سرمایه گذاری‌ در کانادا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
سرمایه گذاری‌ در کانادا

آیا شما آماده هستید تا یاد بگیرید که چگونه سرمایه گذاری کنید؟ بعد از خواندن این پست شما میتوانید با خیال راحت و با حداقلی ترین هزینه ممکن در کانادا سرمایه گذاری کنید!

سرمایه گذاری در کشور کانادا یکی مواردی هست که باعث اخذ اقامت دائم شما خواهد شد؛ طبیعتاً از انواع خاصی از سرمایه گذاری که سراغ داریم، بعضی از آنها منجر به اخذ اقامت برای شما خواهند شد.

 

حال میتوانیم به برخی از روش های سرمایه گذاری در کانادا اشاره کنیم:

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق ایجاد کسب و کار و استارت آپ

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

 

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

برخلاف برخی کشورهای دیگر که در آنها خرید ملک باعث اخذ اقامت خواهد شد در کشور کانادا خرید ملک هیچ تاثیری در اخذ اقامت برای شما نخواهد داشت؛ به طور مثال شما با خرید یک ملک تجاری و یا مسکونی در کشور ترکیه میتوانید اقامت آن را بدست آورید، این درحالیست که در مورد مشابه در کشور کانادا، خرید ملک از طریق شما هیچ تاثیری روی تصمیم گیری دولت در رابطه با اقامت شما نخواهد داشت.

معیار دولت کانادا کمی متفاوت با سایر کشورهاست، به نظر می‌رسد شما برای مهاجرت به کانادا نیاز دارید تا کسب و کاری سودآور را راه اندازی کنید! با توجه به بررسی های انجام شده دولت کانادا به افراد کارآفرین سریعاً واکنش مثبت نشان داده به طوری که اگر شما در طول یک دوره 18 ماهه پس از ثبت شرکت به سودآوری و یا اشتغال زایی برسید، اخذ اقامت شما حتمی و یا با احتمال خیلی بالایی همراه خواهد بود.

 

سرمایه گذاری از طریق ایالتی و ثبت شرکت

حال میتوانیم به بررسی شرایط سرمایه گذاری در ایالت های مختلف کانادا بپردازیم؛ در کشور کانادا سرمایه گذاری در ایالت های مختلف شرایط خاصی را می‌طلبد، به طوری هر استان دارای امتیاز بندی جدا می باشد.

 

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده از ایالت های مختلف میزان سرمایه گذاری در آنها کمی متفاوت می باشد؛ به طور مثال شما با پرداخت حداقل دویست هزار دلار کانادا و حداکثر هشتصد هزار دلار کانادا میتوانید سرمایه گذاری خود را در ایالت های مختلف انجام دهید؛ طبیعتاً میزان سرمایه گذاری هر شهر متفاوت خواهد بود!

برای مثال میتوانیم به یکی از موارد جالب توجه سرمایه گذاری در ایالت کبک اشاره کنیم(در زمان نگارش این متن سرمایه گذاری در ایالت کبک تا سال 2023 منع شده است).

 

در یک جمله کوتاه می‌توان گفت کانادا متفاوت است! چرا که تنها پول کافی نیست؛ شما با داشتن بی نهایت پول همچنان شرایط دیگری را نیز برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت نیاز دارید، شرایطی از جمله تحصیلات، سن، نیاز به اقوام ساکن در آن ایالت، تجربه کار مدیریتی و حتی تسلط به زبان انگلیسی/فرانسوی تنها برخی از این شرایط می باشد.

 

هر کدام از این موارد نیز دارای امتیازی خاص می‌ باشد، به طوری که شما ابتدا درخواست خود را ارسال می‌کنید و در صورت کسب امتیاز مورد نظر آن ایالت شما دعوت به مصاحبه خواهید شد.

 

ما برای سهولت انجام این فرایند ایالت کبک را مورد بررسی قرار دادیم، به طبع هر ایالت ممکن است شرایط سخت یا پیچیده تری نیز داشته باشد!

اگر مایل به اخذ اقامت دائم در ایالت کبک هستید باید شرایط زیر را جهت سرمایه گذاری ایالتی دارا باشید:

 

حداقل دو سال سابقه مدیریتی به صورت الزامی

حداقل 18 سال سن به صورت الزامی

سرمایه گذاری به ارزش 1.2 میلیون دلار کانادا (مختص ایالت کبک)

ارائه تمکن مالی به ارزش 2 میلیون دلار کانادا

ارائه تضمین تمکن مالی جهت مدیریت خود و افراد خانواده در بدو ورود به کانادا

سرمایه گذاری‌ در کانادا

حال نوبت آنست که توضیحاتی در مورد میزان سرمایه گذاری ارائه دهیم؛ شما با پرداخت 1.2 میلیون دلار کانادا به دولت کانادا پس از پنج سال میتوانید کل هزینه مربوطه را با سود 0% دریافت کنید، این در حالیست که شما میتوانید با پرداخت مستقیم 350 هزار دلار کانادا به یکی از شرکت های مالی زیر نظر دولت سرمایه گذاری خود را در ایالت مربوطه انجام دهید، البته دیگر خبری از بازگشت پول نیست و شما با پرداخت این مبلغ سرمایه گذاری خود را تکمیل کرده اید!

 

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که ثبت شرکت در کانادا شامل اخذ اقامت دائم شما نخواهد شد! البته با توجه به شرایط خاصی که در کانادا موجود است، به نوع ثبت شرکت شما نیز بستگی خواهد داشت؛ به طور مثال شما میتوانید سهام یک شرکت را (حداقل به میزان 50%) خریداری نموده و خود را در آن شرکت استخدام کنید! با این روش میتوانید برای خود و خانواده خود در کنار ایجاد سرمایه گذاری، اقامت نیز دریافت کنید؛ جدا از تمام این مسائل دولت کانادا همیشه برای شرکت های خاص مزایای خاصی نیز در نظر میگیرد؛ برای مثال شما می‌توانید با ایجاد و ثبت یک شرکت دانش بنیان و یا کارآفرین به اهداف خود نزدیک تر شوید.

 

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ‌ها

یکی از علایق ایرانیان متقاضی اقامت در کانادا سرمایه گذاری به شکل کارآفرینی در ایالت بریتیش کلمبیا می‌باشد؛ شما برای شروع میتوانید با دریافت امتیاز کافی از طریق کارآفرینی و ایجاد شغل برای افراد ساکن در کانادا اقامت آن را نیز بدست آورید، طبیعتاً کسب اقامت از طریق کارآفرینی در کانادا می‌تواند ارزان تر باشد، چرا که شما با تنها 200 هزار دلار کانادا می‌توانید این کار انجام دهید! البته این را نیز در نظر داشته باشید که کانادا همیشه به پشتوانه مالی شما اتکا می‌کند و مبلغ حداقلی که در نظر دارد حدوداً 600 هزار دلار کانادا پشتوانه مالی می‌باشد.

 

به نظر می‌رسد دولت کانادا از سال 2017 در نظر دارد شیوه جدیدی را برای ثبت اقامت اتباع خارجی به کار ببرد؛ به طور مثال تا قبل از سال 2017 خرید و فروش سهام برای اتباع خارجی آزاد بود و یا با رعایت برخی موارد انجام میشد، این در حالیست که پس از آن سال خرید و فروش سهام در بازارهای سرمایه‌ توسط اتباع از طرف دولت با محدودیت روبه رو شد و بسیاری از اتباع از سراسر جهان اجازه خرید و فروش سهام را ندارند؛ البته بازار جذاب و جوان کانادا در سال های اخیر باعث شده است بسیاری از اتباع مورد پذیرش کانادا با حضور در بازار سهام این کشور سود بسیاری را نصیب خود و دولت کانادا کنند!

 

سرمایه گذاری در کانادا؛ مزایا و معایب؟

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

حال پس از خواندن این مطالب و کسب برخی اطلاعات می‌توان به مزایا و معایب سرمایه گذاری در کانادا پرداخت که طبیعتاً بیان آن ها خالی از لطف نیست؛ کشور کانادا توانسته با به کار بردن سیاست های هوشمندانه مهاجرتی، بهترین و زبده ترین نیروی کار را برای خود جذب کند که این امر موفقیت در کسب و کار و سرمایه گذاری را در این کشور با سود دو چندان رو برو خواهد کرد، از طرفی با توجه به کارمزد ها و دستمزدهای کارگران و افراد ماهر و مقایسه آن با ایالات امریکا می‌توان به آسانی به این نتیجه رسید که سرمایه گذاران هزینه کمتری می‌کنند و در مقابل آن سود بیشتری عاید آنها می‌شود، پس اگر شما یک سرمایه گذار حرفه ای باشید، طبیعتاً کانادا را ترجیح خواهی داد؛ این پایان داستان مزایای سرمایه گذاری در کانادا نیست!

کشور کانادا به واسطه ارتباط اقتصاد محور جهانی با تمام کشورهای فعال پتانسیل آن را دارد، که شما را به یک بیزینس من معروف تبدیل کند! به نظر می‌ رسد این مورد خود به تنهایی باعث تغییر تصمیم شما خواهد شد.

