طراحی بهترین دکوراسیون دفتر کار زیرزمینی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
طراحی بهترین دکوراسیون دفتر کار زیرزمینی

درست است که بسیاری از زیرزمین‌ها به‌اندازه کافی جادار، خلوت و ساکت هستند تا فضای اداری باشند اما تبدیل زیرزمین‌ها به فضای اداری یک چالش طراحی است و قبل از تبدیل شدن به یک فضای کاری مناسب نیاز به کمی کار دارند. اولین چالش مهم در هنگام طراحی زیرزمین‌های اداری سیستم روشنایی است. باید کاری کنید که زیرزمین شبیه یک سیاه چاله تاریک به نظر نرسد و فضایی مطبوع و پربار را ایجاد کنید. می‌توانید این کار را با رنگ‌آمیزی دیوار زیرزمین شروع کنید. البته باید آن را با رنگ روشنی مانند سفید رنگ کنید. رنگ شادی مانند زرد یا سبز نعنایی، هلویی هم می‌تواند عالی باشد. با انتخاب وسایل روشنایی تزئینی که نور را به سقف، گوشه‌ها و قسمت بالای میزهای اداری می‌رسانند، کاری کنید که فضا پرنور و جادار به نظر برسد.

 

قبل از شروع برنامه ریزی برای طراحی دفتر زیرزمینی خود، باید آنچه را که دارید و نیاز دارید بررسی کنید. اگر زیرزمین شما قبلاً از انباری و اتاق‌های اضافی تشکیل شده است، باید روی فضای باقی مانده کار کنید. اگر کار شما تماماً روی رایانه انجام می‌شود و تنها چیزی که نیاز دارید میز‌های اداری کوچک و حداقل فضای ذخیره سازی است در این صورت کوچکی فضا مشکلی نخواهد بود. از سوی دیگر، اگر به ماشین آلات و تجهیزات نیاز دارید و یا به طور منظم از مشتریان بالقوه پذیرایی می‌کنید و چیزهای زیادی دارید که باید برای مدت طولانی نگهداری کنید، باید راه‌های هوشمندانه‌ای برای جا دادن آن‌ها در فضای کوچک خود بیابید. در ادامه چند نکته برای طراحی بهترین دکوراسیون دفتر کار زیر زمینی می‌توانید از آن ایده بگیرید را آورده‌ایم.

 

نکاتی برای طراحی بهترین دکوراسیون دفتر کار زیر زمینی

ورودی حرفه‌ای

اگر مجبور هستید از مشتریان میزبانی کنید، مطمئن شوید که ورودی زیرزمین شما از بقیه فضای ساختمان جدا است. این کار حرفه‌ای‌تر از این است که آن‌ها را از کنار راه رفت آمد مشترک با اهالی خانه بالایی بگذرانید. روی طراحی ورودی به شیوه‌ای کار کنید که زیرزمین بودن دفترتان چندان به چشم نیاید. یک ورودی چشم‌گیر می‌تواند اولین تأثیر مثبت را روی مشتریانتان بگذارد.

 

راه پله مارپیچ

اگرچه همه زیرزمین‌ها فضاهای بزرگی ندارند، اما شما به روشی برای رسیدن از سطح همکف به زیرزمین نیاز دارید. اگر فضای محدودی دارید، یک راه‌پله مارپیچ نصب کنید. راه‌پله‌های مارپیچ به فضای بسیار کمی نیاز دارند و زیبا به نظر می‌رسند. می‌توانید از متریالی چون آلومنیوم، چوب و شیشه استفاده کنید. می‌توانید پلکانی طراحی کنید که با ظاهری که از دفتر خود می‌خواهید مطابقت داشته باشد.

 

سیستم برقی مرتب

برای ایجاد یک دفتر کار بی‌شک به پریز‌ و دسترسی‌های برقی نیاز دارید. این زیبا نیست که سیم‌های داخلی را از پله‌ها پایین بیاورید و این به معنای نصب پریزهای جدید است. از یک برق‌کار متخصص کمک بگیرید تا پریزها را در بهترین جای ممکن تعبیه کنید.

