لاغری و چربی کشی با لیپوماتیک

مجموعه : رپورتاژ آگهی
لاغری و چربی کشی با لیپوماتیک

لیپوماتیک دستگاهی است که امروزه بسیاری از جراحان برای حذف چربی های بدن از آن استفاده می کنند. نکته مثبت آن این است که می تواند بیشتر چربی بدن را در یک جلسه از بین ببرد. بعد از لیپوماتیک هرگز پوستتان شل و آویزان نمی شود و علاوه بر این، کاهش سایز ناشی از این روش می تواند با حفظ رژیم غذایی مناسب برای مدت طولانی باقی بماند و همزمان سلولیت های شما را هم از بین ببرد.

 

لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

ابتدا جراح سوراخ هایی را برای ورود لوله های کانولا زیر پوست ایجاد می کند. لوله های کانولا وارد بافت چربی شده و با استفاده از حرکات چرخشی و ارتعاشی آن ها را از بین می برند. در این حرکات هیچ نوع آسیبی به عروق یا سلول های چربی وارد نمی شود. زخم های به جا مانده از سوراخ ها در عرض چند هفته ناپدید می شوند. 

 

مکش سلول های چربی با استفاده از این فناوری، نابودی کامل چربی های اضافی شما را تضمین می کند. علاوه بر این سلول های چربی که توسط لیپوماتیک از بدن ساکشن می شوند می توانند به عنوان پرکننده یا فیلر در سایر قسمت های بدن برای تقویت یا جوان سازی استفاده شوند.

 

با توجه به مقدار چربی که باید  در جراحی لیپوماتیک شکم خارج شود، این فرآیند 2 الی 3 ساعت طول می کشد.

 

لیپوماتیک و لیپوساکشن چه تفاوتی دارند؟

لیپوساکشن روشی قدیمی تر برای حذف چربی هاست. لیپوماتیک روشی جدیدتر و موثرتر است. در عمل لیپوساکشن بیشتر مراحل به صورت دستی و با نیروی فیزیکی انجام می شود. یعنی فشار لازم برای جدا کردن چربی ها توسط جراح وارد می شود.

 

اما در روش لیپوماتیک چربی ها به وسیله اشعه کانولا که از تمام جهات تابیده می شوند، خرد شده و به حالت مایع و یک دست از بدن خارج می شوند. در نتیجه به سایر بافت ها هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد شد. لیپوماتیک دقت عمل بیشتری داشته و ایمن تر از روش های قبلی است.

لاغری و چربی کشی با لیپوماتیک

لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش ها دارای مزایای زیر است:

بی خطر است.

روشی دائمی و بسیار موثر است.

هیچ گودی یا برآمدگی روی پوست ایجاد نمی کند.

نیاز به بستری ندارد و روند بهبودی بسیار سریع و راحت است.

به عروق و بافت های بدن هیچ آسیبی وارد نمی کند.

هرگز باعث افتادگی پوست نمی شود و حتی آن را سفت تر می کند.

بعد از انجام لیپوماتیک احساس درد، کم و جزئی است و با تجویز بی حسی موضعی تسکین می یابد.

جای برش، زخم یا بخیه روی بدن باقی نمی ماند.

لیپوماتیک شامل برش های کوچکی برای برداشتن چربی است، اما روش های دیگر ممکن است نیاز به برداشتن و جابجایی ناف داشته باشند.

 

آمادگی قبل از انجام لیپوماتیک

قبل از اقدام به جراحی حتما باید با یک جراح پلاستیک خوب ، با تجربه و ماهر مشاوره انجام بدهید و اطلاعات کافی کسب کنید.

یک متخصص با تجربه قبل از برداشتن چربی، سابقه بیماری های قلبی عروقی، دیابت و فشار خون شما را بررسی می کند. شما هم در صورت انجام هرگونه عمل جراحی قبلی ضروری است که به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر در سال گذشته وزن کم یا اضافه کرده اید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. دو هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین، ژلوفن و همچنین مصرف الکل یا سیگار خودداری کنید..

از پزشک سوالاتی مانند نوع ماده بیهوشی، محل انجام جراحی و هرگونه سوالی که برای شما ایجاد شده را بپرسید.

 

آیا در لیپوماتیک امکان آمبولی وجود دارد؟

همان طور که می دانید بافت ها و اندام های بدن به اکسیژن احتیاج دارند و این اکسیژن توسط خون به قسمت های مختلف بدن منتقل می شود. اگر ورود یک جسم خارجی مانند لخته خون یا حباب هوا به درون رگ ها یا شریان ها، باعث گرفتگی و مسدود شدن جریان خون در آن ها شود، در اصلاح آمبولی اتفاق افتاده است.

لاغری و چربی کشی با لیپوماتیک

در مورد اینکه آیا لیپوماتیک باعث ایجاد گرفتگی عروق و در نتیجه آمبولی شود، اختلاف نظر وجود دارد. اما تاکنون هیچ مورد آمبولی با این روش حذف چربی اتفاق نیفتاده است. چون همان طور که گفته شد در لیپوماتیک چربی وارد قسمت های دیگر بدن یا شریان ها نمی شود که جریان خون را مسدود کند و نارسایی ایجاد کند.

 

آیا بعد از لیپوماتیک می توان باردار شد؟

برخی از افرادی که به انجام لیپوماتیک فکر می کنند، نگران این هستند که دیگر نتوانند باردار شوند یا در زایمان به مشکل بخورند؛ اما خوب است که بدانید این نگرانی کاملا بی مورد است. بعد از انجام لیپوماتیک، پوست همچنان خاصیت الاستیک خود را حفظ می کند و هیچ خطری با بارداری یا حتی زایمان طبیعی برای فرد ایجاد نخواهد شد.

 

بعد از لیپوماتیک از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

پس از جراحی لیپوماتیک، مصرف نمک را برای دو تا چهار ماه بسیار کم کنید. از مصرف بیکن، سوسیس و کالباس، گوشت قرمز و ماهی چرب دوری کنید.

محصولات حاوی چربی اشباع شده، مانند اکثر محصولات جانبی حیوانی، غذاهای سرخ شده و فرآوری شده، برای افرادی که جراحی لیپوماتیک انجام داده اند، مناسب نیستند.

بهتر است از مصرف شکر هم پرهیز کنید و مراقب کنترل وزن خود باشید.

 

بعد از لیپوماتیک چه غذایی بخوریم؟

بهترین مواد غذایی که می توانید بعد از لیپوماتیک مصرف کنید، سبزیجات و میوه تازه است. از غلات، مرغ و بوقلمون استفاده کنید. با بذر کتان و روغن زیتون غذای خود را سالم تر کنید و به یاد داشته باشید که خوردن غذاهای دریایی و همچنین مصرف آجیل هم برای شما بسیار مفید خواهد بود.

 

میزان درد بعد از جراحی لیپوماتیک چقدر است؟

پس از این عمل ممکن است به مدت دو تا چهار روز کمی درد داشته باشید، اما به مرور زمان درد کاهش می یابد.

 

اگر قصد دارید قبل یا بعد از جراحی از داروهای ضد درد استفاده کنید، باید حتما با بهترین جراح لیپوماتیک در تهران مشورت کنید تا بدانید آیا این دارو حاوی ترکیباتی است که باعث خون ریزی و کبودی شود یا خیر!

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارهای قبل و بعد از جراحی لیپوماتیک به وب سایت دکتر شهریار حدادی به آدرس www.drhaddadi.ir  سر بزنید.

جدیدترین مطالب سایت