یک سایت فروشگاهی موفق و خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
یک سایت فروشگاهی موفق و خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟

زمانی بود که اغلب مردم اعتمادی به فروشگاه‌های اینترنتی نداشتند و ترجیح می‌دادند که خریدهای خود را به‌صورت حضوری انجام دهند؛ اما حالا اوضاع به طور کامل تغییر پیدا کرده است و اغلب مردم ترجیح می‌دهند که خریدهای خود را از فروشگاه‌های اینترنتی انجام دهند و کمتر کسی پیدا می‌شود که خرید حضوری را به خرید اینترنتی ترجیح دهد.

 

در چنین شرایطی، کسب‌وکارهای سنتی که شیوه کارشان کاملاً بر پایه خرید حضوری بنا شده است، شانس زیادی برای جذب مشتری ندارند و رفته‌رفته مشتریان خود را به فروشگاه‌های اینترنتی واگذار می‌کنند. همین موضوع باعث شده است که خیلی‌ها به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات خود در اینترنت بیفتند.

 

در نتیجه حالا شاهد تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی در زمینه‌های مختلف هستیم. اما همه این فروشگاه‌ها موفق نیستند و فروش خوبی ندارند. در ادامه با ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق آشنا می‌شویم. پس اگر قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی دارید یا به فکر بهبود فروشگاه اینترنتی خود هستید، با ما همراه باشید.

 

ریسپانسیو بودن

 منظور از ریسپانسیو یا واکنش گرایی این است که فروشگاه اینترنتی برای صفحات کوچک موبایل بهینه شده باشد و همه چیز به بهترین شکل روی موبایل به نمایش درآید. باتوجه‌به اینکه امروزه اغلب افراد از گوشی‌های هوشمند خود برای جستجو در اینترنت و خرید اینترنتی استفاده می‌کنند، لازم است که فروشگاه اینترنتی برای این دستگاه‌ها بهینه شده باشد.  اگر سایتتان را از طریق portal.ir بسازید، دیگر نگران این مورد نخواهید بود. چون سایتی که می‌سازید کاملا ریسپانسیو است.

یک سایت فروشگاهی موفق و خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟

 کاربری آسان

 یکی از عواملی که باعث می‌شود، خریدهای یک فروشگاه اینترنتی کم باشد و اغلب بازدیدکنندگان خریدهای خود را نهایی نکنند، سخت بودن کار با فروشگاه و پیچیده بودن روند ثبت سفارش است. یک فروشگاه اینترنتی موفق دارای ساده‌ترین رویه برای ثبت سفارش و نهایی کردن خرید است.

 

شیوه‌های مختلف پرداخت

 یک فروشگاه اینترنتی موفق کاربران خود را مجبور به پیروی از یک شیوه خاص پرداخت نمی‌کند و گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برخی از افراد دوست دارند که هزینه سفارش خود را در محل پرداخت کنند و برخی دیگر پرداخت اینترنتی را ترجیح می‌دهند. ارائه شیوه‌های مختلف پرداخت در تمامی فروشگاه‌های موفق اینترنتی موجود است و همین نشان می‌دهد که دادن حق انتخاب به کاربر، تأثیر زیادی روی بالا رفتن فروش و نهایی کردن سفارش‌ها دارد.

 

 قابلیت ارتباط با مشتری

یکی از موثرترین شیوه‌های افزایش فروش در فروشگاه‌های اینترنتی، ایجاد قابلیت ارتباط با مشتری و ارائه مشاوره رایگان به بازدیدکنندگان وب‌سایت است. مشتریان یک فروشگاه اینترنتی ممکن است درباره شیوه خرید یا برخی از محصولات موجود در فروشگاه سوال داشته باشند یا در تصمیم گیری برای خرید مردد باشند. در صورتی که فروشگاه اینترنتی امکان برقراری ارتباط با مشتریان را داشته باشد و کاربران بتوانند به‌صورت آنلاین با کارشناسان فروشگاه صحبت کنند و جواب‌های خود را بگیرند، هم تعداد فروش بالا خواهد رفت و هم اعتبار فروشگاه نزد بازدیدکنندگان افزایش پیدا می‌کند.

