سایت ثبت نام و اعلام نتایج لاتاری

مجموعه : رپورتاژ آگهی
سایت ثبت نام و اعلام نتایج لاتاری

کمتر کسی است که رویای زندگی آمریکا را در سر داشته و نام لاتاری را نشنیده باشد. لاتاری یا بلیط بخت‌آزمایی زندگی و اقامت در آمریکا یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین سیستم‌های قرعه‌کشی است که هر ساله از سوی این کشور برگزار می‌شود. نخستین گام برای شرکت در این گردونه طلایی شانس، ثبت نام در سایت لاتاری و ارائه مدارک مورد نیاز می‌باشد.

 

برنامه قرعه‌کشی پیچیده لاتاری نخستین بار در سال 1994 میلادی برگزار شد و از آن زمان تا کنون این گردونه شانس متوقف نشده و هر ساله در حال چرخش بوده است. دستاورد برنده شدن در این قرعه چیست؟ اگر بخت یارتان باشد و برنده شوید می‌توانید به عنوان یک مهاجر همراه با اقامت دائم پای در خاک آمریکا بگذارید.

 

هر ساله از میان 10 تا 12 میلیون نفر ثبت نام کننده، حدود 55 هزار نفر از سراسر جهان نام خود را در صفحه اعلام نتایج لاتاری می‌بینند و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تعیین شده و ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند با در دست داشتن ویزای قانونی وارد آمریکا شوند.

 

هدف اصلی کشور آمریکا از راه‌اندازی این گردونه بخت و اقبال، ایجاد توازن فرهنگی و قومیتی در میان صدها هزار مهاجری است که هر ساله از نقاط مختلف جهان وارد این کشور می‌شوند. با توجه به اینکه ایران نیز از جمله کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری می‌باشد می‌خواهیم نگاهی کوتاه به چگونگی مراحل ثبت نام لاتاری و فرآیند اطلاع از نتایج آن بیندازیم.

 

ثبت نام لاتاری

برنامه لاتاری آمریکا توسط مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا(KCC) برگزار شده و از سه مرحله تشکیل می‌شود که عبارت است از:

مرحله ثبت نام لاتاری

مرحله اعلام نتایج لاتاری

مرحله ارائه مدارک، مصاحبه و صدور ویزا

 

ثبت برنامه لاتاری به روال معمول هر سال (معمولاً) از ماه اکتبر آغاز شده و تا 33 روز یعنی اوایل ماه نوامبر در دسترس متقاضیان قرار دارد. این بازه زمانی غیر قابل تمدید است. ثبت نام در لاتاری شرایط سنی خاصی ندارد اما فرد ثبت نام کننده حتما باید مدرک دیپلم معادل با دیپلم دوره متوسطه آمریکا را داشته باشد.

 

بر اساس آخرین تغییرات انجام شده، متقاضی اصلی باید دارای پاسپورت معتبر بوده و در زمان ثبت نام شماره سریال پاسپورت و تاریخ اعتبار آن را نیز وارد نماید اما برای تکمیل اطلاعات مربوط به بخش همسر و فرزندان زیر 21 سال نیازی به ثبت شماره پاسپورت نیست.

 

برای ثبت نام در این قرعه‌کشی بزرگ لازم است که به سایت dvprograme.state.gov مراجعه نموده و مدارک خواسته شده را بارگزاری نمایید. به یاد داشته باشید که ثبت نام در این سایت کاملا رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ وجهی نیست ولی در صورتی که به دنبال تسهیل فرآیند ثبت نام خود و کسب اطمینان خاطر از انجام صحیح مراحل آن هستید می‌توانید در صورت پرداخت مبلغ محدودی از یک تیم مهاجرتی و باسابقه معتبر مانند لتسگو یونی بخواهید که ثبت نام لاتاری را برای شما انجام دهند.

 

پس از ورود به سایت، بخش‌های مختلفی وجود دارد که باید به درستی توسط متقاضی تکمیل شود. کشور محل تولد و زندگی و مشخصات همسر و فرزندان از جمله اطلاعات اصلی خواسته شده می‌باشند علاوه بر این باید عکس استاندارد خود را در سایت آپلود کنید. پس از بارگزاری تمامی موارد خواسته شده و ثبت آن‌ها، یک شماره تایید یا confirmation number از طرف سایت به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نگه دارید.

 

سایت ثبت نام و اعلام نتایج لاتاری

اعلام نتایج لاتاری

سوالی که معمولاً مطرح میشود این است که: سایت اعلام نتایج لاتاری کجاست؟ دقت داشته باشید که برای برنده شدن در لاتاری باید دو سال پیش از تاریخ مورد نظر خود ثبت نام کنید. یعنی چی؟ یعنی اگر در سال 2020 وارد سایت شده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنید نتیجه ثبت نام دوره شما در سال 2021 اعلام شده و برندگان باید تا 30 سپتامبر 2022 ویزای خود را دریافت کرده باشند.

 

بنابراین در صورتی که برندگان نتوانند مراحل اداری مصاحبه و دریافت ویزای خود را تا پایان سپتامبر 2022 به اتمام برسانند علی رغم برنده شدن در قرعه‌کشی، حذف خواهند شد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که بلافاصله پس از اعلام نتایج از وضعیت خود مطلع شده و فرآیند اداری آغاز شود. اعلام نتایج تنها از طریق سایت اعلام شده و متقاضی برای دیدن نتیجه ثبت نام لاتاری خود باید شماره تاییدیه را در اختیار داشته باشد. مشاهده نتیجه تنها از طریق این شماره امکان‌‌پذیر است.

 

همانطور که پیشتر اشاره کردیم هر ساله تعداد قابل توجهی از مشتاقان شرکت در لاتاری آمریکا به دلیل از دست دادن مهلت ثبت نام و یا عدم بارگزاری صحیح مدارک، بدون اینکه خود بخواهند از گردونه شرکت کنندگان در این قرعه‌کشی بی‌نظیر کنار گذاشته می‌شوند. اگر می‌خواهید فرآیند شرکت در لاتاری را با اطمینان خاطر طی نموده و شانس خود را تقویت کنید کافیست تنها با تیم لتسگو یونی تماس بگیرید.

 

در صورتی که ثبت نام شما توسط مشاوران مجرب لتسگو یونی انجام شود، بررسی نتیجه نیز توسط این تیم پیگیری شده و شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از اعلام نتایج، از وضعیت برد یا باخت خود مطلع خواهید شد. اگر یک برنده خوش شانس باشید لتسگو یونی (نیلگام مهاجر) می‌تواند بازوی قدرتمند شما تا روز ورود به کشور آمریکا باشد.

منبع: letsgouni.com

جدیدترین مطالب سایت