علت بلوکه شدن USDT به تعداد 31 میلیون توکن چه بود؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
علت بلوکه شدن USDT به تعداد 31 میلیون توکن چه بود؟

در تاریخ ۱۱ نوامبر دارایی چندین آدرس کیف پول مرتبط با صرافی FTX که میلیون‌ها دلار ارزش داشتند، بدون اطلاع رسمی جابه‌جا شدند. موضوعی که باعث بروز شایعاتی مبنی بر ورشکستگی این صرافی یا دخالت هکرها شد و در تاریخ ۱۲ نوامبر بود که صرافی ارز دیجیتال FTX این موضوع را تایید و در تلگرام خود از ورشکستگی و هک شدن این صرافی مشهور خبر داد. در همین راستا ۳۱ میلیون توکن تتر (USDT) بلوکه شده است. در این مقاله این موضوع را رمز گشایی کرده و ارز دیجیتال تتر را بیشتر می‌شناسیم.

 

جزئیات بیشتر از بلوکه شدن ۳۱ میلیون تتر

پس از تایید خبر انتقال این تعدد ارز دیجیتال و هک شدن صرافی FTX، تتر نیز بلافاصله ۳۱.۴ میلیون دلار USDT را در لیست سیاه خود قرار داد. محققان بلاک چین ZachXBT اشاره کرده‌اند که این لیست سیاه از ۳.۹ میلیون دلار USDT فعال در شبکه آوالانچ (Avalanche) و ۲۷.۵ میلیون دلار تتر دیگر مربوط به شبکه سولانا (Solana) است. این کار با بلوکه کردن آدرس هکرها عملی شده و تتر (Tether) از انتقال و تبدیل این مبالغ به ارزهای دیجیتال دیگر جلوگیری کرده است. سیستم تامین امنیت و قراردادهای هوشمند شبکه تتر به گونه‌ای است که می تواند دارایی کاربران بلوکه کرده و حتی بسوزاند. به نظر می‌رسد، مبالغ قفل شده در حساب هکر سوزانده شده و دوباره به حساب صرافی FTX بازگردانده خواهد شد.

 

دیگر ارزهای دیجیتال سرقت شده از صرافی FTX

به نقل از والکس، این ۳۱ میلیون تتر (USDT) بلوکه شده تنها بخشی از دارایی ارز دیجیتال سرقت شده است. مهاجمان تعداد زیادی دارایی‌های اتر (ETH)، چین لینک (LINK) و پکس دلار (USDP) را به سرقت برده و همچنین بخش بزرگی از آلت کوین‌ها را به فروش رسانده و به اتریوم تبدیل کرده‌اند.

 

انتقاد جالب ایلان ماسک از مالک صرافی FTX

ایلان ماسک (Elon Musk) که اخیراً توییتر را خریداری کرده، در تاریخ ۱۲ نوامبر در یک توئیت سهم این شبکه اجتماعی در ردیابی آنی تحولات FTX را تایید کرده است. این میلیاردر کارآفرین، در توئیت خود به شکلی جالب و با شدت زیاد از سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) مالک صرافی FTX انتقاد کرده است.

 

چالش بزرگ صرافی‌های بزرگ خرید تتر

این خبر شوک بزرگ به بازار کریپتوکارنسی و صرافی‌های بزرگ وارد کرده است. موضوعی که می‌تواند بر بازار خرید تتر، قیمت USDT و اعتماد کاربران به صرافی‌ها تاثیر بگذارد. صرافی‌های بزرگی همچون بایننس (Binance)، اوکی‌ایکس (OKX)، کوکوین (KuCion) و Crypto.com اعلام کرده‌اند که برای بازیابی اعتماد کاربران خود، اقدامات موثر و جدی‌تری را انجام خواهند داد.

