آشنایی با انواع استخر روف گاردن؛ اسپینگر، مجری و طراح روف گاردن

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با انواع استخر روف گاردن؛ اسپینگر، مجری و طراح روف گاردن

ساخت استخر و جکوزی بر روی پشت بام ساختمان‌ها، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های اجرای روف گاردن است و افراد زیادی در طراحی روف گاردن خود از انواع استخر استفاده می‌کنند. البته نحوه ساخت و پیاده‌سازی انواع استخر روف گاردن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه در صورت اجرای نادرست، می‌تواند خسارات زیاد و جبران ناپذیری را به بدنه اصلی بام و ساختمان وارد کند. به همین دلیل، کمک گرفتن از تیم‌های حرفه‌ای و استفاده از تجربه و مشاوره آنها در اجرای انواع استخر روف گاردن می‌تواند از هرگونه آسیب و خسارت جلوگیری کند.

 

تاکنون نمونه‌های زیادی از طراحی استخر روف گاردن با ابعاد و شکل‌های مختلف در دنیا اجرا شده و شما نیز می‌توانید پس از آشنایی با استخر روف گاردن ، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در بسیاری از کشورها، انواع استخر روف گاردن را در لبه‌های بام می‌سازند تا دید بهتری بر منظره داشته باشد. اما در ایران اکثر استخرهای روف گاردن را با حفظ حریم خصوصی می‌سازند.

 

در ادامه این مقاله، به معرفی انواع استخر روف گاردن می‌پردازیم و شما را با نحوه اجرای درست آن آشنا می‌کنیم.

 

انواع استخر روف گاردن

انواع استخر روف گاردن را می‌توان به دو دسته ثابت و پرتابل دسته‌بندی کرد. استخر همچنین می‌تواند در دو حالت ثابت یا دائمی ساخته شود. در طراحی روف گاردن با استخر ثابت باید در نظر داشته باشید که نوع سازه آن دائمی است. از طرفی، سازه استخرهای پرتابل، هم می‌تواند دائمی باشد (استخرهای فایبرگلاس) و هم موقت (استخر بادی).

 

استخر ثابت در روف گاردن: استخر ثابت در واقع به آن دسته از استخرهایی گفته می‌شود که با مصالح ساختمانی به صورت یک سازه کامل در همان ابتدای ساخت بنای اصلی ساختمان، ساخته می‌شود. این استخرها با محاسبه بار وارده ساخته می‌شوند و پیش از اجرای روف گاردن مقاوم‌سازی می‌شوند تا تحمل انباشت آب را داشته باشند. اجرای روف گاردن با استخر ثابت، دست شما را در طراحی باز می‌گذارد. علاوه‌براین، اگر برای رعایت استانداردهای لازم از تیم‌های حرفه‌ای کمک گرفته باشید، هیچ نگرانی از بابت ایمنی آن باقی نمی‌ماند.

 

استخر پرتابل در روف گاردن: استخر پرتابل یکی دیگر از انواع استخر روف گاردن است که با استفاده از سازه‌های فلزی و بدنه پلیمری ساخته می‌شود. وقتی از پرتابل بودن استخر صحبت می‌کنیم، منظور این است که می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.

 

البته سهولت در جابه‌جایی به روش‌های نصب و مهارت در اجرای آن بستگی دارد. در استخر پرتابل، اتصالات به نحوی تنظیم می‌شوند که بتوان استخر را مثل یک وان بزرگ جابه‌جا کرد. کارشناسان حرفه‌ای اجرای روف گاردن با محاسبه وزن و استقامت ساختمان به شما کمک می‌کنند که بهترین نوع استخر را روی بنای خود بسازید تا از آسیب بنا در آینده جلوگیری شود.

 

آشنایی با انواع استخر روف گاردن؛ اسپینگر، مجری و طراح روف گاردن

 

نحوه اجرای استخر در روف گاردن

اگر به استخر بزرگ و شیک احتیاج دارید، باید در مرحله طراحی روف گاردن به فکر آن باشید تا به کمک طراحان حرفه‌ای بتوانید استخر مورد نظر را بسازید. اجرای استخر در روف گاردن به ثابت یا پرتابل بودن آن بستگی دارد.

 

در اجرای روف گاردن با استخر ثابت، قبل از هر چیز به طراحی و محاسبات دقیق بار نیاز دارید. علاوه‌براین، ایزولاسیون و عایق‌کاری هم از مراحل مهم دیگری است که در اجرای استخر ثابت روف گاردن باید به‌صورت تخصصی انجام شود.

