آیا میدانید علت درد و سوزش در ناحیه مقعدی چیست ؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا میدانید علت درد و سوزش در ناحیه مقعدی چیست ؟

بسیاری از بیماران از وجود درد و سوزش در ناحیه مقعد بعد از دفع مدفوع شکایت دارند. در این مقاله به بررسی علت درد و سوزش نشیمنگاه بعد از دفع مدفوع می پردازیم. روش های کاربردی درمان های خانگی و دارویی و اطلاعات مهم دیگری را با شما به اشتراک میگذاریم.

 

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که با شناسایی منشاء و علت اصلی بعضی از بیماریها، راحت تر میتوانیم به درمان آن بپردازیم و در اکثر موارد هزینه درمان کمتری از لحاظ اقتصادی به خانوارها وارد می شود.

 

نکته حائز اهمیت موضوعِ علت بیماری و روش های کاربردی درمان این است که :

از منابع موثق علمی مطالب و اطلاعات خود را به دست بیاورید. و صرفا به منابع غیر مستند و غیر کارشناسی استناد نکنید. زیرا در غیر اینصورت هزینه بسیار زیادی به متقاضیان و بیماران هر حوزه ای  وارد می شود.که علاوه  بر عدم بهبودی و عدم سلامتی ممکن است لطمات جبران ناپذیر به جسم افراد بیمار وارد شود.

 

ما معتقد هستیم که علت اصلی درد، سوزش و یا خارش در ناحیه مقعد، ناشی از بیماری های دردناک هموروئید و شقاق یا آبسه مقعدی است. به این معنی که بواسیر یا فیشر عامل اصلی درد،سوزش،خارش و یا خون ریزی ناحیه مقعدی بیماران می باشد.

آیا میدانید علت درد و سوزش در ناحیه مقعدی چیست ؟

بواسیر چیست ؟

بواسیر یا هموروئید در طب سنتی، توده ای است که بر سر راه رگ های مقعدی ایجاد می شود. و عامل آن خون غلیظ سودایی است. به عبارتی در اثر فشار وارد شدن به عضلات کانال مقعد، رگ های این ناحیه متورم و گشاد شده و توده ای بنام هموروئید یا بواسیر ایجاد می شود.

 

از علائم بواسیر، سوزش مقعد ،درد،خارش، و در معدود مواردی هم با خون ریزی همراه است. در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود، و برای پیشگیری از آن به موقع اقدام نگردد.تبدیل به هموروئید نوع سوم و چهارم می گردد، که بسیار دردناک و همراه با خون ریزی بوده و البته معالجه آن هم به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

 

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که اولین علت درد و سوزش در ناحیه مقعدی یکی از انواع هموروئید داخلی یا خارجی است.

آیا میدانید علت درد و سوزش در ناحیه مقعدی چیست ؟

شقاق چیست ؟

شقاق یک زخم سطحی خطی و بیضی شکل است. که بعلت عبور مدفوع سفت و حجیم و یا اسهال طولانی مدت در دهانه ابتدایی مقعد ایجاد می شود. سوزش، و خون ریزی از علائم اصلی این بیماری است.

 

بیماری فیشر مقعدی در بیماران به دو دسته حاد و مزمن طبقه بندی می شود.دوره درمان در شقاق حاد معمولا بین دو هفته تا 4هفته است. و با درمان های خانگی و داروهای او تی سی امکان پذیر است. اگر شقاق بیش از 6هفته طول بکشد و به درمان و پیشگیری آن اهمیت داده نشود. به شقاق مزمن تبدیل می شود.

 

معمولا نحوه درمان خانگی بیماران در شقاق مزمن هم هزینه بیشتری در بردارد، و هم زمان زیادی می طلبد. و در این نوع شقاق  چنانچه نشیمنگاه بیماران به روش های درمان خانگی پاسخ مثبت و مناسب ندهد.

ممکنه نیاز به روش های تهاجمی تر مانند عمل جراحی باشد. که معمولا در 30% بیماران شقاق مزمن به درمان با عمل جراحی نیاز پیدا می کنند.

 

 در این بخش به این نتیجه می رسیم که دومین علت اصلی درد و سوزش در ناحیه مقعدی ، شقاق حاد یا مزمن است.

 

آبسه مقعدی چیست ؟

غدد کوچکی در داخل کانال رکتوم وجود دارند، که به دفع مدفوع کمک می کنند. در اثر عدم رعایت بهداشت مخرج، یا استعداد ابتلا به بیماری های عفونی این غدد داخل مقعدی عفونی شده و تجمع چرک و عفونت در اطراف نشیمنگاه ایجاد می شود. که به آبسه مقعدی معروف است.

 

آبسه مقعدی حالتی بسیار دردناک دارد. و با سوزش شدید ناحیه مقعد همراه است. در این نوع از  بیماری شدت درد و سوزش به حدی است که بیماران اجازه معاینه توسط متخصص را نمیدهند، و ممکنه نیاز به بیهوشی بیمار برای معاینه و درمان باشد.

 

سومین علت اصلی درد و سوزش در ناحیه نشیمنگاه بیماران، آبسه مقعدی است.

 

علت شقاق و هموروئید چیست؟

 

تا اینجا دانستیم که علت اصلی درد، سوزش، خارش و خونریزی نشیمنگاه در افراد مختلف هموروئید و شقاق بوده است. حالا میخواهیم بررسی کنیم که علت هموروئید و شقاق چیست.؟

 

به این معنی که این دو بیماری دردناک و رنج آور از چه چیزی ناشی می شود که تا مدتهای زیادی افراد را در سنین مختلف درگیر خود میکند.