 

نور محیطی خوب

اگر سقف زیرزمین شما بالاتر از سطح خیابان است تا می‌توانید در قسمت بالاهای دفترتان پنجره‌های بزرگ اضافه کنید و از هر گونه همپوشانی از سطح زمین استفاده کنید. از پنجره‌ها می‌توانید برای تهویه هوا و همچنین ارائه نور طبیعی در ساعات خاصی از روز استفاده کرد. پنجره‌ها ممکن است کوچک باشند اما می‌توانند تفاوت قابل توجهی در محیط و احساس فضای زیرزمین ایجاد کنند. همچنین به دنبال سطوح بازتابنده باشید تا نور خورشید را به داخل فضای شما بازتاب دهد. ممکن است فقط چند ساعت در روز نور داشته باشید، اما حتی اگر این نور 2 ساعت هم دوام داشته باشد، تغییر خوشایندی نسبت به نور مصنوعی ایجاد می‌کند.

طراحی بهترین دکوراسیون دفتر کار زیرزمینی

درب‌های شیشه‌ای

طراحان ادارات سال‌‌هاست که از پارتیشن‌های شیشه‌ای و درب‌های شیشه‌ای برای مدرن‌تر و بزرگ‌تر جلوه دادن فضا استفاده می‌کنند. شیشه به‌طور طبیعی نور را از خود عبور می‌دهد و نوع مات آن می‌تواند بحث حفظ حریم خصوصی را نیز مرتفع کند. برای در ورودی بهتر است از شیشه شفاف استفاده کنید که بیشترین نور را از خود عبور می‌دهد و از شیشه‌های مات نیز می‌توانید برای عبور طبیعی نور از ورودی یا پنجره‌ها به بقیه قسمت‌های دفتر استفاده کنید.

 

نورپردازی مناسب

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید نورپردازی را به زیرزمین دفتر کارتان بیاورید. می‌توانید از وسایل روشنایی موجود استفاده کنید، اما برخی از سقف‌های زیرزمین کوتاه هستند که امکان نورپردازی سقفی را محدود می‌کنند. نورپردازی دیواری باعث می‌شوند که مجبور نشوید از یراق‌آلات برای آویزان کردن استفاده کنید و جلوه‌ای حرفه‌ای به مکان می‌دهد.

 

طراحی بهترین دکوراسیون دفتر کار زیرزمینی

لامپ و روشنایی وظیفه‌ای

نورپردازی وظیفه‌ای، نوری است که برای کمک به روشنایی میز‌های اداری و تجهیزات مورد نیاز در حین انجام کار به کار برده می‌شود. چه کارمندان شما در تمام طول روز با رایانه کار کنند و چه در حال کار با نوعی ماشین‌آلات باشند، نورپردازی وظیفه‌ای از کاری که انجام می‌دهند به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://mokaabgroup.com/product-category/office-furniture/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

 

سقف عایق صدا و حرارت

به‌احتمال‌زیاد رودر طول روز ساکنین طبقات مختلف در حال حرکت در طبقه بالا هستند در حالی که شما سعی می‌کنید کارهای خود در زیرزمین تمرکز کنید. گاهی این سروصدا آن‌قدر زیاد می‌شود که عملاً کار را غیرممکن می‌کند. ازاین‌رو بهترین تصمیم این است که زیرزمین خود را عایق صدا کنید تا از ورود صداهای اضافی طبقات دیگر به دفتر کارتان جلوگیری کنید.

 

عایق حرارتی نیز فکر منطقی است. به دلیل این‌که زمین زیر شما همیشه سرد است،‌ دفاتر کاری زیرزمینی غالباً در تمام طول سال خنک‌تر و سردتر از طبقات دیگر هستند.. عایق‌بندی مؤثر نه تنها به گرم نگه‌داشتن فضای دفترتان کمک می‌کند بلکه هزینه‌ای گرمایشی شما را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

جدیدترین مطالب سایت