سرور اختصاصی چیست؟ + پنج مزیت استفاده از سرور اختصاصی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
سرور اختصاصی چیست؟ + پنج مزیت استفاده از سرور اختصاصی

به جرات می­توان گفت که بیشتر صاحبان سایت با عدم بارگذاری سریع آن روبرو شده­اند. البته این مشکل اکثرا برای افرادی ایجاد می­شود که از سرویس میزبان اشتراکی استفاده می­کنند. باید در نظر داشت که می­توان این مشکل را به راحتی حل کرد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. در این موارد یک سرور اختصاصی باید به کمک آید تا مشکل شما را برطرف کند. تا انتهای این مطلب با ما باشید تا شما را بیشتر با سرور اختصاصی آشنا کنیم.

 

سرور اختصاصی چیست؟

زمانی که بحث از dedicated server یا همان سرور اختصاصی صورت می­گیرد، باید بدانید که تمام منابع به صورت ویژه و خصوصی در دسترس سایتی قرار خواهد گرفت که روی سرور جای دارد. به صورت متداول سرورهای اختصاصی به دو صورت سرور اختصاصی مجازی و سرور اختصاصی در اختیار سایت قرار خواهد گرفت. انتخاب هر کدام از این دو سرور بستگی به نیاز سایت از نظر هزینه، توان سخت افزاری، نوع عملکرد و… دارد.

 

پس می­توانیم بگوییم سرور اختصاصی یکی از گزینه­های میزبانی به شمار می­آید که در سروری فیزیکی در اختیار تنها یکی مشتری خاص قرار داده می­شود. این سرور هر آنچه که کاربر نیاز دارد در اختیار او قرار می­دهد و برای مشتری این امکان فراهم شده تا به صورت کامل کنترل سرور را داشته باشد. از طریق این کنترل می­توان به امنیت، سرعت و عملکرد رضایت بخشی دست پیدا کرد.

 

انواع سرورهای اختصاصی بر اساس توان و عملکرد

زمانی که می­خواهید به سراغ خرید سرور اختصاصی بروید باید ابتدا نیاز خود را بسنجید و بر اساس آن دست به خرید بزنید. سرورهای اختصاصی را می­توان بر اساس قدرت و کارایی که دارند به شکل ذیل تقسیم کرد:

 

Cheap Dedicated Servers: میزان رم اختصاصی این سرور از 8 گیگابایت و DDR3 کمتر است. همچنین تعداد پردازنده یکی و 4 هسته­ای خواهد بود. این نوع سرور برای کارهای معمولی و با ترافیک پایین مناسب می­باشند.

Standard Dedicated Server: منابع این سرور را باید این گونه تعریف کرد: اندازه رم اختصاصی آن­ها 8 تا 16 گیگابایت است. تعداد پردازنده یکی و 8 هسته­ای خواهد بود. برای شرکت­ها و کسب و کارهایی که در رده متوسط فعالیت را دارند مناسب می­باشد.

Enterprise Dedicated Server: از جمله منابعی که برای این سرور تعریف شده بدین قرار است: میزان رم مابین 16 گیگابایت تا 32 گیگابایت خواهد بود. پردازنده­های آن نیز Dual cpu و 16 هسته­ای بوده که از نوع xenon سری E5 می­باشد.

High-Performance Dedicated Servers: اندازه رم اختصاص یافته بین 128 گیگابایت و بالاتر خواهد بود. همچنین پردازنده­های آن Dual cpu و 28 هسته­ای از مدل Xenon سری E5 است که شامل نسخه­های 2و 3 می­باشد.

 

5 مزیت استفاده از سرور اختصاصی

سرور اختصاصی که یک میزبان فوق العاده به حساب می­آید، دارای مزایای مختلفی می­باشد. در میان این مزایا 5 مورد بسیار اهمیت دارد که در ادامه به آن­ها خواهیم پرداخت:

 

1.    سروری با منابع کاملا خصوصی

یکی از مهمترین مزایای سرور اختصاصی مرتبط با منابع سرور است. این منابع به صورت کامل در اختیار یک کاربر قرار خواهد گرفت. با توجه به این اختصاص سرور کاربر هیچ وقت کند نمی‌شود و همیشه پهنای باند کافی را دارد.

