قیمت لوله برق خم گرم و سرد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
قیمت لوله برق خم گرم و سرد

امروزه برق تبدیل به یکی از واجبات هر خانه شده و با جرعت می‌توان گفت که هیچ خانه‌ای وجود ندارد که برق کشی در آن انجام نشده باشد. همه قسمتهای صنعت برق، به مرور زمان، پیشرفت چشمگیری کرده که لوله برق هم از این قائله مستثنی نیست.

 

انواع مختلفی از لوله‌های برق وجود دارد که توسط شرکت لومیر تولید و عرضه می‌شوند. لوله خم سرد و لوله خم گرم جزو معروف‌ترین این لوله‌ها هستند. ولی کاربرد این دو لوله در کجاست و چطور می‌توانیم از آنها استفاده کنیم؟

 

لوله برق چیست؟

برق کشی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل ساختمان سازی به شمار می‌رود. چون علاوه بر تامین برق خانه، باید سیم کشی طوری انجام شود که از بروز هر گونه مشکل در آینده جلوگیری کند تا هیچگونه ضرر مالی و مهم‌تر از همه جانی، به کسی وارد نشود.

 

در سالهای اخیر یکسری تجهیزات جدید وارد بازار شده که باعث افزایش ایمنی در برق کشی ساختمان و همچنین افزایش سرعت در هنگام برق کشی شده؛ از مهم‌ترین این تجهیزات می‌توان به لوله برق اشاره کرد.

 

لوله‌های برق فواید زیادی به مانند افزایش امنیت جانی و مالی، بالا بردن سرعت کار و … را به همراه دارد. انواع مختلفی از لوله برق وجود دارد که برای مثال می‌توان به لوله‌های فلزی، PVC، خرطومی فلزی، خرطومی پلی آمید و … اشاره کرد.

 

ولی در بین تمامی لوله‌های برق، عدد و ارقام در دست لوله خم گرم؛ این لوله‌ها دارای ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر حرارت، وزن کمتر، نصب آسان و از همه مهتر قیمت کمتر نسبت به محصولات مشابهی مثل لوله برق فلزی هستند.

 

شرکت لومیر یکی تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوله‌های خم گرم و سرد به سراسر کشور است؛ در ادامه این پست قرار است تا شما را بیشتر با معنی و یژگی‌های این محصولات آشنا کنیم.

 

لوله خم گرم چیست؟

لوله خم گرم درواقع همان لوله برق است که از آنها به عنوان عایق در سیمکشی‌های ساختمان استفاده می‌شود. از این لوله‌ها به عنوان لوله برق خم گرم هم اسم می‌برند که هم می‌تواند به خاطر کاربردش باشد و هم به خاطر اینکه برای خم کردن، باید آنها در معرض حرارت قرار بدهید.

 

از پرمصرف‌ترین لوله‌های خم گرم که به عنوان عایق در برق کشی استفاده می‌شود، می‌توان به لوله‌های PVC اشاره کرد. چون این لوله‌ها در مقایسه با بقیه، دارای مقاومت، دوام و عمر بیشتری هستند و همچنین در برابر حرارت هم مقاومت بالایی دارند.

 

لوله خم سرد چیست؟

از لوله خم سرد هم به عنوان لوله برق استفاده می‌شود و البته سن کمتری نسبت به لوله خم گرم دارد. برخلاف لوله خم گرم، برای اینکه بخواهید لوله خم سرد را خم کنید، هیچ نیازی به حرارت ندارید و تنها با استفاده از یک فنر مخصوص، می‌توانید آن را حالت دهید.

 

قیمت لوله برق خم گرم و سرد

همین ویژگی باعث شده متخصصان برق بیشتر به سراغ لوله برق خم سرد بروند تا خم گرم. لوله برق پلی آمید و لوله‌های UPVC جزو لوله‌های خم سرد به شمار می‌روند.

 

موارد استفاده لوله خم گرم

در کل ویژگی‌های لوله خم گرم و سرد، نسبت به سایر لوله‌ها بیشتر است. اکثر متخصصان برق هم از همین دسته لوله‌ها برای برق کشی استفاده می‌کنند. ولی البته یکسری تفاوتهایی هم میان این دو لوله وجود دارد که باعث شده تا موارد استفاده آنها کمی با هم فرق کند.

 

معمولا سعی می‌شود تا از لوله برق خم گرم در ساختمان‌هایی که متراژ بالا دارند استفاده شوند. همانطور که گفتیم، برای حالت دادن لوله خم گرم باید آنها را در معرض حرارت قرار داد و برای همین باعث می‌شود تا کمی سرعت کار کم شود. چون در ساختمانهایی با متراژ بالا، نیاز به خم کردن لوله نسبت به ساختمانهای با متراژ پایین کمتر است.

 

همچنین بعضی از متخصصان از این لوله برای برق کشی در کارگاه و کارخانه‌ها هم استفاده می‌کنند.

 

موارد استفاده از لوله خم سرد

برخلاف لوله برق خم گرم، از لوله خم سرد می‌توان در همه مکانها استفاده کرد؛ چون برای خم کردن لوله خم سرد نیازی به حرارت نیست و با استفاده از یک فنر مخصوص، می‌توانید راحت آنها را خم کنید که همین موضوع باعث می‌شود تا سرعت کار بالا برود.

البته بیشترین مصرف لوله برق خم سرد در ساختمان‌هایی با متراژ پایین است.

 

روشی برای تست لوله خم سرد وجود دارد؟

همانطور که در بالا هم گفتیم، لوله برق یکی از مواردی است که می‌تواند امنیت جانی و مالی هر خانه‌ای را تضمین کند و اگر با کیفیت نباشد، ممکن است که در آینده به مشکلات زیادی برخورد کنید.

در جواب سوال بالا باید بگویم که بله! دو روش برای تست لوله‌های خم سرد وجود دارد:

 

در اولین مرحله تست سعی کنید تا لوله‌ها را خم بزنید؛ اگر این لوله‌ها با کیفیت باشند، نباید بعد از خم زدن دچار شکستگی، ترک خوردگی و هر گونه صدمه‌ای شوند.

 

همانطور که گفتیم، لوله خم سرد را باید به کمک یک فنر مخصوص خم کنید؛ ولی برای تست می‌تواند همین خم کردن را بدون فنر انجام دهید؛ اگر لوله‌ها بعد از خم کردن دچار شکستگی شدند، یعنی اینکه از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

 

یادتان باشد که اگر قصد تست لوله خم سرد را دارید، باید حتما دو روش بالا با هم انجام دهید و به یک تست بسنده نکنید.

قیمت لوله برق خم گرم و سرد

قیمت لوله برق خم گرم و سرد

لوله خم سرد و گرم دارای ویژگی‌های فوق العاده‌ای به مانند وزن کمتر، سرعت بالا در برق کشی، امنیت بالا، عایق در برابر برق، عمر بیشتر و … هستند و همه این موارد در حالی است که قیمت آنها نسبت به محصولات مشابه بسیار کمتر است.

 

امروزه اکثر متخصصان برق، برای برق کشی و بنا به نیاز خودشان، یکی از دو لوله برق سرد و گرم را انتخاب می‌کنند. قیمت این لوله‌ها به خاطر نوسان بازار ثابت نیست و اگر قصد استعلام قیمت را دارید، می‌توانید با شرکت لومیر https://lumiere.ir تماس بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت