قیمت ورق پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
قیمت ورق پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

پلکسی گلاس یک ورق پلاستیک مقاوم به ضربه و فشار است که بعنوان جایگزین شیشه و دیگر متریال غیر ایمن در ساختمان ها استفاده می‌شود. قیمت ورق پلکسی گلاس فقط اندکی بیشتر از شیشه است؛ ولی بدلیل مسایل ایمنی این اختلاف قیمت توجیه اقتصادی دارد. ابعاد ورق پلکسی گلاس استاندارد و در سایز 122×183سانت قابل تهیه است و قیمت ورق پلکسی گلاس بر مبنای شیت‌هایی در این سایز تعیین می‌شود.

 

البته فاکتور دیگری که در تعیین قیمت پلکسی دخیل است، ضخامت ورق پلکسی گلاس است. با افزایش ضخامت، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند و افزایش قیمت ورق پلکسی نیز به نسبت همین ضخامت قابل محاسبه است. عوامل مهم دیگری نیز در تعیین قیمت پلکسی گلاس موثر است که در ادامه به طور مفصل آن‌ها را شرح می‌دهیم.

 

مزیت مهم ورق پلکسی گلاس نسبت به دیگر متریال ساختمانی، وزن سبک و قیمت مناسب است. این ورق‌های اکریلیک را می‌توانید از ضخامت 2 میلی‌متر تا 10 میلی‌متر در بازار پیدا کنید و با توجه به نیازتان ضخامت مناسب را خریداری کنید.

 

اما سوال اینجاست: مبنای قیمت گذاری ورق پلکسی چیست ؟ و چطور می‌توان قیمت ورق پلکسی را محاسبه کرد؟ در این مطلب به این سوال اساسی پاسخ می‌دهیم: قیمت ورق پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

 

در بخش ابتدایی این مطلب 4 عامل تعیین کننده قیمت ورق پلکسی را به شما شرح می‌دهیم؛ و سپس فرمول محاسبه قیمت ورق پلکسی گلاس را به شما معرفی می‌کنیم

 

4 فاکتور اصلی تعیین کننده قیمت ورق پلکسی گلاس

پلکسی گلاس‌ها مثل تمام ورق‌های مورد استفاده در صنعت از چندین فاکتور مجزا در قیمت گذاری تبعیت می‌کنند. شما از هر نوع ورقی که بخواهید در مصارف ساختمانی و یا مصارف تولیدی استفاده کنید، باید از قیمت دقیق آن مطلع باشید. و گاها پیش می‌آید که برای انجام محاسبات پروژه و تعیین قیمت تمام شده محصولات و خدمات ناچار هستید خودتان قیمت ورق پلکسی گلاس را محاسبه کنید.

 

قیمت ورق پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

در این شرایط راهی بجز یافتن فرمول قیمت گذاری متریال ندارید. مبنای محاسبه قیمت پلکسی 3 عامل: ضخامت ورق ، رنگ ورق،  برند سازنده و ابعاد ورق پلکسی است. که در ادامه هر یک از این موارد را بررسی و به تفصیل در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.

 

با این توضیحات به سراغ اولین عامل موثر در تعیین قیمت پلکسی گلاس می رویم:

 

ضخامت ورق پلکسی گلاس

اولین عامل تعیین کننده قیمت ورق پلکسی ضخامت است. ورق‌های پلکسی از ضخامت 1 میلیمتر تا 50 میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت ورق پلکسی گلاس بر اساس میلیمتر بر یک شیت کامل محاسبه می‌شود. و مبنای محاسبه آن یک ورق به ضخامت 1 میلی‌متر در ابعاد 122×183 سانتی‌متر است. 

 

قیمت هر ورق پلکسی گلاس ضریبی از قیمت واحد یک شیت 1 میلی‌متری است. بعنوان مثال برای محاسبه قیمت یک شیت ورق پلکسی 5 میل ، باید قیمت یک شیت 1 میلیمتری را در 5 ضرب کنیم. این فرمول اصلی تعیین قیمت پلکسی گلاس است که در بخش‌های بعدی توضیحات بیشتری در این خصوص به شما ارائه می‌شود.

 

رنگ ورق پلکسی گلاس

دومین عامل تعیین کننده قیمت ورق پلکسی گلاس، رنگ ورق است. قیمت واحد ورق‌های پلکسی رنگی اندکی بیشتر از پلکسی‌های شفاف است. بنابراین همیشه هنگام محاسبه قیمت ورق پلکسی به شفاف یا رنگی بودن ورق پلکسی گلاس توجه کنید. 

 

منظور از پلکسی گلاس رنگی، شیت‌های غیر آینه‌ای و غیرشفاف هستند. پلکسی های رنگی بزرگترین طیف ورق‌های پلکسی گلاس را تشکیل می‌دهند که حدود 65 رنگ مختلف را شامل می‌شوند. از رنگ‌‌های اصلی گرفته تا رنگ‌های مکمل؛ تقریبا هر نوع رنگی که مدنظرتان باشد را می‌توانید از بین طیف پلکسی های رنگی پیدا کنید.

