قانون جدید خرید خدمت سربازی ۱۴۰۱

مجموعه : رپورتاژ آگهی
قانون جدید خرید خدمت سربازی ۱۴۰۱

اولین بار در سال 1394 بود که دولت و مجلس برای برنامه ریزی های بودجه سال و رفع کسری های بودجه، تصمیم بر این گرفتند که تمامی مشمولان خدمت سربازی که بیش از 8 سال غیبت دارند، با پرداخت هزینه مشخص شده از اضافه خدمت تبرئه شوند که بر اساس این تصمیم برای زیر دیپلم، با پرداخت ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق‌دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق‌لیسانس ۳۰ میلیون، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان معاف می‌شدند.

 

همچنین طبق این تصمیم، به ازای هر 1 سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبلغ جریمه اضافه می‌شد. این شرایط و اعداد و ارقام فروش تا سال 97 ثابت باقی مانده بود؛ فقط از سال ۱۳۹۵ به بعد فروش اقساطی نیز به آن اضافه شد و این قانون به یک باره متوقف شد، زیرا بیان شد که ستاد نیروهای مسلح با این موضوع مخالف بوده است.

 

در سال 1401 زمزمه هایی از بازگشت این قانون شد و حتی به تصویب و اعلام دولت هم رسید، ولی نرخ اعلامی از سمت دولت جنجال برانگیز بود و طولی نکشید که این طرح تغییر پیدا کرد و طی شرایط خاصی فقط به متاهلین اختصاص خواهد یافت.

خرید خدمت سربازی 1401

نظام وظیفه و سربازی از جمله مواردی است که همواره در سن 18 سالگی موجب نگرانی و مشغولیت ذهنیمی شود. در واقع، کلیه آقایان در این سن در 2 راهی اعزام به خدمت یا ادامه تحصیل قرار میگیرند و باید تصمیم بزرگی در این سن اتخاذ کنند.

 

اما در این میان سوالاتی نیز ممکن است به ذهن مشمولین نظام وظیفه برسد.از جمله این سوالات می توان به این موضوع اشاره کرد که آیا امکان خرید سربازی در حال حاضر برای مشمولین وجود دارد؟

 

دلایل مختلفی برای خرید خدمت سربازی وجود دارد که به بعضی از آن ها اشاره می کنیم

ممکن است یه عده کسب و کار داشته باشند و بترسند که کسب و کارشان به خطر بیوفتد.

فردی ممکن است متاهل باشد، درست است که سازمان نظام وظیفه برای متاهلین تسهیلات ویژه‌ای را در نظر گرفته است اما باز هم امکان دارد که مشمولین توانایی اداره کردن هزینه‌های زندگی خود را نداشته باشند و در صدد این باشند که خدمت سربازی خود را خریداری نمایند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تا فرد نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام کند، طولانی بودن زمان خدمت است. خدمت نظام وظیفه 2 سال طول می کشد که زمانی طولانی محسوب شده و بسیاری از افراد در این دو سال می توانند پیشرفت های قابل توجهی در زندگی خودشان داشته باشند.

 

تا قبل تاریخ 09/11/1400 هنوز تکلیف خرید خدمت سربازان فراری مشخص نبود اما پس از مطرح شدن این طرح در مجلس، نمایندگان به این نتیجه رسیدند که طرح خرید خدمت سربازان فراری در سال ۱۴۰۱اجرایی نمایند. در همین خصوص خبر جدیدی به نقل از خانه ملت و رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱به گوش رسید و در آن از قانون خرید خدمت سربازی سخن گفت و شرایط این طرح را بیان کرد.

شرایط خرید خدمت مشمولین 5 سال غیبت شامل موارد زیر می شود

ملاک محاسبه شروع زمان غیبت 5 سال تمام می باشد.

شرایط معافیت برای افراد متأهل، داشتن حداقل 2 فرزند قانونی و همسر دائم است.

قانون جدید خرید خدمت سربازی ۱۴۰۱

هزینه خرید خدمت برای مشمولان غایب چگونه است؟

همانطور که در موارد فوق اشاره کردیم، در هر سالی که این طرح در بودجه سالانه دولت به چشم میخورد، شامل افزایش قیمت نسبت به دوره های قبلی که در دستور کار قرار داشت می شد و سال 1401 نیز از این قائده مستثنی نبوده و نسبت به آخرین قیمت های اعلام شده توسط دولت حدود بیش از 1000درصد افزایش داشت که در مصوبه جدید دولت در تاریخ 1400/11/11 این قانون خرید لغو شد و صرفا شرایط جدیدی برای معافیت متاهلین اعلام شد.

