قطارهای 5 ستاره ایران

مجموعه : رپورتاژ آگهی
قطارهای 5 ستاره ایران

وقتی که قصد خرید بلیط قطار را دارید، به چه مواردی دقت می‌کنید؟ خب البته منظور ما مقصد و ساعت حرکت نیست. برای خرید بلیط می‌توانید نوع قطار از نظر اتوبوس، کوپه‌ای یا اینکه کوپه‌ها چند نفره هستند را انتخاب کنید؛ اما آیا می‌دانستید که قطارها بر اساس کیفیت خدمات، همانند هتل‌ها دارای ستاره کیفیتی هستند؟

 

به این ترتیب برترین قطارهای ایران، قطارهای 5 ستاره به حساب می‌آیند. اگر به‌دنبال سفر ریلی عالی و در آسایش کامل هستید، باید با قطارهای 5 ستاره سفر کنید. خب کدام قطارها 5 ستاره هستند؟ با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که قطارهای 5 ستاره متعددی در خط ریلی ایران فعالیت می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین قطارهای 5 ستاره ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

به چه قطارهایی 5 ستاره گفته می‌شود؟

در حال حاضر قطارهای مختلفی در خطوط ریلی کشور فعالیت می‌کنند. برخی آن‌ها دارای خدماتی عالی، امکانات بیشتر، واگن‌های لوکس و لوکوموتیو قدرتمندتری هستند. سفر در این قطارها بسیار آرامش‌بخش، سریع و لذت‌بخش خواهد بود.

برخی از انواع قطارهای 5 ستاره را می‌توان مشابه هتل‌هایی لوکسی دانست که روی خطوط راه‌آهن در حرکت هستند. به این ترتیب با حضور در این قطارها، حتی مسیر طولانی که در راه قرار دارید هم بخشی از خاطره شیرین سفرتان خواهد بود.

 

قطار فدک

هروقت که صحبت از برترین قطارهای 5 ستاره ایران به میان می‌آید، نام قطار فدک در صدر فهرست به چشم می‌خورد. در سال 1393 شرکت قطارهای فدک به بهره‌برداری رسید. در همان دوران، قطارهای لوکس و 5 ستاره فدک سروصدای بسیاری کرد و باعث جلب توجه بسیاری از مسافران شد.

 

این شرکت قطار، موفق به اخذ گواهینامه مخصوص نظام مدیریت یکپارچه، مدیریت کیفیت، مدیریت کیفیت برای مشتری‌مرداری، مدیریت کیفیت آموزش نیرو‌های انسانی، استقرار تعالی سازمانی و گواهینامه‌های متعدد دیگر شد. تمامی تجهیزات این شرکت توسط شرکت‌های آلمانی ساخته شده‌اند. به همین خاطر از نظر مهندسی، کیفیت ساخت بی‌نظیر و عالی دارند.

 

قطارهای 5 ستاره ایران

کارکانان این شرکت به‌خوبی آموزش دیده‌اند. به همین خاطر با مسافارن رفتاری بسیار مؤدبانه و درخور دارند و مسافران نیز از این بابت راضی و خرسند هستند. قطارهای شرکت فدک همگی لوکس هستند و بیشترین امکانات را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. به همین خاطر در صورتی که قصد خرید بلیط قطار برای مسافت‌های دور همانند تهران به مشهد را دارید، بهتر است اقدام به خرید بلیط شرکت فدک کنید.

 

قطارهای فدک بی‌نهایت لوکس هستند و می‌توان آن‌ها را هتل‌های 5ستاره لوکسی دانست که روی ریل قطار در حرکت هستند. لازم به ذکر است سرعت حرکت قطارهای فدک نیز از قطارهای دیگر بیشتر است و به لطف قدرت بیشتر قطارها، در زمان کمتری به مقصد خود خواهید رسید. پس قطار فدک یک قطار همه‌چیزتمام و عالی است.

 

قطار نورالرضا

قطار نورالرضا در سال 1385 به بهره‌برداری رسید. این قطار در مسیر تهران – مشهد وارد شبکه ریلی ایران شد. در آن دوران تا مدت‌ها قطار نورالرضا بهترین قطار در تمام ایران بود. البته پس از آنکه شرکت‌های بزرگ و قدرتمندی همانند قطار فدک، آن هم در خطوط ریلی مختلف به شبکه ریلی کشور ملحق شدند، قطار نورالرضا از صدر فهرست برترین قطارهای 5 ستاره ایران کنار رفت. واگن‌های قطار قطار نورالرضا همگی ساخت کشور چین هستند؛ اما از تجهیزات اروپایی در ساخت بخش‌های حیاتی آن استفاده شده است.

 

قطار نورالرضا بهترین و بیشترین امکانات رفاهی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. سیستم گرمایشی و سرمایشی قطار عملکرد بسیار مطلوبی دارد .سیستم صوتی و تصویری، رستوران مجهز، بوفه عالی، طراحی لوکس و مردن، سرویس بهداشتی ایران و فرنگی، پیجر مخصوص مهاندار، عایق‌های صوتی، عایق‌های حرارتی و … جزو امکاناتی هستند که مسافران قطار نورالرضا از آن بهره‌مند می‌شوند.

 

قطارهای 5 ستاره ایران

قطار زندگی

قطار زندگی اولین قطار 5 ستاره خطوط ریلی ایران است. این قطار 5 ستاره برای اولین بار توسط شرکت رجا وارد شبکه ریلی ایران شد. از نظر ظاهری نمی‌توان قطار زندگی را با سایر قطارهای لوکس 5 ستاره همانند قطارهای شرکت فدک مقایسه کرد. در اصل قطار زندگی ظاهری ساده دارد و دارای کوپه‌های 4 نفره است.

 

البته برخی افراد هستند که هنوز هم طرفدار قطار زندگی هستند و هنگام خرید بلیط قطار علی بابا ، این گزینه را در اولویت قرار می‌دهند. این قطار دارای امکانات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد است. در این قطار مسافران از امکاناتی همانند اینترنت داخلی، سیستم تهویه مطبوع با عملکرد عالی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، مهماندار اختصاصی، رستوران، بوفه مجهز و … بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید : چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

 

در هر کوپه، دو تخت در بالا و دو صندلی تخت‌خواب‌شو در پایین قرار دارند.  تمامی کوپه‌ها دارای عایق صوتی و عایق حرارتی هستند. به همین خاطر صدای قطار تا حد امکان وارد فضای کوپه نمی‌شود. بسیاری از مسافران نظر مثبتی درباره رستوران قطار ندارند. به همین خاطر شرکت رجا تصمیم گرفت تا دیوارهای رستوران قطار زندگی خود را از جنس شیشه بسازد. به این ترتیب مسافران بر روند تهیه غذا نظارت خواهند داشت.

جدیدترین مطالب سایت