هزینه سفر یک روزه به چالوس

مجموعه : رپورتاژ آگهی
هزینه سفر یک روزه به چالوس

اکثر ما ایرانی‌ها به ویژه ساکنین تهران و کرج زیبایی‌های طبیعی جاده چالوس و چالوس را دیده‌ایم یا اینکه تعریف آن را شنیده‌ایم. چالوس از شهرهای باقدمت و کهن مازندران است.

 

این شهر زیبا آب‌وهوای بسیار دلپذیر و طبیعت فوق‌العاده بکری دارد. اگر ساکن تهران یا کرج هستید و به‌دنبال مقصد برای سفر یک روزه می‌گردید، پیشنهاد ما چالوس است؛ چون هم مسافت کمی باید طی کنید هم اینکه از ابتدای مسیر جاده چالوس تا خود چالوس پر از زیبایی و جذابیت است و شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

با اجاره ویلا چالوس قبل از سفر، دیگر نگرانی از بابت محل اقامت نخواهید داشت. البته بعد از رسیدن به مقصد هم می‌توانید به‌صورت حضوری ویلا اجاره کنید، اما رزرو اینترنتی ویلا دغدغه و نگرانی شما را کمتر خواهد کرد.

 

چالوس و جاده چالوس جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند که در ادامه معرفی خواهیم کرد. پس همراه ما باشید تا بتوانید برای سفر یک روزه چالوس برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید.

 

جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس فقط محدود به شهر چالوس نیست و از همان جاده چالوس شروع می‌شود. درواقع درطول مسیر هم جاهای دیدنی و زیبایی‌های طبیعی فراوارنی وجود دارد. با شناخت این جاذبه‌ها لذت سفرتان دوچندان خواهد شد. از جمله جاذبه‌های دیدنی چالوس و جاده چالوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

آبشار اکاپل

آبشار هریجان

دیزین

غار یخ مراد

روستای کندلوس

روستای شهرستانک

پارک جنگلی فین چالوس

دریاچه ولشت چالوس

مرداب کندوچال

کلاردشت

جنگل سرپوش تنگه

پل زغال

شهر نمک آبرود

ساحل رادیو دریا

کاخ چای خوران چالوس

 

هزینه سفر یک روزه به چالوس

در سفر به چالوس کجا اقامت کنیم؟

شاید تنها موضوعی که در چالوس نباید نگران آن باشید، اقامتگاه است؛ چراکه در این شهر زیبا و گردشگری انواع اقامتگاه‌ها، ویلاها، کلبه‎های جنگلی، هتل‌ها و… برای میزبانی از مسافران وجود دارد. البته زمان پیک مسافرت بهتر است کمی قبل از سفر به فکر رزرو محل اقامت موردنظرتان باشید؛ چون ممکن است بعدا جای خالی برای رزرو پیدا نکنید.

 

هزینه سفر به چالوس یا هزینه اجاره ویلا چالوس برای هر کس متفاوت است. درواقع انواع مختلف اقامتگاه وجود دارد از هتل‌های لوکس گرفته تا کلبه‎‌های جنگلی که هزینه هرکدام متفاوت است و این شما هستید که انتخاب می‌کنید درکجا و با چه هزینه‌ای اقامت داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید در سفر یک روزه به چالوس بیشتر استراحت کنید و در طبیعت وقت بگذرانید اجاره کلبه جنگلی یا اقامتگاه بومگردی برایتان بهترین گزینه خواهد بود. از جمله هتل‎‌ها و اقامتگاه‌های چالوس می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

هتل پارسیان آزادی چالوس (هتل هایت)

هتل ونوس پلاس چالوس

هتل کوروش چالوس

هتل آپارتمان سمنگان

هتل آپارتمان فلامینگو

هتل ساحلی نارین چالوس

هتل ملک چالوس

اقامتگاه بومگردی ننه گل ابرو

مجتمع جهانگردی چالوس

اقامتگاه بومگردی ناتر

کلبه سنتی نارگل

 

در سفر به چالوس کدام غذاها را امتحان کنیم؟

شکم‌گردی را می‎‌توان یکی از بخش‌های جذاب هر سفر دانست، امتحان غذاهای محلی و خوشمزه‎‌های هر شهر یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها است. درسفر به چالوس هم شما می‌توانید انواع غذاهای محلی امتحان کنید و بعضی خوردنی‌ها را هم به عنوان سوغاتی بخرید. از جمله:

 

کئی پلا (کدو پلو)

آش کدو

بیج بیج

خورشت آلو

آغوز مسما

باقلا وابیج

هزینه سفر یک روزه به چالوس

 

ناز خاتون

کدوبره

خورشت سیر انار

اسفناج مرجی

بشته واش

 

برای سرو این غذاهای خوشمزه می‌توانید به رستوران‌های چالوس یا اطراف آن بروید. از جمله رستوران‌های معروف چالوس و اطراف آن موارد زیر هستند:

 

رستوران آبادگران چالوس

فست‌فود نارنجستان شعبه چالوس

فست‌فود کی‌اف‌سی شعبه چالوس

رستوران میرداماد چالوس

رستوران ایتالیایی برونو

رستوران فرزین

رستوران ملورین

 

راه‌های سفر به چالوس

سفر به چالوس زیبا از چند راه مختلف امکان‌پذیر است. از جمله:

 

سفر هوایی

سفر زمینی

سفر با اتوبوس

 

در چالوس فرودگاه وجود ندارد اما می‌توانید بلیط پرواز به نوشهر را تهیه کنید و در کمترین زمان و با طی مسافت کم به شهر چالوس برسید. فرودگاه نوشهر از فرودگاه‌های قدیمی است.

 

هزینه سفر یک روزه به چالوس

 

جاده چالوس را می‌توان اصلی‌ترین و معروف‌ترین راه زمینی شهرچالوس دانست. البته راه‌های زمینی دیگری نیز برای رسیدن به این شهر زیبا و سرسبز وجود دارد. توجه داشته باشید زمان‎‌های پیک سفر این جاده بسیار شلوغ است وبا ترافیک شدیدی روبرو خواهید شد، پس قبل از سفر وضعیت ترافیک جاده را چک کنید.

 

سفر با اتوبوس هم از دیگر راه‌های سفر زمینی به چالوس است. ترمینال چالوس از ترمینال‌های پرتردد محسوب می‌شود. شما می‎‌توانید درصورت امکان بلیط اتوبوس به مقصد چالوس را تهیه کنید و مسیر بین شهر خودتا تا چالوس را با اتوبوس طی کنید.

 

هزینه سفر به چالوس به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه سفر به چالوس برای همه یکسان نیست و هرکس متناسب با شرایط خود هزینه‌ای صرف این سفر می‌کند. درواقع یک سری عوامل روی هزینه نهایی سفر به چالوس تاثیر می‌گذارند، از جمله:

 

نوع وسیله سفر (هواپیما، خودرو شخصی، اتوبوس)

محل اقامت

مدت‌زمان اقامت

نوع تفریحات

 

سخن پایانی

برای سفر یک روزه به چالوس اگر فاصله کمی با این شهر دارید بهتر است از خودرو شخصی استفاده کنید و مسیر حرکتتان جاده چالوس باشد. دراینصورت درطول مسیر زیبایی‌های فراوانی خواهید دید. برای اجاره ویلا چالوس هم می‌توانید قبل از سفر از سایت معتبر علی بابا رزرواسیون خود را انجام دهید.

جدیدترین مطالب سایت