طراحی سایت وردپرسی بهتر است یا طراحی اختصاصی؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
طراحی سایت وردپرسی بهتر است یا طراحی اختصاصی؟

به گزارش خبرگزاری تیتان به نقل از “آژانس دی ام روم” یکی از سؤالاتی که در زمان طراحی سایت و انتخاب CMS یا سیستم مدیریت محتوای سایت برای افراد مختلف و به ‌ویژه کارفرمایان به وجود می‌آید، انتخاب میان وردپرس و CMS اختصاصی است. با توجه به شهرتی که طراحی سایت وردپرس در بازار طراحی انواع سایت‌های فروشگاهی، خدماتی و آموزشی دارد، معمولاً کارفرمایان بین انتخاب وردپرس و طراحی اختصاصی دچار تردید می‌شوند.

 

اگر شما نیز به فکر طراحی سایت هستید و بین انتخاب سایت وردپرس و سایت با طراحی اختصاصی مردد مانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به این سؤال پاسخ دهیم که طراحی سایت وردپرس بهتر است یا طراحی اختصاصی؟

 

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا

وردپرس در میان انواع سیستم‌های مدیریت محتوای سایت، محبوب‌ترین CMS در دنیاست. با وردپرس به ‌راحتی می‌توانید هر سایتی را طراحی کنید، چون وردپرس یک سایت ساز متن‌ باز و کاملاً رایگان است و می‌توانید کدهای آن را شخصی سازی کنید. از نظر خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز، وردپرس جزو سیستم‌های مورد علاقه گوگل و سایر موتورهای جستجو است و به ‌راحتی می‌توان سایت‌های وردپرس را سئو کرد.

 

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می‌شود. یکی از دلایل راحت بودن کار با وردپرس، امکان نصب آسان انواع افزونه‌های لازم برای توسعه سایت است؛ افزونه‌هایی مانند رنک مث، یوست سئو، راکت، افزونه‌های امتیاز دهی، کامنت گذاشتن، سؤالات متداول، اسلایدر تصاویر و مواردی از این دست. جالب است بدانید برای طراحی تم سایت براساس سلیقه خود می‌توانید از قالب‌های آماده سایت‌های وردپرسی استفاده ‌کنید.

 

طراحی سایت وردپرسی بهتر است یا طراحی اختصاصی؟

منظور از طراحی اختصاصی سایت چیست؟

در بخش قبلی با وردپرس آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم ببینیم منظور از CMS اختصاصی یا همان طراحی سفارشی چیست؟

 

همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، وردپرس یک برنامه متن ‌باز و آماده است که امکانات و قابلیت‌های خاص خود را دارد. اما زمانی که این قابلیت‌ها نتوانند نیازهای کسب و کار اینترنتی شما را برآورده کنند، باید به سراغ طراحی اختصاصی بروید!

 

در طراحی اختصاصی ابتدا براساس نیاز و هدف کارفرما، طراحی گرافیک قالب سایت آماده می‌شود. بعد از تایید طراحی گرافیکی و تم سایت، برنامه نویسی و کدنویسی بخش‌های مختلف سایت با زبان PHP و CMS ها و فریم ورک های لاراول و از پایه PHP شروع می‌شود. بیس سایت‌های با طراحی اختصاصی هم می‌تواند از نوع وردپرس باشد، ولی معمولاً طراحان به سراغ فریم ورک هایی می‌روند که قابلیت مانور بیشتری در خصوص تغییر دلخواه کدها داشته ‌باشد.

 

طراحی سایت وردپرسی بهتر است یا طراحی اختصاصی؟

مقایسه سایت وردپرسی با طراحی اختصاصی سایت

اما برویم به سراغ مهم‌ترین بخش این مطلب و مقایسه میان سایت‌های وردپرسی و سایت‌های با طراحی اختصاصی. اگر می‌خواهید این دو سبک طراحی را به‌ صورت 360 درجه با هم مقایسه کنیم، ادامه مطلب را دنبال کنید:

 

✔ هزینه‌های مالی طراحی سایت

همان طور که در بخش‌های قبلی متوجه شدید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای صددرصد رایگان است و استفاده از آن نیاز به هزینه خاصی ندارد، اما در مورد CMS های اختصاصی این گونه نیست. با توجه به نوع پلتفرم که طراح برای طراحی سایت اختصاصی استفاده می‌کند و همچنین آپشن‌ها، امکانات و قابلیت‌هایی که برای آن در نظر می‌گیرد، معمولاً هزینه طراحی اختصاصی سایت همیشه تا حد قابل توجهی بیشتر از سایت‌های وردپرسی است.