 

استخرهای بادی و پرتابل به بسترسازی نیاز ندارند؛ اما در هر صورت باید میزان بار و فشاری را که حجم آب به بنا وارد می‌کند، محاسبه کرد. انتخاب محل مناسب برای اجرای استخر پرتابل در روف گاردن هم اهمیت زیادی دارد که به کمک تیم‌های تخصصی به‌راحتی می‌توانید بهترین مکان را با توجه به محاسبه بار انتخاب کنید.

 

نکات مهم برای ساخت استخر روف گاردن 

پس از این که متوجه شدید استخر روف گاردن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، بهتر است یک طراحی ساده را انتخاب کنید که جزییات غیرضروری کمتری داشته باشد. استخرهای ساده درمجموع جذابیت بیشتری دارند و هزینه ساخت‌شان نیز کم‌تر است.

 

قبل از انتخاب استخر در طراحی روف گاردن باید سازه بام ساختمان بررسی شود. منظور از بررسی، توان بام برای تحمل بار، عایق بندی و ایزولاسیون استاندارد و انتخاب محل مناسب برای اجرای استخر روف گاردن است.

 

طراحی روف گاردن تخصصی یکی از مهم‌ترین مراحل اجرای استخر است. استخر باید به‌گونه‌ای ساخته شود که ستون‌ها و دیوارهای آن، وزن آب را به قسمت‌های زیر ساختمان منتقل کنند.

 

در کف و کناره‌های استخر حتما از مخلوط بتن مسلح تقویت شده استفاده کنید تا آب در استخر نشت نکند. در انتخاب طرح دقت کنید و تعداد ورودی و خروجی‌ها را در نظر بگیرید. هزینه‌های ساخت استخر را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که هرچقدر طرح پیچیده‌تری داشته باشید، هزینه ساخت آن بیشتر خواهد شد.

 

سعی کنید از قالب‌های آماده فایبرگلاس استفاده کنید زیرا این قالب‌ها راحت‌تر نصب می‌شوند و دوام بسیار زیادی هم دارند. بهترین کار این است که حتما از یک پیمانکار حرفه‌ای کمک بگیرید تا استخرتان در روف گاردن به بهترین شکل ممکن آماده شود.

 

نکته دیگر اینکه حتما از مخزن‌های ضد آب بهره بگیرید. سعی کنید استخر روف گاردن را با عمق کم ایجاد کنید تا نظافت آن برای‌تان راحت‌تر باشد.

 

بهتر است در زمان‌هایی که از استخر استفاده نمی‌کنید، روی آن را با استفاده از یک کاور مناسب بپوشانید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود و استخر نیز تمیز بماند. برای ساخت استخر در روف گاردن سعی کنید از بهترین تجهیزات و مواد بهره بگیرید تا سریع آسیب نبینند و شما نیز دچار ضرر نشوید. پس از این که تصمیم‌تان برای ساختن استخر روف گاردن قطعی شد، حتما درباره نوع تجهیزات تحقیق کنید و سراغ بهترین گزینه‌ها بروید تا از نتیجه کار لذت ببرید.

 

اگر می‌خواهید در روف گاردن یک استخر جذاب داشته باشید، بهتر است یک استخر شیشه‌ای بسازید. البته برای ساخت استخرهای شیشه‌ای در روف گاردن نباید سراغ هر شیشه‌‌ای بروید و باید از شیشیه‌های نشکن باکیفیت بهره بگیرید تا سریع آسیب نبینند و طول عمر بالایی داشته باشند.

 

آشنایی با انواع استخر روف گاردن؛ اسپینگر، مجری و طراح روف گاردن

 

اجرای استخر در روف گاردن

روف گاردن یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده مناسب از تمامی فضای ساختمان است و استفاده از عناصر مختلفی مثل استخر روف گاردن می‌تواند بازدهی فضای بام را دوچندان کند. این روزها افراد زیادی در سراسر جهان از انواع استخر در روف گاردن استفاده می‌کنند. طراحی روف گاردن با استخر در ایران نیز روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شود و افراد بیشتری ترجیح می‌دهند از این ویژگی هم در فضای بام استفاده کنند.

 

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، اجرای درست و استاندارد سازه بام سبز به محاسبه دقیق و کارشناسی نیاز دارد تا در طول زمان، آسیبی به بدنه ساختمان وارد نشود. مجموعه اسپینگر به کمک تیم کارشناس و طراحان حرفه‌ای، در اجرای انواع روف گاردن و دیوار سبز به شما کمک می‌کند. کارشناسان اسپینگر برای ارائه مشاوره نیز همیشه در دسترس هستند و شما می‌توانید با شماره‌های زیر، از خدمات آنها بهره‌مند شوید:

تلفن تماس: 86091394 – 021

تلفن همراه: 0956541 – 0912

جدیدترین مطالب سایت