 

شفاف سازی صرافی‌ها

در راستای برگرداند اعتماد به سرمایه گذاران خرید USDT و دیگر رمزارزها، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مدیر ارشد فناوری بیت‌فینکس (BitFinex)، نزدیک به ۱۳۵ آدرس کیف پول سرد و گرم خود که نشان دهنده دارایی این صرافی است، منتشر کرده است. این حرکت مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است اما تعدادی نیز به فقدان آمار بدهی صرافی BitFinex در این اطلاعات اشاره کرده‌اند که این شفاف سازی را زیر سوال می‌برد.

 

آیا این اتفاق بر بازار استیبل کوین تتر تاثیر می‌گذارد؟

این اتفاق بیشتر به اعتبار صرافی‌ها آسیب می‌زند تا بازار استیبل کوین تتر! همان طور که والکس اشاره کرده است، استیبل کوین‌ها نقش مهمی در بازار رمزارزها ایفا می‌کنند. منظور از استیبل کوین، رمزارزی است که دارای پشتوانه است و تحت تاثیر نوسانات بازار ارز دیجیتال قرار نمی‌گیرد. مهمترین استیبل کوین بازار، ارز دیجیتال تتر است. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که تتر چیست و چرا اهمیت دارد؟ اگر شما هم قصد خرید USDT و سرمایه ‌گذاری روی این رمزارز را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

علت بلوکه شدن USDT به تعداد 31 میلیون توکن چه بود؟

تتر (USDT) چیست؟

تتر با نماد اختصاری USDT، بلاک چین اختصاصی ندارد و تراکنش‌های آن بر روی دیگر بلاک چین‌ها انجام می‌شود. توکن تتر، بر روی بلاک چین‌هایی مانند اتریوم (USDT ERC20)، بیت کوین (USDT Omni)، ترون (USDT Tron)، ایاس، الگوراند، بایننس اسمارت چین و چند مورد دیگر قرار دارد. این استیبل کوین به دلار دیجیتال مشهور است و قیمت USDT با ۱ دلار آمریکا (USD) برابر است. تتر، سومین ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار و معاملات بوده و پشتوانه آن دلار آمریکا است. تریدرها با استفاده از این رمزارز می‌توانند از نوسانات شدید بازار کریپتو دور باشند و از آن به عنوان دلار استفاده کنند.

 

امنیت تتر چقدر است؟

تتر ادعا می‌کند که ارزشش دقیقاً برابر با ۱ دلار آمریکا است و ذخیره کافی به عنوان پشتیبان برای عرضه شدن را دارد. اما این رمزارز به شکل کامل با ذخایر دلاری پشتیبانی می‌شود؟ هیچ پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد و بسیاری از کارشناسان این پشتیبانی را زیر سوال برده‌اند. با تمام این ادعا‌ها و اتهام‌ها، خرید USDT مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار دارد و توانسته محبوبیت خود را به عنوان یک استیبل کوین حفظ کند. خرید تتر در صرافی‌های معتبر جهانی امکان پذیر است و می‌توان از آن مانند دلار اما به شکل غیرمتمرکز، برای خرید محصولات و خدمات فراوانی استفاده کرد.

 

کلام پایانی

بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات شدیدی روبرو است و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان استیبل کوین‌هایی مانند تتر را گزینه مناسب‌تری برای سرمایه گذاری می‌دانند. ارزش تتر همیشه در حوالی ۱ دلار آمریکا حرکت می‌کند و این موضوع، کاربران را برای خرید USDT راغب‌تر می‌کند. همان طور که گفته شد قراردادهای هوشمند شبکه تتر برای اتفاقاتی مانند این سرقت از صرافی‌ FTX، می‌تواند از راه حل‌های مثل بلوکه کردن و سوزاندن و سپس برگرداندن دارایی استفاده کند که تا حدودی خیال کاربران را از امنیت دارایی خود راحت می‌کند. برای اطلاع از قیمت تتر و خرید این استیبل کوین می‌توانید به صرافی Wallex مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت