معرفی انواع مواد اولیه د‌ر صنعت تولید سرویس خواب

مجموعه : رپورتاژ آگهی
معرفی انواع مواد اولیه د‌ر صنعت تولید سرویس خواب

معرفی انواع مواد اولیه د‌ر صنعت تولید سرویس خواب

برای داشتن یک خانه زیبا، باید عوامل متعددی را مد نظر قرار دهید و به جزئیات آن‌ها توجه کنید. از اصلی‌ترین المان‌ها گرفته تا کوچک‌ترین موارد در دیزاین خانه، همگی از اهمیت خاصی در نمایش نتیجه نهایی برخوردارند. قطعاً همه ما در نقش مهم سرویس چوب در دکوراسیون خانه اتفاق نظر داریم. مبلمان، میز و صندلی‌ها، سرویس خواب و … بخش مهمی از خانه را تشکیل می‌دهند که توجه به ظاهر و نحوه چینش آن‌ها در نهایت از خانه شما، محفلی دلنشین و چشم‌نواز خواهند ساخت. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که جای‌جای خانه، افزون بر پذیرایی، باید به خوبی طراحی شوند. با توجه به نقش مهم سرویس خواب در دیزاین اتاق‌ها، آیا تا به حال به انواع سرویس خواب توجه کرده‌اید؟ به نظر شما مهم‌ترین نکته در انتخاب یک سرویس مناسب چیست؟

 

در ساخت سرویس خواب از چه متریالی استفاده می‌شود و بهترین آن‌ها کدام است؟

اصولاً در دیزاین محیط، ظاهر هر المان بیش از سایر ویژگی‌های آن‌ برای ما حائز اهمیت است. با این حال یکی از چیزهایی که هم در ظاهر و هم در کیفیت محصول اثرگذار خواهد بود، متریال سازنده و جنس آن است. طبیعتاً انواع متریال‌های گوناگون در سرویس خواب ضمن کیفیتی که دارند، ظاهر منحصربه‌فردی نیز به محصول نهایی می‌بخشند که باید مطابق سلیقه و همچنین نیازهای خود، بهترین مورد را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب پرکاربردترین متریال در ساخت سرویس خواب مورد بررسی قرار داده شده‌اند.

چوب؛ نفوذ هنر در دل طبیعت

یکی از رایج‌ترین متریال‌هایی که در ساخت سرویس خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد، چوب است. سال‌های سال از این ماده برای ساخت زیباترین و باکیفیت‌ترین سرویس‌ها برای نقاط مختلف خانه استفاده می‌شود و ویژگی‌های مثبت متعدد آن، دائماً سبب محبوبیت بیش از پیش آن خواهند شد. تلفیق عطر چوب از دل طبیعت، با هنر دست هنرمندان،‌‌ بستری گرم و نرم با حس ناب طبیعت بکر را به شما هدیه خواهد کرد و این، چیزی نیست که بتوانید به آسانی از کنار آن عبور کنید. توجه به مزایای چوب قطعاً علاقه شما به این متریال را بیشتر خواهد کرد:

  • سرویس خواب چوبی دوام بالایی دارد.

  • تنوع در طرح و رنگ این سرویس‌ها بسیار بالاست.

  • امکان تولید سرویس چوبی در مدل‌های مختلف با هنر حکاکی وجود دارد.

  • طرح چوب، ساده و اصیل است.

  • سرویس خواب چوبی فاقد سر و صداست.

  • به کودکان آسیب نمی‌رساند.

با این حال قیمت نسبتاً بالای چوب و همچنین سنگین بودن آن نیز از جمله مواردی است که باید در نظر داشته باشید. به هر صورت بهره‌مندی از زیبایی محض چوب بهای خود را دارد.

معرفی انواع مواد اولیه د‌ر صنعت تولید سرویس خواب

فلز؛ نمایشی از استحکام و ظرافت

این روزها استایل مینیمال در همه جای مد و فشن نفوذ کرده و از طراحی لباس گرفته تا طراحی سرویس خواب، همگی از این استایل بی‌نظیر بهره می‌برند. فلز یکی از متریال‌های کاربردی در سبک مینیمال است که جلوه‌ای بی‌نظیر به دکوراسیون محیط می‌بخشد. اگر به فکر یک دکور مدرن و شیک برای اتاق خوابتان هستید، سرویس خواب فلزی یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. چند مورد از مزایای این متریال به شرح زیر هستند:

  • قیمت فلز در مقایسه با چوب کمتر است.