 

2.    تجربه عملکرد و امنیت بالا با سرور اختصاصی

از طریق سرورهای اختصاصی این امکان فراهم شده است تا ثبات خوبی در سایت به وجود آید. اطمینان و عملکرد مناسب و مطلوب از جمله مزایایی است که سرور اختصاصی نسبت به میزبان اشتراکی دارا می­باشد. اگر از شرکت­هایی هستید که به وسیله FTP یا SSL در حال انجام معامله می‌باشد پس داشتن سرور اختصاصی برای شما امری ضروری به شمار می‌آید. زیرا از طریق آن می‌توانید امنیت سایت خود را بالا ببرید.

 

3.    تسلط روی سرور

بر خلاف خرید vps بارزترین ویژگی که می­توانیم برای سرور اختصاصی بیان کنیم، تسلط کاربر روی سرور است. این تسلط همه جانبه می­باشد و به آسانی می­توان تصمیم گرفت که قصد دارید کدام برنامه مدیریتی یا ابزار را روی سرور خود نصب نمایید.

 

4.    عدم نیاز به نگهداری و خرید

در صورتی که شرکت شما نیاز به یک سرور اختصاصی دارد اما منابع و زمان کافی برای مدیریت آن را ندارد پس استفاده از میزبانی اختصاصی یکی از روش­های مقرون به صرفه و ارزان است. از این طریق می­توانید به منابع سرور خود دست پیدا کنید. همچنین میزبانی سرور اختصاصی به حفظ و نگهداری کردن تجهیزات سرور کمک بی شماری می­کند.

 

5.    منعطف بودن

انعطاف پذیری جزو لاینفک سرور اختصاصی است. یک سرور میزبانی خوب باید بتواند طبق نیاز مشتری RAM، CPU فضای دیسک و.. را سفارشی سازی کند. در صورتی که می­خواهید سرور شما به آسانی تنظیم شود و با آن به راحتی کار کنید، بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از سرور اختصاصی است.

 

برای کدام سایت ها می توان از سرور اختصاصی استفاده کرد؟

هر شخصی که احساس می­کند، قصد دارد سایت خود را ارتقا دهد و به سرعت آن کمک کند پس می‌تواند روی سرور اختصاصی حساب باز کند. در صورتی که از خرید هاست استفاده می­کنید و در زمانی که ترافیک شما به اوج می­رسد، عملکرد سایت پایین می­آید پس بهتر است هر چه زودتر به دنبال استفاده از سرورهای اختصاصی باشید.

 

چگونه می توانیم یک سرور اختصاصی را تهیه کنیم؟

برای تهیه سرور اختصاصی می­توانید از طریق شرکت­های میزبانی معتبر اقدام کنید. اما برای تهیه و استفاده از سرور اختصاصی باید 3 مرحله را مد نظر گرفته و به این طرق سرورها را مورد استفاده قرار داد.

خریداری کردن سرور و نگهداری آن در مکان مورد نظر

تهیه کردن سرور اختصاصی و قرار دادن در دیتا سنتر

اجاره کردن سرور اختصاصی

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی ما بر آن بود تا بتوانیم سرور اختصاصی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورتی که مشکل افزایش ترافیک دارد به آسانی بتوانید آن را حل کنید. سرورهای اختصاصی می‌توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را بهبود ببخشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارگذاری صفحات را انجام دهید. در نظر داشته باشید که برای تهیه سرور اختصاصی حتما از طریق شرکت‌های معتبر مانند شرکت فراسو سامانه پاسارگاد اقدام کنید.

جدیدترین مطالب سایت