چه قفل هایی مناسب درب ورودی آپارتمان هستند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چه قفل هایی مناسب درب ورودی آپارتمان هستند؟

تصور جهان بدون قفل دشوار است. قفل، این وسیله جدا نشدنی از هر نوع دربی، در ذهن بسیاری از افراد مساله ی امنیت و آرامش را تداعی میکند و همواره افراد بر این باورند درب های بسته ایمنی آنها را تضمین میکند. این محصول جادویی قدمتی دیرینه دارد و اولین نمونه آن که از جنس چوب و دارای برجستگی هایی بوده را 4000 سال پیش در مصر باستان میدانند. قفل ها از بدو تولدشان برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت ساخته شده اند و بر روی هر آنچه که دارای درب بودند مانند قفسه ها و گنجه ها قابلیت نصب شدن را داشتند و مهم ترین استفاده آنها از دیرباز تا کنون را میتواندجهت بسته نگه داشتن درب های دانست. در دنیای امروزی درب ها و قفل های ساختمان ها و آپارتمان ها هم مانند همه محصولات دیگر از تنوع زیادی برخوردار هستند که با توجه به نوع درب محل مورد نظرتان باید قفل مناسب آن را تهیه کنید. در تهیهقفل ها با تمام ویژگی هایی که دارند باید به چند نکته توجه کرد.

 

زبانه قفل : در تهیه قفل برای درب ورودیتان در طراحی زبانه آن دقت کنید تا مخفی و خارج از دید باشد.

 

 مقاوم بودن : این محصولباید در برابر ضربه و لرزش مقاومت زیادی را از خود نشان دهد تا محیطتی امن را برای شما تامین کند.

 

جنس آلیاژ : شاید به هنگام تهیه قفل به جنس بکار رفته به آن توجه کمتری توجه ولی باید یادآور شده جنس آلیاژ، نحوه نصب و گارانتی معتبر پس از فروش میتواند نکاتی باشد که در تهیه قفل مناسب درب ورودی آپارتمانتان بسیار کاربردی میباشد.

 

خبر ویژه برای ساکنین غرب تهران : کلید سازی سیار غرب تهران با شرکت امداد کلید

 

انواع قفل ها مخصوص درهای ورودی آپارتمان :

امروزه با طراحی های متنوعی که سازندگان قفل انجام می دهند قفل هایی با طرح های متفاوت و با امنیت بسیار بالا وجود دارند.در این مقاله به توضیح انواع قفل درب آپارتمان می پردازیم تا با ویژگی های آنها آشنا شویم.

 

قفل های هوشمند :

یکی از ایمن ترین قفل های موجود، قفل های هوشمند یا دکمه ایی است که در طراحی آن از بخش الکترونیکی و مکانیکی بهره برده شده است.

زبانه و دستگیره قفل‌ها ی هوشمند تنها یکبار بازمی‌شوند و ب ه‌همین دلیل از امنیت بالایی برخوردارهستند. شما میتوانید از قسمت الکترونیکی آن که مجهز به دکمه هوشمند است به باز کردن درب اقدام کنید و در مواقع ضروری که نقص فنی در قسمت برد الکترونیکی به وجود آمده است از قسمت مکانیکی آن که به وسیله کلیدهای کامپیوتر انجام پذیر است، استفاده کنید. یکی از ویژگی این قفل ها این است که به سیم کشی نیازی ندارند و در صورت ضعیف شدن باطریشان، با فعال شدن بخش هشدار قفل و روشن شدن چراغ چشمک زن شما را آگاه میکنند. اما باید این را در نظر گرفت استفاده از قفل هوشمند تنها بر روی درب هایی با حداقل ضخامت۳۲تا۶۰میلی‌مترو ابعاداستاندارد۱۷*۷۸*۲۴۰میلی‌مترقابل نصب میباشد.

