شرایط استخدام بانک با مدرک دیپلم

مجموعه : رپورتاژ آگهی
شرایط استخدام بانک با مدرک دیپلم

استخدام شدن در بانک‌های دولتی و خصوصی یکی از پر تقاضاترین مشاغل در ایران است. این استخدام به صورت دولتی و بعد از برگزاری آزمون از میان داوطلبین واجد شرایط انجام می‌گیرد. از آنجایی که این زمینه استخدامی بسیار پر متقاضی سوالات بسیاری نیز پیرامون آن در ذهن کاربران نقش می‌بندد که ما قصد داریم تا حد امکان به این سوالات پاسخ دهیم. سوالاتی نظیر شرایط استخدام خانم‌ ها در بانک، شرط معدل استخدام در بانک یا بهترین رشته برای استخدام در بانک و…. اگر به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود پیرامون استخدام بانک هستید می‌توانید در سایت استخدام جاب‌یابی به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

 

شرایط استخدام با مدرک دیپلم در بانک

معمولا برای مدرک دیپلم عناوین شغلی زیادی در بانک وجود ندارد. تنها دو گزینه استخدام به عنوان نیروی حراست بانک و استخدام در رده شغلی تحصیلداری با مدرک دیپلم انجام می‌گیرد.

استخدام تحصیلداران بانک عموما از میان دیپلمه‌های رشته ریاضی فیزیک انجام می‌گیرد. شرط معدل برای شرکت در آزمون استخدامی بانک با مدرک دیپلم حداقل ۱۴ و همچنین شرط سنی حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۳ سال برای ردیف‌های شغلی که عنوان شد است. البته باید متذکر شویم که اکثر این شرایط در زمان انتشار آگهی استخدام توسط بانک تعیین می‌شود و ممکن است تغییر کند. با این حال پر تکرارترین اعدادی که در مورد شرایط سنی و شرط معدل وجود دارد مطالبی است که به آن‌ها اشاره کردیم.

 

شرایط عمومی استخدام در بانک با مدرک دیپلم

شرایط عمومی استخدام در بانک برای همه داوطلبین آزمون استخدامی و همه مدارک تحصیلی یکسان است. اما شرایط اختصاصی استخدام در بانک با توجه به نیاز بانک در زمان استخدام تعیین می‌شود که در ادامه به این شرایط نیز می‌پردازیم.

 

شرایط استخدام خانم‌ها در بانک

معمولا استخدام در بانک منوط به احراز شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده داشته و در اکثر مناطق کشور، هیچ تفاوتی میان استخدام خانم‌ها و آقایان وجود ندارد. به این ترتیب داوطلبین خانم یا آقا برای شرکت در آزمون استخدامی بانک‌ها از شرایط یکسانی برخودار هستند.

عموما همه بانک‌های دولتی و خصوصی در کشور به صورت سالانه بسته به نیاز انسانی خود از میان افراد واجد شرایط اقدام به استخدام نیروهای مجرب و متعهد می‌نمایند. در حالت کلی شرایط عمومی استخدام در بین همه بانک‌ها یکسان و شرایط اختصاصی نیز بسته به عناوین شغلی مورد نیاز متغیر است. اما شرایطی از جمله سن، شرط معدل و مدارک تحصیلی تقریبا مشابه هستند.
از جمله شرایطی که در آن بین داوطلبین زن و مرد در استخدام بانک‌ها تفاوت‌هایی دیده می‌شود نیاز به داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی برای آقایان است که این شرط در مورد خانم‌ها صدق نمی‌کند.

معمولا شرایط عمومی و اختصاصی استخدام خانم‌ها در بانک در دفترچه راهنمای آزمون شرح داده می‌شود.

 

بهترین رشته برای استخدام در بانک

انتخاب رشته‌ها یا مدارک تحصیلی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی بانک‌ها عموما به نیاز بانک به نیروی انسانی با تخصص و مهارت‌های لازم بستگی خواهد داشت. به طور مثال ممکن است برای عنوان شغلی مثل تحصیلداری یا حراست مدرک دیپلم مورد پذیرش باشد اما برای عنوان شغلی معاونت مالی و یا انفورماتیک حداقل کارشناسی رشته حسابداری، اقتصاد و علوم کامپیوتر یا مهندسی آی تی مورد نظر باشد.

