لیست تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی و کمپینگ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
لیست تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی و کمپینگ

تمام طبیعت دوستان و افرادی که می‌خواهند در زمینه ورزش کوهنوردی حرفه‌ای شوند و یا تازه می‌خواهند این ورزش را شروع کنند، نیاز به وسایل اولیه دارند. تجهیزات کوهنوردی بسته به اینکه به کدام قله و کوهی می خواهید بروید یا اینکه چقدر درون طبیعت هستید متفاوت است. با این حال برای شروع این ورزش و حتی رفتن یک روزه به کم ارتفاع‌ترین قله‌ها نیاز به وسایل و تجهیزات ضروری دارید که می بایست آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه به بررسی کامل تمام تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی و کمپینگ می‌پردازیم و یکی از بهترین سایت‌ها از نظر قیمت تجهیزات کوهنوردی را به شما معرفی خواهیم کرد. مطالعه این مطلب به کسانی که قصد سفر و کوهنوردی دارند پیشنهاد می‌شود.

 

کوله پشتی

قطعا شما وسایلی را به همراه خود بر می‌دارید که برای حمل آن‌ها به کیف و کوله نیاز دارید. کوله پشتی کوهنوردی یکی از مهم ترین تجهیزات کوهنوردی است و انتخاب یک کوله پشتی با کیفت و مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت برنامه شما بگذارد، از این رو اگر می‌خواهید یک برنامه بدون دردسر را رقم بزنید هنگام خرید کوله پشتی از ضد آب بودن، سبک بودن، با کیفیت بودن دوخت‌ها، با کیفت بودن زیپ‌ها و دارا بودن حجم کافی برای جای گیری کامل لوازم اطمینان حاصل فرمایید.

 

معمولا کوهنوردان برای سفرهای یک روزه کوله پشتی‌های سبک‌تر و برای سفرهای دو روزه یا بیشتر کوله پشتی‌هایی با لیتر و گنجایش بالاتر به همراه می‌آورند.

 

کوله پشتی باکیفیت یکی از فاکتورهای اصلی کوهنوردی حرفه‌ای است. هم‌چنین کوله پشتی‌های غیر استاندارد برای این ورزش می‌توانند به کمر و ستون فقرات نیز آسیب وارد کنند.

 

باتوم کوهنوردی

یکی از وسایل مورد نیاز کوهنوردی که به شما در بالا رفتن و مهم‌تر از آن در پایین آمدن از کوه کمک می‌کند، باتوم‌های کوهنوردی است. این ابزار کار همان چوب‌هایی را انجام می‌دهد که در طبیعت برای راه رفتن و پیاده روی به عنوان عصا از آن استفاده می‌کنیم.

 

چادر و کیسه خواب

اگر می‌خواهید شب را درون طبیعت بگذرانید، حتما باید کیسه خواب و چادر کوهنوردی و کمپینگ به همراه داشته باشید. هم‌چنین اگر با ماشین به سفر طبیعت گردی می‌روید به چادر نیاز پیدا خواهید کرد. البته چادری را انتخاب کنید که باز و بسته شدن آن راحت انجام شود. این دو وسیله از وسایل مورد نیاز کوهنوردی و کمپینگ هستند که برای سفرهای بیش از یک روز تهیه آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

 

چراغ و لامپ

برای کسانی که در مناطق تاریک و شب‌ها به پیاده روی می‌روند یا می خواهند شب را هم در کوه کمپ کنند، چراغ و لامپ از ابزار ضروری است.

لیست تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی و کمپینگ

گتر

گتر در واقع محافظ و لایه‌ای است که شما روی کفش و پاچه‌های شلوار می‌پوشید. این لایه یکی از وسایل مورد نیاز کوهنوردی است و ترجیحا آن را از قلم نیندازید. اگر به مناطقی می‌روید که پر از خار و گیاهان خودرو است، گتر از پاهای شما محافظت می‌کند. اگر به مناطق برفی می‌روید، از ورود برف به درون کفش و پاچه‌های شلوار جلوگیری می‌کند. اگر به مناطق گل و لایی می‌روید، از گِلی شدن و خیس شدن شلوار و البته رویه کفش جلوگیری می‌کند. بنابراین چنین محافظی که به راحتی از کفش تا زانوی شما را می‌پوشاند، می‌تواند به عنوان لایه آخر لباس‌های کوهنوردی استفاده شود و امنیت و سلامت شما را بالا ببرد. یادتان باشد گترها برای هر طبیعتی جداگانه طراحی شده‌اند. گترهای پیاده روی، گترهای کوهنوردی، گترهای قله‌های برفی، گترهای یخ نوردی و گترهای مسیرهای جنگل نوردی از انواع گترها هستند. گترها هم‌چنین در سه سایز گترهای بلند، متوسط و کوتاه در بازار یافت می‌شوند.

