سفر به بندرلنگه از سایه خوش تا بادون

مجموعه : رپورتاژ آگهی
سفر به بندرلنگه از سایه خوش تا بادون

سفر به بندرلنگه فقط تجربه دریا و ساحل نیست، دیدن جاذبه های منحصربفردی است که تا بحال نشنیده اید. برای سفری پر ماجرا و ارتباطی صمیمانه با مردم خونگرم جنوب آماده باشید.

 

کلوت های سایه خوش

هر چقدر دیدار طبیعت لذت بخش است، دیدن پدیده های طبیعی منحصربفرد در سفر جذابیتی دو چندان دارد. در سفر به بندرلنگه شما می توانید از کلوت های بیابانی سایه خوش بازدید کنید. کلوت را دست نیرومند طبیعت در اثر وزش باد می سازد. فرمهای بزرگ و عجیبی که با قدم زدن میان آنها شگفت زده خواهید شد.

 

شما برای رسیدن به این محل باید جاده بندرلنگه به بندر خمیر را یک ساعت ادامه دهید. کلوت ها نزدیک روستای سایه خوش قرار دارند. بهترین زمان دیدن کلوتها صبح یا عصر است که بازی نور و سایه چشمگیر است. زیباترین سلفی های خود را در این مکان می توانید بگیرید.

 

نزدیک روستای سایه خوش مجتمع بزرگ پرورش میگو قرار دارد که می توانید سری بزنید و میگوی تازه بخرید. برای داشتن سفری راحت به جنوب ایران، بلیط هواپیما بندر لنگه بهترین گزینه است. بندر لنگه از لحاظ جغرافیایی در استان هرمزگان قرار دارد. سابقه تاریخی بندر لنگه به دوران هخامنشی می رسد.

 

از دوران قدیم این بندر به صید مروارید شهرت داشته و رونق فراوانی داشته است. به همین دلیل در گذشته به بندر لنگه بندر مروارید هم می گفتند.علت نامیدن لنگه هم به منحصربفرد بودن آن اشاره دارد. بندر لنگه دارای معماری بومی جنوب و تحت تاثیر اقلیم گرم و مرطوب آن نواحی شکل گرفته است. در این شهر برکه های باران نوعی آب انبار مرسوم در کرانه خلیج فارس، چشمگیر است.

 

کلوت های سایه خوش

عمارت فکری بندرلنگه

بندرلنگه ریشه های تاریخی عمیقی دارد که با دیدن بناهای تاریخی آن متوجه می شوید. سبک معماری خلیج فارس با اینکه مانند مرکز ایران بادگیر و حیاط مرکز دارد اما متفاوت است.

 

اگر به دیدن عمارت فکری بروید، از دور چند بادگیر بلند در هر گوشه ساختمان خواهید دید. مالک عمارت از تاجران بنام بندرلنگه در دوره قاجار بوده است. اتاقهای سه دری و پنچ دری نمای زیبایی به عمارت بخشیده است.

 

ساختمان دارای دو حیاط است و دارای راهروهایی ستوندار برای ایجاد سایه درفصل گرما است. گلهای کاغذی و گیاهان بومی حیاط، زیبایی عمارت را بیشتر کرده است. مسافت زمینی شیراز تا بندر لنگه 600 کیلومتر است و توام با خستگی فراوان است. به همین خاطر بهترین کار خرید بلیط هواپیما تهران بندر لنگه است.

 

انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به بندر لنگه را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به بندر لنگه را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به بندر لنگه را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

سفر به بندرلنگه از سایه خوش تا بادون

عمارت فکری ازآثار تاریخی بندرلنگه

 

آب گرم بادون

بعد از چند روز سفر، آب گرم خستگی را از تنتان بیرون می کند. آب گرم بادون در روستای گزیر قرار دارد. روستای گزیر در نیم ساعتی بندرلنگه است.

بهترین ساحل بندرلنگه

یکی از بهترین سواحل بندر لنگه برای لذت بردن از دریا، ساحل صدف است. این ساحل در سمت شرقی شهر و درست مقابل فرودگاه بین المللی بندر لنگه قرار دارد. کنار ساحل آلاچیق هایی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است. شما با قدم زدن در ساحل به روستای گشه، پارک دولت و پارک مینیاتور می رسید. در پارک دولت همه امکانات لازم مسافران در دسترس است.

سفر به بندرلنگه از سایه خوش تا بادون

ساحل صدف از بهترین سواحل بندرلنگه

 

سفر دریایی از بندرلنگه

یکی از کارهای هیجان انگیز در سفر به بندرلنگه، انجام مسافرت دریایی است. شما می توانید از بندرلنگه با کشتی به جزیره قشم و کیش بروید و از زیبایی خلیج فارس لذت ببرید. از بندر لنگه به مقصد دبی نیز کشتی مسافربری فعال است. اگر قصد چنین سفرهایی دارید حتما آب و هوا را از قبل بررسی کنید چون در شرایط نامساعد جوی، حرکت کشتی ها لغو می شود.

 

بهترین زمان سفر به بندرلنگه

بندر لنگه هوای گرم و شرجی دارد برای همین از اواسط بهار تا اواسط پاییز بسیار گرم و سفر به این مقصد سخت است. بهترین زمان برای دیداز از بندر لنگه، زمستان است. دمای هوا مطبوع است و از میزان رطوبت کاسته می شود.

 

سوغات بندر لنگه

سوغاتی بندرلنگه متنوع است، انواع خرمای مرغوب از پیارم تا مضافتی، فراورده های خرما از شیره خرما تا سرکه خرما، انواع مرکبات از لیمو تا گریپ فروت، انواع ماهی از میگو تا سرخو در دسترس شماست. همچنین می توانید محصولات هنربومی از سوزن دوزی، کمه دوزی و بادله دوزی را به عنوان سوغات خریداری کنید.

 

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی بلیط هواپیما خریداری کنید. با اطلاع از قیمتها، شما امکان خرید آنلاین بلیط پرواز چارتر را خواهید داشت. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت