فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی

یکی از بهترین و موثرترین استراتژی‌‎های بازاریابی استفاده از هدایا تبلیغاتی به منظور معرفی محصول یا خدمت و به طور کلی برندینگ است. شما با استفاده از این روش خارق‌العاده می‌توانید برنامه منظمی برای افزایش فروش خود داشته باشید. تاثیر استفاده از این شیوه بازایابی به حدی زیاد است که در چند سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر کسب‌وکارهایی بوده‌ایم که علاقمند به استفاده از هدایای تبلیغاتی مانند لیوان تبلیغاتی و خودکار تبلیغاتی هستند. اما با وجود محبوبیت این روش استراتژیک، مسئله مهم‌تر، شیوه و فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی است. ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد همین موضوع صحبت کنیم.

 

قبل از تشریح کامل فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی بهتر است این نکته را یادآوری کنیم که آژانس‌های تبلیغاتی، برای بهبود کیفیت خدمات خود همواره از پتانسیل ذهنی طراحان خلاق استفاده می‌کنند. این خلاقیت باعث می‌شود که خروجی فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی محصول تبلیغاتی خاص و زیبنده‌ای باشد. فراموش نکنید که این افراد معمولا سابقه طولانی در طراحی دارند و به خوبی نیاز مشتریان را می‌شناسند. بنابراین آنچه به عنوان خروجی کار آنها شناخته می‌شود؛ عموما هدایای تبلیغاتی ناب و تاثیرگذاری است. به طور کلی استراتژی استفاده از یک هدیه تبلیغاتی مانند خودکار تبلیغاتی باعث می‌شود که شما بتوانید با یک هزینه معقول و منطقی، خدمات و محصول نهایی خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید.

 

آنچه که فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی را در شرکت‌های تبلیغاتی مختلف متمایز می‎سازد؛ توجه به جزئیات و تعهد به کیفیت است. با توجه به این قانون هر چقدر در ساخت هدیه مورد نظر از مواد اولیه باکیفیت‌تری استفاده شود و تکنیک‌های تولید جدیدتر باشد؛ محصول نهایی تاثیر بیشتری روی مشتری دارد.

 

 روش‌های درج آرم تجاری در فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی

به طور کلی این فرآیند تا حدود زیادی به هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال برای تولید محصولات تبلیغاتی مارک‌دار مانند لیوان تبلیغاتی از شیوه‌ای نسبتا متفاوت‌تر از خودکار تبلیغاتی استفاده می‌شود. با این وجود برخی از مراحل در این فرآیند ارتباطی با نوع محصول ندارند. در گام اول باید با توجه به نیازتان، نوع هدیه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

اینکه چه محصولی برای برندینگ شما مناسب است؛ تا حدود زیادی به اهداف تبلیغاتی، جنسیت مشتری، سن مشتری، نوع محصول و خدمات خودتان و سایر عوامل بستگی دارد. بنابراین قبل از اقدام به خرید هدیه، توصیه ما این است که حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. چرا که نوع و کیفیت هدایای تبلیغاتی در نتیجه کار تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال اگر مشتریان نهایی شما مدیران رده بالا هستند؛ بهتر است هدیه‌ای کاربردی و باکیفیت مانند خودکار تبلیغاتی را انتخاب کنید. اما اگر بازار نهایی شما خانم‌های خانه‌دار را هدف گرفته است؛ بهتر است از یک ساک خرید شیک برای این منظور استفاده کنید.

 

گام بعدی چاپ برند روی محصول انتخابی شماست. اینکه برای منقوش کردن برند خود تمایل دارید از چه شیوه‌ای استفاده کنید نیز بر روی فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی تاثیرگذار است. چاپ، گلدوزی، برجسته‌سازی و یا حکاکی از جمله این روش‌ها هستند که نتایج متفاوتی را نیز به همراه دارند. اما رایج‌ترین فرآیندهایی که برای به تصویر کشیدن آرم و لوگو شرکت‌ها استفاده می‌شوند به شرح زیر هستند:

 

فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی

چاپ سیلک

چاپ سیلک یکی از مقرون به صرفه ترین و متنوع ترین روش‌های چاپ است. در این چاپ رنگ از طریق سوراخ‌های یک شکل و یک اندازه سیلک به محصول منتقل می‌شود. سیلک درون چهارچوب فلزی یا چوبی کاملا محکم متصل شده است. شابلون منفی طرح بر روی سیلک و محصولی که بر آن می‌خواهیم منتقل شود؛ در زیر چهارچوب سیلک قرار می‌گیرد. رنگ توسط کاردک بر روی سیلک ریخته می‌شود و با اعمال اندکی فشار از قسمت‌های مثبت شابلون عبور کرده و بر روی محصول قرار می‌گیرد. با هر بار رفت و برگشت رنگ، مقداری از طرح بر روی محصول چاپ می‌شود. این روش چاپ در تولید هدایای تبلیغاتی از جمله لباس، هدایای تبلیغاتی پلاستیکی مارک‌دار و لیوان‌های سرامیکی چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