 

غذا و خوراکی‌ها

در سفرهای کوهنوردی نمی‌توانید تنها به خوردن غذاهای سرد اکتفا کنید. پس حتما چند کنسرو به همراه داشته باشید. استفاده از اجاق خوراک پزی تنها برای گرم کردن کنسرو نیست بلکه شما را از مسمومیت غذایی نجات می‌دهد. نیاز به یادآوری نیست مسلما به همراه داشتن چای، شکر یا قند، چند بسته بیسکوییت و شکلات حتما لازمتان خواهد شد.

 

اجاق

اگر چه تعداد زیادی از اجاق‌های چند گانه سوز وجود دارند، اما بیش‌تر اجاق‌های کوهنوردی با گاز بوتان کار می‌کنند. در نتیجه مطمئن شوید که به اندازه کافی برای صعود خود سوخت دارید، یک سیلندر بوتان معمولا برای ۱ الی ۲ وعده غذایی کفایت می‌کند. آتش روشن کردن در محیط کمپ برای پخت و پز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. یک فندک و یا بسته کبریت را حتما با خود داشته باشید تا اگر شمعک اجاق شما از کار افتاد از آن‌ها استفاده کنید.

لیست تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی و کمپینگ

ظروف آشپزی ضروری

ظروف آشپزی شما می‌توانند همان ظروف خورد و خوراک شما در کوهپیمایی باشند. ظروف با کیفت از جنس تیتانیوم و یا ست‌های Kovea cooker بسیار مقرون به صرفه و ارزشمند هستند. همراه خود قاشق، چنگال و کارد به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که همه این‌ها می‌تواند داخل یک چاقوی سوییسی باشد پس به همراه داشتن یکی از آن ها کمک شایانی به صرفه جویی در فضای کوله پشتی می‌کند.

 

وسایل بهداشتی

دستمال مرطوب، مسواک و خمیر دندان، حوله، صابون و شامپوی کوچک از ضروری‌ترین لوازم بهداشتی هستند که هر کوهنورد بایستی به طور جداگانه به همراه داشته باشد. اما علاوه بر این‌ها بهتر است به فکر کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده، پماد ضد نیش حشرات، دستمال کاغذی و دستمال مرطوب و قرص تصفیه آب نیز باشید.

 

لباس‌‌های کوهنوردی

به طور کلی در کوهنوردی و کمپینگ به سه دست لباس نیاز دارید. یک دست لباس مخصوص بالا رفتن، یک دست برای ماندن در کمپ و یک دست مخصوص پایین آمدن. شما می‌توانید آن‌ها را به ۲ دست لباس نیز کاهش دهید، یک دست لباس برای بالا رفتن و دیگری نیز برای استفاده در محیط و پایین آمدن. اگر هوا در محیط کمپ شما سرد می‌شود حتما یک ژاکت و شلوار راحتی با خود بیاورید. برای سفرهای چند روزه و صعودهای بارانی نیز می‌توانید ۲ دست لباس داشته باشید، پوشش‌های مخصوص باران در هنگام کوهپیمایی و پوشش‌های خشک و گرم در هنگام کمپ کردن.

 

کفش و کتانی کوهنوردی

کفش‌های کوهنوردی جزو مهم‌ترین و اغلب گرانترین تجهیزات کوهنوردی هستند پس هنگام خرید بسیار احتیاط کنید. شاید به فکر این باشید که چه کفشی برای کوهنوردی در تابستان مناسب است ما به شما کفش‌های راحت، خنک، سبک و انعطاف پذیر با نوک‌های لاستیکی را توصیه می‌کنیم. کفش‎‌های کوهنوردی کفی سخت‌تری نسبت به کفش‌های معمولی شهری دارند و معمولاً در مناطق کوهستانی دشوار کارایی بیش‌تری دارند. در فصل زمستان با توجه به سرما و برفی بودن کوهستان میبایست از کفش‌های گرم، ضدآب، یخ شکن، و سبک استفاده کنید.

 

لیست تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی و کمپینگ

جمع بندی

اگر به تازگی ورزش کوهنوردی را شروع کرده‌اید، می‌توانید ضروری‌ترین تجهیزات کوهنوردی خود را از فروشگاه آنلاین بالاکا تهیه کنید. هم‌چنین اگر مدت‌ها است که کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید، حتما یکی از تفریحات مورد علاقه شما سر زدن به قسمت لوازم کوهنوردی فروشگاه‌های اینترنتی است. در بخش فروشگاه آنلاین تجهیزات کوهنوردی بالاکا بستری فراهم آورده شده تا بتوانید تجهیزات کوهنوردی را از جمله چادر کوهنوردی، کوله و… را با بهترین قیمت برای خود پیدا کنید. به طور کلی شما در بالاکا می‌توانید از جدیدترین لوازم و تجهیزات ضروری باخبر شوید و برای جایگزین کردن لوازم قدیمی خود از قیمت‌های مناسب و بهترین برندهای این فروشگاه بهره‌مند شوید.

جدیدترین مطالب سایت