  • وزن تخت‌های فلزی سبک‌تر از انواع چوبی آن خواهد بود و در نتیجه جابه‌جایی آسان میسر می‌شود.

  • فلز، نمای مدرنی دارد و طرح‌های خاص آن بسیار چشم‌نوازند.

  • سرویس‌های فلزی دوام بالایی دارند.

  • ترکیب آن‌ها با انواع پارچه‌ها ظاهری زیبا خواهد داشت.

با این وجود، باید بدانید که تخت‌های فلزی ممکن است پس از مدتی سر و صدای آزاردهنده‌ای داشته باشند. همچنین تنوع طرح آن‌ها نسبت به چوب کمتر است.

معرفی انواع مواد اولیه د‌ر صنعت تولید سرویس خواب

ام دی اف؛ تحولی عظیم در سرویس خواب

حتماً می‌دانید که در سال‌های اخیر استفاده از ام دی اف به جای چوب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و ویژگی‌های مطلوب آن، بر کاربردهایش افزوده است. به طور خلاصه باید بدانید که ام دی اف از باقی‌مانده چوب و خاک اره تولید می‌شود که تخت شرایطی خاص به هم می‌چسبند و چیزی شبیه به یک تکه چوب را می‌سازند. از جمله ویژگی‌های ام دی اف می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سرویس خواب ام دی اف قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

  • ام دی اف مقاومت و استحکام مطلوبی خواهد داشت.

  • تنوع در طرح و رنگ ام‌ دی اف بی‌نظیر است؛ به طوری که برای هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌توان یک سرویس خواب ام دی اف مناسب پیدا کرد.

  • قطعات ام‌ دی اف به آسانی از هم جدا شده و دوباره متصل می‌شوند.

  • ام دی اف در برابر حشرات و موریانه‌ها مقاوم است.

نکته‌ مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این متریال در مکان‌های مرطوب ممکن است دچار پوسیدگی شود. همچنین در صورت شکستن قسمتی از تخت ام دی اف، اتصال مجدد آن هزینه بیشتری نسبت به چوب خواهد داشت.

نئوپان؛ شیک و در عین حال اقتصادی

اگر به متریال‌هایی شبیه به چوب علاقمندید و در عین حال نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید، نئوپان بهترین انتخاب برای شماست. این متریال ظاهری شبیه به ام دی اف دارد؛ اما بافت درشت‌تری از چوب در نئوپان مشاهده می‌شود. استحکام این متریال در مقایسه با ام دی اف کمتر است. با این حال چیزی از نظر ظاهر، نسبت به سایر اعضای این خانواده کم ندارد. توجه داشته باشید که به طور کلی نئوپان مقاومت کمی دارد که البته این مورد، با هزینه‌ای که می‌پردازید در تناسب خواهد بود. تنوع طرح و رنگ نئوپان بسیار زیاد است و می‌توانید بسته به سلیقه، بهترین مورد را انتخاب کنید.

معرفی انواع مواد اولیه د‌ر صنعت تولید سرویس خواب

چرم؛ آمیزه‌ای از اصالت و زیبایی

احتمالاً تعداد بسیار کمی از افراد هستند که چرم را به عنوان یکی از مورد علاقه‌های خود بیان نکنند. این متریال از آن دست مواردی است که هرگز قدیمی نمی‌شود و سال‌های سال می‌توان از آن استفاده کرد؛ همان طور که در سال‌های پیشین همواره یکی از مدهای برتر بوده‌اند. استفاده از چرم باکیفیت، تصویری از زیبایی، دوام، کارایی و اصالت را پیش رویتان مجسم خواهد کرد. این متریال برای هر جنسیت با هر سن و سالی مناسب است و طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از آن موجود هستند.

 

کلام آخر

برای خرید سرویس خواب مناسب، باید ویژگی‌های محیط زندگی را با ویژگی‌های انواع متریال مطابقت دهید. به عنوان مثال ام دی اف برای اتاق کودک که امکان شکستن گوشه‌ای از تخت وجود دارد، انتخاب اول ما نیست. همچنین استفاده از آن در محیط‌های مرطوب توصیه نمی‌شود. با این حال انتخاب بی‌نظیری برای سایر موقعیت‌هاست. در نظر داشتن‌ نکات این چنینی شما را به سمت انتخابی بهتر راهنمایی خواهد کرد.

برگرفته شده از هیلدا چوب

جدیدترین مطالب سایت