بهترین آموزشگاه طلا سازی در تهران کجا است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین آموزشگاه طلا سازی در تهران کجا است؟

آموزشگاه طلافنون ایران آموزش طلا و جواهر سازی در ایران و خاورمیانه از سال 1355 فعالیت در زمینه آموزش طراحی و ساخت طلا و جواهر در تهران آغاز نموده و تا به امروز بیش از ده‌ها هنرجو تحت آموزش این مجموعه در صنعت طلا و جواهر کشور مشغول به کار شده اند. آموزشگاه طلا و جواهر سازی طلافنون به‌عنوان مجهزترین و مدرنترین کارگاه آموزشی در مرکز و جنوب ایران و حوزه خلیج فارس مطابق با استانداردهای روز دنیا با هدف کشف و پرورش استعدادهای علاقه‌مندان این هنر شروع به کار نمود و در راستای مهیا نمودن بستر امن و پرنشاط جهت اشتغال زایی و برندسازی شما هنرمندان در صنعت طلا و جواهر کشور فعالیت دارد.

 

لیست دوره های آموزش طلاسازی آموزشگاه طلافنون

طلاسازی

طلاسازی یکی از اصلی ترین و مهمترین آموزش هایی است که افراد برای قدم گذاشتن در رشته و صنعت طلاسازی نیاز هست که آن را فرا بگیرند در این دوره هنرجویان با تکنیک های پایه طلاسازی اعم از ذوب و نورد طلا، اره کاری، جوشکاری، ساخت انواع زنجیر، گوشواره و انگشتر آشنا شده و همینطور با تکنیک های تعمیرات طلا و همچنین بسابکاری (تمیز کردن زیورآلات ) نیز آشنا و آموزش میبینند.

 

طراحی دستی طلا و جواهر

از انواع روش های طراحی جواهرات و طلا، طراحی جواهرات ب دست است که در دوره طراحی دستی جواهرات با مداد که فرد طرح و ایده ایی خود را که  بر روی کاغذ ترسیم می کند و بعد از انجام تغییرات در طرح روی کاغذ فرد اقدام به ساخت طلا می کند.

زمانی که فرد با دست شروع به طراحی می کند علاوه بر طراحی فرصتی برای شکوفایی استعدادها، ایده ها و خلاقیت های هنری ایجاد می شود از همین روی فردی که مشغول طراحی با مداد روی کاغذ است تمام خلاقیت خود را برای ساخت یک جواهر زیبا پیاده سازی می کند و در نهایت شروع به ساخت آن می کند. این یک روش کلاسیک و دوست داشتنی است.

 

آموزش نرم افزار ماتریکس (Matrix)

بهترین آموزشگاه طلا سازی در تهران کجا است؟

نرم افزاری که مورد علاقه و توجه بسیاری از طراحان می باشد نرم افزار ماتریکس می باشد که این نرم افزار یکی از رایج ترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای طراحی طلا و جواهرات به شمار می آید. لازم به ذکر است که این نرم افزار سرعت عمل بالایی داشته و همینطور بسیار حرفه ای طراحی شده و دارد از دیگر ویژگی های این نرم افزار کامپیوتری می شود به فضای آن اشاره کرد به دنیای واقعی بسیار نزدیک بوده و شباهت زیادی دارد. همینطور این نرم افزار مجهز به آرشیو کامل از سنگ ها و انواع جواهرات می باشد به همین جهت فرد می توان انواع طلا و جواهرات را طراحی کند.

 

آموزش نرم افزار زیبراش

Z Brush  یک نرم افزار کامپیوتر بوده که برای طراحی سه بعدی انواع جواهرات و مجسمه های سه بعدی در بین طراحان و علاقمندان به طراحی مورد استفاده قرار می گیرد نرم افزار زیبراش یکی از معروف ترین و بهترین نرم افزار هایی می باشد که با داشتن سرعت عمل و دقت بسیار بالا برای طراحی و دیزاین در بین نرم افزارهای مشابه خود محبوب تر و پر کاربرد تر است که از انواع می توان موارد زیر را فهرست کرد:

 

کاربردهای زیبراش چیست؟

قابلیت انجام ساده ویرایش مدل با جزییاتی متفاوت وجود دارد

از آنجایی که نرم افزار زیبراش فضای طراحی سه بعدی را برای شما به ارمغان می آورد سبب می شود که طرح و شکل ترسیم شده طبیعی تر جلوه کند.

با وجود داشتن آزادی عمل در ین نرم افزار فرد فدصت بوجود آوردن طرح های جدید و متنوع را دارد.

از طریق نرم افزار زیبراش می شود حجم دلخواه را به انواع مدل ها اضافه کرد و فرآیند بهینه سازی به بهترین شکل انجام می گیرد.

به دلیل دارا بودن سرعت عمل بسیار بالا در نرم افزار زیبراش موجب بدست آوردن نتیجه بهتر و سریع تر می شود.

 

آموزش قلم زنی طلا 

از جمله رشته های هنر سنتی که قدمت هزار ساله دارد هنر قلم زنی می باشد در واقع قلم زنی آموزش قلم زنی، روش تزیین، کندن و نقش اندازی برجسته و فرورفته نقوش بر روی انواع فلزات از قبیل مس، برنج، طلا، نقره بوسیله فشار دست و چکش و قلم های فولادی است در یک تعریف دیگر حکاکی کردن روی انواع فلزات را قلم زنی می گویند.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد قلم زنی طلا روی این لینک کلیک کنید. https://talafonoun.com/StaticPage/125

 

نکات مهم در قلم زنی چیست؟

نقش های قلم زنی اصیل و سنتی است

نباید حین انجام کار فلز سوراخ شود

بر ای تشخیص اصل بودن محصولی که قلم زنی دارد آن را دست بگیرید لازم است بدانید این محصولات وزن قابل توجهی را دارا می باشند.