 

✔ مدت زمان لازم برای طراحی سایت

با توجه به اینکه CMS وردپرس یک پلتفرم آماده به کار و متن ‌باز است، از همان بدو نصب روی هاست سایت می‌توانید کار روی آن را شروع کنید، اما در مورد طراحی اختصاصی این طور نیست. در مورد طراحی اختصاصی مدت زمان زیادی لازم است که کدنویسی سایت انجام شود، سایت تست شود و باگ‌های آن رفع شود و بتوان آن را آماده به کار کرد.

 

✔ قابلیت ارتقا و توسعه سایت در آینده

یکی از نقاط قوت سایت‌های با طراحی اختصاصی نسبت به سایت‌های وردپرسی، امکان ارتقا قابلیت‌های سایت در آینده است. البته این بدان معنا نیست که سایت‌های وردپرسی قابل توسعه نیستند، چون این گونه سایت‌ها هم به ‌راحتی با اضافه کردن افزونه‌هایی مانند المنتور قابل توسعه و ارتقا هستند. اما در مورد بعضی از قابلیت‌ها که فقط از طریق کدنویسی اختصاصی امکان اضافه شدن به سایت را دارند، طراحی اختصاصی این مزیت را دارد.

 

البته نباید فراموش کنیم که این ‌کار طبیعتاً هزینه‌های بیشتری هم به ‌همراه دارد، زیرا به هر حال همه ساله هزینه‌های طراحی سایت رو به افزایش است و حتی قیمت خدماتی که بعضاً باید از سایت‌های خارجی و به ‌صورت دلاری پرداخت شود نیز امکان تغییرات چشمگیر را دارد.

 

✔ قابلیت‌های سئو پذیری سایت

وبسایتی که به‌ صورت اصولی طراحی‌ شده باشد، باید تمامی ویژگی‌های یک سایت حرفه‌ای و قدرتمند، از جمله سیستم مدیریت محتوای بی‌نقص، سئو پذیر بودن، سرعت بالا، طراحی ریسپانسیو و کاربرپسند، امنیت بالا، پشتیبانی مناسب و دیزاین جذاب را داشته ‌باشد. در این مورد، واقعاً تفاوتی ندارد که سایت شما با CMS وردپرس طراحی‌ شده یا CMS اختصاصی.

با توجه به اینکه سئو پذیر بودن از ویژگی‌های بسیار مهم و حیاتی یک سایت است و تمامی فاکتورهایی که نام بردیم برای طی این مسیر لازم هستند، مهم نیست که سایت شما با چه سیستم مدیریت محتوای طراحی‌ شده، مهم این است که ویژگی‌های نام برده را داشته ‌باشد.

 

✔ طراحی گرافیکی قالب سایت

وبسایتی که با طراحی اختصاصی پیاده سازی شده باشد، از قالب اختصاصی خودش استفاده می‌کند و شما نمی‌توانید مشابه این قالب را در سایتهای دیگر ملاحظه کنید؛ چون 100 درصد یونیک و خاص است. اما در مورد قالب‌های وردپرسی این طور نیست، چون یک قالب را ممکن است ده‌ها و صدها سایت استفاده‌ کنند و فقط برخی ویژگی‌های قابل تنظیم آن را تغییر داده باشند.

 

✔ کنترل 100 درصد روی تمام بخش‌های سایت

موضوع بعدی که در مورد طراحی اختصاصی وجود دارد، امکان دسترسی، کنترل و تغییر تمامی بخش‌های سایت توسط شماست. دلیل این موضوع طراحی شدن 0 تا 100 سایت توسط فریم ورک های متن ‌باز دیگری به‌ جز وردپرس است، چون در وردپرس دامنه اختیارات شما برای تغییر سایت تا این حد زیاد نیست. اما در سایت‌های اختصاصی می‌توانید حتی جزئی‌ترین بخش‌های سایت را هم به سلیقه خودتان تغییر دهید.

 

خدمات طراحی سایت حرفه ای دی ام روم

امیدواریم در این مطلب به‌ خوبی توانسته باشیم شما را با تفاوت‌های سایت وردپرسی و طراحی اختصاصی سایت آشنا کنیم. در مقام مقایسه، نمی‌توان گفت که سایت وردپرسی دقیقاً بهتر است یا سایت با طراحی اختصاصی، چون همه ‌چیز بستگی به نیازها و توقعات شما از سایت دارد.

 

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر نیاز به خدمات طراحی سایت دارید، از خدمات یک تیم متخصص و حرفه‌ای، مانند طراحی سایت دی ام روم کمک بگیرید. آکادمی دیجیتال مارکتینگ دی ام روم به ‌صورت تخصصی در زمینه طراحی انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و آموزشی فعالیت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان برای طراحی سایت وردپرس به نشانی (https://dmroom.co/web-design-service/) مراجعه کنید.

 

منبع: آژانس دی ام روم https://dmroom.co/

جدیدترین مطالب سایت