زیباترین کاخ‌های ایران در کدام شهرها واقع شده؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
زیباترین کاخ‌های ایران در کدام شهرها واقع شده؟

زیباترین کاخ های تاریخی ایران

در شهرهای مختلف ایران، کاخ‌هایی وجود دارد که یکی از یادگارهای دوران شکوه پادشاهانند. کاخ‌هایی که حالا قدم زدن در آنها برخلاف گذشته، تنها مختص طبقه‌ای خاص نیست و درهایشان به روی همه باز است. این کاخ‌های پرشکوه در شهرهای مختلف ایران قرار گرفته‌اند، اما ببینیم کدام شهرها بیشترین کاخ‌های دیدنی را دارند.

 

تهران

تهران در داشتن کاخ‌های باشکوه در بین سایر شهرهای ایران رکوردار است، کاخ‌هایی که از دوره قاجار و پهلوی به جا مانده و محلی بوده برای گذران روزهای گرم و طولانی تابستان. برخی از این کاخ‌ها دیگر نیستند و برخی دیگر هنوز استوار و باصلابت پابرجا مانده‌اند.

 

سه کاخ گلستان، سعدآباد و نیاوران جزو پربازدیدترین کاخ‌های پایتخت‌اند و در رده بعدی کاخ‌هایی قرار می‌گیرند که امروزه کاربری اداری پیدا کرده‌اند، مثل کاخ دادگستری، کاخ سنا و کاخ شهربانی.

 

برای رزرو ارزان هتل های تهران به صفحه هتلهای تهران با تخفیف بروید.

زیباترین کاخ‌های ایران در کدام شهرها واقع شده؟

اصفهان

اصفهان بعد از تهران بیشترین کاخ‌ها را در خودش جای داده، کاخ‌هایی که بیشترشان هنوز سرپا هستند و جزو جاذبه‌های بی‌نظیر شهر. در این شهر سه کاخ عالی‌قاپو، هشت بهشت و چهلستون، جزو توریستی‌ترین مکان‌های شهرند. کاخ عالی‌قاپو، میدان نقش جهان اصفهان را تماشایی‌تر کرده. کاخ هشت بهشت در خیابان سعدی روزگاری زیباترین کاخ عالم نامیده میشده و کاخ چهلستون در خیابان استانداری با 20 ستون دیدنی و نقاشی‌های داخل بنا، موجب حیرت بیننده می‌شود.

هتل های تخفیف دار اصفهان باعث اقامت ارزان در نصف جهان می‌شوند، بیشتر این هتل‌ها در نزدیکی جاهای دیدنی قرار گرفته‌اند.

 

زیباترین کاخ‌های ایران در کدام شهرها واقع شده؟

 قزوین

این فقط، اصفهان نیست که کاخ چهلستون دارد و در قزوین هم کاخ چهلستونی وجود دارد که در میان باغ بزرگی قرار گرفته. کاخ چهلستون قزوین یادگاری‌ست از زمان شاه تهماسب اول و از کاخ چهلستون اصفهان 10 سالی قدیمی‌تر است. بنای کاخ در طول سالیان مختلف آسیب‌های زیادی دیده، چند بار مرمت شده و حالا هم داخلش موزه خوشنویسی برپاست.

 

زیباترین کاخ‌های ایران در کدام شهرها واقع شده؟

شیراز

عمارت کلاه فرنگی شیراز به شکوه و بزرگی کاخ‌های صفویه یا حتی قاجاریه نیست و بیشتر خلق و خوی ایلیاتی، صاحبش، کریم خان زند را نشان می‌دهد. این عمارت تاریخی که میان باغی نسبتا کوچک در مرکز شهر شیراز قرار گرفته، بازمانده باغ بزرگ‌تری به اسم باغ نظر است که در زمان زندیه، مرکز حکومتی شیراز محسوب می‌شد.

 

کریم‌خان در این عمارت سفیران خارجی را به حضور می‌پذیرفت، در جایی که با کاخ هشت بهشت شباهت‌های زیادی داشت. این روزها در این عمارت آثار دوره زندیه به نمایش درآمده.

برای اینکه اقامتتان در شیراز ارزان تمام شود می‌توانید به صفحه رزرو هتل های شیراز با تخفیف بروید.

جز این کاخ‌ها، کاخ‌های دیگری هم در سراسر ایران هست که زمانی جزو حیرت‌انگیزترین بناها بودند و حالا بخش‌های زیادی از آنها ویران شده است. تخت‌جمشید در مرودشت، کاخ‌های کوروش در پاسارگاد، کاخ آپادانی شوش، کاخ اردشیر در فیروزآباد فارس و کاخ شاپور در بیشاپور فارس از جمله این کاخ‌ها هستند.

 

جدیدترین مطالب سایت