طراحی جدید دکوراسیون با قاب دیواری

مجموعه : رپورتاژ آگهی
طراحی جدید دکوراسیون با قاب دیواری

طراحی جدید دکوراسیون با قاب دیواری

چکیده: قاب دیواری را چطور می ‌توان با کاغذ دیواری هماهنگ کرد؟ در پاسخ باید گفت که تنها محدودیت شما خلاقیت شماست و تا هر جا که سلیقه و ذهن خلاق شما پر می‌ کشد، انتخاب ‌های شما هم گسترده می‌ شود. با کمی ذوق و سلیقه می ‌توان یک اتاق پذیرایی منحصر به فرد را به سادگی و با استفاده از قاب کاغذ دیواری ایجاد کرد.

 

چگونه از قاب دیواری استفاده کنیم؟ برای ایجاد یک محیط منحصر به فرد گاهی اوقات راه حل های ساده بهترین گزینه می باشند. طراحان با تجربه از تکنیک های بسیاری برای طراحی منحصر به فرد فضای زندگی استفاده می کنند تا سبک زندگی صاحب خانه را به نمایش بگذارند.

 

یکی از این تکنیک ها استفاده از قاب بندی دیوار است. این روش می تواند با بسیاری از سبک های طراحی کلاسیک، شیک، مدرن یا سنتی مورد استفاده قرار گیرد. معمولا مردم برای تزئین سقف از ابزار دکوراتیو گلویی استفاده می کنند.

 

با این حال، قاب بندی روی دیوار می تواند به ظاهر یکنواخت یک دیوار طرح ویژه ای را اضافه کند، زیرا انواع مختلفی از پروفیل های گچبری قاب بندی با طرحهای بسیار متنوع وجود دارد.

 

ابزار گچبری قاب بندی روی دیوار را می توان در طراحی داخلی برای ایجاد فضای زیبا و دلنشین استفاده کرد. ما به شما یک چشم انداز متفاوت و مجموعه ای از ایده های منحصر به فرد تزئین دیوار را نشان خواهیم داد. این ایده های قاب بندی از تکنیک های تزئین ویژه و گزینه های دکوراتیو جدید استفاده می کنند.

 

استفاده از قاب دیواری در دکوراسیون داخلی

هنگام استفاده از ابزار قاب بندی به عنوان دکوراسیون دیوار، باید تعادل را در فضا ایجاد کنید. طراحان از ابزار های متفاوت برای تزئین دیوارها، سقف، درب ها و پنجره ها استفاده می کنند. ابزار های دکوراتیو می توانند سبک و استایل را به هر نوع فضای داخلی اضافه نمایند. به عنوان مثال، پنل های صاف و محکم مناسب فضای داخلی مدرن می باشند.

توصیه می شود از قاب دیواری حجیم در اتاق های کوچک اجتناب کنید. در یک فضای محدود، ابزار دکوراتیو باریک و ظریف، احساس پیچیدگی و ظرافت را اضافه می کند و به نظر اضافی نمی آید.

ابزار دکوراتیو حجیم و عریض با تزئینات زیاد مناسب فضای داخلی کلاسیک و اتاق های بزرگ با سقف های با ارتفاع بالا است. هنگامی که شما می خواهید یک ظاهر هماهنگ و ظریف در اتاق ایجاد کنید، توصیه می شود ترکیبات رنگی را با دقت انتخاب کنید تا فضای داخلی بیش از حد با تنوع زیاد رنگ ها شلوغ نشود.

 

طراحی جدید دکوراسیون با قاب دیواری

قاب‌ بندی ساده کاغذ دیواری

قاب‌ بندی ساده با استفاده از قاب ‌های چوبی یا گچ ‌بری روی دیوار ایجاد می ‌شود. معمولا این قاب ‌ها به شکل مستطیل‌ های عمودی روی دیوار نصب می ‌شوند و ممکن است قاب ‌های کوچک‌تر هم در قسمت پایین دیوار نصب شود. داخل این قاب‌ ها را می ‌توان با استفاده از کاغذ دیواری پوشاند یا با یک رنگ متفاوت نسبت به زمینه دیوار رنگ آمیزی کرد.