 

قفل های شب بند :

قفل های شب بند برای افزایش امنیت درب ها در دو نوع معمولی و دیجیتالی تولید شده اند تا علاوه بر مستحکم و مطمئن بودن، از نحوه استفاده راحتی هم برخوردار باشند. زبانه این نوع قفل به شکل میله استوانه ایی طراحی شده است که عملکرد کلی آن در باز و بسته کردن درب ها به وسیله کلید میباشد.قفل های شب بند توانسته به صورت ساده، دیجیتالی، مغزی دار، زنجیری و شب بند درب چوبی تولید و ارائه شوند که علاوه بر درب ورودی آپارتمان در درب حیاط و یا پارکینگ هم مورد استفاده قرار میگیرد.

 

قفل های الکترونیکی :

اگر درب مورد نظرتان از جنس فلزی، چوبی، سکریت، شیشه‌ای و حتی درب‌های 180است و به دنبال قفلی ضد سرقت با امنیتی بسیار بالا میگردید پیشنهاد ما قفل الکترونیکیست. مدار الکترونیکی که در سیلندر و کلید این قفل طراحی شده به شما این امکان را میدهد تا 9 ثانیه با تاخیر درب منزلتان را باز کنید که این میتواند امنیت شما و خانه تان را تضمین کند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که دارای صرافی‌، طلافروشی‌، بانک‌، عتیقه‌ فروشی‌ و… هستید میتوانید با اطمینان خاطر از این قفل الکترونیکی استفاده کنید.

 

قفل های برقی :

قفل های برقی همانطور که از نامشان پیداست با برقی که دارای ولتاژ 12 تا 14 ولت باشند کار میکنند. قفل های برقی همانند قفل های الکترونیکی برای تشخیص باز و بسته کردن درب ها از سنسورها استفاده میکنند که فقط بر روی درب های ورودی ساختمان نصب میشوند. شاید برایتان سوال پیش آید به هنگام قطع برق آیا درب باز میشود یا خیر؟ پاسخ بله است شما میتوانید هنگام نصب، بسته به نیاز خود تصمیم بگیرید که آیا در زمان های اضطراری مانند قطع برق، درب ها قفل شوند یا باز شوند. حتی این نوع قفل به شما این امکان را میدهد تا از راه دور آن را بتوانید کنترل کنید.

اگر به دنبال کلید سازی شبانه روزی در تهران هستید کلیک کنید.

 

قفل های ضد سرقت :

درب های ضد سرقت وسیله ایی آشناست که همه ما زیاد نام آن را شنیده ایم و یا در بیشتر درب ورودی های آپارتمان ها مشاهده میکنیم اما آیا تا به حال نام قفل ضد سرقت به گوشتان خورده است؟ قفل های ضد سرقت یکی از جدیدترین قفل‌های درب ورودی ساختمان‌هاست که با داشتن چند زبانه و قفل شدن از چهار جهت درون چهارچوب اصلی، امکان باز کردن درب و سرقت را کاهش می‌دهند و امنیت بسیار بالایی را فراهم میکند.قفل های ضد سرقت با طراحی بی نظیرش توانسته در دو نوع کلیدی و هوشمند تولید و ساخته شود که همین ویژگی به سازندگان آن این اجازه را داده است تا قفل های ضد سرقت بااستفادهازریموتکنترلوباتری، قفل‌ های ضدسرقت بلوتوثی، قفل‌هایضدسرقتبااثرانگشت، قفل‌ های ضدسرقت با کدهای عددی، قفل‌هایضدسرقتباکارت‌هایورودی و قفل‌هایضدسرقتبی‌سیم را روانه بازار کنند.

 

قفل های ساده کلیدی سوئیچی :

قفل های ساده کلیدی سوئیچی با بهره بردن از جنس های فلز مرغوب مانند برنج میتوانند دربرابرخوردگی وعوامل آسیب زای دیگری مثل رطوبت و آسیبهای مکانیکی مقاومت خوبی ازخود نشاندهند و با توجه به نوع فلزشان از وزن های متفاوتی برخوردارند. در تهیه این نوع قفل ها علاوه بر جنس فلزشان، فنرهای بکار رفته را هم باید در نظر گرفت که کیفیت این فنرها در افزایش راندمان کاری و در بازوبستهکردنقفل میتواند تاثیر مثبتی بگذارد. شما میتوانید برای ساخت سوئیچ خودرو به وبسایت امداد کلید تهران مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت