سرمایه‌گذاری موفق در زمینه کلینیک زیبایی و اهمیت دستگاه لیزر موهای زائد در آن

مجموعه : رپورتاژ آگهی
سرمایه‌گذاری موفق در زمینه کلینیک زیبایی و اهمیت دستگاه لیزر موهای زائد در آن

همه ما موهایی داریم که دوست داریم به طریقی حذف کنیم. وجود موهای زائد بر روی سطح پوست، جزئی از فیزیولوژی بدن انسان‌ها بوده که همواره در تلاش است تا راه‌حل قطعی برای رفع آن بیابد.

 

موهای اضافه یا زائد بدن در دوران کودکی بیشتر افراد نازک، روشن و کم تراکم هستند و پس از دوران بلوغ ضخیم و متراکم می‌شوند. عواملی مانند ژنتیک، نژاد و یا بیماری‌های هرمونی در بانوان مانند تنبلی تخمدان و هیرسوتیسم نیز باعث افزایش رشد و تیرگی موها می‌گردد که در این صورت، قبل از شروع هر نوع درمانی برای حذف موهای زائد، باید به درمان بیماری هرمونی اقدام نمود.

 

روش‌های مختلفی برای رفع موهای زائد بکار گرفته می‌شود که این روش‌ها به دو دسته موقتی و دائمی تقسیم‌بندی می‌شوند. شیوه‌های قدیمی و موقت تنها می‌توانند روی ساقه مو اثر بگذارند، به همین دلیل پس از چند رشد موها مجدداً از سر گرفته می‌شود، اما در روش‌های دائمی پیاز مو و مهم‌تر از آن فولیکول‌های مو تخریب شده و تا مدت‌زمان زیادی از رشد موهای زائد جلوگیری می‌شود. و در صورت رویش فقط تعداد کمی از موها بر روی سطح لیزر شده رشد می‌کند.

 

اخیراً به دلیل سهولت و نتایج بسیار مثبت، روش‌های دائمی مورد توجه افراد قرارگرفته است اما این روش‌ها  نیازمند دستگاه‌های پیشرفته لیزر موهای زائد و افراد متخصص می‌باشد. با توجه به تقاضای بسیار بالای استفاده از دستگاه‌های حذف موهای زائد فرصت‌های بسیار جذاب سرمایه گزاری بر روی این دستگاه‌ها به وجود آمده است.

 

در ادامه این مقاله، گروه مهندسی پزشکی آفرودیت، انواع دستگاه لیزر موهای زائد از جمله لیزر الکساندرایت، لیزر دایود، لیزر الکس دایود و لیزر اس اچ آر و کاربرد آن‌ها را جهت تصمیم‌گیری بهتر به شما معرفی می‌کند:

 

لیزر الکساندرایت

دستگاه‌های لیزر موهای زائد که تکنولوژی آن‌ها لیزر الکساندرایت است تولیدکننده امواجی با طول‌موج 755 نانومتر در محدوده نور مادون قرمز هستند. این فناوری بر مبنای ایجاد گرما در ناحیه فولیکول‌های مو و تخریب دقیق آن مناطق عمل می‌کند.

 

لیزر الکساندرایت بیشتر برای چه افرادی مناسب است و طول درمان آن چقدر است؟

لیزر الکساندرایت در افراد دارای پوست روشن و موهای تیره بسیار مورد توجه است اما استفاده از این تکنولوژی لیزر در افرادی با پوست برنزه و تیره به دلیل از بین رفتن رنگ‌دانه‌های پوستی اغلب توصیه نمی‌شود. طول مدت رفع موهای زائد با لیزر الکساندرایت بین 3 تا 6 جلسه با فواصل زمانی 3 تا 8 هفته است که عمدتاً با توجه به ناحیه و جنس مو متغیر است.

 

عوارض لیزر الکساندرایت چیست؟

به یاد داشته باشید بهتر است استفاده از این روش توسط پزشک متخصص توصیه شود تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد. استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت بدون مشورت پزشک ممکن است به رنگ‌دانه‌های پوستی آسیب بزند. همچنین ممکن است مقدار کمی درد در حین درمان احساس شود که می‌توان پس از هر جلسه از کمپرس یخ استفاده کرد، جهت رفع قرمزی و سوزش نیز استفاده از پمادهای ضد التهاب می‌تواند مؤثر باشد.

 

لیزر اس اچ آر

لیزر اس اچ آر (SHR)در واقع از عبارت Super Hair Removal گرفته شده است. می‌توان این دستگاه را به دلیل استفاده از لامپ زنون شبه لیزری نامید که می‌تواند طول‌موج وسیع 400 تا 1200 نانومتر را تولید کنند. این فناوری از پایه دستگاه‌های شبه لیزر IPL تشکیل‌شده است با این تفاوت که به‌جای تابش یک پرتو پرقدرت و دردناک، از پرتوهایی با انرژی کمتر و پالس‌های متناوب استفاده می‌کند. فناوری SHR پوشش بهتر و یکنواخت‌تری را بر روی پوست ایجاد می‌کند و احتمال خطر سوختگی را به حداقل می‌رساند.

این تکنیک برای افرادی با پوست رنگی سرشار از ملانین (پوست تیره) بهترین عملکرد ممکن را بدون درد و سوزش ارائه می‌کند. حتی بدون در نظر گرفتن رنگ پوست نیز  می‌توان دستگاه لیزر SHR را گزینه بسیار مناسبی برای پوست‌های حساس و لطیف دانست. نکته دیگری که در مورد این دستگاه مورد توجه است امکان تنظیم نفوذ اشعه به اعماق مختلف پوست است که برخلاف دستگاه لیزر الکساندرایت این امکان را فراهم می‌کند که برای موهای نازک و کرکی نیز قابل‌استفاده باشد.

