رژیم لاغری زیر نظر پزشک (رژیم اصولی، تنها با زیر نظر پزشک)

مجموعه : رپورتاژ آگهی
رژیم لاغری زیر نظر پزشک (رژیم اصولی، تنها با زیر نظر پزشک)

بهترین رژیم لاغری زیر نظر پزشک

بهترین روش های لاغری برای افراد چاق ؛ چربی سوزی ویژه و تغذیه مناسب زیر نظر پزشک حرفه ای تجربه نمایید.

 

رژیم لاغری زیر نظر پزشک!

برای لاغر شدن راه های زیادی وجود دارد، اما اولین قدم برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری پیروی از یک رژیم غذایی اصولی و درست است اما نه هر رژیم غذایی! این روزها اکثر افراد به دنبال رژیم غذایی سریع و آسان هستند اما فراموش نکنید که با وجود تمام روش های نوین در زمینه لاغری، هنوزه که هنوز است رژیم لاغری آن هم زیر نظر متخصص تغذیه حرف اول را می زند. به طور کلی به افراد چاق توصیه می شود ابتدا با کمک رژیم غذایی سعی کنند وزن خود را کاهش دهند و در صورت عدم موفقیت با پزشک خود مشورت داشته باشند تا بهترین راه به آنها پیشنهاد شود.

 

 

رژیم لاغری سریع ، چه رژیمی پیشنهاد می شود؟

اولین توصیه این است هیچ وقت به دنبال لاغری سریع نباشید، چرا که اضافه وزن یک روزه یا 10 روزه به سراغ شما نیامده است که بخواهد در همین حدفاصله هم از بین برود. برای از بین بردن اضافه وزن نیاز به صرف زمان و وقت کافی است. اگر عروسی در پیش دارید یا می خواهید در مراسم مهمی شرکت کنید بهتر است از چند ماه قبل به فکر باشید و با رعایت و پیروی از یک رژیم غذایی اصولی این امکان را برای خود فراهم کنید. فراموش نکنید که حذف ریزه خواری و شیرین جات می تواند نقش موثری در موفقیت شما داشته باشد.

 

با حذف وعده های غذایی لاغر نمی شوید!

دکتر محمد هاشمی، متخصص بهداشت عمومی و سلامت جامعه  می گوید: ” یکی از روش هائی که افراد برای کاهش وزن به آن رو می آورند، رژیم های سرخود و کم خوری های غیر منطقی است. حذف بعضی از وعده های غذائی و یا کنار گذاشتن برخی از گروه های غذائی وجه تشابه رایج عملکرد کسانی است که رژیم سرخود می گیرند. به عنوان مثال نخوردن شام و یا حذف کربوهیدرات های پیچیده نظیر نان و برنج.”

 

این عوارض ها را به جان نخرید!

این رویه گرچه ممکن است در کوتاه مدت منجر به از دست دادن وزن باشد اما بسیار زود متوقف شده و از سوی دیگر با تهی کردن ذخایر غذایی بدن موجب افت سطح ایمنی در مقابل عوامل بیماریزا می شود. در برخی موارد نیز می تواند سبب به هم ریختن وضعیت سوخت و ساز شده و عوارض زیانبار متابولیکی و کبدی را در پی داشته باشد. ضمن اینکه  به دنبال کنار گذاشتن این گونه رژیم ها، وزن از دست رفته در مدت زمان کوتاهی باز می شود.

 

 

رژیم اصولی، تنها با زیر نظر پزشک

توصیه می شود برای پرهیز از خدشه دار شدن سلامتی خود بدون مشورت با کارشناس اقدام به گرفتن رژیم غذایی نکنید. این امر شامل تکرار رژیم های دیگران و یا حتی رژیمهایی که قبلا خود افراد استفاده کرده اند نیز می شود زیرا یک برنامه علمی و اصولی نمی تواند برای همه زمان ها و همه افراد کاربرد داشته باشد و هرکسی باید با توجه به شرایط جسمی و سنی خود برنامه ای خاص را دنبال کند.

 

 بیشتر از این وزن کم نکنید!

معمولاً هر هفته نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن متناسب است و ماهیانه 3 تا 5 کیلوگرم توصیه می شود. البته در دو هفته اول فرد به شدت آب از دست می دهد و در هفته دوم آب از دست رفته جبران می شود در عوض به جای آن بافت چربی شروع به سوختن می کند. به طور کلی توصیه می شود از گرفتن رژیم های غذایی خودسرانه امتناع کنید و حتما زیر نظر متخصص این کار را انجام دهید. همچنین نوشیدن آب در این دوران بیشتر از پیش توصیه می شود.

 

رژیم لاغری زیر نظر پزشک (رژیم اصولی، تنها با زیر نظر پزشک)

توصیه الو دکتر به شما: این تفکرات اشتباه را کنار بگذارید:

 

شماره یک:

برخی از افراد فکر می کنند با حذف یکی از وعده های غذایی صبحانه یا شام به خصوص می توانند به سرعت کاهش وزنشان کمک کنند؛ در صورتی که این طور نیست و این روند اشتباه حتی ممکن است چاقی شکمی را افزایش دهد. حذف وعده صبحانه و به دنبال آن دیر ناهار خوردن باعث میشود اولا با ولع بیشتری غذا میل شود و ثانیا بدن انسان به علت کمبود مواد غذایی و احساس پدید آمدن قحطی دنباله دار تمام وعده غذایی مصرف شده را به شکل چربی در باسن،شکم،ران و پهلوها ذخیره کند

 

 

شماره دو:

 وعده های غذایی نباید به سه وعده تقسیم شوند بلکه باید به 6 وعده تقسیم شوند.

 

شماره سه:

فاصله صرف شام تا خواب حداقل ۳ ساعت باید باشد اما اگر جزو افراد پر مشغله هستید و نمی توانید بین زمان شام تا خوابتان این فاصله را برقرار کنید بهتر است در وعده شام از خوردن غذاهای سنگین مثل خورشت، برنج و … پرهیز کنید و یک شام مختصر و سبک میل کنید.

 

چنانچه رژیمی یافتید که به شما اطمینان داد سریعا چربی شما را کاهش می دهد، بدانید فایده ای نخواهد داشت و احتمالا دارد آب میان بافتی یا حتی عضلات بدن شما از بین بروند که جبران این آسیب زمان بر است و ممکن است عواقبی را به همراه داشته باشد.

 

سفارش رپورتاژ اگهی

جدیدترین مطالب سایت