طلاق توافقی آسان با دادنیک

مجموعه : رپورتاژ آگهی
طلاق توافقی آسان با دادنیک

ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی هر فردی است که فصل جدیدی از زندگی را برای او رقم می‌زند. با وجود این که شکست در ازدواج بسیار تلخ و آزاردهنده است اما گاهی جدایی بهترین تصمیم در زندگی مشترک زوجی است که سر سازگاری با یکدیگر ندارند.

 

طلاق توافقی بهترین راهکار برای یک پایان خوش در زندگی مشترک است و می‌تواند از فشار روحی که زوجین را آزار می‌دهد، کم کند‌. به نظر می‌رسد که طلاق توافقی به دلیل رضایت و توافق زوجین در برخی مسائل مربوط به جدایی، آسان باشد اما به هر حال این نوع طلاق نیز قوانین و شرایط خاص خود را دارد و زوجین باید بر اساس قوانین تعریف شده اقدام به جدایی کنند.

 

با توجه به قوانین پیچیده طلاق، بهترین راهکار کمک گرفتن و مشاوره از موسسات حقوقی است. در این راستا موسساتی هستند که شرایط آسانی را برای طلاق توافقی زوجین فراهم کرده است. در ادامه ضمن معرفی دادنیک به شرح چگونگی طلاق توافقی می‌پردازیم.

 

مدارک طلاق توافقی

شرایط طلاق توافقی با سایر طلاق‌ها متفاوت است. این نوع طلاق با رضایت کامل زوجین صورت می‌گیرد و خانم و آقا قبل از طلاق بر سر مسائلی همچون حضانت فرزند، مهریه، نفقه، تقسیم اموال و مسائلی از این دست به توافق می‌رسند. با این حال مدارک طلاق توافقی با مدارک لازم برای سایر طلاق‌ها چندان تفاوتی ندارد. این مدارک به صورت خلاصه شامل: کارت ملی و شناسنامه زوجین، عقدنامه یا سند ازدواج و گواهی عدم امکان سازش می‌باشد. اگر مدارک لازم برای طلاق توافقی را به یک وکیل خبره بسپارید، روند طلاق با سرعت بیشتری پیش می‌رود. لازم به ذکر است طلاق توافقی بدون حضور زوجین نیز انجام می‌شود. وکیل طلاق در موسسه حقوقی دادنیک روند طلاق را به صورت آنلاین و بدون حضور شما سپری می‌کند.

 

عدم حضور زوجین در طلاق توافقی بیشتر در شرایطی مطرح می‌شود که خانم و آقا در ایران حضور ندارند و به عبارتی طلاق توافقی در خارج از کشور انجام می‌شود. در این صورت زوجین می‌توانند به وکیل طلاق در ایران وکالت دهند تا طلاق آن‌ها را در ایران انجام دهد.

 

مدارک لازم برای طلاق توافقی خارج از کشور کمی متفاوت است. برای این منظور زوجین باید برگه رسمی صیغه طلاق که توسط سفارت صادر شده است را به همراه کپی سند طلاق شرعی زوجین، اصل شناسنامه خانم و آقا، عکس سه در چهار پشت نویسی شده زوجین، عقدنامه یا اصل سند ازدواج به همراه کپی و حکم طلاق صادر شده توسط دادگاه کشور محل سکونت را آماده کرده و به صورت حضوری به سفارت ایران در محل سکونت خود تحویل دهند.

 

طلاق توافقی آسان با دادنیک

طلاق در ترکیه

طلاق در خارج از کشور یکی از مباحث مهم در قوانین طلاق است. طلاق برای ایرانیان خارج از کشور می‌تواند به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل شود چون ممکن است  زوجین برای سپری کردن پروسه طلاق امکان حضور در ایران را نداشته باشند. موسسه حقوقی دادنیک با تخصص در این حوزه خدمات مشاوره و وکالت را برای آن دسته از ایرانیان ساکن خارج از کشور که قصد طلاق دارند، انجام می‌دهد. اگر یک ایرانی ساکن ترکیه هستید، طبیعتا پیش بردن روند طلاق برایتان سخت خواهد شد؛ چون باید طلاق خود را هم بر اساس قوانین ایران و هم بر اساس قوانین کشور ترکیه انجام داده و ثبت کنید. برای طلاق در ترکیه باید به یک وکیل طلاق، وکالت دهید تا طلاق شما در ایران را پیگیری کند. برای انجام این نوع طلاق لازم است با قوانین طلاق در ترکیه آشنایی کامل داشته باشید. به عنوان مثال: دادگاه جدایی زوجین در ترکیه به صورت عمومی است، مگر در مواقعی که قاضی با برگذاری دادگاه خصوصی موافقت کند.

 

اگر یک ایرانی ساکن ترکیه هستید، باید برای انجام طلاق در این کشور در دادگاه مدنی ثبت نام کنید. به عبارتی روند طلاق ایرانیان ساکن ترکیه در دادگاه مدنی انجام می‌شود و حوزه قضایی در این مورد نقشی ندارد. برای طلاق در ترکیه باید حتما هر دو طلاق ایرانی و ترکی را انجام دهید اما این که در مرحله اول کدام طلاق را انجام دهید، اهمیتی ندارد. برای طلاق در ترکیه باید در دادگاه مدنی حضور یابید اما برای طلاق ایرانی نیازی به حضور در دادگاه ایرانی نیست. برای این منظور تنها باید در سامانه میخک یا ثنا به وکیل خود در ایران وکالت دهید. وکلای موسسه دادنیک با تخصص در این حوزه تمام مراحل طلاق از ابتدا تا مراحل جاری شدن صیغه طلاق را بدون حضور شما سپری می‌کنند.

 

 این نکته را در نظر داشته باشید، وکیل طلاق در ایران تنها زمانی می‌تواند امور وکالت شما را انجام دهد که به سامانه میخک یا ثنا معرفی شود. به همین خاطر لازم است که اطلاعات وکیل موسسه را در سامانه ثبت کنید تا کارشناسان آن پس از بررسی مدارک طلاق شما و مدارک هویتی وکیل‌ طلاق با وکالتنامه شما موافقت کنند.

 

طلاق توافقی آسان با دادنیک

ثبت نام در سامانه ثنا و میخک

سامانه ثنا مربوط به قوه قضائیه و سامانه میخک مربوط به وزارت امور خارجه برای ایرانیان مقیم ترکیه راه اندازی شده تا متقاضیان طلاق در ترکیه بتوانند از طریق ثبت نام در آن وکالت خود را به وکیل طلاق سپرده و مدارک لازم را به صورت الکترونیکی برای انجام طلاق در ایران در این سامانه‌ها بارگذاری کنند. در این سامانه‌ها تمام مدارک هویتی و مدارک طلاق توسط کارشناسان بررسی می‌شود؛ به همین دلیل باید کامل و بی نقص باشند.

 

مشاوران دادنیک به صورت کامل مراحل ثبت وکالت را برای شما شرح می‌دهند. پس از این که وکالت شما ثبت شد، باید مدارک لازم را برای این موسسه حقوقی پست کنید. در نهایت پس از دریافت وکالت نامه توسط موسسه، یک جلسه آنلاین با وکیل خود خواهید داشت که در آن راجع به توافقات خود با وکیل صحبت خواهید کرد. متن توافق نیز برایتان ایمیل خواهد شد. پس از تأیید این متن توسط زوجین، وکیل مراحل اداری طلاق را آغاز می‌کند.

 

https://dadnik.com

جدیدترین مطالب سایت