سفر دو روزه به مشهد – چیکار کنیم و کجا بریم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
سفر دو روزه به مشهد – چیکار کنیم و کجا بریم؟

مسافرت‌های کوتاه مدت و سریع نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی شده‌ای دارند که در آن بتوانید بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. این برنامه‌ریزی از طریق آگاهی داشتن نسبت به مناطق دیدنی و گردشگری حاصل می‎شود. در واقع شما هر چه بیشتر درباره‌ی مشهد اطلاعات داشته باشید، پاسخ این پرسش که  سفر دو روزه به مشهد – چیکار کنیم و کجا بریم؟ را راحت‌تر پیدا می‌کنید و با توجه به سلیقه‌تان برای سفر به این شهر زیارتی سیاحتی برنامه‌ریزی می‌کنید.

 

در مشهد به زیارت بروید

یکی از برنامه‌های همیشگی و پای ثابت کارهایی که در سفر به مشهد انجام می‎شود، رفتن به حرم امام رضا برای زیارت است. البته سایر اماکن مذهبی هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای کسانی که قصد سفر زیارتی را دارند، بهترین گزینه اقامت در هتل‌های نزدیک حرم است. در این صورت شما کمترین زمان را برای رسیدن به حرم صرف می‌کنید. خوشبختانه نزدیکی مکان‌هایی مثل مسجد گوهرشاد و آرامگاه پیر پالاندوز به حرم، سبب می‌شود که زمانی که برای رزرو هتل مجلل درویشی مشهد اقدام کردید، به راحتی بتوانید به زیارت رفته و از مکان‌های مذهبی دیگر هم بازدید کنید.

 

ییلاق‌ها اطراف مشهد کجا هستند؟

مشهد شهری کوهستانی با طبیعت سرسبز و آب‌وهوای خوب و معتدل است. به دلیل همین هوای معتدل، باغ‌های پر دارودرخت زیادی در اطراف مشهد وجود دارد که علاوه بر این که بر هوای خود شهر نیز تاثیر می‌گذارند، خودشان ییلاق‌ها و مکان‎های تفریحی به شمار می‌آیند.

 

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین این اماکن تفریحی در شاندیز و طرقبه هستند که پر از فضاهای سبز، رستوران‌های عالی و جاهای دیدنی و خوش‌ آب‎وهوا بوده و یک گشت‌وگذار خاطره‌انگیز همراه با شکم‌گردی را برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با رزرو هتل مشهد چند ساعت عالی را برای یک سفر دو روزه برنامه‌ریزی کنید و یک غذای بسیار لذیذ را نیز نوش جان کنید.

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی و تفریحی در اطراف مشهد، سد چالیدرهاست. شما می‌توانید در این سد که آب رودخانه‌ی جاغرق پشت آن جمع می‌شود، قایق‌سواری و ماهی‎گیری کنید. منظره‌ی زیبا و آب‌وهوای خوش به همراه یک رستوران، تمام چیزی است که شما در این گشت‌وگذار خارج از شهر به آن نیاز دارید. همه‌ی آنها در پیک‌نیک چالیدره برایتان فراهم می‌شود.

 

زیارت آرامگاه خالق شاهنامه

حکیم فردوسی توسی زاده‌ی شهر توس است و در همان جا نیز از دنیا رفته و به خاک سپرده شده است. این شهر در فاصله‌ی کمی از مشهد قرار دارد و از آن جایی که فردوسی یکی از مهم‌ترین افراد در تاریخ زبان فارسی است، زیارت آرامگاه او در یک سفر دو روزه، ضروری به نظر می‌رسد. اگر به خاطر داشته باشیم که زبان فارسی امروزی‌مان را مدیون فردوسی هستیم و غرور و افتخار ملی ما با شاهنامه پیوندهای عمیقی دارد، هرگز در رفتن به توس و بازدید از مزار فردوسی تعلل نمی‌کنیم. در آنجا یکی دیگر از افراد غرورآفرین کشورمان یعنی استاد محمدرضا شجریان نیز آرمیده است.