 

 درگاه پرداخت امن

 فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که با اطلاعات مالی افراد سروکار دارد و به همین خاطر باید از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد. بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک فروشگاه اینترنتی بیفتد، لو رفتن اطلاعات کاربران و یا از بین رفتن اطلاعات آنهاست. مخصوصاً در قسمت پرداخت، امنیت کاربران باید در بیشترین حالت خود باشد. یک فروشگاه اینترنتی معتبر و موفق از درگاه‌های پرداخت امن استفاده می‌کند تا شانس لو رفتن اطلاعات کاربران را به حداقل برساند. استفاده از درگاه پرداخت امن، اعتبار فروشگاه را بالا برده و اطمینان خاطر بیشتری برای مشتریان ایجاد می‌کند.

یک سایت فروشگاهی موفق و خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟

قابلیت پیگیری سفارش‌ها

قابلیت پیگیری سفارش یکی از امکاناتی است که فروشگاه‌های موفق برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. با استفاده از این قابلیت، کاربران فروشگاه می‌توانند پس از ایجاد سفارش و نهایی کردن خرید خود، مرحله به مرحله سفارشات خود را پیگیری کنند. وجود این قابلیت باعث می‌شود که کاربران اعتماد بیشتری به فروشگاه اینترنتی داشته باشند و راحت‌تر از آن خرید کنند. همچنین در صورتی که کاربر بتواند وضعیت فعلی سفارشات خود را مشاهده کند، نیاز کمتری به مراجعه به پشتیبانی فروشگاه پیدا خواهد کرد.

 

بهینه بودن برای موتورهای جستجو

 اصلی‌ترین و مهم‌ترین راه ورود کاربران به فروشگاه اینترنتی، موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو و مخصوصاً گوگل از معیارهای مختلفی برای رتبه دادن به وب سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند و هر چه یک فروشگاه اینترنتی مطابق بر معیارهای گوگل ایجاد شده باشد، رتبه بهتری در نتایج جستجو داشته و در نتیجه مشتریان بیشتری هم خواهد داشت. یک فروشگاه اینترنتی موفق هم از لحاظ کدنویسی و هم از لحاظ تولید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه شده است و همین باعث می‌شود که همواره رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. به غیر از این موارد، ویژگی‌های دیگری هم وجود دارد که یک فروشگاه موفق باید به آن‌ها مجهز باشد. در مقاله امکانات فروشگاه اینترنتی به صورت مفصل در این مورد توضیح داده‌ایم.

 

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق ایجاد کنیم؟

 حالا که با مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق آشنا شدیم، این سوال ایجاد می‌شود که چگونه فروشگاهی با این ویژگی‌ها ایجاد کنیم تا بتوانیم مشتری‌های بیشتری داشته و فروش بالاتری را تجربه کنیم.

 

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی کاری تخصصی است که اگر درست انجام نشود، علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی فراوان به صاحب فروشگاه، موفقیت چندانی را هم تجربه نخواهد کرد. پس طراحی فروشگاه اینترنتی کاری نیست که هر کسی از عهده انجام آن برآید. اگر قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی دارید، توصیه ما به شما این است که برای سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی، به سراغ یک تیم متخصص باتجربه ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی موفق بروید.

 

شما می توانید با مراجعه به وبسایت پرتال، تمامی کارهای مربوط به ایجاد فروشگاه اینترنتی خود را به یک تیم متخصص و باتجربه بسپارید و با هزینه‌ای منصفانه، فروشگاهی را تحویل بگیرید که تمامی ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق را داشته و موفقیت آن تضمین شده است. برای مشاهده قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی به سایت portal.ir مراجعه و یا روی اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

جدیدترین مطالب سایت