 

مزایای استفاده از دستگاه لیزر اس اچ آر (SHR)

عدم نیاز به مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید بعد از انجام لیزر

عدم تحریک فولیکول‌های در حال استراحت مو

کاهش طول مدت‌زمان لیزر در هر جلسه

قابلیت استفاده بر روی انواع پوست به‌خصوص پوست‌های تیره و آسیایی

کاهش عوارض پوستی مانند التهابات و سوختگی

قابلیت رقابت با دستگاه‌های لیزر دایود

قابلیت جوان‌سازی پوست با استفاده از هندپیس خاص

 

لیزر دایود

محبوبیت استفاده از لیزرهای دایود به دلیل قیمت کمتر این دستگاه‌ها و استفاده در طیف وسیع‌تر پوستی روزبه‌روز در حال افزایش است. تحقیقات پزشکان و محققین نشان می‌دهد که طول‌موج 800 تا 810 نانومتر استفاده‌شده در لیزر دایود احتمالاً عوارض کمتر و تأثیر بیشتری داشته باشد به‌طوری‌که موهای رشد یافته پس از گذشت چند ماه از عمل لیزر موهای بدن بسیار نازک‌تر و روشن‌تر از قبل شوند.

 

مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه لیزردایود چیست؟

لیزر دایود طول‌موج طولانی‌تری نسبت به لیزر الکساندرایت دارد، به همین جهت می‌تواند در تایپ پوستی 1 تا 4 مورداستفاده قرار گیرد و نتایج بهتری را در پوست‌های تیره ارائه دهد. دانستن این نکته که استفاده از لیزر دایود بر روی موهای نازک و روشن برخلاف لیزر SHR زیاد توصیه نمی‌شود حائز اهمیت است. همچنین این موضوع که لیزر دایود می‌تواند کمترین اثر را بر روی سایر بافت‌های پوستی از قبیل رنگ‌دانه‌های پوست، غدد عرق و غدد چربی می‌گذارد توسط  دانشمندان مطرح‌شده است.

 

آیا از مراقبت‌های قبل و پس از لیزر با دستگاه دایود مطلع هستید؟

حداقل 14 روز قبل و بعد از درمان لیزر باید از آفتاب گرفتن و برنزه کردن با دستگاه‌های سولاریوم خودداری شود. تراشیدن مو به وسیله تیغ چند ساعت قبل از لیزر به‌سرعت انجام عمل کمک می‌کند. همانند سایر لیزرها، عارضه شایع درد و سوزش خفیف در حین عمل برای برخی افراد وجود دارد که با مشورت پزشک متخصص می‌توان چند ساعت قبل از درمان لیزر از کرم‌ها و ژل‌های بی‌حسی موضعی استفاده کرد.

 

لیزر الکس دایود

دستگاه لیزر الکس دایود که انواع مختلفی از آن‌ها را شرکت آفرودیت لیزر ارائه می‌دهد، یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار است که می‌تواند موفقیت کلینیک زیبایی شما را تضمین کند و مشتریان شما را برای همیشه راضی نگاه دارد. لیزر الکس دایود از ترکیب سه فناوری لیزر الکساندرایت، دایود و ان دی یاگ با طول‌موج‌های مختلفی ازجمله 755، 808 و 1064 نانومتر ساخته شده است. این دستگاه قابلیت فوق‌العاده‌ای در اختیار پزشکان و اپراتورهای لیزر قرار می‌دهد به‌طوری‌که می‌توان 6 تایپ پوستی را پوشش داد و سخت‌ترین موهای زائد را از بین برد. دستگاه الکس دایود (ALEX DIODE) به یک سیستم خنک‌کننده بسیار قوی TEC برای تماس با پوست مجهز است که می‌تواند توان بالای لیزر را بدون ایجاد درد و سوختگی روی سطح پوست اعمال کند.

 

سرمایه‌گذاری موفق در زمینه کلینیک زیبایی و اهمیت دستگاه لیزر موهای زائد در آن

 

چرا خرید دستگاه لیزر الکس دایود توصیه می‌شود؟

توانایی‌های بسیار خاص دستگاه لیزر الکس دایود تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود و مزایای دیگری همچون موارد زیر را نیز دربرمی گیرد:

مجهز بودن به سیستم اپتیکی واگرا کننده منحصربه‌فرد پرتو لیزر در لحظه برداشتن مو از روی پوست

ایمنی بالا برای حفاظت از بیمار و پزشک

جوان‌سازی پوست از طریق افزایش سرعت در کلاژن سازی

جذب مناسب توسط رنگ‌دانه‌ها

خنک نگه‌داشتن پوست و کاهش خطر درد و سوختگی

قابلیت نفوذ و قدرت جذب بالا در ملانین مو

 

در پایان یادآوری این نکته که تصمیم‌گیری در مورداستفاده از هرکدام از دستگاه‌های لیزر موهای زائد بر عهده پزشک می‌باشد حائز اهمیت است. شرکت تجهیزات پزشکی آفرودیت لیزر با سال‌ها تجربه در زمینه انواع دستگاه لیزر موهای زائد، جوان‌سازی پوست و تناسب‌اندام آماده است تا جهت تأسیس کلینیک زیبایی و خرید دستگاه‌های متناسب با نیاز در کلینیک به شما مشاوره‌های تخصصی ارائه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار زیبایی با شماره: 22879501-021تماس بگیرید یا به واتس اپ 09199595133 پیام بدهید.

جدیدترین مطالب سایت