 

طی تحقیقاتی که مجله سلامتی مرسی درمان انجام داده است. یبوست و اسهال عامل اصلی بیمارهای نشیمنگاهی در بیماران است.یبوست اختلال جدی دستگاه گوارش است. که در اثر کم تحرکی، یا رژیم غذای بدون فیبر، و استفاده از غذاهای کنسروی و یا فرآوری شده بوجود می آید.

 

در بیشتر موارد علت اصلی یبوست. اختلال در کارکرد کبد و طحال می باشد. به این معنی که کبد انسان قادر به تصفیه سموم و مواد زائد موجود در خون نمی باشد. و همچنانکه در بالا اشاره کردیم علت اصل بیمارهای نشیمنگاهی خون غلیظ سودایی در بدن می باشد.

 

خون غلیظ سودایی معمولا در اثر اختلال و ضعف کارکرد کبد بوجود می  آید. البته این عارضه در بیشتر بیماران به کبد چرب معروف است. یکی از عوارض کبد چرب اختلال در سیستم گوارش مانند یبوست یا اسهال می باشد.

 

معمولا کبد چرب به بیماری پنهان معروف است. و با علائمی مانند خستگی، کلافه گی، بدخلقی، سیاهی صورت و تیرگی زیر چشماها نمایان می شود.

 

افرادی که دچار علائم کبد چرب هستند. معمولا با درمانهای خانگی و یا داروی برای معالجه خود اقدام میکنند.

آیا میدانید علت درد و سوزش در ناحیه مقعدی چیست ؟

آیا کبد چرب علت بیمارهای نشیمنگاهی است

بیمارهای نشیمنگاهی مانند شقاق و هموروئید یا آبسه و فیستول مقعدی را نمیتوان به کبد چرب ربط داد. اما زمینه ساز و علت بوجود آمدن این عارضه های مقعدی تا حدود زیادی بستگی به عملکرد درست کبد و دستگاه گوارش در انسان دارد.

 

معمولا تمامی اطبا برای درمان بیمارهای مخرج در انسان توصیه میکنند.  ابتدا با رعایت رژیم غذایی و خوردن حجم زیادی میوه و سبزیجات بر عارضه یبوست غلبه شود. تا درمان وکنترل علائم بیمارهای نشیمنگاهی آسان تر شود.

 

مسئله خیلی مهمی که این وسط از قلم افتاده است. درمان بیماری کبد چرب که عامل و منشاء اصلی یبوست و اختلالات گوارش در بیماران است می باشد. درمان کبد چرب مسئله پیچیده و یا فرمول سختی ندارد. با مراجعه به پزشک و آزمایش کبد چرب مشخص میشود، که کبد یک فرد تا چه میزان دچار اختلال و ضعف عملکرد شده است.

 

در این بین قرص های زیادی برای درمان کبد چرب در بازار دارویی کشور وجود دارد معمولا بهترین قرص برای پاکسازی کبد چرب، دارای مکانسیم اثر بالایی در بهبودی بیماران در یک الی 2 دوره 15روزه دارد. ممکنه بعضی از بیماران با یک دوره مصرف قرص پاکسازی کبد چرب و رعایت رژیم غذایی مناسب بر این عارضه غلبه کنند.

 

که در اینصورت از بسیاری از عوارض دیگر مانند یبوست که ممکن است در اثر کبد چرب ایجاد شود جلوگیری می شود. البته در تعدادی از بیماران که دارای کبد چرب درجه 2یا 3 هستند نیاز به دور درمان بیشتری احساس می شود.

 

کلام آخر :

طی تحقیقاتی که در زمینه درمان بواسیر و شقاق در طب سنتی توسط مجله سلامتی مرسی درمان انجام شده است. علت و منشاء اصلی تمام بیمارهای نشیمنگاهی، از اختلالات دستگاه گوارش است.  ما معتقدیم که مهم ترین علت اصلی اختلالات سیستم گوارشی ضعف عملکرد کبد در انسان است.

 

که به بیماری کبد چرب معروف است. بعلاوه کم تحرکی و استفاده از غذاهای فرآوری شده و فست فودی هم از دیگر عوامل ابتلاء به ناراحتی های نشیمنگاهی می باشد.

 

طی یک الگوی غذایی که حاوی میوه و سبزیجات پرفیبر است. و تغییر سبک زندگی و استفاده از پمادهای گیاهی قدرتمند و روش ها ی پر کاربرد خانگی میتوان در کنترل درد و تسکین سوزش، خارش و درد ناحیه مقعد فائق آمد.

 

موضوع مهمی که برای درمان سوزش و درد بعد از اجابت مزاج وجود دارد استفاده از پمادهای گیاهی یا شیمیایی موجود در بازار دارویی کشور است. بهترین پماد برای کنترل و تسکین درد معمولا مکانسیم اثر بسیار بالایی در مهار التهاب سوزش و خارش ناحیه مقعد بیماران دارد.

 

چنانچه شما درد، سوزش و یا خارش مقعدی را تجربه می کنید باید بهتون بگیم که تجربه دردناک و رن آوری را پشت سر میگذارید. ما میتوانیم به کمک درمانهای گیاهی مدرن در طب سنتی به شما در کنترل و تسکین این علائم کمک کنیم.

 

برای این منظور میتوانید برند مرسی درمان را در گوگل جستجو کنید.ما در کنار شما هستیم.

جدیدترین مطالب سایت