قیری روی سطح و پشت فلز باقی نمانده باشد

لحیم کاری ها از جنس زمینه کار و یکدست باشد

 

کلاس آموزش گوهر شناسی الماس و سنگ های رنگین

یکی از دستاوردهای علمی جدید بشر علم گوهرشناسی است. در هنر گوهر شناسی به فرد آموزش داده می شود که چگونه یک گوهر را ارزیابی، شناسایی و رتبه بندی کند و گوهرهای طبیعی را تغییر شکل و رنگ دهد یا اینک گوهر های مصنوعی بسازد در ادامه به انواع سنگ و گوهر ها می پردازیم.

 

انواع سنگ ها از نظر نحوه ساخته شدن:

سنگ های طبیعی(گوهر قیمتی)

سنگ های مصنوعی

سنگ های احیا شده

سنگ هایی که نمونه طبیعی ندارند.

 

انواع گوهرها:(گوهر شناسی)

Crystal بلور

Amorphous مواد بی نظم

 

آموزش نرم افزار Key Shot در صنعت طلا و جواهر سازی

رندرینگ (Rendering) به معنای فرآیند تولید و ایجاد یک تصوی و ویدیو سه بعدی می باشد البته این ترکیبی از نور پردازی، مدیریت مواد، و نهایی سازی کار است. مدل سازان و دیزاینرها برای انجام طراحی سه بعدی طلا و جواهرات باید به یک موتور رندر تسط لازم را داشته باشند. نرم افزار کی شات (Key shot) که کی شات محصولی است از کمپانی مطرحی به نام  Luxion می باشد و یک موتور رندرینگ بوده که در زمان کوتاه رندر را انجام می دهد هر فردی با داشتن هر سطحی از کامپیوتر قادر به آموزش نرم افزار کی شات می باشد و شرایط خاصی برای انجام و یادگیری آن مطرح نیست.

 

آموزش ساخت طلا و جواهر Art Cly (آرت کلای)

Art Clay محصول یک شرکت ژاپنی است که مورد توجه بسیار از مردم قرار گرفته است. آرت کلی به معنای قرار گرفتن طلا و جواهر به صورت خمیر و مایع که خمير نقره و طلای آرت كلای موادی جديد بوده كه به اشكال خمير، گل و سنگ در دستانتان شكل مي گيرد در دستان شما می باشد که به راحتی شکل گرفته و بعد از آن می توانید پس از پختن به روی کوره برقی، شعله و اجاق گاز یک نقره و طلای با خلوص 99 درصد بدست بیاورید. البته در برخی موارد به روی شعله گاز خانگی نیز قابل پختن است. آموزشگاه طلافنون، علاوه بر آموزش طلا سازی، آموزش ساخت طلا و جواهر با خمیر طلا را ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های شعب آموزشگاه در تماس باشید.

 

آموزش میناکاری روی طلا و نقره

به دلیل اینکه در این هنر از رنگ‌های آبی و سبز استفاده می‌شود و می‌گویند که ظروف منقوش مینا یادآور آبی آسمان است، اسم این هنر را مینا کاری نهاده اند. در واقع مینا در لغت به معنی آبی آسمان است در این روش که به نام های میناگری و مینا سازی نیز شناخته می شود با استفاده از قلم سفید طرح‌های متفاوتی بر روی ظروف مسی، نقره‌ای و طلایی می کشند البته بیشتر به روی مس انجام می شود. کانون مینا کاری در ایران شهر اصفهان می باشد که دارای استادان برجسته ای نیز می باشد.

 

دوره تایپوگرافی

با حضور صنعت چاپ روش تایپوگرافی نیز در بین طراحی و ساخت جواهر و طلا مطرح شد این روش به گونه ای است که برای چاپ کلماتی که خشک در نظر هستندحرکاتي در قسمت هايي از حروف و تاکید بر آن ايجاد مي کردند.

 

آموزش شیشه گری

بهترین آموزشگاه طلا سازی در تهران کجا است؟

یکی از محبوب ترین هنرها در بین طراحان، هنر حکاکی روی شیشه می باشد و به دلیل اینکه کار بسیار دشوار و ظریفی است نیاز به آموزش حکاکی و طراحی روی شیشه خواهید داشت که می توانید از کلاس های آموزشی طلافنون بهره مند شوید. آموزش حکاکی روی شیشه یکی از روش های جدید و به روز طراحی تزیینات شیشه می باشد. شایان به ذکر است که قیمت قلم حکاکی و مته حکاکی روی شیشه گران است. آموزش شیشه گری مهارتی است که نیاز به تربیت دست برای چرخاندن شیشه, هماهنگی جشم و ریه برای دمیدن در آن, دقت در اندازه گیری با چشم برای تنظیم قطر بالون در حال دمیدن, دارد با گذاران دورهای آموزشی می توانید در راستای لامپ ورکینگ و شیشه گری مهارت کسب کنید.

جدیدترین مطالب سایت