 

کد سخا | services.epolice.ir

مشمولان خدمت سربازی برای انجام تمامی امور سربازی نیازمند کد 5 رقمی تحت عنوان کد سخا می باشند. کد سخا شماره ای واحد است که برای هر سرباز منحصر به فرد و مختص وی می باشد. زمانی که شما درخواست خود را به عنوان یک مشمول وظیفه در دفاتر پلیس +10 ثبت می کنید، یک کد مخصوص با عنوان کد سخا برای شما صادر خواهد شد.

 

نحوه دریافت کد سخا 1400

همان طور که بالاتر گفته شد ، دریافت کد سخا برای تمامی مشمولان سربازی الزامی می باشد و برای انجام کلیه امورات اعزام و استعلام وضعیت خدمت خود به این کد نیاز خواهند داشت، حال به نحوهدریافت این کد خواهیم پرداخت.

در مرحله اول باید برگه مربوط به وضعیت مشمولیت و همچنین واکسیناسیون سربازی را دریافت کنید و پس از تایید و ثبت درخواست، کد به شما تحویل داده خواهد شود.

چنانچه مشمول خدمت سربازی باشید، در مرحله اول با مراجعه به دفاتر (پلیس +10) دفترچه را تهیه کنید. پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز در ، برگه ای تحت عنوان برگه سبز به شما تحویل داده خواهد شد که در آن زمان اعزام مشخص شده است.

کارشناسان بعد از بررسی و تایید برگه مربوط به وضعیت مشمولیت شما و همچنین برگه واکسیناسیون سربازیان اطلاعات شما را در سامانه ثبت می کند و سپس کد سخای یکتای شما را ، در اختیارتان قرار می دهد. این کد و کد ملی، رمز  ورود شما به سامانه الکترونیکی نظام وظیفه بهنشانی services.epolice.ir می باشد که از طریق آن می توانید به انجام اموری همچون بررسی وضعیت امریه و جذب، ثبت درخواست خروج از کشور، مشاهده وضعیت معافیت کفالت و… بپردازید.

قانون جدید خرید خدمت سربازی ۱۴۰۱

امریه سربازی 1401

هر ساله تعدادی از وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی اقدام به جذب مشمولان خدمت می کنند. سربازان امریه پس ازگذراندن دوره آموزشی در پادگان های نظامی در نهادها، ارگان ها و … مورد پذیرش قرار گرفته و مشغول به فعالیت می شوند.

همان طور که بالاتر گفته شد، افراد با مدرک تحصیلی های مختلف می توانند نسبت به دریافت امریه اقدام نمایند، اما رشته مدرک تحصیلی از مهم ترین موارد پذیرفته شدن امریه در سازمان ها خواهد بود. در واقع هر بخش متناسب با نیاز خود متقاضیانی که در رشته تحصیلی مورد نظر تحصیل نموده اند را پذیرش می کند.

 

کدام سازمان ها در سال 1400 امریه پذیر هستند؟

متقاضیان قبل از اقدام به دریافت امریه باید از لیست ارگان های امریه سربازی مطلع باشند. در لیست زیر تعدادی از سازمان ها و وزارتخانه هایی که می توانید به عنوان سرباز امریه در آن ها مشغول به کار شوید آورده شده است.

 

سازمان میراث فرهنگی وگردشگری

سازمان ثبت اسناد و املاک

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

سازمان گسترش ونوسازی صنایع

وزارت آموزش وپرورش تهران

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی

وزارت کار و امور اجتماعی کشور

وزارت صنایع و معادن

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت نفت ایران

وزارت جهاد کشاورزی

سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان بازرسی کشور

سازمان انرژی اتمی

سازمان هواپیمایی

سازمان مدیرت و برنامه ریزی

سازمان آموزش فنی و حرفه ای

مراکز بهزیستی کشور

جهاد دانشگاهی

و…

امریه سربازی شرایطی را فراهم می کند تا مشمولان با خدمت در بخش اداری سازمان ها و ارگان های دولتی، دوره خدمت خود را آسان تر بگذرانند. نکته بسیار مهم اینکه حتما حدود 2-3 ماه زودتر باید اقدام کنید.

جدیدترین مطالب سایت