نیز بالا آمدن قهوه در قهوه جوش به سمت بالا به همراه فوم می باشد.

برای اینکه قهوه ای و خوش عطر و طعم داشته باشیم، نباید اجازه دهیم زیاد روی شعله بماند. مقدار پودر قهوه مصرفی  تا حدود زیادی به مزاج فرد بستگی دارد اگر قهوه تلخ و غلیظ را می‌پسندید ، پودر مصرفی تان بیشتر خواهد بود. از پودر کاکائو و هل می‌توان برای طعم بهتر قهوه استفاده نمود.

 

فواید استفاده از قهوه جوش

 با طرز تهیه قهوه با شیرجوش آشنا شدیم، اما استفاده از این وسیله چه فوایدی برای ما می‌تواند داشته باشد؟

باید گفت استفاده از قهوه جوش بخصوص قهوه جوش های مسی دارای فواید بی شماری می باشد.ظروف مسی بسیار پر خاصیت بوده و کاربرد آن در ظروف آشپزخانه دارای قدمتی طولانی میباشد.

ازجمله خواص شیر جوش های مسی پیشگیری از خستگی و بیحالی می باشد. همانطور که می‌دانیم کمبود مس سبب خستگی در بدن می‌شود، بنابراین استفاده از مس در ظروف مختلف سبب جبران این کمبود شده و از طرفی سبب افزایش انرژی می گردد. زیرا کم خونی را کاهش می‌دهد.

هم چنین استفاده از قهوه جوش مسی سبب کاهش درد مفاصل، روماتیسم، آرتروز و درد زانو می شود.

 

شیرجوش و قهوه

انواع  شیرجوش

شیرجوش های مورد استفاده در تهیه قهوه دارای جنس های مختلفی می باشند. چند مدل از پرفروش ترین شیرجوش ها عبارتند از :

 

شیرجوش مدل پیچر

روش تهیه قهوه ترک با جذوه

جنس دسته و بدنه این پیچر  (شیرجوش) استیل بوده و 550 میلی لیتر حجم دارد. از این شیر جوش به طور معمول جهت تولید کف استفاده می شود. این وسیله  در زیر نازل دستگاه های تهیه قهوه اسپرسو قرار می گیرد. بدنه آن مدرج بوده و برای اندازه گیری مایعات نیز کاربرد دارد.

 

 شیر جوش پیرکس

 در این شیرجوش جنس دسته و بدنه پیرکس می‌باشد. شیرجوش مدل cup  پیرکس یک پارچ کوچک و نیز پهن می باشد که جهت قرار گرفتن درون مایکروویو طراحی شده و در برابر حرارت مستقیم مقاوم می باشد. بدنه این شیر جوش نیز مدرج می باشد.

 

شیرجوش مسی

این شیر جوش ها: مقاوم، سلامت و زیبا هستند. البته بسته به نحوه استفاده افراد ممکن است تغییر رنگ در قسمت بدنه داشته باشند. به همین دلیل از مواد اسیدی و محرک نباید زیاد استفاده نمود زیرا به مرور رنگ مس را تیره می‌کند.

جدیدترین مطالب سایت