شرایط استخدام بانک با مدرک دیپلم

بنابراین باید گفت که رشته‌های تحصیلی مورد نیاز عموما ارتباط مستقیم با جذب نیروی انسانی در تخصص‌های لازم هر ردیف شغلی خواهد داشت.

با این حال می‌توان گفت که رشته‌های بسیاری وجود دارند که هر سال مورد نیاز بانک‌ها هستند و از میان فارغ التحصیلان آن‌ها استخدام به عمل می‌آید. این رشته‌ها عبارتند از:

– بانکداری یا مدیریت بانکی
– حسابداری
– اقتصاد
– آمار
– ریاضی کاربردی و محض
– علوم کامپیوتر
– مهندسی نرم‌افزار و سخت‌افزار
– مهندسی آی تی
– حقوق

رشته‌هایی که به آن‌ها اشاره شد از جمله رشته‌هایی است که شانس بیشتری برای استخدام در بانک دارند. با این حال تحصیل در این رشته‌ها تضمینی برای استخدام شما در بانک نخواهد بود. معمولا شرایط دیگری مثل مقطع تحصیلی، شرط معدل و شرط سن نیز از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

شرط معدل استخدام در بانک

شرط معدل استخدام در بانک معمولا در دفترچه راهنمای آزمون مشخص می‌شود، ارتباط مستقیمی میان مدرک تحصیلی و شرط معدل وجود دارد. معمولا برای مدرک کارشناسی حداقل معدل تعریف شده برای اکثر بانک‌ها ۱۴ است، اما برای مدرک کارشناسی ارشد معدل ۱۳ نیز قابل قبول است. معمولا شرط معدل استخدام در بانک در زمان آزمون تعیین می‌شود و کاملا متغیر است.

 

شرط سنی استخدام در بانک

عموما حداقل و حداکثر سن واجدین شرایط شرکت در آزمون استخدام بانک‌ها بستگی به مدرک تحصیلی خواهد داشت. به طور مثال با بررسی شرایط اختصاصی اکثر بانک‌ها در این مورد مشخص می‌شود که حداکثر سن برای دارندگان مدرک کارشناسی ۳۰، برای مدرک کارشناسی ارشد ۳۲ و برای مدرک تحصیلی کاردانی ۲۵ سال تمام است. البته باید به این موضوع توجه داشت که شرط سن یکی از شرایط اختصاصی و قابل تغییر است که بر اساس نیاز بانک مشخص می‌شود و نمی‌توان به طور قطع در مورد آن صحبت کرد. گاهی اوقات نیز تبصره‌هایی مثل اضافه شدن مدت زمان دوره سربازی به حداکثر سن برای آقایان یا افزایش حداکثر سن برای فرزندان شهدا و جانبازان دیده می‌شود.

در واقع باید گفت که اکثر شرایط اختصاصی استخدام در بانک‌ها در زمان انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدامی بانک مشخص می‌شود و درمورد بیشتر این شرایط هیچ قطعیتی وجود ندارد.

 

اطلاعات مورد نیاز استخدام در بانک را در جاب‌یابی بخوانید

دسترسی داشتن به منابع اطلاعاتی موثق در زمان استخدام بانک‌ها از جمله زمان انتشار دفتر راهنمای آزمون، شرایط استخدام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه، تاریخ آزمون و… یکی از فاکتورهایی است که شانس استخدام افرادی که درصدد دستیابی به مشاغل بانکی هستند افزایش می‌دهد.

 

جاب‌یابی یک پلتفرم آنلاین فعال در زمینه استخدام است که تمام آگهی‌ها و اطلاعات مربوط به استخدام در بانک‌های دولتی و خصوصی کشور را به محض انتشار از سوی منابع اصلی، با جزئیات منتشر می‌کند. اطلاعاتی مثل شرایط استخدام خانم‌ها در بانک، شرط معدل، شرایط سنی، رشته‌های مورد نیاز استخدام در بانک و… از جمله مواردی است که در سایت استخدام جاب‌یابی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

 

برای این که از اخبار استخدام‌های دولتی، نیمه دولتی، استخدام در سپاه، ارتش و نیروهای مسلح، استخدام وزارتخانه‌ها و استخدام شرکت‌های بزرگ و معتبر خصوصی و… مطلع شوید در جاب‌یابی به آدرس jobyabi.com ثبت نام کنید

جدیدترین مطالب سایت