سفر دو روزه به مشهد - چیکار کنیم و کجا بریم؟

انتخاب مراکز خرید نزدیک هتل

محال است که به مشهد بروید و قصد خرید نداشته باشید. از قدیم الایام سفر به مشهد مترادف خرید سوغاتی بوده است. نخودچی کشمش، زعفران، نبات، فیروه و عطر از قدیمی‌ترین سوغاتی‎هایی است که مادربزرگ‎هایمان پس از زیارت برای ما به ارمغان می‌آوردند. اما در زمان حال اینها تنها سوغاتی‌های مشهد نیستند.

 

این شهر دارای مراکز خرید سنتی و مدرن زیادی است که  انواع و اقسام کالاها در آنها به فروش می‎رسند که می‌توانند چمدان سوغاتی‌های شما را پر از چیزهای متنوع کنند. از مراکز خرید سنتی مشهد باید به بازار رضا اشاره کرد که در نزدیکی محوطه‌ی زیارتی است. برخی از مراکز خرید مدرن مشهد عبارتند از: پروما، آرمیتاژ، الماس شرق، وصال و… که پس زمانی که به رزرو آنلاین هتل اقدام کردید، نزدیک‌ترین مرکز خرید به هتلتان را پیدا کنید تا بدون صرف کمترین زمان برای خرید بروید و وقت کوتاه سفر‌تان را در خیابان‌ها و ترافیک صرف نکنید.

 

پارک ‌های مشهد را فراموش نکنید

مشهد با طبیعت سبز و آب‌وهوای خوش مکان مناسبی برای احداث پارک‌های پر دار و درخت بوده است. این شهر دارای چندین پارک بزرگ و معروف است که پارک ملت از همه‌ی آنها هم بزرگ‌تر و هم معروف‎تر است. این پارک دارای یک شهربازی با چرخ و فلک ایستاده است که با سوار شدن بر آن، می‌توانید تمام شهر را ببینید. این پارک پر دار و درخت دارای زمین‌های چمن برای فوتبال، زمین والیبال،تور بسکتبال و زمین تنیس است. در دورتادور پارک، فضایی مخصوص به دویدنطراحی شده است.

 

پارک کوه سنگی یا کوسنگی روی دو کوهکم ارتفاع قرار گرفته که از بالای آنها هم می‌توان مناظر زیبایی از شهر را مشاهده کرد. اگر قصد دارید به بالای کوه‌ها بروید، باید ازپلکان سنگی با طول ۱۳۰۰ متر بالا رفته تا تمام شهر زیر پایتان باشد.کوه سنگی دارای درختان سرسبز و جویبارهای آب به همراهآمفی تئاتر روباز، پارک بازی کودکان، پارکینگ، مرکز فیتنسو مجتمع پذیراییاست.

 

پارک آبی مشهد یکی دیگر از جاهایی است که رفتن به آن حتی در یک سفر دو روزه به این شهر واجب است. پارک آبی مشهد یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در خاور میانه است که امکانات ورزشی و تفریحی زیادی را در خود جای داده است.

 

از سایر پارک‌های مشهد می‌توان به باغ گیاه‌شناسی، کوهستان پارک شادی، پارک بسیج، پارک قائم، باغ گل‌ها، پارک هفت حوض، بوستان وفا، پارک مینیاتوری، پارک امت و… اشاره کرد که می‌توانند یک عصر دلنشین را در سفر دو روزه به مشهد برای شما رقم بزنند.

 

سفر دو روزه به مشهد - چیکار کنیم و کجا بریم؟

چرا بازدید از موزه‌ های مشهد مهم است؟

شهر مشهد دارای موزه‌های زیادی است که برخی از آنها بسیار منحصربه‌فرد و ویژه هستند. به عنوان مثال موزه‌های نان و آب، دو موزه‌ای هستند که با خوراک و غذا و در حقیقت زندگی مردم سروکار دارند و داشتن اطلاعات درباره‌ی آنها می‌تواند بسیار مفید باشد. از دیرباز عبارت خراسان بزرگبا شکوه و جلال همراه بوده است و از آن روی موزه‌ی بزرگ خراسان و موزه‌ی مردم شناسی دو مکانی هستند که شما را با بخش‌هایی از تاریخ این سرزمین آشنا می‌کنند. از سایر موزه‌های مشهد می‎توان به موزه‌ی مرکزی آستان قدس و موزه‎ی شه لافتی اشاره کرد.

جدیدترین مطالب سایت