 

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که : پلکسی گلاس از کجا بخریم ؟ پیشنهاد می کنیم ورق پلکسی گلاس را از فروشگاه‌های معتبری که سایزها و ضخامت‌های مختلف پلکسی گلاس را موجود دارند تهیه کنید؛ تا مجبور نباشید برای استفاده‌های محدود یک ورق کامل پلکسی را خریداری کنید.

 

قیمت ورق پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

برند ورق پلکسی گلاس

فاکتور مهم دیگری که در تعیین قیمت ورق پلکسی گلاس موثر است کشور تولیدکننده و برند ورق پلکسی گلاس است. ورق‌های پلکسی گلاس موجود در بازار ایران ساخت کشورهای تایوان، اندونزی، چین و ویتنام هستند. با اینکه تولیدات این کشورها از لحاظ کیفی بسیار نزدیک به هم هستند، ولی برخی از برندهای شناخته شده ورق پلکسی گلاس قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه دارند.

 

برندهای شناخته شده ورق پلکسی گلاس در ایران یرلانگ (yearlong) ، چوچن (Chochen) ، جوکیما (Jokima) و ریچانگ (Raychung) هستند. این ورق‌ها نسبت به دیگر برندها قیمت بیشتری دارند و اغلب در صنعت تابلوسازی استفاده می‌شوند.

 

قیمت هریک از این برندها بر همان مبنای میلی‌متر بر هر شیت محاسبه می‌شود. این یعنی با اینکه برند در تعیین قیمت ورق پلکسی گلاس موثر است ولی از همان فرمول قیمت گذاری ورق پلکسی پیروی می‌کند.

 

ابعاد ورق پلکسی گلاس

ورق‌های پلکسی گلاس در ابعاد 122×183 سانتیمتر تولید می‌شوند. این ابعاد را در بازار با نام ورق کامل می‌شناسند. ولی در فروشگاه لیزرکات برای راحتی مشتریان، ورق‌های کوچکتر از ورق کامل نیز عرضه می‌شود. چهارمین عامل در تعیین قیمت ورق پلکسی گلاس ابعاد است و هرچثدر ابعاد پلکسی کوچکتر باشد به تناسب قیمت نیز کاهش می یابد.

 

اندازه های کوچکتر از ورق کامل به ترتیب: 91×122 سانت(نیم ورق)، 61×122 سانت (یک سوم ورق) و 61×61 سانت (یک ششم ورق) هستند. کاربرد پلکسی در هر کدام از ابعادی که ذکر شد بسیار متنوع است و با توجه به نیاز خودتان می‌توانید یکی از ابعاد ورق پلکسی را تهیه کنید. هر رنگ و هر ضخامت ورق پلکسی گلاس را می توانید در این ابعاد تهیه کنید. البته بجز پلکسی گلاسهای رنگی و شفاف، ورق های پلکسی گلاس آینه ای را نیز می توانید در ابعاد فوق از فروشگاه لیزرکات تهیه کنید.

 

قیمت ورق پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

حالا که با چهار عامل موثر در قیمت ورق پلکسی گلاس آشنا شدید، قصد داریم فرمول اصلی تعیین قیمت ورق پلکسی گلاس را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این فرمول شما می توانید قیمت پلکسی در هر رنگ و هر ضخامت را در ابعاد دلخواه خود محاسبه نمائید.

 

فرمول اصلی تعیین قیمت ورق پلکسی گلاس

همانگونه که در بخش ابتدایی این مطلب خواندید، قیمت ورق پلکسی گلاس بر مبنای قیمت واحد یک شیت 1میلیمتری در ابعاد 122×183 سانتیمتر تعیین می‌شود. این یعنی مبنای قیمت گذاری ورق پلکسی گلاس یک ورق پلکسی با ضخامت 1 میلیمتر و ابعاد 122×183 سانتیمتر است.

 

برای محاسبه قیمت ورق‌های پلکسی کافیست قیمت واحد میلیمتر بر شیت ورق پلکسی را بدانید و سپس آنرا در ضخامت دلخواه خود ضرب کنید. به عنوان مثال برای محاسبه قیمت یک شیت ورق پلکسی گلاس با ضخامت 8 میلیمتر و با فرض قیمت 300هزارتومان در واحد میلیمتر بر شیت، قیمت یک ورق کامل 8 میلیمتر برابر با 300000تومان×8 میلیمتر یعنی 2 میلیون و 400هزار تومان است.

 

اگر شما همیشه این فرمول محاسبه قیمت ورقهای پلکسی گلاس را بدانید و از قیمت واحد میلیمتر بر شیت پلکسی آگاه باشید، محاسبه قیمت برای شما کاری آسان خواهد بود و در قیمت‌گذاری ورق پلکسی گلاس در ضخامت‌های بیشترمشکلی نخواهید داشت.

جدیدترین مطالب سایت