در صورتی که بخواهید کل دیوار فضای خود را با استفاده از کاغذ دیواری بپوشانید، می ‌توانید داخل قاب دیواری را خالی گذاشته و یک رنگ ساده که متناسب با رنگ کاغذ دیواری باشد، برای داخل آن استفاده کنید. به این ترتیب یک پس زمینه ساده برای قرار دادن تابلو های خود ایجاد خواهید کرد. قاب‌ بندی ساده کاغذ دیواری می‌ تواند برای دکوراسیون‌ های لوکس، مدرن و کلاسیک به کار رود.

 

قاب‌ بندی مدرن کاغذ دیواری

قاب‌ بندی ‌های مدرن از چارچوب خاصی پیروی نمی‌کنند و در آن‌ ها تفکر انتزاعی یک طراح به شکل قاب ‌های متنوع در می‌آید تا دیوار خانه ‌ها را بتوان با آن‌ ها طراحی کرد. این قاب ‌ها می ‌توانند به شکل لوزی یا مربع ‌های تو در تو طراحی شوند.

با توجه به اینکه در این طرح ‌ها معمولا خطوط شکسته و درهم زیادی وجود دارد، بهتر است که ابتدا سطح روی دیوار به طور کامل با کاغذ دیواری پوشانده شود و بعد از آن قاب‌ دیواری آماده روی آن ‌ها نصب شوند. ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای پوشاندن داخل قاب‌ ها هم می ‌تواند ایده خوبی برای باشد.

 

قاب‌ بندی کلاسیک کاغذ دیواری

برای تجسم قاب ‌بندی کلاسیک گچ‌ بری ‌های سنتی ایرانی را به خاطر بیاورید. در این قاب‌ بندی که می ‌تواند برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب و فضا هایی مانند اتاق ناهار خوری استفاده شود، از گچ بری یا قاب‌ های چوبی یا پلی یورتان استفاده می ‌شود.

 

این نوع قاب ‌بندی ‌ها که معمولا دارای نقوش برجسته مانند گل‌ ها و طرح‌ های اسلیمی هستند برای دکوراسیون ‌های کلاسیک و شیک استفاده می‌ شوند. اگر می ‌خواهید یک اتاق پذیرایی خوش ‌نقش و نگار و دنج داشته باشید توصیه می ‌کنیم که حتما از این قاب‌ بندی ‌ها استفاده کنید. اما این قاب دیواری را چطور می ‌توان با کاغذ دیواری هماهنگ کرد؟

 

در پاسخ باید گفت که تنها محدودیت شما خلاقیت شماست و تا هر جا که سلیقه و ذهن خلاق شما پر می‌ کشد، انتخاب ‌های شما هم گسترده می‌ شود. اجازه بدهید چند مثال بزنیم. شما می ‌توانید از یک کاغذ دیواری طرح کلاسیک مانند طرح گل ‌ها یا الگو های تکرار شونده با رنگ ‌های خنثی انتخاب کرده و داخل قاب‌ های کلاسیک بچسبانید.

 

توجه داشته باشید که اگر گوشه‌ های قاب‌ ها به صورت منحنی یا طرح دار است، باید لبه‌ های کاغذ دیواری را به صورت دقیق برش دهید تا به خوبی داخل قاب دیواری قرار بگیرد. مانند قاب ‌بندی ساده این انتخاب برای شما وجود دارد که کل دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید و داخل قاب‌ها را به صورت ساده باقی بگذارید، استفاده از نورپردازی متمرکز و همچنین چند عدد تابلو داخل قاب ‌ها می ‌تواند به جذابیت بصری آن‌ ها بیفزاید.

 

طراحی دکوراسیون شیک با قاب دیواری

استفاده از آینه کاری داخل قاب‌ دیواری می تواند دکوراسیون داخلی شما را بسیار شیک جلوه دهد. این مورد به خصوص در زمانی که تعداد قاب ‌ها در اتاق پذیرایی بالا باشد می ‌تواند برای جلوگیری از تکراری شدن طرح قاب ‌ها استفاده شود.

طراحی جدید دکوراسیون با قاب دیواری

قاب ‌بندی کلاسیک می ‌تواند به شکل لوکس تری هم به کار برود که برای دکوراسیون‌ های بسیار شیک مناسب است. می‌توان روی برجستگی ‌های قاب ‌بندی ‌ها از ورقه ‌های طلا استفاده کرد، در این صورت توصیه می‌ کنیم که برای داخل قاب ‌ها از کاغذ دیواری‌ های فویلی که حالت براق دارند استفاده کنید. برخی از قاب ‌های طلا کوب شده می ‌توانند همچنین با رنگ ‌هایی مانند فیروزه ‌ای ترکیب شده و چهره متفاوتی به منزل شما ببخشند.

 

اغلب کاغذ دیواری ‌هایی که در قاب ‌بندی‌ های کلاسیک استفاده می ‌شوند، رنگ ‌های خنثی دارند و ممکن است روکش‌ های فویلی هم در آن‌ها وجود داشته باشند تا ظاهر براقی به خود بگیرند. یک ایده جذاب دیگر که می ‌تواند در ترکیب کاغذ دیواری و قاب ‌بندی دیوار استفاده شود، کاغذ دیواری‌ های هنری و رنگ ‌های تند و گرم است.

 

در این روش کافی است که از کاغذ دیواری ‌هایی که طرح ‌های هنری مانند نقاشی ‌های کلاسیک دارند برای پوشاندن داخل قاب ‌ها استفاده کنید و دیوار اطراف قاب ‌ها را با رنگ ‌های تند مانند قرمز، زرشکی یا رنگ ‌های گرم مانند قهوه‌ ای بپوشانید.

 

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

هنگامی که تصمیم گرفتید بخشی از بودجه و زمان خود را برای کاغذ دیواری پذیرایی کنار بگذارید، طرح کاغذ را متناسب با وسعت فضای خود انتخاب کنید. اگر فضای شما بزرگ است و دیوار‌ های وسیعی دارید، یک الگوی در مقیاس بزرگ بسیار واضح ‌تر به چشم می ‌آید.

 

در غیر این صورت، برای پذیرایی های کوچک یک الگوی ظریف با رنگ ‌های نه چندان خیره کننده انتخاب مناسبی خواهد بود. در انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی باید نهایت دقت را خرج کرد زیرا یکی از فضا های اصلی هر خانه همین مکان می ‌باشد.

طراحی جدید دکوراسیون با قاب دیواری

وقتی صحبت از نکات مربوط به طراحی داخلی می ‌شود، افزودن بافت به یک اتاق دقیقا در همان قسمت وجود دارد. یکی از راه‌ های افزودن بافت به فضای داخلی، تزیین اتاق با کاغذ دیواری بافتدار روی یک یا چند دیوار یا حتی قاب دیواری است. طراحی کاغذ دیواری پذیرایی، با همان پالت رنگی مناسب فضای داخل، بهترین گزینه را ارائه می ‌دهد و ظاهری است که می ‌تواند به راحتی یک خانه را مدرن و به روز کند و حس خوب یک خانه واقعی را به آن بدهد.

 

سخن آخر

امروزه انواع کاغذ دیواری پذیرایی در نقشه ‌ها، سبک‌ ها و مقیاس ‌های بیشماری ارائه می ‌شوند و هنر های دیواری بسیار خوبی را ارائه می ‌دهند. محل پذیرایی منزل شما یکی از مهم ‌ترین فضا های موجود در منزل شما است و می ‌تواند مهمانان شما را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد.

 

بسیاری از انواع کاغذ دیواری پذیرایی ، قابلیت جابجایی دارند و هنگام حذف شدن از روی دیوار، هیچ اثر نامطلوبی از خود به جا نمی ‌گذارند.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع کاغذ دیواری برای پذیرایی و همچنین روش ‌های قاب ‌بندی کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی آشنا کنیم.

 

طبیعی است که انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری باید با توجه به فاکتور های مختلفی صورت بگیرد. اینکه از چه نوع قاب ‌بندی و قاب دیواری و در چه ابعادی استفاده می‌ کنید و نوع دکوراسیون داخلی شما به چه سبکی نزدیک ‌تر است تأثیر مستقیمی بر انتخاب کاغذ دیواری می ‌گذارد. با این حال با کمی ذوق و سلیقه می ‌توان یک اتاق پذیرایی منحصر به فرد را به سادگی و با استفاده از قاب کاغذ دیواری ایجاد کرد.

جدیدترین مطالب سایت