 

معایب سرمایه گذاری در کانادا

بخشی که خواندیم برخی از مزایای قابل توجه سرمایه گذاری در کانادا بود، به نظر شما سرمایه گذاری در کانادا معایب خاصی نیز دارد؟به طبع؛ بله! در پاسخ به این سوال می‌ توان به معایبی مانند ناهموار بودن مسیر سرمایه گذاری، بالا بودن هزینه برای شروع سرمایه گذاری، شرایط دشوارتر برای سرمایه گذاری نسبت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورها (طبیعتاً شما می‌توانید به جای 1.2 میلیون دلار کانادا با تنها 100 هزار یورو کارت اقامت اتحادیه اروپا را دریافت کنید!)؛ و این پایان معایب نیست! علاوه بر تمامی این معایب باید فاصله جغرافیایی را نیز در نظر گرفت، به طور کلی مدیریت یک شرکت کانادایی و یا سرمایه گذاری در یک شرکت کانادایی هرچقدر هم سودآور باشد، مشکلات خود را هم دارد، البته بستگی به شخص و شرایط مالی شخص نیز دارد!

 

به طور کلی می‌شود به این نتیجه رسید که هدف چه باشد؟ اگر هدف سودآوری و سرمایه گذاری بلند مدت است، کانادا می‌تواند یکی از بهترین مقاصد اقتصادی برای شما باشد، اما نه؛ اگر شما به دنبال مهاجرت و اخذ اقامت دائمی هستید، به نظر می‌رسد شرایط سخت تر می‌شود و شما می‌توانید کشورهای اروپایی را انتخاب کنید، البته اگر منابع مالی نامحدودی در اختیار دارید، می‌توانید با تحقیق و بررسی بیشتر به نتایج بهتری نیز دریافت کنید.

 

جمع بندی

در جملات پایانی می‌خواهیم به چرایی سرمایه گذاری در کانادا بپردازیم؟

در پاسخ می‌توان گفت کانادا به دلیل رشد اقتصادی عظیمی که در ده سال اخیر داشته، یکی از بهترین ها برای سرمایه اشخاص مختلف است (رشد اقتصادی ده سال اخیر کانادا حدوداً 9.2% درصد می‌باشد)؛ البته که این دلیل به تنهایی کافی نیست، بهتر است جدول های مختلف اقتصادی کانادا را مورد بررسی و سپس در ترازوی مقایسه قرار دهیم! در نگاه اول می‌توان به این موضوع پی برد که اقتصاد کانادا دارای نوسان بالایی نیست! و احتمالاً شما به مانند کشورهای دیگر (فرضاً امریکا، کشورهای اروپایی و …) یک شبه ورشکست نخواهی شد! همینطور یک شبه میلیونر هم نخواهی شد!

 

ممکن است که سود بالایی دریافت کنید و سرمایه گذاری ها مثبت باشد ولی با توجه به قوانین مالیات و مبارزه با پولشویی دولت طبیعتاً همانند کشورهای در حال توسعه و مدرن شما سود معقولی را بدست می آورید؛ چرا که حدوداً 30 % از درآمد شما به صورت مالیات از شما کسر خواهد شد، در این متن و بررسی شاید به مشاغل مورد علاقه دولت کانادا برای کارآفرینی و سرمایه گذاری اشاره نشد ولی اگر بخواهید سرمایه گذاری را در زمینه هایی مانند معدن، کشاورزی و … انجام دهید، دولت کانادا همراه شما خواهد بود!

 

شاید بپرسید چطور؟ پاسخ این است که در عصر مدرن بیشتر کشورها علاقه دارند استفاده حداکثری از منابع خود داشته باشند، طبیعتاً دولت کانادا نیز از این قاعده مستثنا نیست، پس می‌توان اهداف سرمایه گذاری را فقط به بازارهای دولتی واگذار و محدود نکرد، و راه های دیگری به صورت اختصاصی و البته با نظارت دولت کانادا پیش برد و سرمایه خود را در مدت زمان محدود افزایش داد.

 

این را در نظر داشته باشید که این متن در حالتی نوشته شده که ما ساکن کانادا نیستیم و اقامت آن را نداریم، در صورتی شما اقامت کانادا را به هرشکل ممکن داشته باشید، طبیعتاً این مسیر علاوه برآنکه هموارتر می‌شود، محدودیت های شما را نیز کاهش خواهد داد (محدودیت هایی از قبیل سرمایه گذاری در بورس ای‌تی‌اف، صندوق سرمایه گذاری مشترک، اوراق قرضه، کریپتوکارنسی یا رمز ارزها و …).

 

در پایان امیدواریم این متن به شما کمک کرده باشد که انتخاب بهتری داشته باشید، و به سود بیشتری دست پیدا کنید؛ در نهایت تصمیم گیرنده واقعی خود شما هستید!

جدیدترین مطالب سایت