چطور در سفر به کیش ماشین و خانه اجاره کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چطور در سفر به کیش ماشین و خانه اجاره کنیم؟

پرواز با بلیط کیش و عبور از فراز آبهای نیلگون خلیج فارس، شروع سفری خاطره انگیز را تضمین می‌کند، زیرا جزیره کیش، عروس خلیج همیشه فارس، با داشتن امکانات تفریحی، زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی یکی از بهترین و پر مسافرترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود.

 

این امر گاهی باعث به وجود آمدن مشکلاتی مثل پر بودن هتل‌ها و یا نبود ماشین برای رفت و آمد در این جزیره زیبا خواهد شد. همچنین گاهی انتخاب هتل به عنوان محل اقامت در سفر دسته جمعی به همراه افراد خانواده، امکان در کنار هم بودن را از بین می‌برد. برای حل مشکلاتی از این قبیل تصمیم به تهیه راهنمایی برای چگونگی اجاره ماشین و خانه در کیش گرفته‌ایم.

 

اجاره خانه، سوئیت، آپارتمان و ویلا در کیش

اگر هتل‌ها پر باشند و یا با خانواده‌ای پر جمعیت به کیش سفر کرده‌ باشید، اجاره یک سوئیت، خانه، ویلا و یا آپارتمان، به مدت چند شب هم می‌تواند محل اقامت مناسب را برای شما و خانواده فراهم کند و هم هزینه‌های زیاد هتل شما را با توجه به تعداد افراد همراه کاهش دهد، از طرفی بودن کنار هم را در سفر به راحتی ممکن می‌کند.

 

برای اجاره شبانه، نیازی به مدرک خاصی ندارید، فقط مبلغ درخواستی را که با توجه به تعداد مسافر‌های کیش متغیر است، را روزانه پرداخت می‌کنید. با اینکار شانس صرف صبحانه، ناهار  و شام را در هتل‌ها از دست خواهید داد، همچنین اگر قصد استفاده از رستوران‌های بیرون را ندارید، خودتان باید مواد اولیه را تهیه کرده و ظرفها را بشویید.

 

مهمترین نکته برای اجاره شبانه محلی برای اقامت در کیش، اعتماد نکردن راحت به سایت‌ها، رانندگان تاکسی و غیره است. مثلا در برخی موارد اتفاق افتاده، که شخصی، ملکی که خودش آن را اجاره کرده است، در فصل گرانی اجاره داده، که از لحاظ قانونی مشکل دارد و یا نگهبان ساختمان که کلید‌ها را در دست داشته، آن را به دیگران اجاره داده است. حتی بسیاری از سایت ‌ها و کانال‌ها مجوز قانونی برای انجام این کار را ندارند. پس یا به سراغ بنگاهی معتبر بروید تا قراردادی را بین دو طرف تنظیم کند.

 

قیمت اجاره شبانه با توجه به فصل در کیش متفاوت است و در فصل‌های شلوغ گاهی تا 10 برابر افزایش قیمت مشاهده می‌شود. این قیمت به طور تقریبی از شبی 100 هزارتومان تا شبی یک میلیون تومان برای ویلای استخردار متفاوت است.

 

چطور در سفر به کیش ماشین و خانه اجاره کنیم؟

اجاره ماشین در کیش

در جزیره زیبای کیش، به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری، امکان اجاره بهترین خودروهای روز دنیا با قیمتی مناسب به صورت 24 ساعته موجود است. این قیمت‌ها با توجه به نوع ماشین و فصل‌های مختلف سال در کیش متفاوت است. قیمت تقریبی اجاره ماشین از 200 هزارتومان تا 3 میلیون برای اجاره مازراتی متغیر است. برای اجاره ماشین در کیش به مدارک زیر احتیاج دارید:

 

کارت شناسایی معتبر(کارت ملی و یا شناسنامه)

گواهینامه رانندگی

یک فقره چک بانکی به اندازه قیمت خودرو مورد اجاره در وجه شرکت طرف قرارداد، بابت خسارت احتمالی

در صورت نداشتن چک باید مبلغ 1 تا 5 میلیون نزد شرکت به امانت بگذارید.

ضمانت خلافی به مبلغ 200 تا 300 هزار تومان که به مدت سه تا ده روز کاری نزد شرکت خواهد ماند.

 

پس از ارائه این مدارک قراردادی بین طرفین بسته شده و ماشین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

قوانین رانندگی در کیش

ایجاد هر گونه آلودگی صوتی در کیش ممنوع است.

بوق زدن ممنوع است و جریمه دارد.

بیرون ریختن زباله از ماشین ممنوع است و جریمه دارد.

بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان الزامی است.

حداکثر سرعت در معابر اصلی مطابق تابلو‌ها و در مسیرهای تفریحی 50 کیلومتر بر ساعت است. در همه جای جزیره دوربین و پلیس نامحسوس برای ثبت تخلفات رانندگی وجود دارد.

جریمه رانندگی در کیش دو برابر است.

هزینه سوخت به عهده شماست.

 

نکته مهمی که باید در اجاره ماشین در نظر بگیرید، اجاره آن از بنگاه‌های مجاز در کیش است، اگر می‌خواهید آنلاین اقدام کنید به وجود نماد اعتماد الکترونیکی در سایت حتما توجه کنید.

 

راهنمای خرید بلیط ارزان کیش

در فصل‌های آبان تا اسفند که آب و هوای کیش در بهترین حالت خود قرار دارد، به علت پایین بودن تردد مسافرین، خرید بلیط هواپیما کیش برای شما ارزانتر تمام خواهد شد. احتمال پیدا کردن بلیط لحظه آخری در فصل‌های پاییز و زمستان و ماه اردیبهشت بسیار زیاد است. قیمت بلیط کیش در فصل تابستان به علت وجود کارناوال‌ها و جشنواره‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعدد با جایزه‌های زیاد، علی رغم درجه حرارت زیاد هوا، بسیار بالاست. پس حتی المقدور در زمان تعطیلات تابستانی و نوروز به کیش سفر نکنید.

جدیدترین مطالب سایت