داغ زدن یا چاپ داغی

چاپ داغی یک روش برای به تصویر کشیدن لوگو است که برای چاپ آرم تجاری بر روی پوشه‌های تبلیغاتی، کیف پول یا سایر هدایای چرمی ‌یا چرم مصنوعی استفاده می‌شود. در این روش یک قالب فلزی نقش برجسته از آرم مورد نیاز ساخته می‌شود. سپس این قالب با یک لایه ورق فلزی مخصوص این چاپ بین قالب و محصول قرار می‌گیرد.

 

در مرحله بعد گرما و فشار وارد می‌شود که اجازه می‌دهد رنگ فلز مذکور به محصول بچسبد. این روش برای چاپ چند رنگ یا طراحی با جزئیات رنگی زیاد مناسب نیست. ترکیب‌ رنگ‌ها در این روش ممکن نبوده و معمولا از رنگ‌های مونوتون استفاده می‌شود. در روش داغ زدن معمولا آرم با رنگ طلایی یا نقره‌ای روی هدیه انتخابی مارک زده می‌شود. این رنگ‌ها باعث ایجاد جلوه‌ای لوکس و چشمگیر در محصول می‌شوند.

فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی

حکاکی لیزری

حکاکی با لیزر یک روش شخصی‌سازی دائمی ‌و دقیق است که نتیجه حاصل از آن به راحتی از بین نمی‌رود. به این شکل که طرح لوگوی مورد نظر وارد سیستم کامپیوتر متصل به دستگاه لیزر شده و با تنظیم ابعاد، اندازه و عمق حکاکی دستگاه شروع به حکاکی طرح روی محصول می‌کند. در واقع یک لایه از محصول توسط اشعه لیزر سوخته می‌شود. این سبک چاپ در محصولات تبلیغاتی فلزی مانند جاکلیدی‌های مارک‌دار، پایه‌های حکاکی شده تلفن همراه، ساعت و غیره بهترین عملکرد را دارد و ظاهری بی‌نظیر را برای هدایای تبلیغاتی شما ایجاد می‌کند.

 

 گلدوزی

روند چاپ گلدوزی امکان تزئین چندین رنگ را بر روی پارچه‌های انعطاف‌پذیر با استفاده از سوزن و نخ فراهم می‌کند. محاسبه هزینه‌ها بر اساس مدت زمانی که لازم است دستگاه این گلدوزی را انجام دهد صورت می‌پذیرد. استفاده از نخ‌های رنگی با طیف گسترده نتیجه کار را در این روش بسیار چشم‌نواز می‌کند.

فرایند تولید انواع هدایای تبلیغاتی

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال از فناوری مدرن جوهر افشان برای شلیک قطرات میکروسکوپی جوهر به طور مستقیم بر روی سطح محصول مورد نظر استفاده می‌کند. در چاپ دیجیتال، تصاویر بر روی یک فیلم با فرمول‌بندی خاص چاپ می‌شوند و سپس گرما بر روی فیلم، رنگ مورد نظر را منتقل می‌کند. این فن‌آوری امکان چاپ تمام رنگی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. این روش به ویژه برای چاپ در لبه‌های منحنی‌دار و گرد هدایای تبلیغاتی بسیار مفید است.

 

چاپ برجسته

یک محصول تبلیغاتی برجسته، آرم شرکت شما را در سطح پس زمینه برجسته می‌کند و ظاهری تقریبا سه بعدی به آن می‌دهد. سه عنصر قابل توجه در این روش وجود داشته که در هنگام برجسته‌سازی کالای تبلیغاتی به کنترل دقیق نیاز دارد. فشار، گرما و عمق قالب از جمله مهم‌ترین فاکتورها در این روش می‌باشند.

جالب است بدانید که این روش‌های چاپ هدایای تبلیغاتی به ویژه در مورد هدایایی مانند مچ بندهای سیلیکونی، جا کلیدی‌های تبلیغاتی و دفترچه یادداشت‌های شرکتی و همچنین کالاهای چرمی ‌شخصی نیز به خوبی عمل می‌کنند.

جدیدترین مطالب سایت